Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Ja och det konstiga var ju att även andra gjort det, men hon "högg" bara på mig. Och hon borde känna till att jag inte brukar ot:a oavsett roll.

Okej. Ja, jag kan ju inte veta vart någon av er står men jag uppfattar det mer som hennes personliga reaktion att; trots att du skrivit många inlägg (tillsammans med många andra) så hade du farit under radarn för henne.

Detta tycker jag också är en något märklig teori. Visst, cirkus skulle iväg och hann säkert inte fundera mer men ändå.. Att en teori haltar säger väl, egentligen, varken bu eller bä om rollen? Att rösta med grunden i en sån sak känns inte som att man letar onda riktigt.
Hur lätt är det att leta Onda, då ännu inte en röst lagts i ett spel som i princip bara består av OT - som det var då cirkus röstade?

Detta tycker jag också är en något märklig teori. Visst, cirkus skulle iväg och hann säkert inte fundera mer men ändå.. Att en teori haltar säger väl, egentligen, varken bu eller bä om rollen? Att rösta med grunden i en sån sak känns inte som att man letar onda riktigt.

Jag röstade allra först. Det enda jag reagerat på var just SookieS tankar runt ulvar och godförklaringar. Jag tyckte de var konstiga och det var just det jag reagerade på när jag var tvungen att lägga min röst. Jag skrev också att det var en svag teori men det var vad jag reagerade på då. Just nu så känns det bra att jag i allafall inte var med och röstade ut CB. jag tyckte faktiskt inte att henne snack var så himla skumt som flera andra tyckte.

Hur lätt är det att leta Onda, då ännu inte en röst lagts i ett spel som i princip bara består av OT - som det var då cirkus röstade?

Fast det hade ju ändå varit en hel del diskussioner fram och tillbaka innan cirkus lade sin röst. Det är självklart aldrig enkelt att behöva lägga sin röst så tidigt men att rösta med grunden att man inte håller med i någon annans teori känns inte som ett sätt att leta onda enligt mig.

Jag röstade allra först. Det enda jag reagerat på var just SookieS tankar runt ulvar och godförklaringar. Jag tyckte de var konstiga och det var just det jag reagerade på när jag var tvungen att lägga min röst. Jag skrev också att det var en svag teori men det var vad jag reagerade på då. Just nu så känns det bra att jag i allafall inte var med och röstade ut CB. jag tyckte faktiskt inte att henne snack var så himla skumt som flera andra tyckte.

Jo, jag vet.. Det är alltid rätt så knepigt att lägga första rösten. Jag såg att du själv skrev att den var svag men håller du fast vid dina misstankar nu eller var det mer en stressad jag-måste-få-iväg-en-röst-nu-röst?

Nu finns ju röstningarna på första DL att titta på och då är ju saken i ett annat läge tycker jag! Min röst var en panik-första röst.
Jag kan inte säga att jag har avskrivit SookieS, jag har inte avskrivit någon. Just nu så känns hen rätt så neutral faktiskt.

I övrigt ska jag gå igenom imorgon med fräschare ögon, klockan är lite väl mycket nu. Det hände ju mycket där i slutspurten som jag känner att jag inte riktigt fick med i min röstning/mina inlägg eftersom jag helt enkelt inte hann tänka över det, så det blir morgondagens åtagande :).

Här låter det som om du inte tror att det är några onda bland de som röstat på CB?
Hur kan du veta det?
Det kan jag inte veta.
Men jag vet att om det låter så i dina öron, så ska du veta att det inte lät så ur min mun.

Jag tror att Ulvaflocken - om den nu är en normalt kompetent en - använde exakt så många röster på Corpse som det behövdes, med tanke på den aktuella situationen. Varken fler, varken färre.

UPPDATERING

Paddington studerade programmet inför andra loppet minutiöst. Hon hade systemet klart för sig. Nu skulle hon satsa rätt och snart vara stadd vid kassa igen. Den senaste tiden hade det inte gått så bra. Hästarna hade inte sprungit riktigt som Paddis tipsare sagt att de skulle göra och pengarna flutit iväg, men nu… Men när hon tittade i sin börs insåg hon att det var sämre än hon trodd, attan också! Men som en räddande ängel dök en okänd figur upp och tecknade åt Paddi att hänga med. Viskande konversation och Paddi insåg att hon var tvungen att offra sin hatt (i form av en padda) för att kunna genomföra sitt system. Visserligen skulle hon då missa hattävlingen, men nu var det kris! Paddi tog av hatten och fick tusen spänn i näven. Behöver jag säga att när hon lämnade in systemet visade det sig att pengarna var falska? Men ingen trodde på Paddis förklaring, så polisen kom och hämtade henne och där sitter hon nu. I häktet och kan inte ens se loppen!

Paddington var bybo.

DL ikväll kl 22.[/]

Har hänt så mycket i leken med oc jag har svårt att få ihop ett sammanhang. Ser att flera reagerarpå Caisa och jag håller med om att röstmotiveringen känns lite udda. Hon hittar inget på Corpse och vill inte rösta på henne, men hon hittar mer på Niyama som hon egentligen inte tycker står ut och inte säger något konstig? Jag vet inte om det är fö att Caisa är stressad och har tidsbrist, men det är lite olikt henne tycker jag.

Puff och dennes tankar om ulv/får och att ulven försöker visa sig, det är något i den diskussionen som inte låter helt rent. Jag vet inte riktigt vad det är, men det är något som får mig att reagera. En ulv behöver inte visa sig för fåret, eftersom fåret reda vet vilka ulvarna är, det ulvarna behöver göra är att visa att de fångat upp fårets signaler.

Jag plockar upp min tanke från igår igen. Nu när Corpse var god så tycker jag att Caisas inlägg skaver lite. Det är som hon vill visa på att "jag minsann röstar inte på corpse fastän hon har många misstankar". Har svårt att uttrycka vad jag försöker säga, men det känns som någon form av omvänt alibi att Caisa redan vet att Corpse är god och därför undviker att rösta för att hon inte ska dra misstankar mot sig och sedan kunna säga att hon inte röstade på Corpse. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Sedan tycker jag att det är något med rösten på Niyama som också inte känns helt rätt. Visst, det är inte likt Niyama att OT:a så mycket, men samtidigt är det olikt henne oavsett vilken roll hon har så att då misstänka henne för det..[/QUOTE]

Till er som hann se att jag ändrade i inlägget ovan. Jag hade råkat stava fel på sista QUOTE och hela mitt inlägg hamnade i citatet. Nu har jag korrigerat det så det blir lättare att läsa.

Jag tror att Ulvaflocken - om den nu är en normalt kompetent en - använde exakt så många röster på Corpse som det behövdes, med tanke på den aktuella situationen. Varken fler, varken färre.

Plockar upp Jefferys tanke, först tolkade jag det som att han menade att ulvarna styrde röstningen och såg till att Corpse rykte. Sedan tyckte jag det var otroligt långsökt för ulvarna bryr sig ju knappt om vem som lynchas så länge det är en god som åker, sedan tittade jag på hur rösterna föll ut och nu undrar jag inte om Jeffery har en poäng i alla fall...

6 _Corpsebride_
4 CaisaLundblad
4 Dramatik
2 Niyama
2 Jeffery
2 Puff
1 SookieS

Av de 9 sist lagda rösterna igår lades fyra på Corpse - kan mycket väl vara att lyan har ett finger med i spelet i alla fall. I så fall ligger det nära till hands att tro att endera Caisa eller Dramatik ingår i lyan eftersom de hade flest röster efter Corpse.
Jag tror att åtminstone någon i lyan röstade på Corpse igår, däremot tror jag inte att alla i lyan gick ihop och gjorde det utan de spred ut sina röster.

Sedan finner jag det inte heller otroligt att lyan deltagit och underblåst misstankarna mot Corpse och sett om andra plockat upp dem (ung som Dramatik gjorde i förra leken...)

Jag plockar upp min tanke från igår igen. Nu när Corpse var god så tycker jag att Caisas inlägg skaver lite. Det är som hon vill visa på att "jag minsann röstar inte på corpse fastän hon har många misstankar". Har svårt att uttrycka vad jag försöker säga, men det känns som någon form av omvänt alibi att Caisa redan vet att Corpse är god och därför undviker att rösta för att hon inte ska dra misstankar mot sig och sedan kunna säga att hon inte röstade på Corpse. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Sedan tycker jag att det är något med rösten på Niyama som också inte känns helt rätt. Visst, det är inte likt Niyama att OT:a så mycket, men samtidigt är det olikt henne oavsett vilken roll hon har så att då misstänka henne för det..

Jag kan faktiskt hålla med dig lite i dina tankegångar om Caisa här, speciellt tillsammans med sin udda röst på Niyama som blev väldigt lik den hon som ond gjorde sista dagen i förra leken när Niyama ersatte henne. Och slår man dessutom ihop det med de många rösterna på CB igår när Caisa hade relativt många också så är det inte alls omöjligt att någon/några i lyan varit med och röstat ut CB till förmån för Caisa.

Sedan känner jag fortfarande ett litet obs på Matmissbrukaren. Det skaver lite i mig att hon gick på relativt hårt på drama och sedan bara släppte det. Känns lite som om hon plötsligt kom på att hon borde hållt en lägre profil. Bara en känsla, men ändå värd att nämna.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar