OT, men jag älskar alla dina småuppdateringar emellan de stora uppdateringarna .Och de är iväg! Utom glömmerallt som stryks för startboxvägran. Det blir en varning. LL återkommer snart med resultatet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
OT, men jag älskar alla dina småuppdateringar emellan de stora uppdateringarna .Och de är iväg! Utom glömmerallt som stryks för startboxvägran. Det blir en varning. LL återkommer snart med resultatet.
Fast då tycker jag att Svartaankan hade en bra poäng, kan ett ändrat spelbeteende från en så rutinerad spelare som Niyama verkligen tyda på att hon är ulv? Särskilt när beteendet inte handlar om att rösta eller motivera konstigt, utan bara helt enkelt om mängd av OT? Känns ju som en sak om Niyama spelade som hon brukade göra när hon är ulv, men nu spelade hon ju bara annorlunda än vad hon brukar göra när hon är god och ond, dvs borde inte gå att utläsa så mycket om hennes roll ur det.
LL: När blir dag DL nästa gång, inte jättetidigt på kvällen väl?
Kan hålla med om att det inte är några teorier eller något specifikt men även generella saker man skriver kan ju komma att analyseras i olika skeden. Jag uppfattade det inte som att du fick misstankar för att du tramsade egentligen, utan snarare för att Caisa upplevde ett förändrat spelbeteende från dig.
Och det var det jag tyckte var konstigt. Alltså Caisa har ju spelat med mig några gånger nu och borde känna till att jag inte brukar OT:a så mycket oavsett roll, vilket hon själv höll med om.
Men bara för att hänga med lite.. vad tycker du pekar mot att hon är ond för att hon tycker så?
Jag är inte på nåt sätt övertygad, men det kändes som att hon högg alldeles för lätt och bortsåg från andras OT. Dessutom kändes rösten lika skum som i förra leken där jag tog över efter henne.
Hade någon helt ny spelare lagt en liknande röst på mig hade jag nog inte reagerat lika mycket, men det här var det som var mest misstänkt just nu i mina ögon.
Jag förstår vad du menar men jag ser inte riktigt vad som är misstänksamt med det? Var det att hon högg på första bästa mest? Jag menar - förra leken är ju inte den här leken så slutsatser därigenom känns svåra att dra.
Ja, att hon högg på första bästa. Jag kan inte förklara det bättre. Jag tycker att en god Caisa brukar ha bättre motiverade röster, även om denna såklart kan bero på stress eller något annat.
Ja alltså, det första hon skrev om ditt OT:ande var ju att hon tyckte att du glidit med och att hon inte uppmärksammat dig, trots att du varit aktiv. Detta gjorde henne misstänksam. Sen var hon tvungen att rösta tidigt. Det är just därför jag ifrågasätter dina misstankar här, jag tycker nämligen inte att Caisa gjort något särskilt misstänksamt hittills.
Jag måste rösta redan nu för nu är det studentmottagning som stundar. (inte min unges, den var igår utan en av hanses barndomskompisars).
Idag så har jag mest reagerat på vad SookieS skriver, framför allt tankarna runt vad ulvarna inte vill ha kvar. Jag håller ju inte med i resonemanget och jag tycker att logiken haltar.
Sen så diskuteras det runt fåret (eller fåren) och nog tror jag också att fåret(n) vill visa sig för ulvarna på något vis.
Allra senast så är det lite diskussioner runt antalet onda och det är lite märkligt att _corpsebride_ och även MM tänker att det ens är möjligt...eller rättare sagt de tror inte att LL lagt upp leken så att alla onda har dubbelnick, och flera reagerar direkt på att det är orimligt. Inget jätteskumt, men jag noterar det.
Inte den starkaste teorin i historien:
cirkus röstar på SookieS för att jag tycker att hennes resonemang i inlägg #150 och #159 haltar rätt mycket. Det är lite underligt att prata så tydligt om vad man vill som ulv.