Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Jag sällar mig till dem som röstar på Habina. Caisa har jag fortfarande vissa misstankar mot, men jag tycker att hon bemötte mina tidigare misstankar på ett vettigt sätt som fick mig att släppa lite på dem. drama/kinder har varit en del på tapeten, men jag vill se mer av båda två innan jag placerar dem någonstans. MM är den jag egentligen ser som mest misstänkt ond som får, men jag röstar hellre på en jag tror kan vara ulv än på en som jag tror kan vara får. Habina har skrivit flera märkliga saker i leken, och jag håller med Vira om att hon hugger åt märkliga håll. Visst kan det vara feber och tidsbrist som ligger bakom, men jag tycker ändå att det blir märkligt när hon hugger på andra för att de inte verkar leta onda för att de inte skriver så mycket, och sedan gör samma sak själv.

SvartaAnkan röstar på Habina

Se det positivt @cirkus du blir i alla fall inte utröstad för att du ville vara säker på att hinna rösta och valde att rösta på det som kändes ulvigast... :cry:

Hästarna är vid boxarna, lastningen kan påbörjas.

Oddstavlan:

Kinder röstar på Dramatik
(Habina röstar på Vira)
Peppar röstar på Jeffery
Dramatik röstar på Habina
Caisa röstar på Habina
Niyama röstar på Habina
Capricciosa röstar på Caisa
Jeffery röstar på Habina
Vira röstar på Habina
Mumorsan röstar på dramatik
Cirkus röstar på Vira
Hedinn röstar på Dramatik
Habina ändrar sin röst till caisalundblad
Con röstar på Habina
Puff röstar på Jeffrey
glömmerallt röstar på Kinder
Matmissbrukaren röstar på Capricciosa

Kvar att rösta:
bumpo
Outofservice
SookieS

Se det positivt @cirkus du blir i alla fall inte utröstad för att du ville vara säker på att hinna rösta och valde att rösta på det som kändes ulvigast... :cry:
För att se det från den ljusa sidan så var du en av mina huvudmisstänkta redan före din röst :). Om det var fel eller inte får väl framtiden utvisa.

Bråttom igen! Hedinn, Kinder, Puff, Con och säkert någon mer jag inte har i huvudet nu känns helt under radarn. Habina stack ut idag men jag vet inte om det betyder att hon är ond. Jeffrey skriver en hel del men det är väldigt lite teorier, vet inte hur Jeffrey brukar spela men måste rösta nu.

SookieS röstar på Jeffrey

Lovar bättre aktivitet och mer teorier om jag lever imorgon!

Alltså, jag håller med er som röstar på Jeffery om att han spelar skumt. Dock så får i alla fall jag intrycket av att hans konstiga spelstil inte speglar hans roll oavsett vad rollen är, även om det förstås är svårt att avgöra det eftersom jag aldrig har spelat med honom tidigare. Det gör att det för mig känns jättesvårt att läsa av om han är ond eller god "bakom spelstilen", så jag vill i alla fall se mer av honom innan jag vågar sätta honom åt något håll.

Hästarna lastade. Men... Ryttarförlust för bumpo och Outofservice. Två sena strykningar och därmed två varningar. Resten av fältet kommer iväg fint. Och jag återkommer med resultatet inom kort.

UPPDATERING

Habina var riktigt nöjd med sina hästars insatser. Två lopp, två besök i vinnarcirkeln. Dagen kunde inte ha börjat bättre. Dessutom fick hon flera komplimanger för sin hatt. Fantasi är ju det som brukar röna framgång i tävlingen (stil är ärligt talat underordnat på Gärdet) och hennes kreation i form av gammaldags höstack med en specialtillverkad hattnål som såg ut som en högaffel var succé – annat ord fanns inte.

Vid första vinsten smakade champagnen utmärkt och eftersom hon ägde sina hästar själv (”andelshästar – trams!”, fnös hon när Svensk Galopps journalist frågade) så drack hon rätt mycket av flaskan själv. Vem som kom på idén att hon skulle dricka nästa vinnarskål ur hatten mindes hon inte, bortsett från att hon var säker på att det inte var hon själv. Visst hade någon trevlig människa viskat förslaget i hennes öra?

Men ni kan ju räkna ut vad som hände? Istället för en prydlig höstack såg hatten genast ut som något man slitit ur en ensilagebal. Och det vinner man ingen hattävling på.

Habina var storbonde!

Natt-DL imorgon kl 10.

Buhu! Men det var nog lika bra, känns hopplöst att hålla ordning på 21 personer via mobilen...

Heja goda!!!

Hästarna lastade. Men... Ryttarförlust för bumpo och Outofservice. Två sena strykningar och därmed två varningar. Resten av fältet kommer iväg fint. Och jag återkommer med resultatet inom kort.

Förlåååååt...jag glömde bort tiden, blev..erhm..distraherad i verkliga världen av någon... :o

Vi kan redan nu fastslå att tredje loppet går imorgon kväll kl 22. Således:

natt-DL imorgon kl 10
DL3: imorgon kl 22

Fasen så synd att förlora en spelare med siarförmågor. Tyvärr antyder väl röständringen att Habina inte siat Vira som ond. För i så fall hade det väl varit mest troligt att Habina hållit kvar vid sin röst när hon såg varthän det barkade? Eller var röständringen ett försök att rädda sitt skinn? Kan nog vara en bra idé att se lite närmare på Habinas teoriinlägg i vilket fall.
Det känns som att hon borde ha använt en av sina sior direkt (själv hade jag aldrig vågat spara på mina i den rollen!) och det kanske går att lista ut om hon har siat någon som god utifrån vad hon skrivit efter första DL. Nu har jag inte tid mer ikväll men återkommer med mer aktivitet i morgon förhoppningsvis.

Och jag säger redan nu om jag är kvar efter natten så kommer jag ha tidsbrist imorgon då jag ska på utställning med min häst :)
Men framåt kvällen ska jag kunna delta igen.

Fasen så synd att förlora en spelare med siarförmågor. Tyvärr antyder väl röständringen att Habina inte siat Vira som ond. För i så fall hade det väl varit mest troligt att Habina hållit kvar vid sin röst när hon såg varthän det barkade? Eller var röständringen ett försök att rädda sitt skinn? Kan nog vara en bra idé att se lite närmare på Habinas teoriinlägg i vilket fall.
Det känns som att hon borde ha använt en av sina sior direkt (själv hade jag aldrig vågat spara på mina i den rollen!) och det kanske går att lista ut om hon har siat någon som god utifrån vad hon skrivit efter första DL. Nu har jag inte tid mer ikväll men återkommer med mer aktivitet i morgon förhoppningsvis.

Hennes siarförmåga började gälla redan första natten!

Jag har haft ont om tid idag, för jag var på detta evenemant idag:

10362300_527571034032835_1982877315_n.jpg

Och sen blev jag som bekant bortbjuden...

NU är jag hemma och ska lusläsa leken

@cirkus Ja, hon har haft en möjlighet att sia alltså. Men hon hade väl bara tre sior allt som allt så hon kan ju ha valt att spara på den, om jag fattat saken rätt?

Kinder röstar på Dramatik
(Habina röstar på Vira)
Peppar röstar på Jeffery
Dramatik röstar på Habina
Caisa röstar på Habina
Niyama röstar på Habina

Capricciosa röstar på Caisa
Jeffery röstar på Habina
Vira röstar på Habina

Mumorsan röstar på dramatik
Cirkus röstar på Vira
Hedinn röstar på Dramatik
Habina ändrar sin röst till caisalundblad
Con röstar på Habina
Puff röstar på Jeffrey
glömmerallt röstar på Kinder
Matmissbrukaren röstar på Capricciosa
SookieS röstar på Jeffery

Habina var storbonde(tre sior)

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Tråden för spår