Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Vad mer specifikt är det du reagerade på av det som Vira skrev? Frågar för att jag inte hänger med riktigt :)

Oj, var jag så otydlig? :o Jag reagerade ingenting på det Vira skrev utan har precis samma funderingar som Vira angående Habina. Så jag citerade hennes inlägg istället för att skriva typ precis samma sak.

Läser ikapp och ser att Ulvleksparanoian slagit ut i full blom, nationaldagen till ära.:)

IRL har jag varit på medeltidsmarknad idag och bl.a köpt lyxkött, samt bjudit bort mig själv på grillning. Kommer därför inte vara fortsatt så mycket aktiv idag, och absolut inte sköta någon röstningsstatistik från min telefon. Möjligtvis kan jag för egen del göra en sen ändring, men jag ämnar inte vara osocial med mina värdar.
Så jag får joxa ihop nån trovärdig röst på momangen.

Håller med Vira (tror jag att det var) om att det låter konstigt att skriva att man ska joxa ihop något trovärdigt. Varför inte försöka leta onda istället och försöka rösta på någon man tror är ond? Visserligen kan det hända att jag missuppfattar helt hur du menar, därför frågar jag.

Oj, var jag så otydlig? :o Jag reagerade ingenting på det Vira skrev utan har precis samma funderingar som Vira angående Habina. Så jag citerade hennes inlägg istället för att skriva typ precis samma sak.

Kanske bara var jag som läste det lite annorlunda jämfört med hur du menade, men nu hänger jag med igen, tack! :)

Sedan känner jag fortfarande ett litet obs på Matmissbrukaren. Det skaver lite i mig att hon gick på relativt hårt på drama och sedan bara släppte det. Känns lite som om hon plötsligt kom på att hon borde hållt en lägre profil. Bara en känsla, men ändå värd att nämna.

Intressant, Mat har helt gått under min radar så här långt vilket hon aldrig gör i normala fall. Det brukar alltid vara något som fångar mina ögon. Det är nästan så hon bytt personlighet. När jag går igenom hennes inlägg så känns det väldigt blekt och tamt i jämförelse med normalt och jag håller med om att hon släppte Dramatik lite väl enkelt, och även om hon gick på Dramatik så var det inte lika intensivt som jag kommer ihåg att hon brukar spela.

Jag tycker också hennes svar på ditt inlägg var väldigt tamt mot för hur hon brukar reagera när man skriver om henne.
Du skriver att du har ett litet obs och en känsla och hon väljer att bortse helt från det och bara skriva om att hon inte brukar hålla låg profil och att hon släppte Dramatik.

Ja, jag gick på hårt men som du också ser så släppte jag det när jag förstod hur Dramatik menade
Alla som spelat med mig vet att jag inte håller en låg profil oavsett roll. Och jag ändrade uppfattning eftersom jag sedan förstod vad Dramatik menade med sitt inlägg jag ifrågasatte.

Intressant, Mat har helt gått under min radar så här långt vilket hon aldrig gör i normala fall. Det brukar alltid vara något som fångar mina ögon. Det är nästan så hon bytt personlighet. När jag går igenom hennes inlägg så känns det väldigt blekt och tamt i jämförelse med normalt och jag håller med om att hon släppte Dramatik lite väl enkelt, och även om hon gick på Dramatik så var det inte lika intensivt som jag kommer ihåg att hon brukar spela.

Jag tycker också hennes svar på ditt inlägg var väldigt tamt mot för hur hon brukar reagera när man skriver om henne.
Du skriver att du har ett litet obs och en känsla och hon väljer att bortse helt från det och bara skriva om att hon inte brukar hålla låg profil och att hon släppte Dramatik.

Vad tycker du jag borde skrivit mer då?
Vad ska jag ifrågasätta mer angående hennes obs på mig?
Det är väl inte så konstigt att hon har ett obs på mig. Det har jag på varenda en i leken.
Konstigt att jag gått under din radar när jag spelar precis som vanligt. Låter snarare som du försöker plocka halmstrån.

Det är inte att du ska skriva mer det är hur du skriver som är annorlunda.
Du är en av spelarna jag alltid friar än fäller i början på en lek för jag har så svårt att förstå hur du uttrycker dig, och den här leken har jag inte reagerat alls, vilket blir ett utropstecken när även någon annan lagt märke till samma sak.

*puh* Försöker läsa ikapp, men jag har bara hunnit till sida 17 (note to myself). Inte hjälper det att datorn lade av så jag sitter med mobilen som gärna vill stava åt mig. :-S

Nåja, några tankar så långt:

2. CaisaLundblad Misstänksam mot Niyama som "mest tramsat", röstar på henne för det. Rösten och beteendet skaver, men jag lutar just nu åt en stressad god, snarare än ond. Men jag är absolut inte säker.

3. Capricciosa Har en intressant tanke om Caisas "godförklarande" av sig själv genom att Caisa påpekar att hon inte röstade på Corpse_bride.

4. Cirkus är tveksam till SookieS teori om vad goda och onda vill i början av leken. Röstar på henne pga det. Förstår att det är svårt att rösta så tidigt, så jag ser inget konstig i cirkus röst.

7. Dramatik gick hårt åt Corpse_bride, men jag vet inte alls vad jag skall tro. Kan vara en god som blev lite för säker likväl som en ond.

8. Glömmerallt hoho?

10. Habina febrig

11. Jeffery fick min röst då det var det som jag reagerar mest på. Fortfarande osäker på henne.

12. Kinder Reagerar på att kinder skrev att hon följt leken men inte skrivit något. Varför inte? Smidigt att luta sig tillbaka som ulv/får?

13. Matmissbrukaren Misstänker att dramatik är tjuven, baserat på att dramatik misstänkte att Corpse_Bride var det. Förstår inte Caisas röst på Niyama.

14. Mumorsan reagerar precis som jag på puff och röstar på henne. Går igenom hur några röstat med kloka tankar. Känns som hon letar onda.

15. Niyama Tycker att caisa är skum, men vad jag kan utläsa av Caisas svar så är det en feltolkning av det hon skrev. Neutral just nu.

19. Puff Diskuterar hur får och ulv kan kommunicera med varandra, men jag tycker teorin haltar. Fåret vet redan vilka som är ulvar.

20. SookieS har en del intressanta tankar om dubbelnick och hur man kan använda sig av det som ond.

22. Vira skriver vettigt, men jag hajar till i slutet på #223. Hennes försvar för dramatik ger mig känslan av att hon och dramatik skulle kunna sitta i lyan ihop...

Eftersom jag inte vill hamna i samma sits som sist, så tänker jag rösta nu. Eventuellt hinner jag läsa klart innan tio och ändra min röst. Men till dess tycker jag att Viras försvar av dramatik är det som skaver mest.

Habina röstar på vira

Det är inte att du ska skriva mer det är hur du skriver som är annorlunda.
Du är en av spelarna jag alltid friar än fäller i början på en lek för jag har så svårt att förstå hur du uttrycker dig, och den här leken har jag inte reagerat alls, vilket blir ett utropstecken när även någon annan lagt märke till samma sak.

Tyvärr, förstår inte alls varför du tycker jag spelar annorlunda. Tycker snarare du påstår detta för att ha något att komma med. Precis som Caisa tyckte Niyama spelar annorlunda för att hon var med i tramset i början av leken.

Om man ser på gårdagens röstning så lade hon en uppenbar andraröst på CB. OOS hade vid det laget redan hakat på hennes teorier och lagt en första. (Vilket får mig att höja ögonbrynen lite över OOS också, med tanke på vad CB skrev om henne under gårdagen om att hon glider med lite). Drama fick 4 röster, den första av CB, andra av mig, tredje av Paddington som visade sig vara bybo och den 4:e av SookieS. (Eftersom jag vet att de andra som röstade på CB var goda och SookieS är ett dubbelnick så tror jag att SookieS kan vara god. Det lutar mer åt det hållet just nu iaf.)

Det här resonemanget håller jag inte med om. Jag antar att du menar att SookieS skulle vara dubbelnick till CB eller paddi? Det tror inte jag, snarare tvärtom. Vi vet ju som sagt att CB och paddi var goda och att någon god i första lynchen skulle rösta lika med sina nick tycker jag låter osannolikt. Om man känner sig säker kan man ju rösta lika men första dagen är man ju oftast osäker och då ser jag inte poängen i det? Jag tror att goda med dubbla nick vill väl hålla "identiteten" hemlig om det går för att inte hjälpa ulvarna? Givetvis bör väl nicken försvara och hjälpa varann om det behövs men inte i onödan tänker jag.

Att det sedan finns ett dubbelnick som skriver väldigt likt hur du skriver och som pratar en hel del om att lyan borde vilja kommunicera till fåret gör mig ännu mer misstänksam - ett sätt att fiska efter bekräftelse på att din hint är uppfattad, om nu det nicket hör till dig?

+1 på den. Hade inte sett det innan du nämnde det, men nu ser jag också.

@Vira tog upp att dubbelnick troligen röstar likadant som sina original, det tror jag att man ska vara försiktig med att tro. Jag tror beroende på spelare så kan nog vissa rösta likadant medan andra röstar helt annorlunda. Jag tror det beror på hur lätt någon har att hitta teorier. Hittar man teorier om flera olika personer så är det lättare att sprida ut dem på de olika nicken, medan är man låst i en teori så hamnar rösterna på samma person.

Att Matmissbrukaren är så lugn eller vad man ska kalla det i denna lek oroar mig också, helt klart. Frågan är bara varför hon i så fall valt att spela så? Antingen är hon ond och vill inte sticka ut för mycket, eller så har hon en god roll som hon är rädd om och vet med sig att hon brukar få folk att reagera och väljer därför att ta det lite lugnare i denna lek? Detta tål att tänkas på.

Att Matmissbrukaren är så lugn eller vad man ska kalla det i denna lek oroar mig också, helt klart. Frågan är bara varför hon i så fall valt att spela så? Antingen är hon ond och vill inte sticka ut för mycket, eller så har hon en god roll som hon är rädd om och vet med sig att hon brukar få folk att reagera och väljer därför att ta det lite lugnare i denna lek? Detta tål att tänkas på.

Jag finner det högst märkligt hur du och Capricciosa kommer överens så väl.

Tänkte i alla fall rösta nu.

Peppar röstar på Jeffery

Eftersom jag fortfarande tycker att Jeffery hoppar in lite som gubben i lådan ibland och kommenterar en del konstiga saker. Nu känner jag inte till Jefferys spelstil men det får mig ändå att fundera lite. Detta tillsammans med att Jeffery idag skrev en väldigt konstig grej om att försöka joxa ihop något trovärdigt att rösta på. Varför joxa ihop något istället för att rösta på någon man tror är ond?

Jag har läst det här inlägget många gånger nu och jag får inte ihop resonemanget. Det känns motsägesefullt speciellt de två meningarna jag har fetat. OM drama är får eller god så förstår jag inte den andra meningen alls vem skulle räddat henne då? Lyan? Varför? Lyan vet väl inte vem fåret är så enda anledningen för lyan att rädda någon är ju om den är ulv?

Vad trist att CB & Paddan åkte... Men som jag sa under gårdagen ska jag i alla fall synas mer idag och delge mina tankar! :)

Jag lade min röst på Drama igår eftersom hon stack ut mest. I slutändan var det ett gäng som hakade på hennes teorier och såg till att CB lynchades. Jag funderar fortfarande på Dramas ihärdighet i hennes teorier mot CB. Eftersom jag inte själv kunde se något misstänkt i vad CB skrev.

Säg att Drama är god. Hon har isf snöat in sig och tror absolut på att hon har fått upp ett spår.

Säg att hon är ett får. Hon vill inte att det ska komma ut att det kan finnas två? Eller vill genom att diskutera det så ivrigt göra sig synlig för ulvarna? Om hon då ser till att CB lynchas så har kanske ulvarna fattat vinken? Eftersom hon är själv känns det som ett högt spel vid första tanke... Fast vid andra... Hon är erfaren, det är svårt att på ett diskret sett göra sig synlig som får och om det nu är så att fåret faktiskt har ett dubbelnick spelar det kanske inte lika stor roll om en av dem skulle ryka?

Eller säg att Drama är ulv. Då spelar hon också ett högt spel som går på så mot en spelare. Det känns risky om hon nu även anade att fler kunde haka på hennes teorier. Det känns mest troligt att Drama är svart får eller god isf.

Om man ser på gårdagens röstning så lade hon en uppenbar andraröst på CB. OOS hade vid det laget redan hakat på hennes teorier och lagt en första. (Vilket får mig att höja ögonbrynen lite över OOS också, med tanke på vad CB skrev om henne under gårdagen om att hon glider med lite). Drama fick 4 röster, den första av CB, andra av mig, tredje av Paddington som visade sig vara bybo och den 4:e av SookieS. (Eftersom jag vet att de andra som röstade på CB var goda och SookieS är ett dubbelnick så tror jag att SookieS kan vara god. Det lutar mer åt det hållet just nu iaf.)

Sedan hamnade Caisa och Drama som "andraplatser" (:p) under gårdagens röstning. Vilket känns lite olustigt. Det får mig ju att tänka tanken att det kan ha varit någon man har sett till att rädda lite från för många röster också när jag ser på ordningen då det stod ganska lika i början. Ska jag välja mellan Drama och Caisa måste jag säga att Drama känns mest misstänkt. Jag tror inte att Caisa ingår i lyan och jag har inte sett henne hinta om att hon skulle vara ett svart får heller. Måste se över lite mer runt diskussionerna runt Caisa. Det enda jag noterade igår var att jag inte uppfattade misstankarna mot henne riktigt, förutom att hon lade en vag röst. Men så var det ju första dagen också. Jag kan även ändå förstå hennes motivering mot Niyama, då tycker jag det är skummare när folk menar att hon borde ha röstat på CB istället för att andra hade fler misstankar där. :crazy:

Framförallt tycker jag att det är märkligt att det har kommit in misstankar mot Caisa efter natten pga att hon också fick många röster? Men att Drama inte nämns alls. Då får jag en känsla av att man kanske vill belysa en för att skydda en annan.

Men jag ska titta tillbaka lite mer på vad som skrivits senare och även se vad som mer händer under dagen.
Återkommer.

1

Och just det, listan:

Röstning dag 2:
Kinder röstar på Dramatik
Habina röstar på Vira
Peppar röstar på Jeffery

• Gilla
Reactions: MM
Jag tror bara att vi reagerat på samma grej. Det är väl inte konstigt? Speciellt inte när du spelar totalt annorlunda jämfört med normalt?

Ja, jag tycker ju inte jag har en ändrad spelstil. Sedan försöker jag faktiskt tänka lite på humöret eftersom jag vet att folk i tråden tycker jag är väldigt bitsk ibland och det är uppriktigt sagt inte min mening att vara. Därför blir jag också lite sned när andra tycker att jag inte är lika aggressiv som vanligt när jag anstränger mig för att inte vara bitsk mot någon. Då kommer jag ju aldrig våga bli trevlig om alla tycker jag ändrar spelstil pga det. Jag får väl fortsätta vara bitsk då.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar