Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Nu missförstår du mig, självklart menade jag inte att du skulle ha röstat på CB för att alla andra gjorde det, det har jag inte skrivit! :) Det jag menade var att jag inte riktigt förstår varför du lade en konstig och ursvag röst på Niyama (i mitt tycke inte starkare än en BOP, och du säger ju själv att den var svag) när du tidigare hade skrivit att du hade misstankar mot CB, som jag uppfattade som starkare än misstankarna mot Niyama. Men som jag också skrev i mitt inlägg så kan det vara så att jag missuppfattat vem du höll som starkast misstänkt, kanske för att jag själv inte håller med om dina argument mot Niyama och därför ser dem som svagare.

Aha! Då förstår jag mer hur du tänkte. Saken är väl lite den att jag känner att alla missuppfattat min röst på Niyama, vilket jag visserligen tycker är förståeligt med hur den uttrycktes i min tidsbrist.
Som jag skrivit i mitt tidigare teoriinlägg (eller i alla fall försökt uttrycka, det var också skrivit under tidspress) så har jag under tidigare lekar upplevt det som att ulvarna gärna var aktiva utan att komma med många egna misstankar, vilket jag tyckte det kändes att Niyama gjorde då. Hon hade kommit med vissa tankar, men många var kommentarer på andras misstankar... etc. Och anledningen till att jag nämnde CB i mitt röstinlägg var för att det vägde mellan dem, men jag kände ändå att det är lätt att börja spekulera och tänka kring de onda rollerna även som god, och därför kände jag att Niyama var mer misstänkt för mig i det läget än CB. Att hon tramsat mycket var en del av teorin, men inte allt. :/

Fast... även om jag var ond kunde ju Corpse ha varit fåret, så det är tämligen omöjligt för mig att ha "vetat" med all säkerhet att hon var god? O_o Det jag menar är att det kunde ju lika gärna gått åt andra hållet om jag hade försökt lägga en "omvänd alibi". ;)

Vem säger att du måste vara ulv? Du skulle ju faktiskt kunna vara fåret och då vet du med säkerhet vilka som är goda resp onda.[/QUOTE]

Haha, ja, det har du iofs helt rätt i. :D Jag kopplade direkt att den teorin skulle ha varit om jag satt i lyan, och tyckte den var ganska haltande av den anledning jag skrev innan. Men ja, om jag var fåret skulle jag givetvis veta med all säkerhet vilka som var goda/onda. ;)

Arhg, måste rösta. Har reagerat väldigt mycket på Kinder idag när jag skummat snabbt på mobilen. Ska se vad det handlade om, eller om jag hittar nåt annat jag finner skummare.

Ja, jag tycker ju inte jag har en ändrad spelstil. Sedan försöker jag faktiskt tänka lite på humöret eftersom jag vet att folk i tråden tycker jag är väldigt bitsk ibland och det är uppriktigt sagt inte min mening att vara. Därför blir jag också lite sned när andra tycker att jag inte är lika aggressiv som vanligt när jag anstränger mig för att inte vara bitsk mot någon. Då kommer jag ju aldrig våga bli trevlig om alla tycker jag ändrar spelstil pga det. Jag får väl fortsätta vara bitsk då.

Det är bra om man försöker tänka på hur man framstår. :) Men du måste ju förstå att det ser annorlunda ut för oss som är vana vid att du är betydligt bitskare? Sen tycker jag inte du ska återgå till din gamla stil om du vill ändra på den bara för att inte bli misstänkt. Folk vänjer sig vid din nya stil så småningom om det är så du vill framstå :)

22. Vira skriver vettigt, men jag hajar till i slutet på #223. Hennes försvar för dramatik ger mig känslan av att hon och dramatik skulle kunna sitta i lyan ihop...

Eftersom jag inte vill hamna i samma sits som sist, så tänker jag rösta nu. Eventuellt hinner jag läsa klart innan tio och ändra min röst. Men till dess tycker jag att Viras försvar av dramatik är det som skaver mest.

Habina röstar på vira

Jag tycker faktiskt att Habina resonerar konstigt här ovanför. Först tycker hon Vira skriver vettigt, men får det till att Vira försvarar mig och röstar sedan på Vira av den anledningen.

*puh* Försöker läsa ikapp, men jag har bara hunnit till sida 17 (note to myself). Inte hjälper det att datorn lade av så jag sitter med mobilen som gärna vill stava åt mig. :-S

Nåja, några tankar så långt:

2. CaisaLundblad Misstänksam mot Niyama som "mest tramsat", röstar på henne för det. Rösten och beteendet skaver, men jag lutar just nu åt en stressad god, snarare än ond. Men jag är absolut inte säker.

3. Capricciosa Har en intressant tanke om Caisas "godförklarande" av sig själv genom att Caisa påpekar att hon inte röstade på Corpse_bride.

4. Cirkus är tveksam till SookieS teori om vad goda och onda vill i början av leken. Röstar på henne pga det. Förstår att det är svårt att rösta så tidigt, så jag ser inget konstig i cirkus röst.

7. Dramatik gick hårt åt Corpse_bride, men jag vet inte alls vad jag skall tro. Kan vara en god som blev lite för säker likväl som en ond.

8. Glömmerallt hoho?

10. Habina febrig

11. Jeffery fick min röst då det var det som jag reagerar mest på. Fortfarande osäker på henne.

12. Kinder Reagerar på att kinder skrev att hon följt leken men inte skrivit något. Varför inte? Smidigt att luta sig tillbaka som ulv/får?

13. Matmissbrukaren Misstänker att dramatik är tjuven, baserat på att dramatik misstänkte att Corpse_Bride var det. Förstår inte Caisas röst på Niyama.

14. Mumorsan reagerar precis som jag på puff och röstar på henne. Går igenom hur några röstat med kloka tankar. Känns som hon letar onda.

15. Niyama Tycker att caisa är skum, men vad jag kan utläsa av Caisas svar så är det en feltolkning av det hon skrev. Neutral just nu.

19. Puff Diskuterar hur får och ulv kan kommunicera med varandra, men jag tycker teorin haltar. Fåret vet redan vilka som är ulvar.

20. SookieS har en del intressanta tankar om dubbelnick och hur man kan använda sig av det som ond.

22. Vira skriver vettigt, men jag hajar till i slutet på #223. Hennes försvar för dramatik ger mig känslan av att hon och dramatik skulle kunna sitta i lyan ihop...

Eftersom jag inte vill hamna i samma sits som sist, så tänker jag rösta nu. Eventuellt hinner jag läsa klart innan tio och ändra min röst. Men till dess tycker jag att Viras försvar av dramatik är det som skaver mest.

Habina röstar på vira

Jag förstår att det är svårt att skriva teorier från mobilen, men rösten är ett :confused: för mig då jag tycker Vira har resonerat vettigt.

(har målat klart nu!)

Jahaa. :p Först nu jag fattar vad Drama pratar om. Jaja, tycker att det är rätt uppenbart att det är rösterna mot Drama jag snackar om iaf. Jag hade ju redan innan dess pratat om att jag tror att det kan finnas onda som försöker beskydda Drama bland rösterna igår mot CB och räknade till och med upp dem jag menade som jag pratade om som hade röstat på Drama (ganska uppenbart med andra ord).

Men att Drama gör om vad hon gjorde igår får mig bara att ännu mer ifrågasätta om en god verkligen skulle spela så. Särskilt då hon fick veta att hon hade fel om CB igår och i det läget borde ha tänkt ett varv längre om hon letade onda. Jag har väldigt svårt att tro att Drama innehar en god roll nu.

Kinder röstar på Dramatik

Eftersom Drama ser ut att förbli min starkast misstänkta. Utöver detta ställer jag mig som sagt lite frågande till jakten mot Caisa, har en stark magkänsla av att hon inte tillhör lyan. Och så Sookie som jag sätter lite åt goda hållet, utan att vara hundra än.

Haha, och efter att ha kollat igenom är det bara godförklaringen av mig jag ställer mig frågande till. Det andra jag reagerat på förstod jag bättre när jag läste igenom det lite noggrannare.

... Jag vet inte vem som är mest misstänkt! :arghh: Det känns som att risken är ganska stor att det är goda som diskuterar mycket och munhuggs fram och tillbaka, medan de onda lutar sig tillbaka och bidar sin tid... Min erfarenhet säger ju att det väldigt ofta gömmer sig ulvar bland de mer inaktiva, men av de mer inaktiva är det väl mest Habinas senaste inlägg jag reagerade på... och Habina brukar jag reagera på och hon brukar vara inaktiv och hoppa in med teori+röst när hon hinner, så det behöver inte säga något heller... Samtidigt kan det såklart vara ulvar med och diskutera, men... Fan, vad kasst med tid jag har.

Ska fundera några varv till.

Något jag noterar i denna lek är att Cirkus inte alls skriver lika mycket tankar som vanligt. Kanske har hon förvarnat om dålig aktivitet, det har jag i så fall missat, men annars känns det inte särskilt likt Cirkus tycker jag.

Det är bra om man försöker tänka på hur man framstår. :) Men du måste ju förstå att det ser annorlunda ut för oss som är vana vid att du är betydligt bitskare? Sen tycker jag inte du ska återgå till din gamla stil om du vill ändra på den bara för att inte bli misstänkt. Folk vänjer sig vid din nya stil så småningom om det är så du vill framstå :)

Jag vill ju inte vara en ragata i lekarna utan tänker alltid hur jag borde formulera mig för att inte framstå som en. I förra leken tex. Där tycker jag själv att jag höll mig rätt lugn.

(...)
Sedan hade Dramatik en teori om CorpseBride som pratade om fåret. Jag förstår att Drama reagerade på det, för jag hajade också till när CB skrev om fåret - jag tyckte själv att det kändes uppenbart att fåret skulle KUNNA ha ett dubbelnick men att det absolut inte är säkert utan bara helt slumpmässigt. LL:s kommentar om det i rollbeskrivningen är ju inte så konstig att lägga dit oavsett om det finns ett får med dubbel- eller enkelnick. Så där hamnar ett litet obs på CB. Sedan har det lyfts teorier om att Drama är fåret eftersom hon lyfte upp teorin med CB, men eftersom jag som sagt också hajade till lite på det CB skrev så tycker jag inte att det får Drama att bli varken mer eller mindre ulvig/fårig. Det känns som ett fullt rimligt resonemang oavsett Dramas roll, även om det naturligtvis inte behöver vara så att hon har rätt.

Vad jag förstår är det detta som Habina tycker är ett försvar av drama. Jag ser det inte alls så, jag går också in och "försvarar" spelare (oavsett roll) om jag inte förstår misstankarna mot den och här handlar det ju dessutom om något som Vira också hajat till över.

Nej, jag förstår faktiskt inte Habinas röst alls idag. Den ser väldigt konstig ut och att hon först skriver att Vira skriver vettigt, men sedan ändå röstar på henne för att hon tycker att hon försvarar mig känns verkligen underligt.

Idag känner jag att det är svårt att rösta, för ingen känns så jätteond tycker jag. Men ovanstående sticker ändå ut så pass mycket att min röst kommer hamna där ikväll.

Dramatik röstar på Habina

Röstning dag 2:
Habina röstar på Vira
Peppar röstar på Jeffery

Hmm.. nu har jag läst och/eller skummat igenom leken. En del av den flera gånger och där finns lite disskussioner om röstningen och då bland annat som t.ex kinder skrev i inlägget jag citera förut att någon kan ha velat "rädda" Cl eller Drama.

Men ingen verkar ha tagit upp att dubbelnick och tvillingar också kan ha anledningar att vilja rädda någon. Det finner jag väldigt märkligt. För mig är det en viktig sak att ha med i beräkningarna.

Nu har även jag hittat hit efter en skön dag ute i Luleå skärgård.

Jag har skummat igenom tråden men måste läsa den igen tror jag, det verkar ha varit mest missförstånd, frågor och annorlunda spelstilar uppe på tapeten och i ärlighetens namn så tycker jag ingetdera är särskilt ulvigt så jag måste gå tillbaka till röstningen tror jag.

Nej, jag måste verkligen rösta. När jag börjar skriva nu har jag faktiskt fortfarande ingen aning om på vem dock...

MMs röst på mig igår känns random, likaså Capricciosa som verkar väldigt inställd på att jag är skum. Om hon är ond vet jag inte, kan väl lika gärna vara god men... ja, det sitter inte riktigt rätt.

Habinas röstinlägg lät konstigt, jag trodde ärligt talat rösten skulle hamna på mig efter hur det började och förstår inte alls resonemanget kring Vira/Drama som slutade i rösten på Vira. Vira har i övrigt inte stuckit ut alls i mina ögon.

Drama skulle kunna vara ond, absolut, men har ändå inte riktigt skrivit något jag reagerat på. Tvärtom tycker jag hon tagit upp liknande saker som jag reagerat på så drama ligger inte högst upp på min lista över misstänkta i nuläget.

Caisa röstar på Habina

Då jag inte hinner gå igenom mer kring Jefferys mystiska inlägg (ja, jag fattar inte alls vad hen skriver i princip), eller MMs röst på mig eller Capricciosas tankar som jag känner att jag måste titta närmare på. Efter att ha "tänkt högt" här nu känns det som att Habinas röst är märkligast.

Då är det dags igen! Hästarna i andra loppet kommer precis in i ledvolten. Publiken flockas. Hur ser de ut? Det är ett långt lopp, en häst som redan nu är upphetsad - kommer den att stå distansen? Hur skrittar de? Hur ska man hitta vinnaren? Det tycks helt öppet.

Oddstavlan för tillfället:

Habina röstar på Vira
Peppar röstar på Jeffery
Caisa röstar på Habina

Men än kan mycket hända, gör era insatser! Det är knappa femtio minuter till start! (Ja, till DL då;)).

Förresten, Jefferey röstade aldrig? Skulle inte han/hon vara upptagen ikväll och inte vara aktiv här? I don't get it. Hens konstiga inlägg om att joxa (?) ihop en trovärdig röst låter jag stå som lite bäbisprat, en nybörjare som kanske inte tänkte så långt innan hen skrev?

Jaha, Caisa och Habina är de jag reagerat mest på och så röstar Caisa på Habina :cautious:

Jag måste verkligen laga middag (!) och Habinas röst idag och delvis även igår är det konstigaste hittills tycker jag. Att det är svårt att teoretisera från mobilen förstår jag, men rösten kändes jättemärklig.
Niyama röstar på Habina

Dag 2

Habina röstar på Vira
Peppar röstar på Jeffery
Caisa röstar på Habina
Niyama röstar på Habina

tycker det är jättebra att du försöker ändra på din spelstil Mat :bow:, men som jag skrev så är det något som gör att man reagerar dig.

Undrar om det beror på att Jeffrey är man (för det är han väl?) men jag börjar förstå vad Paddan skrev med Jeffrey = Pegas. Jag tror man får hantera denne på samma sätt som man hanterade Pegas - försöka läsa vad han säger och inte ordagrant vad han skriver. (måste ligga något i det där att män är från mars och kvinnor från Venus ;) )
Jag tror inte att Jeffreys sätt att uttrycka sig har något överhuvudtaget med rollen att göra, det är bara svårt att förstå oavsett roll :idea:

Mina misstankar mot Cajsa har inte blivit mindre, men utifrån hur hon skrev idag så tror jag kanske mer på fårrollen än ulvroll för henne. Det är något med hennes svar " tämligen omöjligt för mig att ha "vetat" med all säkerhet" som känns väldigt udda.

Är fortfarande misstänksam mot Mat, som jag skriver ovan (och som andra också säger) det är jättebra att hon försöker ändra sig, men det står ut. Sedan att det finns ett dubbelnick som uttrycker sig på ungefär samma sätt som hon brukar gör att mina varningsklockor går igång.

Vill se mer av Mat innan jag gör något, så:

Capricciosa röstar på CajsaLundblad

Förresten, Jefferey röstade aldrig? Skulle inte han/hon vara upptagen ikväll och inte vara aktiv här? I don't get it. Hens konstiga inlägg om att joxa (?) ihop en trovärdig röst låter jag stå som lite bäbisprat, en nybörjare som kanske inte tänkte så långt innan hen skrev?

Tänker så jag med. Sen försvann hen utan att lägga en röst.
Blev lite skumt där i mina ögon men hen kommer väl in innan DL och lägger sin röst då.

Jag tycker också att Habinas röst var märklig. Om det hade funnits en möjlighet till det så hade jag trott att Habina var förtrollad, faktiskt. Å andra sidan vet jag inte om det är ulvigt för den sakens skull. Bara för att jag inte förstår den så tycker inte jag att det är ulvigt.

Och just därför reagerar jag nu på både Dramatik, Caisa och Niyamas röst på Habina. Varför skulle det vara ulvigt för att någon resonerar något haltande?

Drama känns rätt så aggressiv när man läser igenom leken. Vad det beror på? Vet inte. Det känns som att det är när hon blir ifrågasatt som det är känsligt. Kan vara så att hon blir osäker (rädd?) när någon ifrågasätter hennes spel på grund av att hon har något att dölja?

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar