Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

@cirkus Ja, hon har haft en möjlighet att sia alltså. Men hon hade väl bara tre sior allt som allt så hon kan ju ha valt att spara på den, om jag fattat saken rätt?

Jo, det är sant att med tre sior kan hon ha valt att spara sior, men tycker det verkar osannolikt, varför spara på krafterna när risken finns att åka ut på ett eller annat vis.

Habina lag ju sin första röst på Vira och jag tror att Habina kan ha siat henne. Jag röstade ju också på Vira efter att ha läst till sidan 20 så jag vet inte hur diskussionen gick efter det. Men MIN misstanke angående Vira har ju inte precis lindrats efter röstningen och när det visade sig vad Habinas roll var.

Jo, det är sant att med tre sior kan hon ha valt att spara sior, men tycker det verkar osannolikt, varför spara på krafterna när risken finns att åka ut på ett eller annat vis.

Habina lag ju sin första röst på Vira och jag tror att Habina kan ha siat henne. Jag röstade ju också på Vira efter att ha läst till sidan 20 så jag vet inte hur diskussionen gick efter det. Men MIN misstanke angående Vira har ju inte precis lindrats efter röstningen och när det visade sig vad Habinas roll var.
Men om Habina nu hade siat mig som ond, varför i hela friden skulle hon då ändra sin röst till Caisa snarare än att behålla som ett testamente? Hon lät ju inte heller direkt säker i sina teorier mot mig. Jag tror att Habina har siat någon som god och ska titta igenom hennes inlägg efter någon sådan hint imorgon.

För övrigt lite skojigt att Habina röstade på mig för att jag försvarade drama, medan du röstade på mig för att jag försvarade dem som röstade på drama ...

Nej, jag tror inte hon sparade sian som sagt. Själv hade jag varit för orolig för att bli käkad/lynchad och ärligt talat för nyfiken för att spara på dem. Men det går ju inte att utesluta.
Men om hon har siat Vira som ond, borde hon inte ha hållit fast vid sin röst för allt vad hon var värd för att sända rätt signaler till oss efterlevande? Att hon ändrade sin röst kan ju förvisso ha varit ett räddningsförsök av sig själv men det kändes i så fall inte som ett övertygande sådant. Är det inte då troligare att hennes röständring snarare var ett försök att visa att hon INTE siat Vira, varken som ond eller god alltså?

Vem misstänkte Habina i första röstningen? Känns ju troligt att hon kan ha siat denne.

Habina röstade på Jeffery i första omgången. Jag kunde inte hålla mig nu utan kikade tillbaka på Habinas långa inlägg om alla idag, men kan dock inte hitta någon uppenbar godförklaring av någon. Däremot flera där hon bara skriver typ "har intressanta tankar".

Nej, jag tror inte hon sparade sian som sagt. Själv hade jag varit för orolig för att bli käkad/lynchad och ärligt talat för nyfiken för att spara på dem. Men det går ju inte att utesluta.
Men om hon har siat Vira som ond, borde hon inte ha hållit fast vid sin röst för allt vad hon var värd för att sända rätt signaler till oss efterlevande? Att hon ändrade sin röst kan ju förvisso ha varit ett räddningsförsök av sig själv men det kändes i så fall inte som ett övertygande sådant. Är det inte då troligare att hennes röständring snarare var ett försök att visa att hon INTE siat Vira, varken som ond eller god alltså?

Vem misstänkte Habina i första röstningen? Känns ju troligt att hon kan ha siat denne.
I första röstningen hade hon inte kunnat sia någon ännu. Den var ju innan första nattDL

Varför skulle hon rösta tidigt på någon annan än den hon siat?
När hon sedan märker att det verkar som om hon är på väg att ryka så är det väl rätt logiskt att hon försöker rädda sig genom att röst apå någon annan som *kan* ryka istället för henne. SÅ jag tror inte att hennes röst på Caisa är särksilt genontänkt utan mer ett desperat försök att bli kvar

@cirkus Fast näe, läs igenom vad Habina skriver om mig. Hon låter verkligen, verkligen inte säker någonstans. Att hon röstade tidigt var ju, som hon själv skrev och upprepade, pga att hon inte ville missa röstningen (var visst nära igår), och hon öppnade redan från början för att hon eventuellt skulle ändra rösten.

Jag känner faktiskt inte alls igen dig cirkus, inte som när jag har spelat med dig som god i alla fall. Du verkar väldigt gärna vilja ha det till att jag är ond, och jag kan inte fatta varför om det inte är så att du är ond själv.

Det här inlägget skrev alltså Habina efter att hon ev. siat någon spelare.

*puh* Försöker läsa ikapp, men jag har bara hunnit till sida 17 (note to myself). Inte hjälper det att datorn lade av så jag sitter med mobilen som gärna vill stava åt mig. :-S

Nåja, några tankar så långt:

2. CaisaLundblad Misstänksam mot Niyama som "mest tramsat", röstar på henne för det. Rösten och beteendet skaver, men jag lutar just nu åt en stressad god, snarare än ond. Men jag är absolut inte säker.

3. Capricciosa Har en intressant tanke om Caisas "godförklarande" av sig själv genom att Caisa påpekar att hon inte röstade på Corpse_bride.

4. Cirkus är tveksam till SookieS teori om vad goda och onda vill i början av leken. Röstar på henne pga det. Förstår att det är svårt att rösta så tidigt, så jag ser inget konstig i cirkus röst.

7. Dramatik gick hårt åt Corpse_bride, men jag vet inte alls vad jag skall tro. Kan vara en god som blev lite för säker likväl som en ond.

8. Glömmerallt hoho?

10. Habina febrig

11. Jeffery fick min röst då det var det som jag reagerar mest på. Fortfarande osäker på henne.

12. Kinder Reagerar på att kinder skrev att hon följt leken men inte skrivit något. Varför inte? Smidigt att luta sig tillbaka som ulv/får?

13. Matmissbrukaren Misstänker att dramatik är tjuven, baserat på att dramatik misstänkte att Corpse_Bride var det. Förstår inte Caisas röst på Niyama.

14. Mumorsan reagerar precis som jag på puff och röstar på henne. Går igenom hur några röstat med kloka tankar. Känns som hon letar onda.

15. Niyama Tycker att caisa är skum, men vad jag kan utläsa av Caisas svar så är det en feltolkning av det hon skrev. Neutral just nu.

19. Puff Diskuterar hur får och ulv kan kommunicera med varandra, men jag tycker teorin haltar. Fåret vet redan vilka som är ulvar.

20. SookieS har en del intressanta tankar om dubbelnick och hur man kan använda sig av det som ond.

22. Vira skriver vettigt, men jag hajar till i slutet på #223. Hennes försvar för dramatik ger mig känslan av att hon och dramatik skulle kunna sitta i lyan ihop...

Eftersom jag inte vill hamna i samma sits som sist, så tänker jag rösta nu. Eventuellt hinner jag läsa klart innan tio och ändra min röst. Men till dess tycker jag att Viras försvar av dramatik är det som skaver mest.

Habina röstar på vira

I första röstningen hade hon inte kunnat sia någon ännu. Den var ju innan första nattDL

När hon sedan märker att det verkar som om hon är på väg att ryka så är det väl rätt logiskt att hon försöker rädda sig genom att röst apå någon annan som *kan* ryka istället för henne. SÅ jag tror inte att hennes röst på Caisa är särksilt genontänkt utan mer ett desperat försök att bli kvar

Det är möjligt att hon siat den hon misstänkte, dvs den hon röstade på dag ett. Varför skulle hon ha siat Vira? Då skulle hon väl varit betydligt säkrare om Vira är ulv? Jag gissar att hon siat någon god.

Nej, jag menar alltså att hon sedan valde att sia den hon hade röstat på. Alltså Jeffery. I det citerade inlägget ovan skrivet efter första (ev.) sian skriver hon dock att hon är osäker på Jeffery så det låter ju inte riktigt så.

Röständringen såg verkligen inte ut som ett räddningsförsök. Dessutom skedde den 20 minuter innan DL, när Habina redan hade fyra röster. Mot caisa som hade en röst. Det känns helt enkelt inte sannolikt, och som en stor risk om hon varit säker på Viras ondska.

Jag undrar lite varför du så gärna vill ha det till att Vira siats som ond. Tycker snarare att det finns massor som talar mot det.

Nej, jag menar alltså att hon sedan valde att sia den hon hade röstat på. Alltså Jeffery. I det citerade inlägget ovan skrivet efter första (ev.) sian skriver hon dock att hon är osäker på Jeffery så det låter ju inte riktigt så.

Röständringen såg verkligen inte ut som ett räddningsförsök. Dessutom skedde den 20 minuter innan DL, när Habina redan hade fyra röster. Mot caisa som hade en röst. Det känns helt enkelt inte sannolikt, och som en stor risk om hon var säker på Vira.

Jag undrar lite varför du så gärna vill ha det till att Vira siats som ond. Tycker snarare att det finns massor som talar mot det.

Jag fattar hur du menar!

Det är ju fullt möjligt att hon siat någon som god och alltså inte hade en susning om Vira var ond eller inte. Röständringen är märklig, jag vet inte om jag ska tolka den som annat än allmän osäkerhet eller ett räddningsförsök eller nåt annat.

Det är intressant att Con är en sådan tillskyndare till Vira.

jag blir alltid fundersam när jag ser en spelare komma till en annan spelares försvar. Är det ulvar? Är det tvillingar? eller är det bara att vi ser alldeles olika saker?

idag så känner jag att mina reflektioner blivit fullt av denna vara och då gäller det inte bara Con och Vira utan även tidigare idag...

Det är intressant att Con är en sådan tillskyndare till Vira.

jag blir alltid fundersam när jag ser en spelare komma till en annan spelares försvar. Är det ulvar? Är det tvillingar? eller är det bara att vi ser alldeles olika saker?

idag så känner jag att mina reflektioner blivit fullt av denna vara och då gäller det inte bara Con och Vira utan även tidigare idag...

Fast då ska jag också komma till Viras försvar;) Att Habina skulle siat Vira som ond låter helt enkelt inte som den första möjligheten man tror på. Jag tror snarare att hon siat Jeffery som hon röstat på, och att hon i så fall siat denne som god, annars borde hennes röst ha hamnat där igen. Hade hon som du tror siat Vira som ond så hade hon nog knappast ändrat sin röst till Caisa, inte ens för att rädda sig själv då rösten på Caisa i det läget varken gjorde till eller från. Och som jag känner Habinas spelstil så biter hon sig gärna fast i de hon tror är onda och ändrar inte sin röst för något.

Jag finner det mycket märkligt hur gärna du vill ha Vira till ond, och jag känner inte alls igen det spelsättet från dig. Du brukar dessutom vara den som spekulerar mest kring olika scenarion, men det gör du inte alls här. Antingen vet du själv att Vira är ond och ser möjligheten att få andra att inse samma sak, eller så är du ulv/får och försöker få en oskyldig god lynchad. Och då tror jag mest på det sista alternativet.

@dramatik
Min första tanke var att hon siat Vira som ond (när Habinas roll visades sig inneha siarförmåga) , men inser att så är det troligtvis inte. Så lugn nu.

Däremot så tycker jag att hela denna lek är full av försvar från en deltagare till en annan och nu så försvarar du också Vira. Jag vet inte om det behövs iom att jag redan förklarat mig i inlägg #491.

UPPDATERING

OutOfService
var vansinnigt irriterad för debaclet vid startboxarna. Men nu var andra loppet historia och det gällde att fokusera på det som komma skulle istället. Hattparaden, naturligtvis. Hon gick för att byta om till finstassen – men, medan hon varit borta hade tydligen någon smugit sig in i omklädningsrummet. Hatten var försvunnen, stulen! Skrikande rusade OutOfService ut och fick tag på de ridande poliser som patrullerade området. Först tog de inte på allvar, men när hon fortsatte att förklara att det var fråga om en katastrof i paritet med [infoga valfri av världshistoriens största - hon fick med alla, inklusive digerdöden] blev de istället övertygade om att hon var galen och en fara fara för såväl sig själv som alla andra på Gärdet. Så nu skakar hon galler i väntan på utvärdering.

OutOfService var bybo!

Tredje loppet går ikväll kl 22.

LL uppmanar @bumpo att visa sig i leken.

UPPDATERING

OutOfService
var vansinnigt irriterad för debaclet vid startboxarna. Men nu var andra loppet historia och det gällde att fokusera på det som komma skulle istället. Hattparaden, naturligtvis. Hon gick för att byta om till finstassen – men, medan hon varit borta hade tydligen någon smugit sig in i omklädningsrummet. Hatten var försvunnen, stulen! Skrikande rusade OutOfService ut och fick tag på de ridande poliser som patrullerade området. Först tog de inte på allvar, men när hon fortsatte att förklara att det var fråga om en katastrof i paritet med [infoga valfri av världshistoriens största - hon fick med alla, inklusive digerdöden] blev de istället övertygade om att hon var galen och en fara fara för såväl sig själv som alla andra på Gärdet. Så nu skakar hon galler i väntan på utvärdering.

OutOfService var bybo!

Tredje loppet går ikväll kl 22.

LL uppmanar @bumpo att visa sig i leken.

Där fick jag på nöten för att jag vart distraherad igår :( :p

Men jag älskar dina uppdateringar LL :love:

Jag har ledigt 5 timmar nu och ska veva igång datorn när jag kommer hem (om en kvart ungefär) och teoria järnet

Fyra ute ur spelet, fyra Goda.
Nu är det dags att plocka fram det statistiska analysverktyget; vad kan vi utläsa ur röstningsproceduren?

Börjar med Lynch #1.
Grönmarkerade är de bortplockade Goda spelarna.
Hel grön rad för deras lagda röster, röster på dem är bara deras namn grönt.
Här är också tidsstämpeln för när rösten lades med.

Röstlängd: (22)
18:08 Cirkus röstar SookieS
18:32 _Corpsebride_ röstar Dramatik
18:34 OutOfService röstar _Corpsebride_

18:54 Dramatik röstar _CorpseBride_
19:08 CaisaLundblad röstar Niyama
19:20 Niyama röstar CaisaLundblad
20:14 Kinder röstar Dramatik
20:26 Matmissbrukaren röstar CaisaLundblad
21:12 Con röstar Niyama
21:18 Capricciosa röstar CaisaLundblad
21:19 Peppar röstar Jeffery
21:30 Habina röstar Jeffery
21:32 bumpo röstar _CorpseBride_
21:41 Paddington röstar Dramatik

21:47 SvartaAnkan röstar _CorpseBride_
21:48 Puff röstar _CorpseBride_
21:49 Mumorsan röstar Puff
21:53 Vira röstar _CorpseBride_
21:58 Hedinn röstar CaisaLundblad
21:59 SookieS röstar Dramatik
21:59 Jeffery röstar Puff

Röster: (21)
6 _Corpsebride_
4 CaisaLundblad
4 Dramatik
2 Niyama
2 Jeffery
2 Puff
1 SookieS

Vad kan vi nu utläsa av detta? Jo, även väldigt sent var det var en mycket jämn omröstning, med många potentiella 'slutsegrare'.
När Paddington lägger sin röst 21:41 på Dramatik, då blir röstställningen såhär:
3 _Corpsebride_
3 CaisaLundblad
3 Dramatik
2 Niyama
2 Jeffery
1 SookieS

Tre spelare på tre röster, och endast en röst efter skuggar ytterligare två.
Och så många som ÅTTA röster kvarstår att lägga.

Om någon av de tre i täten är Ulv, borde det absolut vara stressat i Ulvalyan. Är inte någon av dem Ulv, men någon av de båda därefter det borde det åtminstone vara förhöjd beredskap i Lyan.
Det tar nu åtta ytterligare minuter innan nästa röst läggs, och det är SvartaAnkan som 21:47 medvetet eller omedvetet stakar ut vägen för den Gode Corpsebride att gå direkt i fängelse utan att passera gå.

Jag tror att det bland dessa fem (där jag är en av dem) finns åtminstone en, kanske så många som två Ulvar. För jag tror att det var hög puls i Ulvalyan vid denna omröstning. Jag tror också att bland de sista åtta röstande finns det ett par Ulvar, som väntade in i det längsta med sitt röstande, för att in i det sista kunna parera en eventuell för Ulvaflocken tokig utgång.

Lägger till att om Storbonden Habina vid denna röstning ännu inte fått svar på någon eventuell sia.

forts...

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar