Nu missförstår du mig, självklart menade jag inte att du skulle ha röstat på CB för att alla andra gjorde det, det har jag inte skrivit! Det jag menade var att jag inte riktigt förstår varför du lade en konstig och ursvag röst på Niyama (i mitt tycke inte starkare än en BOP, och du säger ju själv att den var svag) när du tidigare hade skrivit att du hade misstankar mot CB, som jag uppfattade som starkare än misstankarna mot Niyama. Men som jag också skrev i mitt inlägg så kan det vara så att jag missuppfattat vem du höll som starkast misstänkt, kanske för att jag själv inte håller med om dina argument mot Niyama och därför ser dem som svagare.
Aha! Då förstår jag mer hur du tänkte. Saken är väl lite den att jag känner att alla missuppfattat min röst på Niyama, vilket jag visserligen tycker är förståeligt med hur den uttrycktes i min tidsbrist.
Som jag skrivit i mitt tidigare teoriinlägg (eller i alla fall försökt uttrycka, det var också skrivit under tidspress) så har jag under tidigare lekar upplevt det som att ulvarna gärna var aktiva utan att komma med många egna misstankar, vilket jag tyckte det kändes att Niyama gjorde då. Hon hade kommit med vissa tankar, men många var kommentarer på andras misstankar... etc. Och anledningen till att jag nämnde CB i mitt röstinlägg var för att det vägde mellan dem, men jag kände ändå att det är lätt att börja spekulera och tänka kring de onda rollerna även som god, och därför kände jag att Niyama var mer misstänkt för mig i det läget än CB. Att hon tramsat mycket var en del av teorin, men inte allt. :/
Fast... även om jag var ond kunde ju Corpse ha varit fåret, så det är tämligen omöjligt för mig att ha "vetat" med all säkerhet att hon var god? Det jag menar är att det kunde ju lika gärna gått åt andra hållet om jag hade försökt lägga en "omvänd alibi".
Vem säger att du måste vara ulv? Du skulle ju faktiskt kunna vara fåret och då vet du med säkerhet vilka som är goda resp onda.[/QUOTE]
Haha, ja, det har du iofs helt rätt i. Jag kopplade direkt att den teorin skulle ha varit om jag satt i lyan, och tyckte den var ganska haltande av den anledning jag skrev innan. Men ja, om jag var fåret skulle jag givetvis veta med all säkerhet vilka som var goda/onda.
Arhg, måste rösta. Har reagerat väldigt mycket på Kinder idag när jag skummat snabbt på mobilen. Ska se vad det handlade om, eller om jag hittar nåt annat jag finner skummare.