Vad trist att CB & Paddan åkte... Men som jag sa under gårdagen ska jag i alla fall synas mer idag och delge mina tankar!
Jag lade min röst på Drama igår eftersom hon stack ut mest. I slutändan var det ett gäng som hakade på hennes teorier och såg till att CB lynchades. Jag funderar fortfarande på Dramas ihärdighet i hennes teorier mot CB. Eftersom jag inte själv kunde se något misstänkt i vad CB skrev.
Säg att Drama är god. Hon har isf snöat in sig och tror absolut på att hon har fått upp ett spår.
Säg att hon är ett får. Hon vill inte att det ska komma ut att det kan finnas två? Eller vill genom att diskutera det så ivrigt göra sig synlig för ulvarna? Om hon då ser till att CB lynchas så har kanske ulvarna fattat vinken? Eftersom hon är själv känns det som ett högt spel vid första tanke... Fast vid andra... Hon är erfaren, det är svårt att på ett diskret sett göra sig synlig som får och om det nu är så att fåret faktiskt har ett dubbelnick spelar det kanske inte lika stor roll om en av dem skulle ryka?
Eller säg att Drama är ulv. Då spelar hon också ett högt spel som går på så mot en spelare. Det känns risky om hon nu även anade att fler kunde haka på hennes teorier.
Det känns mest troligt att Drama är svart får eller god isf.
Om man ser på gårdagens röstning så lade hon en uppenbar andraröst på CB. OOS hade vid det laget redan hakat på hennes teorier och lagt en första. (Vilket får mig att höja ögonbrynen lite över OOS också, med tanke på vad CB skrev om henne under gårdagen om att hon glider med lite). Drama fick 4 röster, den första av CB, andra av mig, tredje av Paddington som visade sig vara bybo och den 4:e av SookieS. (Eftersom jag vet att de andra som röstade på CB var goda och SookieS är ett dubbelnick så tror jag att SookieS kan vara god. Det lutar mer åt det hållet just nu iaf.)
Sedan hamnade Caisa och Drama som "andraplatser" (
) under gårdagens röstning. Vilket känns lite olustigt.
Det får mig ju att tänka tanken att det kan ha varit någon man har sett till att rädda lite från för många röster också när jag ser på ordningen då det stod ganska lika i början. Ska jag välja mellan Drama och Caisa måste jag säga att Drama känns mest misstänkt. Jag tror inte att Caisa ingår i lyan och jag har inte sett henne hinta om att hon skulle vara ett svart får heller. Måste se över lite mer runt diskussionerna runt Caisa. Det enda jag noterade igår var att jag inte uppfattade misstankarna mot henne riktigt, förutom att hon lade en vag röst. Men så var det ju första dagen också. Jag kan även ändå förstå hennes motivering mot Niyama, då tycker jag det är skummare när folk menar att hon borde ha röstat på CB istället för att
andra hade fler misstankar där.
Framförallt tycker jag att det är märkligt att det har kommit in misstankar mot Caisa efter natten pga att hon också fick många röster? Men att Drama inte nämns alls. Då får jag en känsla av att man kanske vill belysa en för att skydda en annan.
Men jag ska titta tillbaka lite mer på vad som skrivits senare och även se vad som mer händer under dagen.
Återkommer.
1