Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Min fetning. Hur kan du veta att de andra som röstade på Corpse är goda? En ulv som försade sig kanske?

Men va? :p Var det det enda du har som svar efter mina funderingar kring dig?
Måste säga att det inte gjorde mina funderingar kring om du kan vara ond mindre starka att du inte ens besvarar mina funderingar utan istället gör mot mig som precis mot CB= försöker anmärka på något som inte finns för att kasta misstankar.
Mycket underligt. Jag kan inte förstå hur en god skulle få ut något på det? Känns som att du använder exakt samma taktik mot mig som under gårdagen.

Läs om, detta skrev jag;

"Drama fick 4 röster, den första av CB, andra av mig, tredje av Paddington som visade sig vara bybo och den 4:e av SookieS. (Eftersom jag vet att de andra som röstade på CB var goda och SookieS är ett dubbelnick så tror jag att SookieS kan vara god. Det lutar mer åt det hållet just nu iaf.)"

Att jag visste att de andra tre är goda är väl ändå inte så svårt? Jag vet ju vilken roll jag själv har och både Paddington och CB var bybor? Då drog jag slutsatsen att jag tror att Sookie också kan vara god eftersom även det är ett dubbelnick. Eftersom jag tror att i alla fall vissa av dubbelnicken röstar som sina ägare.

Ser att Cirkus är snabb att haka på detta konstiga uttalande av Drama vilket får mig att tänka på att jag tyckte att Cirkus verkade blunda lite för saker och göra det lätt för sig även igår då hon påstod att MM och CB skulle ha påstått att alla dubbelnick skulle vara onda och lade en konstig förstaröst på Sookie. Hm. Noterar.

Måste säga att det inte gjorde mina funderingar kring om du kan vara ond mindre starka att du inte ens besvarar mina funderingar utan istället gör mot mig som precis mot CB= försöker anmärka på något som inte finns för att kasta misstankar.
Mycket underligt. Jag kan inte förstå hur en god skulle få ut något på det? Känns som att du använder exakt samma taktik mot mig som under gårdagen.

Läs om, detta skrev jag;

"Drama fick 4 röster, den första av CB, andra av mig, tredje av Paddington som visade sig vara bybo och den 4:e av SookieS. (Eftersom jag vet att de andra som röstade på CB var goda och SookieS är ett dubbelnick så tror jag att SookieS kan vara god. Det lutar mer åt det hållet just nu iaf.)"

Att jag visste att de andra tre är goda är väl ändå inte så svårt? Jag vet ju vilken roll jag själv har och både Paddington och CB var bybor? Då drog jag slutsatsen att jag tror att Sookie också kan vara god eftersom även det är ett dubbelnick. Eftersom jag tror att i alla fall vissa av dubbelnicken röstar som sina ägare.

Ser att Cirkus är snabb att haka på detta konstiga uttalande av Drama vilket får mig att tänka på att jag tyckte att Cirkus verkade blunda lite för saker och göra det lätt för sig även igår då hon påstod att MM och CB skulle ha påstått att alla dubbelnick skulle vara onda och lade en konstig förstaröst på Sookie. Hm. Noterar.

Fast du skriver ju att du vet att de som röstat på Corpse är goda. Kan givetvis vara en felsägning, men likaväl en ulv eller ett får som vet hur fördelningen ser ut. Jag ska svara på det du skrev om mig, jag ville mest ha en förklaring på det jag fetade då jag tyckte att det var ytterst märkligt att du visste att alla som röstat på Corpse var goda.

Det är lugnt :p

Men att jag röstade på CB och fick igång misstankar på henne tycker jag inte heller stämmer, för det var ju fler som reagerat på henne innan. Och en första röst på någon som sedan visar sig god är absolut inget man vill ha på sin meritlista, varken som god eller ond då det brukar väcka misstankar, så att det vore en alibiröst känns som att du behöver fundera en gång till på.

Däremot är jag nästan övertygad om att någon/några av dom andra som röstade på CB är onda och gömmer sig bland oss goda. Vilket du inte verkar tro med tanke på vad du skrev, så då undrar jag varför?.

Ja, Drama var väl den som höll igång sina misstankar mot CB. Kändes som att det mest hoppade på folk lite senare. Vilket jag skrev om i mitt tidigare inlägg, att jag funderar över om det var för att beskydda någon annan möjligtvis eller bara en tillfällighet?
Vissa av dem som röstade på CB mot slutet hade inte skrivit mycket alls innan utan kom in och lade på den som var lättast fick jag en känsla av.
Jag förstår hur du tänker med rösten. Men jag tänker som så att första-rösten ofta brukar komma undan. Och eftersom, så som du säger, det fanns starka misstankar mot CB redan i det läget, så känns det ganska säkert att lägga en röst där om man känner på sig att fler kommer att haka på.

Angående att det antagligen fanns onda i rösterna på CB håller jag med. Har ju redan teoriat om det själv. Hur får du det till att jag inte skulle tro det? :p

Vad trist att CB & Paddan åkte... Men som jag sa under gårdagen ska jag i alla fall synas mer idag och delge mina tankar! :)

Jag lade min röst på Drama igår eftersom hon stack ut mest. I slutändan var det ett gäng som hakade på hennes teorier och såg till att CB lynchades. Jag funderar fortfarande på Dramas ihärdighet i hennes teorier mot CB. Eftersom jag inte själv kunde se något misstänkt i vad CB skrev.

Säg att Drama är god. Hon har isf snöat in sig och tror absolut på att hon har fått upp ett spår.

Säg att hon är ett får. Hon vill inte att det ska komma ut att det kan finnas två? Eller vill genom att diskutera det så ivrigt göra sig synlig för ulvarna? Om hon då ser till att CB lynchas så har kanske ulvarna fattat vinken? Eftersom hon är själv känns det som ett högt spel vid första tanke... Fast vid andra... Hon är erfaren, det är svårt att på ett diskret sett göra sig synlig som får och om det nu är så att fåret faktiskt har ett dubbelnick spelar det kanske inte lika stor roll om en av dem skulle ryka?

Eller säg att Drama är ulv. Då spelar hon också ett högt spel som går på så mot en spelare. Det känns risky om hon nu även anade att fler kunde haka på hennes teorier. Det känns mest troligt att Drama är svart får eller god isf.

Om man ser på gårdagens röstning så lade hon en uppenbar andraröst på CB. OOS hade vid det laget redan hakat på hennes teorier och lagt en första. (Vilket får mig att höja ögonbrynen lite över OOS också, med tanke på vad CB skrev om henne under gårdagen om att hon glider med lite). Drama fick 4 röster, den första av CB, andra av mig, tredje av Paddington som visade sig vara bybo och den 4:e av SookieS. (Eftersom jag vet att de andra som röstade på CB var goda och SookieS är ett dubbelnick så tror jag att SookieS kan vara god. Det lutar mer åt det hållet just nu iaf.)

Sedan hamnade Caisa och Drama som "andraplatser" (:p) under gårdagens röstning. Vilket känns lite olustigt. Det får mig ju att tänka tanken att det kan ha varit någon man har sett till att rädda lite från för många röster också när jag ser på ordningen då det stod ganska lika i början. Ska jag välja mellan Drama och Caisa måste jag säga att Drama känns mest misstänkt. Jag tror inte att Caisa ingår i lyan och jag har inte sett henne hinta om att hon skulle vara ett svart får heller. Måste se över lite mer runt diskussionerna runt Caisa. Det enda jag noterade igår var att jag inte uppfattade misstankarna mot henne riktigt, förutom att hon lade en vag röst. Men så var det ju första dagen också. Jag kan även ändå förstå hennes motivering mot Niyama, då tycker jag det är skummare när folk menar att hon borde ha röstat på CB istället för att andra hade fler misstankar där. :crazy:

Framförallt tycker jag att det är märkligt att det har kommit in misstankar mot Caisa efter natten pga att hon också fick många röster? Men att Drama inte nämns alls. Då får jag en känsla av att man kanske vill belysa en för att skydda en annan.

Men jag ska titta tillbaka lite mer på vad som skrivits senare och även se vad som mer händer under dagen.
Återkommer.

(Lånade bl a Cirkus fina lista för att räta ut lite tankar!) :)

Cirkus röstar på SookieS
_Corpsebride_ röstar på Dramatik
OutOfService röstar på _Corpsebride_
Dramatik röstar på _CorpseBride_

Caisa röstar på Niyama
Niyama röstar på CaisaLundblad
Kinder röstar på Dramatik
Matmissbrukaren röstar på CaisaLundblad
Con röstar på Niyama
Capricciosa röstar på CaisaLundblad
Peppar röstar på Jeffery
Habina röstar på Jeffery
bumpo röstar på _Corpsebride_
Paddington röstar på Dramatik
SvartaAnkan röstar på CorpseBride
Puff röstar på _Corpsebride_

Mumorsan röstar på Puff
Vira röstar på _CorpseBride_
Hedinn röstar på CaisaLundblad
SookieS röstar på Dramatik
Jeffery röstar Puff

CB: 6
Drama: 4
Caisa: 4
Niyama: 2
Jeffery: 2
Puff: 2
Sookies: 1

Du skriver att jag varit ihärdig i mina teorier om Corpse, var ser du det? Jag fick en magkänsla utifrån vad Corpse skrev och röstade utifrån det. Kallar du det att vara ihärdig? Resten ang. Corpse som jag skrivit är ju bara rena och skära svar på när folk ifrågasatt och disskuterat vidare. Inte någonstans har jag tryckt på om min teori i hopp om att få med mig andra att rösta på Corpse. Men det var första dagen och jag tyckte att jag hade en ganska bra teori för att vara så tidigt då min magkänsla verkligen sa mig att det var fåret som hintade. Nu hade jag ju uppenbarligen fel, men jag ser det fortfarande inte som omöjligt att ett får skulle kunna göra något sådant, det står jag fast vid.

Och om jag nu vore får med dubbelnick, varför skulle jag inte vilja att det kom ut att det fanns två får? Det är väl ganska bra som får om man får ulvarna medvetna om att så är fallet?

Sen om jag utgår från att det jag fetade faktiskt var en felskrivning så tycker jag att det är konstigt att du är så snabb på att dra slutsatsen om att SookieS skulle vara god. Lika snabbt som du verkar dra slutsatsen om att jag skulle vara ond. Jag känner det faktiskt som om du gör allt i din makt för att vända ljuset mot mig. Kanske ingår du i lyan och försöker återigen vända ljuset från Caisa till någon annan? Och du dra dessutom lika snabbt slutsatsen att du inte tror att Caisa ingår i lyan. Sådana här snabba slutsatser av spelares roller oroar alltid mig litegrann och får mig att tro att den som skriver så sitter på facit.

Jag har kikat lite på Habina, och blir lite fundersam. Hon röstar enligt detta:

Jag måste rösta nu... Har hamnat i stallet utan mobilladdare, så snart dör mobilen. Skriver mer sedan.

Habina röstar på Jeffery då jag tror det var en felsägning av en lite nonchalant ulv.

vilket jag tycker är lite märkligt. Även om vi för ett ögonblick antar att det precis som Habina skriver att hon tror var en felsägning och att SvartaAnkan är Jefferys dubbelnick, på vilket sätt skulle det tyda på att Jeffery var ulv? Snarare brukar väl ulvar vara mer försiktiga? Eller är det någon tankegång jag missar? Jag kan köpa argumentet som har lyfts fram i tråden att det är möjligt att en ulv-Jeffery vill sammankopplas med en god SvartaAnkan och därmed försäger sig med flit, men det du hänvisar till som röstmotivering är att det skulle kunna vara en ren felsägning, och då förstår jag inte varför det gör Jeffery ulvig?

Jag fattade inte heller något först, men jag tror att det är fingrarna som sluntit och att det är röstningen på dramatik det handlar om, hen skrev ju om den innan :).

Jahaa. :p Först nu jag fattar vad Drama pratar om. Jaja, tycker att det är rätt uppenbart att det är rösterna mot Drama jag snackar om iaf. Jag hade ju redan innan dess pratat om att jag tror att det kan finnas onda som försöker beskydda Drama bland rösterna igår mot CB och räknade till och med upp dem jag menade som jag pratade om som hade röstat på Drama (ganska uppenbart med andra ord).

Men att Drama gör om vad hon gjorde igår får mig bara att ännu mer ifrågasätta om en god verkligen skulle spela så. Särskilt då hon fick veta att hon hade fel om CB igår och i det läget borde ha tänkt ett varv längre om hon letade onda. Jag har väldigt svårt att tro att Drama innehar en god roll nu.

Eftersom Drama ser ut att förbli min starkast misstänkta. Utöver detta ställer jag mig som sagt lite frågande till jakten mot Caisa, har en stark magkänsla av att hon inte tillhör lyan. Och så Sookie som jag sätter lite åt goda hållet, utan att vara hundra än.

Läs om, detta skrev jag;

Det är väl klart att jag skriver om jag tycker något är konstigt, vilket det är att skriva att man vet att alla som röstade på Corpse är goda. Hade inte du själv reagerat om någon skrev så? en om du menar på att det inte finns...ja det vet jag inte ens vad jag ska svara på.

Jahaa. :p Först nu jag fattar vad Drama pratar om. Jaja, tycker att det är rätt uppenbart att det är rösterna mot Drama jag snackar om iaf. Jag hade ju redan innan dess pratat om att jag tror att det kan finnas onda som försöker beskydda Drama bland rösterna igår mot CB och räknade till och med upp dem jag menade som jag pratade om som hade röstat på Drama (ganska uppenbart med andra ord).

Men att Drama gör om vad hon gjorde igår får mig bara att ännu mer ifrågasätta om en god verkligen skulle spela så. Särskilt då hon fick veta att hon hade fel om CB igår och i det läget borde ha tänkt ett varv längre om hon letade onda. Jag har väldigt svårt att tro att Drama innehar en god roll nu.

Eftersom Drama ser ut att förbli min starkast misstänkta. Utöver detta ställer jag mig som sagt lite frågande till jakten mot Caisa, har en stark magkänsla av att hon inte tillhör lyan. Och så Sookie som jag sätter lite åt goda hållet, utan att vara hundra än.

Du är lustig du. Du skriver att jag hugger på saker som inte finns, vad exakt gör du själv nu då menar du? Mycket märkligt spelat från dig måste jag säga och att du försöker så hårt att få mig till ond gör verkligen att jag kommer hålla ögonen på dig hädanefter.

Habina har inte skrivit särskilt mycket, men av det hon skrivit tycker jag att även det här var lite märkligt:
Jag hajade till här lite. Följer leken men skriver inte så mycket? Då blir det svårt för oss andra att veta var vi har dig och det känns inte som du letar onda. Eller skall jag se mellan fingrarna för att ditt dubbelnick kanske skrivit mer?

Vilket handlar om Kinder, som skrivit att hen haft lite dåligt med tid men ska bli mer aktiv dagen därpå. Det tycker jag känns lite omotiverat huggande mot Kinder - och dessutom blir det lite sten i glashus med tanke på att Habina själv inte skrivit särskilt mycket.

Sen om jag utgår från att det jag fetade faktiskt var en felskrivning så tycker jag att det är konstigt att du är så snabb på att dra slutsatsen om att SookieS skulle vara god. Lika snabbt som du verkar dra slutsatsen om att jag skulle vara ond. Jag känner det faktiskt som om du gör allt i din makt för att vända ljuset mot mig. Kanske ingår du i lyan och försöker återigen vända ljuset från Caisa till någon annan? Och du dra dessutom lika snabbt slutsatsen att du inte tror att Caisa ingår i lyan. Sådana här snabba slutsatser av spelares roller oroar alltid mig litegrann och får mig att tro att den som skriver så sitter på facit.

Angående det här med Kinders slutsatser om SookieS, tror du inte att Kinder lite fint talar om sig själv? Hen och SookieS sitter ju i samma läge, och eftersom vi vet att Paddi och CB var goda så vill faktiskt även jag sätta Kinder och eventuellt även SookieS en liten aning mer åt det godare hållet - vilket jag inte såg förrän Kinder uppmärksammade det. Sedan kan de naturligtvis vara ulvar ändå, alla har inte dubbelnick och alla behöver inte rösta som sina dubbelnick, men det är i alla fall en möjlighet.

Du skriver att jag varit ihärdig i mina teorier om Corpse, var ser du det? Jag fick en magkänsla utifrån vad Corpse skrev och röstade utifrån det. Kallar du det att vara ihärdig? Resten ang. Corpse som jag skrivit är ju bara rena och skära svar på när folk ifrågasatt och disskuterat vidare. Inte någonstans har jag tryckt på om min teori i hopp om att få med mig andra att rösta på Corpse. Men det var första dagen och jag tyckte att jag hade en ganska bra teori för att vara så tidigt då min magkänsla verkligen sa mig att det var fåret som hintade. Nu hade jag ju uppenbarligen fel, men jag ser det fortfarande inte som omöjligt att ett får skulle kunna göra något sådant, det står jag fast vid.

Och om jag nu vore får med dubbelnick, varför skulle jag inte vilja att det kom ut att det fanns två får? Det är väl ganska bra som får om man får ulvarna medvetna om att så är fallet?

Du skrev misstankar mot CB flera ggr och förvrängde vad CB skrev igår. Ja, jag tycker att det är att vara ganska ihärdig. Jag tyckte att du, likt idag, snabbt hakade upp dig på något enkelt som du sedan förvrängde. princip vartenda av dina inlägg igår innehar detta enligt mig. Men kan dra ett exempel: Då CB funderar över en annan teori som Sookie nämnt och börjar fundera över om hennes egen om två svarta får hon hade först ens var jättebra i inlägg #161 och du genast skriver
"Och här skriver du återigen om svart får och dubbelnick. Tydligare kan det nästan inte bli i min värld." i inlägg #167. Du drar det (som så många andra ggr har jag märkt) helt ur sitt sammanhang och förvränger det.

Ja, men inte att de goda är medvetna om att det kan vara så och börjar diskutera det. Så om du nu skulle vara får så skulle det vara smart av dig att börja kritisera och försöka dölja då en god noterar det. Det blir en hint mot ulvarna när du pratar mycket får och går hårt mot en god. Detta beteende gör mig väldigt skeptisk mot vilken roll du kan tänkas ha.

Jag tycker faktiskt inte att jag har dragit så snabba slutsatser. Dig har jag haft misstankar mot sedan start och det är du själv som har lagt lågor på elden. Sookie har jag inte godförklarat, men i inlägg #361 skriver jag om varför jag tror att hon kan vara god och därför inte har henne bland mina starkast misstänkta för tillfället:

"Att jag visste att de andra tre är goda är väl ändå inte så svårt? Jag vet ju vilken roll jag själv har och både Paddington och CB var bybor? Då drog jag slutsatsen att jag tror att Sookie också kan vara god eftersom även det är ett dubbelnick. Eftersom jag tror att i fall vissa av dubbelnicken röstar som sina ägare. " Och nej, jag tror inte att Caisa ingår i lyan. Jag har inte sagt att jag vet att hon är god dock.

Det finns även många specialroller, dubbelnick osv i den här leken så du kanske borde tänka till där också om du är god och inte misstänka folk bara för att de kan vara säkra på något.

Nu har jag verkligen inte tid mer! Återkommer senare! :p

UPPDATERING

Paddington studerade programmet inför andra loppet minutiöst. Hon hade systemet klart för sig. Nu skulle hon satsa rätt och snart vara stadd vid kassa igen. Den senaste tiden hade det inte gått så bra. Hästarna hade inte sprungit riktigt som Paddis tipsare sagt att de skulle göra och pengarna flutit iväg, men nu… Men när hon tittade i sin börs insåg hon att det var sämre än hon trodd, attan också! Men som en räddande ängel dök en okänd figur upp och tecknade åt Paddi att hänga med. Viskande konversation och Paddi insåg att hon var tvungen att offra sin hatt (i form av en padda) för att kunna genomföra sitt system. Visserligen skulle hon då missa hattävlingen, men nu var det kris! Paddi tog av hatten och fick tusen spänn i näven. Behöver jag säga att när hon lämnade in systemet visade det sig att pengarna var falska? Men ingen trodde på Paddis förklaring, så polisen kom och hämtade henne och där sitter hon nu. I häktet och kan inte ens se loppen!

Paddington var bybo.

DL ikväll kl 22.[/]

*Spök*

Det var då tusan! Känns dock rätt okej att dö med LL:s fina och underhållande uppdateringar! :D

Asch då, men @Myrten har ju helt rätt - jag har alltid otur i spel :(

Men jag håller m CB - helt ok gå hädan med LLs underbara uppdateringar (men LL har helt fel, eftersom jag faktiskt kommer att följa loppet från tv-soffan ;) )

Heja goda!!! :banana:

Du är lustig du. Du skriver att jag hugger på saker som inte finns, vad exakt gör du själv nu då menar du? Mycket märkligt spelat från dig måste jag säga och att du försöker så hårt att få mig till ond gör verkligen att jag kommer hålla ögonen på dig hädanefter.

Och vart menar du att jag hugger på saker som inte finns i mitt röstinlägg? Blir bara irriterad då du försöker vända saker mot mig utan grund. Har aldrig skrivit att jag är säker på att du är ond heller, utan reagerar på ditt märkliga spel där du går hårt åt på goda.

Angående att det antagligen fanns onda i rösterna på CB håller jag med. Har ju redan teoriat om det själv. Hur får du det till att jag inte skulle tro det? :p

Så det betyder att du skrev fel i det andra inlägget? Där du skrev att du visste att de som röstade på CB var goda?

Så det betyder att du skrev fel i det andra inlägget? Där du skrev att du visste att de som röstade på CB var goda?
Det har vi väl varit igenom nu, hen skrev fel, de som röstade på dramatik var det :).

(Och ja, läser man igenom det noga så blir det rätt uppenbart att det var en ren felskrivning och inte en av misstag-outning.)

Läser ikapp och ser att Ulvleksparanoian slagit ut i full blom, nationaldagen till ära.:)

IRL har jag varit på medeltidsmarknad idag och bl.a köpt lyxkött, samt bjudit bort mig själv på grillning. Kommer därför inte vara fortsatt så mycket aktiv idag, och absolut inte sköta någon röstningsstatistik från min telefon. Möjligtvis kan jag för egen del göra en sen ändring, men jag ämnar inte vara osocial med mina värdar.
Så jag får joxa ihop nån trovärdig röst på momangen.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025