Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Det är ett gäng kvar som jag i ärlighetens namn inte riktigt vet var jag har. Många som jag inte direkt har noterat åt varken det ena eller andra hållet. Inte ens som neutrala :p (ursäkta att jag uppfattar er som beige, men det beror nog på att det är så satans många att hålla reda på för en hjärnsjuk stackare).

Jag tänker lägga min röst nu och jag tror att Niyama försökt ta kontakt med Caisa genom sitt röstande. jag tror också att Jeffery och Peppar har en poäng i att Caisa blev räddad i DL1 på något vis.

jag tror också att Habina kan ha siat Jeffery som god. Det är en strategi som i allafall jag haft som siare att jag röstar på en DL1 och sen siar den, därefter så kan man lägga bort misstankarna på den.

cirkus röstar på CaisaLundblad

Jag har inte kommit så långt än. Går igenom Kinder, Mumorsan och MMs inlägg just nu. Men tankarna surrar ungefär som dina och Viras just nu. behöver dock se mer därifrån och hoppas på mer aktivitet innan DL. Och även från Hedinn då det inte finns något alls från henne mer än hennes röstteorier.
Peppar är även en jag gärna skulle vilja se mer av. Det finns inte så mycket att gå på i inläggen från någon av dessa jag nu nämnt. Kinder har skrivit få inlägg men med mycket teorier i men har ännu ingen känsla av var jag har henne.
SookieS kom in nu på kvällen med mer teorier :)
Glömmerallt är även det jag behöver se mer ifrån.

Just nu känns det som att det bara går att bilda sig en uppfattning angående Cirkus och alla dessa som finner henne skum. Det är detta som det surrats mest om idag.

ok, så även att du ger din personliga syn på alla förutom Matmissbrukarn ovan, så håller du fortfarande på att gå igenom de som du inte har någon känsla av eller vill se mer av och tar med Matmissbrukarn då. Jag hänger med :)

Intressant, undrade faktiskt vem jag skulle få höra detta från (jag väntade alltså på denna fråga)

Som jag skrev till Mumorsan så började jag misstänka Matmissbrukarn igår, men mina misstankar mot Caisa var större. Men efter dennes röst på mig och en god natt sömn så började jag omvärdera lite saker. Sedan har det hänt lite saker i leken också och vissa saker börjar utkristallisera sig, vilket summa summarum Caisa åkte ner på min misstankelista och Matmissbrukarn åkte upp.

Vad är det från början som får dig att misstänka Caisa? Jag känner inte för att leta reda på din teori om henne bland alla dessa inlägg.
Vill alltså se vad det är som avgör mellan henne och MM eftersom du velar lite mellan dessa.

jag tror också att Habina kan ha siat Jeffery som god. Det är en strategi som i allafall jag haft som siare att jag röstar på en DL1 och sen siar den, därefter så kan man lägga bort misstankarna på den.

11. Jeffery fick min röst då det var det som jag reagerar mest på. Fortfarande osäker på henne

När jag läser Habinas inlägg så tycker inte jag att det visar att hon siat Jeffrey som god. Hade hon gjort det så hade hon skrivit att hon avskrivit misstankarna, att hon satte Jeffrey åt det goda hållet eller något liknande. Inte att hon fortfarande var osäker på henne. Läser jag hennes inlägg så är det en helt annat person jag tror hon har siat som god.

kanske ska tillägga att i och med ovanstående, så själv har jag ingen åsikt om var jag har Jeffrey. Han uttrycker sig på ett annorlunda sätt men det säger inget om vilken sida han står på och jag måste se mer innan jag bildar mig en uppfattning.

När jag läser Habinas inlägg så tycker inte jag att det visar att hon siat Jeffrey som god. Hade hon gjort det så hade hon skrivit att hon avskrivit misstankarna, att hon satte Jeffrey åt det goda hållet eller något liknande. Inte att hon fortfarande var osäker på henne. Läser jag hennes inlägg så är det en helt annat person jag tror hon har siat som god.

*kan* ha.

inte HAR.

Fast det ändrar inte min poäng @cirkus, att Habina kan ha siat eller att hon siat är ungefär samma sak. Utifrån det Habina skriver i sitt inlägg så ser jag inte att hon har siat eller kan ha siat för oavsett skulle hon inte längre vara osäker.

Vem tror du hon har siat som god? Eller du kanske har skrivit om det i ett tidigare inlägg - är precis i färd med att läsa igen de sista sidorna av leken.

Instämmer m Sookie, vi brukar köra med 1/3-regeln så med 22 deltagare borde det vara 7 onda och det är inkl fåret/fåren.

Jag håller också med men men ser en möjlighet att det kan vara 8 onda också med tanke på specialrollerna. Det finn tre roller som kan sia plus att jultomten kan dela ut sia.

Dessutom har jag märkt som LL att man kanske behöver något fler onda i dubbelnickslekar. Hade jag vart LL hade jag nog haft 8 onda på 22 med de rollerna som är men Myrten kan ju tänka annorlunda.

Jag skulle bli förvånad om det inte är 7 eller 8 onda.

Vem tror du?

Håller med här - eller, jag har inte hittat någon jag specifikt tror att Habina hann sia som god, men jag ser flera möjliga. Jag tror dock inte på Jeffery, i och med att Habina uttryckte sig såpass osäkert angående honom, känns som att hon skulle ha kunnat skriva något lite mer gott om honom utan att det blev uppenbart för ulvarna att hon hade siat om hon nu hade siat honom som god..

Ursäkta frånvaron idag men förvarnade igår om utställningen jag skulle på med min häst idag och sen blev det besök efter det.

Ska gå igenom leken det jag hinner nu innan DL!

Intressant teori. Så brukar inte jag tänka som siare, då vill jag helst analysera första röstningen innan jag väljer vem som sias.

Jag har inte hittat något i hennes inlägg där jag tycker hon släppt någon. Har du gjort det får du gärna citera och visa.

Jag tycker detta är intressant. Jag vill bara vara tydlig med att jag tror att Matmissbrukaren faktiskt försökt tänka på hur hon framstår, precis som hon skrev. Och det tycker jag är jättebra! Men precis som Capricciosa skriver här ovan så är det just att Matmissbrukaren släpper saker så enkelt och väljer att inte kommentera dem som gör att något känns lurt här. Men jag vill nog se lite mer från Matmissbrukaren då jag i nuläget känner mig väldigt osäker på henne.

I övrigt så är jag inne på Jefferys linje om att det kan ha varit så att Caisa blev räddad i lynch 1. Även Caisa känns skum i övrigt och verkar flyta med betydligt mer än vanligt. Det är helt enkelt så att Caisa känns skum denna omgången, men jag kan inte riktigt sätta fingret på varför. Men som sagt, jag tror att det kan ligga något i att det hände något i första lynch som var till fördel för Caisa.

Sedan ang. Jeffery så ser jag att flera tror att han kan ha blivit siad av Habina. Och då som god eftersom Habina inte la sin röst på Jeffery i lynch 2. Därför släpper jag mina misstankar om honom så länge och ser vad mer han skriver. Inläggen från Jeffery idag tycker jag varit vettiga.

Peppar röstar på CaisaLundblad

Jag har varit mycket inaktivare än vanligt som jag förvarnat om att jag skulle vara, men att jag skulle "flyta med" mer än vanligt håller jag verkligen inte med om? Snarare har jag varit mer i "hetluften" nu än jag varit de senaste spelen, så din motivering tycker jag skaver i mina ögon...

Det är ett gäng kvar som jag i ärlighetens namn inte riktigt vet var jag har. Många som jag inte direkt har noterat åt varken det ena eller andra hållet. Inte ens som neutrala :p (ursäkta att jag uppfattar er som beige, men det beror nog på att det är så satans många att hålla reda på för en hjärnsjuk stackare).

Jag tänker lägga min röst nu och jag tror att Niyama försökt ta kontakt med Caisa genom sitt röstande. jag tror också att Jeffery och Peppar har en poäng i att Caisa blev räddad i DL1 på något vis.

Ja, okej. Jag följer ditt resonemang, min fundering är väl snarare varför du knappt nämner Niyama ändå trots att du bygger halva din teori på att hon är får och jag är ulv? Då väger alltså din röst över på mig för att vissa nämnt att jag kunde ha "räddats" i första DL? Men de tankarna gäller ju även Drama i de flestas resonemang, men henne nämner du inte heller... Känns lite som att Drama och niyama "sållats bort" i tankegångarna, vilket får mig att fundera på om du sitter i lyan/är fåret och att någon av dem/båda är onda med dig.
Alltså att du lade en röst på mig, hoppas det blir ett drev och att din röst ska försvinna i mängden... Nej, det här sticker verkligen i mina ögon, och det känns inte speciellt långsökt heller då även Niyama känts skum för mig.

Röstlängd: (6)
14:33 Dramatik röstar på Cirkus
15:40 bumpo röstar på Cirkus
20:03 Capricciosa röstar på Matmissbrukaren
20:37 Jeffery röstar på CaisaLundblad
20:54 Peppar röstar på CaisaLundblad
21:00 cirkus röstar på CaisaLundblad

Röster: (6)
3 CaisaLundblad
2 Cirkus
1 Matmissbrukaren

Kvar att rösta: (12)
CaisaLundblad
Con
glömmerallt
Hedinn
Kinder
Matmissbrukaren
Mumorsan
Niyama
Puff
SookieS
SvartaAnkan
Vira

Vad är det från början som får dig att misstänka Caisa? Jag känner inte för att leta reda på din teori om henne bland alla dessa inlägg.
Vill alltså se vad det är som avgör mellan henne och MM eftersom du velar lite mellan dessa.

Så du menar att jag ska gå igenom mina egna inlägg för att tala om för dig vad jag misstänkte och när det vände? :p
Och jag velar inte mellan dem idag, det var vad jag gjorde igår

I vilket fall så kommer min röst ikväll att hamna på MM eftersom jag tror att hon kan vara fåret. cirkus är skum och jag är misstänksam, men jag blir så osäker på vad som är en konstig spelstil och på vad som faktiskt är ulvigt att jag inte vågar lägga rösten där idag. Flera har röstat på Caisa, och visst är jag osäker på henne, men jag tycker inte om argumentet som flera har använt att första lynchen skulle vara en räddning av henne. Ponera att alla tre som var uppe för lynch var goda? Eller att dramatik är ulv? Det känns som att på tok för mycket är osäkert med det argumentet.

Vira röstar på Matmissbrukaren

Men om Habina nu hade siat mig som ond, varför i hela friden skulle hon då ändra sin röst till Caisa snarare än att behålla som ett testamente? Hon lät ju inte heller direkt säker i sina teorier mot mig. Jag tror att Habina har siat någon som god och ska titta igenom hennes inlägg efter någon sådan hint imorgon.

För övrigt lite skojigt att Habina röstade på mig för att jag försvarade drama, medan du röstade på mig för att jag försvarade dem som röstade på drama ...

För mig känns det lite osannolikt att hon siat dig som ond för att sedan ändra sin röst bara sådär. Då håller jag med om att det är bättre att behålla sitt testamente.

I första röstningen hade hon inte kunnat sia någon ännu. Den var ju innan första nattDL

Varför skulle hon rösta tidigt på någon annan än den hon siat?
När hon sedan märker att det verkar som om hon är på väg att ryka så är det väl rätt logiskt att hon försöker rädda sig genom att röst apå någon annan som *kan* ryka istället för henne. SÅ jag tror inte att hennes röst på Caisa är särksilt genontänkt utan mer ett desperat försök att bli kvar

Om hon siade någon som god så la hon väl sin röst på Vira för att hon fann henne mest misstänkt
Då spelar det ju ingen roll om rösten kommer tidigt eller inte. Jag tycker inte heller Habina ondförklarade Vira någonstans.

Vem tror du hon har siat som god? Eller du kanske har skrivit om det i ett tidigare inlägg - är precis i färd med att läsa igen de sista sidorna av leken.

Jag vet inte om jag vill berätta eftersom jag inte vill delge ulvarna den informationen. Det enda jag vill säga är att ni får gå igenom hennes inlägg igen och bilda er en egen uppfattning. Jag tycker jag får en hint om vad hon försöker säga när jag läser igenom. Men om hon skriver att hon fortfarande är osäker på en person (Jeffrey) så tycker jag inte att det visar att hon siat denne.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Klara sig utan bil
  • Nyårstråden
  • Vad gör vi? Del CCVII