Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Jag tycker då det är ulvigt att lägga en röst på någon man skriver att man tycker resonerar vettigt ändå.

Och ang. aggressiviteten. Det var enbart för att jag är trött på att få höra om och om igen från samma(?) spelare att jag drar saker ur sammanhanget och förvränger dem. Det är inte första leken liksom och nu blev det nog. Jag blir gärna ifrågasatt, men jag vill inte bli anklagad för saker om och om igen när det enda jag gör är att skriva utifrån min synvinkel. Visst, ingen behöver hålla med men jag vill inte bli dumförklarad för det.

Jag har inte menat att hoppa på dig eller något, däremot har jag reagerat för att det har känts som att u har dragit höga växlar både mot CB och mot mig, vilket för mig blir misstänksamt. Sedan är det förstås lätt att som god misstänka någon om den skriver misstankar mot en, men det är väl att du har känts ihärdig som har gjort mig väldigt frågande till din roll.

Anledningen att jag tycker att det känns som att du ibland har förvrängt saker är för att du både första dagen mot CB och andra dagen mot mig kom med en väldigt stark misstanke där du skrev rätt ut att du trodde att vi var onda. Under både första och andra dagen förklarades det hur det var tänkt, men det kändes inte som att du lyssnade till förklaringarna utan hade satt din stämpel redan. Ibland har meningar tagit ur sitt sammanhang där du tagit fram en bit som du tolkat ut något ur, utan att se på helheten i meningen för en större förståelse för var jag ville komma.

Sedan har jag aldrig dumförklarat dig? I så fall ber jag om ursäkt om jag skrivit något som kan tolkas så. Jag har mest känt att jag har blivit påhoppad med misstankar mot mig, försökt att förklara mitt resonerande men inte fått någon respons och därför blivit misstänksam mot dig. Jag minns inte hur du brukar spela, men jag har förstått av andra nu att du kan ha en framtoning som kan verka lite aggressiv då du ser något du verkligen tror på. :)

Sedan var det lääänge sedan jag spelade med dig så jag minns inte. Men om du fått höra liknande saker tidigare kan jag mer förstå din irritation mot mig.

Bumpo: Känns för tillfället neutral mot god, men jag behöver se betydligt mer av henne innan jag vet var jag har henne.

CaisaLundblad: Här är jag inte så säker alls på var jag har henne, men tankarna finns om att hon kan ingå i lyan. Mest för att jag tror att röstningen första dagen kan ha utfallit som den gjort delvis för att rädda Caisa. Inte säker, men en känsla jag har.

Capricciosa: Här behöver jag kolla igenom inläggen lite mer för jag har ingen aning om var jag har Capricciosa just nu.

Cirkus:
Känns ond, se mitt röstinlägg.

Con: En spelare jag behöver se betydligt mer aktivitet ifrån.

Glömmerallt:
Vet inte var jag har denne heller, väldigt neutral för mig just nu.

Hedinn: Röstar märkligt på mig. Vet inte var jag har henne.

Jeffery:
Åt det goda hållet just nu då jag tror att Habina kan ha siat denne som god.

Kinder: Åt det goda hållet för tillfället, trots diskussionerna vi haft/har.

Matmissbrukaren: Här reagerade jag på ändrad spelstil vilket MM förklarat med att hon försöker tänka mer på sin attityd, vilket är bra i så fall. Neutral för tillfället.

Mumorsan: Neutral mot ondare hållet då jag tycker hon verkade vilja få mig att framstå som om jag hade något att dölja. Kanske i hopp om att fler skulle följa efter med tanke på att jag legat högt upp i röststatistiken båda dagarna. Känns lite som om hon tycker jag är ett lätt byte.

Niyama: Här börjar jag känna att Niyama går mot den onda hållet. Vet inte varför riktigt, bara en känsla. Jag får läsa igenom Niyamas inlägg sedan och se vad hon skriver under dagen.

Peppar: Neutral för tillfället, behöver nog se mer även av denna spelare. Har dock röstat på Jeffery två dagar i rad, vilket ev. kan vara anmärkningsvärt beroende på vad som skrivs under dagen.

Puff: Noll koll. Behöver se betydligt mer aktivitet härifrån.

SookieS: Likadant här, noll koll och vill se mer från SookieS innan jag kan uttala mig.

SvartaAnkan: Har väl skrivit en del, men jag känner inte att jag kan placera denne heller åt något särskilt håll än. Neutral för tillfället.

Vira: Känns neutral mot god för tillfället. Mycket för att hon skriver mycket som jag håller med om hittills. Vi verkar ha lite samma tankar om en del.

Jag undrar lite över vad som gjorde att du har svängt så i dina tankar om mig?
Under gårdagen lät du först väldigt övertygad om att jag skulle vara ond. Men när Habina lade sin röst kändes det som att du svängde? Du trodde att Habina var ond men jag blev plötsligt mer åt det goda?
Bara en fundering, då jag inte alltid hänger med i svängarna. :)

Tyckte öht det var lustigt att det var många som sedan verkade svänga och plötsligt tycka att Habina var jätteskum. Det verkar som att det var en lätt grej att haka på. Ser att Jeffery har varit inne och funderat kring detta och att man funderar om huruvida Habina fick reda på något eller ej.
Måste nog hålla med de flesta om att det inte verkar så. Förstår inte varför annars Habina skulle bytt röst i sista stund? Isf tror jag också mer på att hon siat en god. Men det är lustigt hur ivrig Cirkus är att sätta en ond stämpel på Vira? Jag får tanken att tänk om Cirkus egentligen vet något då?
Men så tycker jag att Vira kommit med mycket bra tankar och att hon känts god för mig. Och Cirkus har jag reagerat på tidigare pga lite konstiga resonemang till och från. Så det skulle kännas konstigt om det var tvärtom.

Jag undrar lite över vad som gjorde att du har svängt så i dina tankar om mig?
Under gårdagen lät du först väldigt övertygad om att jag skulle vara ond. Men när Habina lade sin röst kändes det som att du svängde? Du trodde att Habina var ond men jag blev plötsligt mer åt det goda?
Bara en fundering, då jag inte alltid hänger med i svängarna. :)

Tyckte öht det var lustigt att det var många som sedan verkade svänga och plötsligt tycka att Habina var jätteskum. Det verkar som att det var en lätt grej att haka på. Ser att Jeffery har varit inne och funderat kring detta och att man funderar om huruvida Habina fick reda på något eller ej.
Måste nog hålla med de flesta om att det inte verkar så. Förstår inte varför annars Habina skulle bytt röst i sista stund? Isf tror jag också mer på att hon siat en god. Men det är lustigt hur ivrig Cirkus är att sätta en ond stämpel på Vira? Jag får tanken att tänk om Cirkus egentligen vet något då?
Men så tycker jag att Vira kommit med mycket bra tankar och att hon känts god för mig. Och Cirkus har jag reagerat på tidigare pga lite konstiga resonemang till och från. Så det skulle kännas konstigt om det var tvärtom.

Hinner bara svara på detta lite snabbt nu. Men jag har inte någonstans igår varit övertygad om att du var ond. Jag såg din felskrivning och kommenterade den samtidigt som jag slängde ur mig funderingen om att du kanske var en ulv som försade dig. Det var du som drog så stora växlar på att jag var lika ihärdig om att du var ond som du tyckte jag var om Corpse.

Igår hade jag grav tidsbrist och var tvungen att rösta innan jag läst igenom alla sidor.
@dramatik - jag hller inte med om jag tryckte så hårt på att jag trodde Vira var ond och att Habina måste ha siat henne
Där och då tyckte jag att Vira kändes som den jag tyckte var mest aktuell att lägga rösten på. Det baserades inte på Habinas röst utan på helt egna tankar, och när det visade sig att Habina ev kunde ha siat någon tänkte jag att det kanske var så att hon siat Vira. Men som sagt, jag har insett att jag tänkte fel om detta.Det jag reagerat på är just hur flera spelare försvarar varann på ett konstigt sätt, igår var det Vira jag tyckte gjorde det på ett vis som jag uppfattade som konstigt. Det är inte att leta onda tycker jag.

En annan grej jag reagerar lite generellt på är detta med att tycka att en spelare ändrar spelstil och vips måste vara ond. Ett lite billigt argument tycker jag som jag inte köper eftersom jag sett spelare spela på olika vis i olika lekar oavsett roll.

@Kinder vilka resonemang tycker du har varit konstiga?

Igår hade jag grav tidsbrist och var tvungen att rösta innan jag läst igenom alla sidor.
@dramatik - jag hller inte med om jag tryckte så hårt på att jag trodde Vira var ond och att Habina måste ha siat henne
Där och då tyckte jag att Vira kändes som den jag tyckte var mest aktuell att lägga rösten på. Det baserades inte på Habinas röst utan på helt egna tankar, och när det visade sig att Habina ev kunde ha siat någon tänkte jag att det kanske var så att hon siat Vira. Men som sagt, jag har insett att jag tänkte fel om detta.Det jag reagerat på är just hur flera spelare försvarar varann på ett konstigt sätt, igår var det Vira jag tyckte gjorde det på ett vis som jag uppfattade som konstigt. Det är inte att leta onda tycker jag.

En annan grej jag reagerar lite generellt på är detta med att tycka att en spelare ändrar spelstil och vips måste vara ond. Ett lite billigt argument tycker jag som jag inte köper eftersom jag sett spelare spela på olika vis i olika lekar oavsett roll.

@Kinder vilka resonemang tycker du har varit konstiga?
Angående det fetade i ditt citat: Jag skulle inte kunna hålla med dig mindre. Att "försvara" andra spelare eller deras teorier när man inte håller med om misstankarna som riktas mot dem tycker jag är superviktigt. Dels ska inte en konstig/dålig teori få stå oemotsagd om det finns argument mot den - alla goda kanske inte ser hålen i den utpekade teorin, och då är det viktigt att man visar dem om man som god inte vill att någon lynchas på felaktiga grunder. I vissa fall kan det även vara viktigt att visa var man står.

Sedan blir jag också fundersam över ditt argument sammankopplat med din röst mot mig. Jag tycker att jag verkligen har letat onda, samtidigt som jag i andra inlägg har försvarat spelare som jag tycker ansätts med teorier som jag inte håller med om. Ändå skriver du att jag inte letar onda, eller missuppfattar jag dig då? Ta t.ex. det här med Habina, det var det jag som började med att gräva fram även om det nu visade sig vara uppåt väggarna fel. Det känns därför märkligt när du får det att låta som att jag inte har letat onda utan bara gått omkring och hållit folk om ryggen hela tiden.

Jag vet faktiskt inte om vi bara har väldigt olika åsikter i den här leken, och att ditt konstiga spelbeteende beror på att du har har ont om tid eller något annat, eller om du faktiskt är ulv.

Är du medveten om att du säger emot dig själv? Jag har fetat lite i citaten för att visa.

Jag tycker du för ett intressant resonemang om första röstningen, jag har också haft funderingar åt det hållet. Men just därför håller jag inte med dig i resonemanget. Jag tror det finns en eller flera ulvar bland de som röstade habina. Dels för att det inte sticker ut och dels för att de kan ha velat styra lynchen i den riktningen.

Fyra ute ur spelet, fyra Goda.
Nu är det dags att plocka fram det statistiska analysverktyget; vad kan vi utläsa ur röstningsproceduren?

Börjar med Lynch #1.
Grönmarkerade är de bortplockade Goda spelarna.
Hel grön rad för deras lagda röster, röster på dem är bara deras namn grönt.
Här är också tidsstämpeln för när rösten lades med.

Röstlängd: (22)
18:08 Cirkus röstar SookieS
18:32 _Corpsebride_ röstar Dramatik
18:34 OutOfService röstar _Corpsebride_

18:54 Dramatik röstar _CorpseBride_
19:08 CaisaLundblad röstar Niyama
19:20 Niyama röstar CaisaLundblad
20:14 Kinder röstar Dramatik
20:26 Matmissbrukaren röstar CaisaLundblad
21:12 Con röstar Niyama
21:18 Capricciosa röstar CaisaLundblad
21:19 Peppar röstar Jeffery
21:30 Habina röstar Jeffery
21:32 bumpo röstar _CorpseBride_
21:41 Paddington röstar Dramatik

21:47 SvartaAnkan röstar _CorpseBride_
21:48 Puff röstar _CorpseBride_
21:49 Mumorsan röstar Puff
21:53 Vira röstar _CorpseBride_
21:58 Hedinn röstar CaisaLundblad
21:59 SookieS röstar Dramatik
21:59 Jeffery röstar Puff

Röster: (21)
6 _Corpsebride_
4 CaisaLundblad
4 Dramatik
2 Niyama
2 Jeffery
2 Puff
1 SookieS

Vad kan vi nu utläsa av detta? Jo, även väldigt sent var det var en mycket jämn omröstning, med många potentiella 'slutsegrare'.
När Paddington lägger sin röst 21:41 på Dramatik, då blir röstställningen såhär:
3 _Corpsebride_
3 CaisaLundblad
3 Dramatik
2 Niyama
2 Jeffery
1 SookieS

Tre spelare på tre röster, och endast en röst efter skuggar ytterligare två.

Och så många som ÅTTA röster kvarstår att lägga.

Om någon av de tre i täten är Ulv, borde det absolut vara stressat i Ulvalyan. Är inte någon av dem Ulv, men någon av de båda därefter det borde det åtminstone vara förhöjd beredskap i Lyan.
Det tar nu åtta ytterligare minuter innan nästa röst läggs, och det är SvartaAnkan som 21:47 medvetet eller omedvetet stakar ut vägen för den Gode Corpsebride att gå direkt i fängelse utan att passera gå.

Jag tror att det bland dessa fem (där jag är en av dem) finns åtminstone en, kanske så många som två Ulvar. För jag tror att det var hög puls i Ulvalyan vid denna omröstning. Jag tror också att bland de sista åtta röstande finns det ett par Ulvar, som väntade in i det längsta med sitt röstande, för att in i det sista kunna parera en eventuell för Ulvaflocken tokig utgång.

Lägger till att om Storbonden Habina vid denna röstning ännu inte fått svar på någon eventuell sia.

forts...

Vidare till Lynch #2, som i sin helhet ser ut så här:

Också här är grönmarkerade de bortplockade Goda spelarna.
Hel grön rad för deras lagda röster, röster på dem är bara deras namn grönt.
Här är också tidsstämpeln för när rösten lades med.

Röstlängd: (20)
17:34 Kinder röstar Dramatik
20:04 (Habina röstar Vira)
20:23 Peppar röstar Jeffery
20:58 Dramatik röstar Habina
21:06 CaisaLundblad röstar Habina
21:17 Niyama röstar Habina

21:25 Capricciosa röstar CaisaLundblad
21:27 Jeffery röstar Habina
21:35 Vira röstar Habina
21:37 Mumorsan röstar dramatik
21:37 Cirkus röstar Vira
21:39 Hedinn röstar Dramatik
21:39 Habina ändrar till CaisaLundblad
21:44 Con röstar Habina
21:47 Puff röstar Jeffrey
21:48 glömmerallt röstar Kinder
21:49 Matmissbrukaren röstar Capricciosa
21:52 SvartaAnkan röstar Habina
21:59 SookieS röstar Jeffrey

Röster: (18)
7 Habina
3 Dramatik
3 Jeffery
2 CaisaLundblad
1 Vira
1 Capricciosa
1 Kinder

Kvar att rösta: (2)
bumpo
Outofservice

I denna omröstning finns inte alls samma anspänning som i den inledande lynchen. Det drog iväg ganska snabbt med Habina i en säker ledning. 21:35 lägger Vira den femte rösten på henne om vi har följande, för storbonden och Goda sidan mörka ställning:
5 Habina
1 Dramatik
1 Jeffery
1 CaisaLundblad
1 Vira

Visserligen återstår det elva röster, men de kvarvarande Ulvarna kan bara tillbakalutat avvakta och åse hur många i den Goda sidan knuffar sin storbonde över kanten. (Nej, jag tror inte att Habinas frånfälle är ett Ulvaverk. Det skötte den Goda sidan om alldeles själva.)
Habina ändrar i detta läge (21:39) sin röst från Vira till CaisaLundblad, som på så sätt får sin andra röst. Med de tre andra rösterna som dimper in samtidigt - eller mellan Viras röst och Habinas ändring blir röstsammanräkningen såhär:
5 Habina
3 Dramatik
2 CaisaLundblad
1 Jeffery
1 Vira

forts...

Min fetning. Vad menar du med det? "Vill se mer av Mat innan jag gör något", vad betyder det?
Menade att jag ville se mer av Matmissbrukarn i leken innan jag bestämde mig angående henne och jag ville inte rösta på henne igår, dels för hennes inlägg om att hon försöker ändra sitt sätt att uttrycka sig men mest eftersom jag tyckte Caisa var mer misstänkt

För övrigt tycker jag att det är skitsvårt i och med att det är så många som jag inte riktigt har koll på. Con, GA, bumpo, Jeffery, Capricciosa, Hedinn och säkert många fler vet jag inte alls var jag har, och om de skulle råka vara ulvar så missar jag ju dem helt och hållet.

SvartaAnkan tycker jag hade en mycket intressant teori om MM med tillhörande dubbelnick (antar att det är Puff som menas, för de skriver rätt lika) som fåret. Jag ska titta lite närmare på dessa spelare.

Kinder är jag enormt osäker på, men i och med att hen har uttalat sig så säkert om ett flertal spelare vill jag gärna ha kvar denne så länge, det skulle kännas dumt att lyncha när man inte vet säkert och så är det ju det med att Kinder eventuellt hade kunnat vara dubbelnick till CB eller Paddi. Niyama tycker jag har resonerat vettigt hittills, inget jag har reagerat på där. Caisas utspel första dagen var lite märkligt, men på sistone låter hon vettigare. Skulle vilja titta närmare på det innan jag tänker åt något håll där. Dramatik är lite aggressiv i sin ton vilket var vad jag menade med eventuell överreaktion igår, men hon har förklarat det på ett sätt som jag tycker låter rimligt. I övrigt tycker jag att hon ofta resonerar vettigt.

Har hänt en hel del idag men det jag reagerat mest på var halmstrået, som jag kallar det, från Capricciosa angående min spelstil. Det hela kändes bara så långsökt och jag känner att jag vet inte var jag har henne. Hon är skum

Matmissbrukaren röstar på Capricciosa

tänk att jag inte är ett dugg förvånad...

Som jag skrev tidigare, så nej det är inget halmstrå som jag famlar efter. Du säger själv tidigare i tråden att du inte är rädd för att sticka ut och inte håller låg profil, men i den här leken är det precis det du gör. Du sticker inte ut särskilt mycket, du håller låg profil, du släppte diskussionen med Dramatik väldigt enkelt för att vara dig, det är inte att du hade en snäll ton i diskussionen utan att du släppte den väldigt enkelt utan att ligga i som en spårhund som du brukar. Och det är inte särskilt mycket teoriandet i dina inlägg heller, vilket jag har för mig att det brukar vara.

SvartaAnkan tog upp att det finns ett dubbelnick som uttrycker sig väldigt likt hur du brukar spela och du har inte ens bemött det? Det är inte likt dig att undvika att ge dig in i diskussioner, är du rädd för att bli sammankopplad med det nicket? Försöker du att få oss att släppa det sambandet genom att inte kommentera?

Du säger att det hänt massor igår, men det enda du finner värt att kommentera är mitt "halmstrå"? Vore det inte bättre att försöka leta ulvar än att lägga hämdröst?

Så det är inte bara att du försöker uttrycka dig snällare som jag reagerar på, det är precis allt runt omkring.

Summa summarum, du står just nu högst upp på min misstankelista.

Det här håller jag med om.

Jag har funderat en del på cirkus och Vira.
Precis som du är inne på får jag känslan att cirkus verkar leta anldeningar till att misstänka Vira. Det ger mig två huvudteorier(om cirkus och vira):

Alternativ 1
cirkus är god, vira ond och att cirkus har en specialroll (vittne kanske?) som gör att hon vet att vira är ond.

Alternativ 2:
Cirkus är ond, vira är god och att cirkus avnågon anledning vill få misstankarna riktade mot vira. Skulle kunna vara tvärtom mot teorin ovan alltså med vira som vittne.
Men kan ju gällamisstanke om annan god speciallroll.

Sedan finns ju möjligheten att båda är goda eller båda onda men för tillfället tror jag att de är på olika sidor.

(eftersom det varit två nätter i leken utgår jag från att vittnet har använt sin förmåga för precis som i disskusionen kring habinas sior så är det ju väldigt riskabelt att vänta. Så jag utgår från att ulvarna känner till vittnet och vittnet ulvarna)

tänk att jag inte är ett dugg förvånad...

Som jag skrev tidigare, så nej det är inget halmstrå som jag famlar efter. Du säger själv tidigare i tråden att du inte är rädd för att sticka ut och inte håller låg profil, men i den här leken är det precis det du gör. Du sticker inte ut särskilt mycket, du håller låg profil, du släppte diskussionen med Dramatik väldigt enkelt för att vara dig, det är inte att du hade en snäll ton i diskussionen utan att du släppte den väldigt enkelt utan att ligga i som en spårhund som du brukar. Och det är inte särskilt mycket teoriandet i dina inlägg heller, vilket jag har för mig att det brukar vara.

SvartaAnkan tog upp att det finns ett dubbelnick som uttrycker sig väldigt likt hur du brukar spela och du har inte ens bemött det? Det är inte likt dig att undvika att ge dig in i diskussioner, är du rädd för att bli sammankopplad med det nicket? Försöker du att få oss att släppa det sambandet genom att inte kommentera?

Du säger att det hänt massor igår, men det enda du finner värt att kommentera är mitt "halmstrå"? Vore det inte bättre att försöka leta ulvar än att lägga hämdröst?

Så det är inte bara att du försöker uttrycka dig snällare som jag reagerar på, det är precis allt runt omkring.

Summa summarum, du står just nu högst upp på min misstankelista.

Jag reagerade också på MMs röst på dig, som du skrev så kändes det lite hämnd röst.

Angånde hennes spelstil så har jag för dålig koll på hur hon brukar spela för att ha någon åsikt om det.

Information från LL!

Er dyra LL har hastigt och lustigt blivit bjuden på grillfest då utsocknes vän dykt upp i Pelle Svanslös stada. Jag packar just ett övernattningskit och ämnar sedan ta min hund och dra ut på landet. Jodå, LLs laptop finns i packningen.

Jag tänker alltså uppdatera leken vid DL, men mina för-uppdateringar händer nog inte i samband med tredje loppet.

Vidare flyttar jag fram morgondagens natt-DL till kl 11. Jag misstänker att det kan bli sent ikväll.

Och - var snälla och se till att det finns en aktuell röstlista vid DL ikväll. Tack på förhand.

Over and out från LL för tillfället.

Har jättesvårt att säga något om flera av deltagarna, Hedinn har knappt skrivit något alls och med det lilla så är det knappt några teorier. Hoppas att denne blir mer aktiv snart. Hoppas även att dubbelnicken Puff och SookieS kan skriva mer.

Nu vet jag att dubbelnicket Kinder har skrivit lika få inlägg, men det är betydligt mer substans bakom Kinders inlägg. Jag får faktiskt en känsla av att Kinder är ute efter att leta onda och helt plötsligt fick jag en deja vu ;)

Habinas röständring har diskuterats flitigt idag och vad den ev säger om misstankarna mot Vira. Jag tror att om Habina hade varit säker på någons ondska så skulle hon ha lämnat ett testamente. Röständringen från Vira till Caisa gör att jag tror att hon inte siat någon som ond utan den hon siat var god. Så hennes röster på Vira och sedan ändringen till Caisa är hennes testamente att hon inte är hundra på att Vira är ond och vill inte att det första vi gör är att rösta ut Vira utifrån Habinas röst utan att vi ska fortsätta undersöka alla som deltar i leken. Det samma är det med Caisa, hade Habina vetat att Caisa var ond så hade Habina lagt sin röst där från början, nu är det upp till oss att bilda en uppfattning om denne.

Jag blir lite fundersam över Cirkus, det är något i ovanstående diskussion som gnager lite i mig, det känns precis som Con skriver att Cirkus gärna ser Vira som ond, sedan backar Cirkus men börjar sedan säga att hon blir misstänksam mot Con för att denne försvarar Vira. Jag blir lite förvirrad. Jag tycker inte Con försvarar Vira, jag tycker Con visar på att det finns andra möjligheter än att Habina siat Vira som ond och jag tycker det är viktigt att om man tänker annorlunda om händelser och vad folk skriver så ska man skriva ut det så alla får större beslutsunderlag.

Är du medveten om att du säger emot dig själv? Jag har fetat lite i citaten för att visa.

Jag tycker du för ett intressant resonemang om första röstningen, jag har också haft funderingar åt det hållet. Men just därför håller jag inte med dig i resonemanget. Jag tror det finns en eller flera ulvar bland de som röstade habina. Dels för att det inte sticker ut och dels för att de kan ha velat styra lynchen i den riktningen.
Vad du fetade:

Ur Lynch#1
Tre spelare på tre röster, och endast en röst efter skuggar ytterligare två.
[...]
Jag tror att det bland dessa fem (där jag är en av dem) finns åtminstone en, kanske så många som två Ulvar. För jag tror att det var hög puls i Ulvalyan vid denna omröstning. Jag tror också att bland de sista åtta röstande finns det ett par Ulvar, som väntade in i det längsta med sitt röstande, för att in i det sista kunna parera en eventuell för Ulvaflocken tokig utgång.

Ur Lynch#2
20:58 Dramatik röstar Habina (Röst #1)
21:06 CaisaLundblad röstar Habina (Röst #2)
21:17 Niyama röstar Habina (Röst #3)
21:27 Jeffery röstar Habina (Röst #4)

Jag tycker inte jag säger emot mig själv.
Jag anser att Lynch#1 och Lynch#2 är så diametralt olika, att det jag säger för Lynch#1 inte nödvändigtvis också behöver gälla för Lynch#2.

Sedan menar jag inte att inga Ulvar röstade Habina.
Jag tror att de inte behövde styra röstningen alls, såsom man behövde under den första Lynchen. Säkerligen finns det åtminstone två Habina-röster med scent av Ulva-feromer.

Dock kan jag ha uttryckt mig något oklart;
Visserligen återstår det elva röster, men de kvarvarande Ulvarna kan bara tillbakalutat avvakta och åse hur många i den Goda sidan knuffar sin storbonde över kanten. (Nej, jag tror inte att Habinas frånfälle är ett Ulvaverk. Det skötte den Goda sidan om alldeles själva.)

Det jag menar att den styrdans Ulvaligan nästan slog knut på sig i Lynch#1, den behövdes inte alls tas till i Lynch#2. Det behöver ju då inte betyda att man inte droppade en Habina-röst här eller där, utav bara farten.

Menade att jag ville se mer av Matmissbrukarn i leken innan jag bestämde mig angående henne och jag ville inte rösta på henne igår, dels för hennes inlägg om att hon försöker ändra sitt sätt att uttrycka sig men mest eftersom jag tyckte Caisa var mer misstänkt

Okej. Tyckte bara att det lät så "säkert" att du planerade ett drag mot MM.

Jag kan ju i sammanhanget förklara varför jag röstade Habina.

Jag tänkte producera en vettig röst innan jag igår kväll for iväg på middag och efterföljande kortspel. Det lyckades jag inte med, det var allt för många som var för grå och flöt ihop. Så kom tiden över mig, och jag blev tvungen att åka iväg.
Efter middagen browsade jag tråden i telefonen, kände ett stort behov av att lägga en röst, fann Niyamas inlägg - tyckte det såg vettigt ut, och i princip kopierade rösten. Jag hade inte mycket koll hur tråden fortlöpte, och andra kloka argument mot andra spelare missade jag säkerligen. Däremot såg jag att de tre före mig röstade just Habina (Capricciosas röst på CaisaLundblad kom medan jag skrev) vilket tillsammans med att hon fanns på min watchlist avgjorde mitt beslut.

Nu blev det fel. Men samma fel som flera andra gjorde.
Om jag hade haft samma kväll igår, som jag har idag, hade jag inte lagt den rösten. Jag hade kanske röstat Habina, men absolut inte lagt den i det läget.

Jag förstår ju att min röst, den fjärde och 4-1-1-1-1, gjorde sitt till för att cementera utgången.
Så mina ord (Nej, jag tror inte att Habinas frånfälle är ett Ulvaverk. Det skötte den Goda sidan om alldeles själva.) är lika mycket personlig som kollektiv självrannsakan.

Röstlängd: (18)
14:33 Dramatik röstar på Cirkus
15:40 bumpo röstar på Cirkus

Röster: (2)
2 Cirkus

Kvar att rösta: (16)
CaisaLundblad
Capricciosa
Cirkus
Con
glömmerallt
Hedinn
Jeffery
Kinder
Matmissbrukaren
Mumorsan
Niyama
Peppar
Puff
SookieS
SvartaAnkan
Vira

För övrigt,
om nu Det Svarta Fåret skulle vara dubbelnick, samt uppskattningen på sju Ulvar skulle vara rätt, då är det Game Over efter kvällens omgång - utifall det skulle röstas bort ännu en God.
Vi är 18 kvarvarande - och i så fall 9 Goda/9 Onda.

Eller är det sju Onda vi tror att vi är, dvs fem eller sex Ulvar - beroende på om det är en eller två Får?

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar