*Spök*
Det var då tusan! Känns dock rätt okej att dö med LL:s fina och underhållande uppdateringar!
Heja goda!!
Det var då tusan! Känns dock rätt okej att dö med LL:s fina och underhållande uppdateringar!
Heja goda!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
[/QUOTE]Jag plockar upp min tanke från igår igen. Nu när Corpse var god så tycker jag att Caisas inlägg skaver lite. Det är som hon vill visa på att "jag minsann röstar inte på corpse fastän hon har många misstankar". Har svårt att uttrycka vad jag försöker säga, men det känns som någon form av omvänt alibi att Caisa redan vet att Corpse är god och därför undviker att rösta för att hon inte ska dra misstankar mot sig och sedan kunna säga att hon inte röstade på Corpse. Hoppas ni förstår vad jag menar.
Sedan tycker jag att det är något med rösten på Niyama som också inte känns helt rätt. Visst, det är inte likt Niyama att OT:a så mycket, men samtidigt är det olikt henne oavsett vilken roll hon har så att då misstänka henne för det..
Om man antar att det är 7 st så känns det som det är max två dubbelnick som är onda. För det blir ju 4 onda för jag tror ju inte man kan vara ond och god samtidigt.
Och alltså då 3 onda bland dom övriga 10 som inte har dubbelnick.
Vad trist att CB & Paddan åkte... Men som jag sa under gårdagen ska jag i alla fall synas mer idag och delge mina tankar!
Jag lade min röst på Drama igår eftersom hon stack ut mest. I slutändan var det ett gäng som hakade på hennes teorier och såg till att CB lynchades. Jag funderar fortfarande på Dramas ihärdighet i hennes teorier mot CB. Eftersom jag inte själv kunde se något misstänkt i vad CB skrev.
Säg att Drama är god. Hon har isf snöat in sig och tror absolut på att hon har fått upp ett spår.
Säg att hon är ett får. Hon vill inte att det ska komma ut att det kan finnas två? Eller vill genom att diskutera det så ivrigt göra sig synlig för ulvarna? Om hon då ser till att CB lynchas så har kanske ulvarna fattat vinken? Eftersom hon är själv känns det som ett högt spel vid första tanke... Fast vid andra... Hon är erfaren, det är svårt att på ett diskret sett göra sig synlig som får och om det nu är så att fåret faktiskt har ett dubbelnick spelar det kanske inte lika stor roll om en av dem skulle ryka?
Eller säg att Drama är ulv. Då spelar hon också ett högt spel som går på så mot en spelare. Det känns risky om hon nu även anade att fler kunde haka på hennes teorier. Det känns mest troligt att Drama är svart får eller god isf.
Om man ser på gårdagens röstning så lade hon en uppenbar andraröst på CB. OOS hade vid det laget redan hakat på hennes teorier och lagt en första. (Vilket får mig att höja ögonbrynen lite över OOS också, med tanke på vad CB skrev om henne under gårdagen om att hon glider med lite). Drama fick 4 röster, den första av CB, andra av mig, tredje av Paddington som visade sig vara bybo och den 4:e av SookieS. (Eftersom jag vet att de andra som röstade på CB var goda och SookieS är ett dubbelnick så tror jag att SookieS kan vara god. Det lutar mer åt det hållet just nu iaf.)
Sedan hamnade Caisa och Drama som "andraplatser" () under gårdagens röstning. Vilket känns lite olustigt. Det får mig ju att tänka tanken att det kan ha varit någon man har sett till att rädda lite från för många röster också när jag ser på ordningen då det stod ganska lika i början. Ska jag välja mellan Drama och Caisa måste jag säga att Drama känns mest misstänkt. Jag tror inte att Caisa ingår i lyan och jag har inte sett henne hinta om att hon skulle vara ett svart får heller. Måste se över lite mer runt diskussionerna runt Caisa. Det enda jag noterade igår var att jag inte uppfattade misstankarna mot henne riktigt, förutom att hon lade en vag röst. Men så var det ju första dagen också. Jag kan även ändå förstå hennes motivering mot Niyama, då tycker jag det är skummare när folk menar att hon borde ha röstat på CB istället för att andra hade fler misstankar där.
Framförallt tycker jag att det är märkligt att det har kommit in misstankar mot Caisa efter natten pga att hon också fick många röster? Men att Drama inte nämns alls. Då får jag en känsla av att man kanske vill belysa en för att skydda en annan.
Men jag ska titta tillbaka lite mer på vad som skrivits senare och även se vad som mer händer under dagen.
Återkommer.
(Lånade bl a Cirkus fina lista för att räta ut lite tankar!)
Cirkus röstar på SookieS
_Corpsebride_ röstar på Dramatik
OutOfService röstar på _Corpsebride_
Dramatik röstar på _CorpseBride_
Caisa röstar på Niyama
Niyama röstar på CaisaLundblad
Kinder röstar på Dramatik
Matmissbrukaren röstar på CaisaLundblad
Con röstar på Niyama
Capricciosa röstar på CaisaLundblad
Peppar röstar på Jeffery
Habina röstar på Jeffery
bumpo röstar på _Corpsebride_
Paddington röstar på Dramatik
SvartaAnkan röstar på CorpseBride
Puff röstar på _Corpsebride_
Mumorsan röstar på Puff
Vira röstar på _CorpseBride_
Hedinn röstar på CaisaLundblad
SookieS röstar på Dramatik
Jeffery röstar Puff
CB: 6
Drama: 4
Caisa: 4
Niyama: 2
Jeffery: 2
Puff: 2
Sookies: 1
Kan inte minnas att jag fått en så märkligt motiverad röst på mig dag ett någongång. Minns att jag fick en BOP på mig en gång och den reagerade jag givetvis inte på eftersom det var en BOP.
Jag är inte på nåt sätt övertygad, men det kändes som att hon högg alldeles för lätt och bortsåg från andras OT. Dessutom kändes rösten lika skum som i förra leken där jag tog över efter henne.
Hade någon helt ny spelare lagt en liknande röst på mig hade jag nog inte reagerat lika mycket, men det här var det som var mest misstänkt just nu i mina ögon.
Ja, att hon högg på första bästa. Jag kan inte förklara det bättre. Jag tycker att en god Caisa brukar ha bättre motiverade röster, även om denna såklart kan bero på stress eller något annat.
Vad trist att CB & Paddan åkte... Men som jag sa under gårdagen ska jag i alla fall synas mer idag och delge mina tankar!
Jag lade min röst på Drama igår eftersom hon stack ut mest. I slutändan var det ett gäng som hakade på hennes teorier och såg till att CB lynchades. Jag funderar fortfarande på Dramas ihärdighet i hennes teorier mot CB. Eftersom jag inte själv kunde se något misstänkt i vad CB skrev.
Säg att Drama är god. Hon har isf snöat in sig och tror absolut på att hon har fått upp ett spår.
Säg att hon är ett får. Hon vill inte att det ska komma ut att det kan finnas två? Eller vill genom att diskutera det så ivrigt göra sig synlig för ulvarna? Om hon då ser till att CB lynchas så har kanske ulvarna fattat vinken? Eftersom hon är själv känns det som ett högt spel vid första tanke... Fast vid andra... Hon är erfaren, det är svårt att på ett diskret sett göra sig synlig som får och om det nu är så att fåret faktiskt har ett dubbelnick spelar det kanske inte lika stor roll om en av dem skulle ryka?
Eller säg att Drama är ulv. Då spelar hon också ett högt spel som går på så mot en spelare. Det känns risky om hon nu även anade att fler kunde haka på hennes teorier. Det känns mest troligt att Drama är svart får eller god isf.
Om man ser på gårdagens röstning så lade hon en uppenbar andraröst på CB. OOS hade vid det laget redan hakat på hennes teorier och lagt en första. (Vilket får mig att höja ögonbrynen lite över OOS också, med tanke på vad CB skrev om henne under gårdagen om att hon glider med lite). Drama fick 4 röster, den första av CB, andra av mig, tredje av Paddington som visade sig vara bybo och den 4:e av SookieS. (Eftersom jag vet att de andra som röstade på CB var goda och SookieS är ett dubbelnick så tror jag att SookieS kan vara god. Det lutar mer åt det hållet just nu iaf.)
Sedan hamnade Caisa och Drama som "andraplatser" () under gårdagens röstning. Vilket känns lite olustigt. Det får mig ju att tänka tanken att det kan ha varit någon man har sett till att rädda lite från för många röster också när jag ser på ordningen då det stod ganska lika i början. Ska jag välja mellan Drama och Caisa måste jag säga att Drama känns mest misstänkt. Jag tror inte att Caisa ingår i lyan och jag har inte sett henne hinta om att hon skulle vara ett svart får heller. Måste se över lite mer runt diskussionerna runt Caisa. Det enda jag noterade igår var att jag inte uppfattade misstankarna mot henne riktigt, förutom att hon lade en vag röst. Men så var det ju första dagen också. Jag kan även ändå förstå hennes motivering mot Niyama, då tycker jag det är skummare när folk menar att hon borde ha röstat på CB istället för att andra hade fler misstankar där.
Framförallt tycker jag att det är märkligt att det har kommit in misstankar mot Caisa efter natten pga att hon också fick många röster? Men att Drama inte nämns alls. Då får jag en känsla av att man kanske vill belysa en för att skydda en annan.
Men jag ska titta tillbaka lite mer på vad som skrivits senare och även se vad som mer händer under dagen.
Återkommer.
(Lånade bl a Cirkus fina lista för att räta ut lite tankar!)
Cirkus röstar på SookieS
_Corpsebride_ röstar på Dramatik
OutOfService röstar på _Corpsebride_
Dramatik röstar på _CorpseBride_
Caisa röstar på Niyama
Niyama röstar på CaisaLundblad
Kinder röstar på Dramatik
Matmissbrukaren röstar på CaisaLundblad
Con röstar på Niyama
Capricciosa röstar på CaisaLundblad
Peppar röstar på Jeffery
Habina röstar på Jeffery
bumpo röstar på _Corpsebride_
Paddington röstar på Dramatik
SvartaAnkan röstar på CorpseBride
Puff röstar på _Corpsebride_
Mumorsan röstar på Puff
Vira röstar på _CorpseBride_
Hedinn röstar på CaisaLundblad
SookieS röstar på Dramatik
Jeffery röstar Puff
CB: 6
Drama: 4
Caisa: 4
Niyama: 2
Jeffery: 2
Puff: 2
Sookies: 1
Jag har inte tid nu egentligen, men jag kände att jag måste kommentera detta om mig. Om du kollar mitt inlägg #152 så ser du att jag hade mina misstankar om CB innan Drama drog igång med sina teorier och teorier som inte kom ifrån Dramas tankar, så att säga att jag bara flöt med och hängde med på Dramas teorier tycker jag är väldigt fel.
Och sen förstår jag inte riktigt vad det är som gör att jag glider med, tycker inte att det var vad jag gjorde igår.
Min fetning. Hur kan du veta att de andra som röstade på Corpse är goda? En ulv som försade sig kanske?
@dramatik - man måste skriva en kod: hakparantescolor=red]
Så skriver man in texten och avslutar med hakparantes/color]
Som synes var det inte helt lätt att förklara det! Allt blev rött istället och det jag skrivit syntes inte!
Mycket intressant noterat!
Hur kan Kinder veta det?
Den enda som kan veta hur den exakta fördelningen ser ut är ju fåret.
Jag har också lite ont om tid just nu. Men kikar in för att se vad som händer.
Okej, det kanske helt enkelt är för att jag inte uppmärksammat dig så mycket som jag fick den tanken. Sorry om det lät hårdare än det var menat, skriver mina tankar rätt ut som i en dagbok här.
Dock så får jag tanken att din röst igår kan vara lite alib-lik, att du lade den första på CB och därmed triggade igång misstankar mot henne utan att bli allt för uppmärksammad själv, om du förstår hur jag tänker.
Men det behöver absolut inte vara så. Ska se över vad du skrivit senare så att jag får en mer rättvis bild av dig och kan säga mer klart vad jag tänker. Just nu känner jag mig mest osäker för att jag inte uppmärksammat dig och sett att du lade första rösten på CB, men endast det kan inte säga mig något om din roll.
Nu missförstår du mig, självklart menade jag inte att du skulle ha röstat på CB för att alla andra gjorde det, det har jag inte skrivit! Det jag menade var att jag inte riktigt förstår varför du lade en konstig och ursvag röst på Niyama (i mitt tycke inte starkare än en BOP, och du säger ju själv att den var svag) när du tidigare hade skrivit att du hade misstankar mot CB, som jag uppfattade som starkare än misstankarna mot Niyama. Men som jag också skrev i mitt inlägg så kan det vara så att jag missuppfattat vem du höll som starkast misstänkt, kanske för att jag själv inte håller med om dina argument mot Niyama och därför ser dem som svagare.@SvartaAnkan Det ovanstående var vad jag svarade på åt Niyama i tidigare inlägg ang. BOP.
Alltså, ja. Men i förra leken la jag med flit en kass röst på en ulvkollega med tanken på att kollegorna skulle vara med och lyncha mig och på det sättet få alibi då jag hade svårt att få tid till leken och behövde hoppa av. Hade jag varit ond hade det väl varit mycket mindre uppseendeväckande att rösta på Corpse och följa med i strömmen i det läget?
Hehe, en god Caisa i en första DL håller jag inte alls med om brukar ha speciellt bra motiveringar, dock.
@SvartaAnkan Och varför i hela friden skulle jag röstat på Corpse när jag tyckte Niyama var mer misstänkt? Konstigaste uttalandet hittills, skulle aldrig falla mig in att rösta på någon jag håller mindre misstänkt än någon annan, förutom i de fall där det bara röstats på 2 olika spelare och ingen av dem är den jag håller mest misstänkt.
Ang. vad jag tänker om Niyama just nu: Jag håller henne mindre misstänkt än igår efter att ha grunnat på det, men kanske något högre än grundmisstänkt. Men så länge hon inte gör något väldigt mystiskt kommer jag inte rösta på henne idag, då jag bestämt att jag vill se mer av henne.
Som sagt var jag fullt medveten om att det var en svag röst. Men jag går hellre på min magkänsla när jag inte har något jag tycker är jättekonstigt, än lägger en röst på någon för att andra gör det...