Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Damn, vad ni producerar inlägg... Jag har jobbat och bara sporadiskt kunna kolla leken. De som sticker ut mest för mig just nu är corpse, drama och Caisa. Mest för de diskussioner som varit och caisas konstiga röst på Niyama. Får tänka lite till och försöka sätta mig in lite till i leken so far.

Ledsen att jag inte hunnit skriva så mycket idag! Lovar att bättra mig under morgondagen! :)

Jag har följt vad som hänt i leken och tycker att Drama sticker ut mest just nu pga hennes jagande om att CB nämnde att det finns en risk att det finns två får med i leken. Varför gå på så? det får mig att undra om det är något Drama inte vill ska komma ut eller vill rikta misstankar mot någon annan?
Nu har jag ingen aning om Dramas roll, men vad hon skrivit är det jag reagerat mest på och blir mest fundersam över.

Jag håller även med om att Cirkus röst på Sookie kändes lite... flummig. Hon skriver även att MM och CB ska ha sagt att LL kan ha skapat en lek där alla dubbelnick är onda, vilket jag inte har förstått det som att någon av dem har skrivit? Kanske är det dock som Cirkus säger, att hon har ont om tid och därför har det blivit stressat och inte så noggrant.

Jag tycker även att teorierna är intressanta om att en ond kan försöka hinta om att vara dubbelnick med en god. För likt Vira skrev tidigare tyckte jag inte att Jefferys inlägg kändes riktigt som en tabbe iaf.

Caisas misstankar mot Niyama tycker jag likt Cirkus röst på Sookie känns lite luddiga. Kändes som en enkel röst där hon bara går på en känsla av att Niyama kan vara ond? Själv har jag inte reagerat på vad hon skrivit, men visst är hon en duktig spelare också.

Hinner inte gå igenom allt och alla, men detta var de funderingar jag fått efter att ha tittat igenom det senaste.
Den som känns mest misstänkt för mig just nu är Drama.

Kinder röstar på Dramatik

Jag hajade till här lite. Följer leken men skriver inte så mycket? Då blir det svårt för oss andra att veta var vi har dig och det känns inte som du letar onda. Eller skall jag se mellan fingrarna för att ditt dubbelnick kanske skrivit mer?

Efter lite mer läsning tycker jag att Niyamas beteende känns allt märkligare. Visst att CaisaLundblads teori inte var sådär jättestark men det är det faktiskt sällan några teorier som är såhär i början. Av erfarenhet skulle jag vilja säga att magkänsla om en spelare faktiskt kan vara rätt smart att gå på ibland. Ofta kan en spelares avvikande beteende (från spelarens normala beteende dvs.) säga något om dennes roll.
Niyamas reaktion och snabba röst tillbaka på Caisa känns alltså rätt ogrundad.

Sen reagerade jag på att Niyama skrev att hon bara hade tramsat så långt, en bit bak itråden. I själva verket tycker jag att Niyama hade diskuterat en del lekrelaterade saker innan det inlägget skrevs, som knappast kan klassas som rent trams, och därför undrar jag varför hon skrev så. Är det ett sätt att gardera sig för att inte kunna ställas till svars för det man skrivit i leken med förevändningen att det bara var trams?

Min röst hamnar alltså på Niyama som känns mest misstänkt så långt.

Har bråttom och hinner inte korrläsa inlägget så ber om ursäkt för det med största säkerhet dåliga och felaktiga språket :angel:

Con röstar på Niyama

Och eftersom jag helhjärtat stöttar det fina initiativet (minns ej från vem!) att alla skriver upp sig på en röstlista (sammanställningar ftw) måste jag förstås bidra själv :p

Cirkus röstar på SookieS
_Corpsebride_ röstar på Dramatik
OutOfService röstar på _Corpsebride_
Dramatik röstar på _CorpseBride_
Caisa röstar på Niyama
Niyama röstar på Caisa
Matmissbrukaren röstar på CaisaLundblad
Con röstar på Niyama

Ursäkta att jag inte varit så aktiv men tiden har helt sprungt ifrån mig idag.

Har hänt så mycket i leken med oc jag har svårt att få ihop ett sammanhang. Ser att flera reagerarpå Caisa och jag håller med om att röstmotiveringen känns lite udda. Hon hittar inget på Corpse och vill inte rösta på henne, men hon hittar mer på Niyama som hon egentligen inte tycker står ut och inte säger något konstig? Jag vet inte om det är fö att Caisa är stressad och har tidsbrist, men det är lite olikt henne tycker jag.

Puff och dennes tankar om ulv/får och att ulven försöker visa sig, det är något i den diskussionen som inte låter helt rent. Jag vet inte riktigt vad det är, men det är något som får mig att reagera. En ulv behöver inte visa sig för fåret, eftersom fåret reda vet vilka ulvarna är, det ulvarna behöver göra är att visa att de fångat upp fårets signaler.

Capricciosa röstar på CaisaLundblad

Röstlängd
Cirkus röstar på SookieS
Caisa röstar på Niyama
Niyama röstar på Caisa
Con röstar på Niyama
Capricciosa röstar å CaisaLundblad

Jahapp, dags att rösta då.

Mina noteringar hittills är att det stormar en del kring CB och Drama pga. Dramas teori om att CB antingen är svarta fåret eller ulv. MM hoppar in i diskussionen och menar på att Drama försöker flytta fokus från sig själv till CB precis som hon gjorde i förra leken då hon var tjuv. OOS flikar in att det hade varit dumt av Drama att gå tillväga på liknande sätt igen i denna leken, och dessutom så pass tidigt, något jag håller med om. Jag sätter dock ett litet obs på MM pga. att hon var så snabb på att hugga på Drama. Även Niyama deltar lite i diskussionen.

Annars så snackas det lite om Caisas röst på Niyama som flera verkar finna konstig. Och även Niyamas röst på Caisa har diskuterats en del, likaså Niyamas spelsätt.

Vissa spekulerar kring om Jeffery och SvartaAnkan hör ihop och huruvida Jeffery försade sig eller ej.

Själv noterar jag att Jeffery hoppar in lite här och var i tråden med konstiga kommentarer som inte riktigt tillför något i spelet. Ett sätt att försöka se aktiv ut och flyta med? Oavsett vilket så får det mig att spana lite misstänksamt på Jeffery eftersom det vore tämligen enkelt att bara flyta med lite i bakgrunden och hålla sig utanför diskussionerna om man är ulv. Och med detta sagt så:

Peppar röstar på Jeffery

Cirkus röstar på SookieS
Caisa röstar på Niyama
Niyama röstar på Caisa
Con röstar på Niyama
Peppar röstar på Jeffery

Hejhej! Kom precis hem från mor, far och surströmming så försöker läsa ikapp och ska komma med en röst och tillhörande teori så snart jag är klar. Innan DL förstås.

Är det bara jag, men jag förstår inte vad som är misstänkt i CBs inlägg om dubbelnicken och att det ev finns två får. Att inte alla dubbelnick är onda är väl ganska så självklart men den meningen är precis ngt man kan tänka högt för sig själv som ett memo - så att misstänka CB bara utifrån det? Eller är det ngt jag missar? Så utifrån det så förstår jag inte varför Drama går på så hårt som hon gör. Kollar man Dramas inlägg lite snabbt så är det bara CB hon har på näthinnan, vilket gör att det känns väldigt snävt och jag vet inte om Drama är ute efter att leta onda eller om hon har hittat någon som är "enkel" att gå på?

Sen reagerade jag på att Niyama skrev att hon bara hade tramsat så långt, en bit bak itråden. I själva verket tycker jag att Niyama hade diskuterat en del lekrelaterade saker innan det inlägget skrevs, som knappast kan klassas som rent trams, och därför undrar jag varför hon skrev så. Är det ett sätt att gardera sig för att inte kunna ställas till svars för det man skrivit i leken med förevändningen att det bara var trams?

Nu har jag citerat alla inlägg (tror jag, hade dessutom tidigare tryckt på citera så fick rensa bort andras inlägg) jag skrev fram till att jag skrev att jag hade tramsat. Det handlar lite om andra lekar, dubbelnick osv. och lite "skojmisstankar" (vilket även andra sysslade med då). Ingen teori. Jag tycker det är uppenbart att det som handlar om den här leken är trams. Och ja, jag reagerar kanske kraftigt för jag tycker det är trist att få misstankar mot mig för att jag för en gång skull tramsat lite.

Hittat hit och älskar temat :love:

Ingen DL imorgon eller har LL skrivit fel?

Jag tror LL har stulit OT-färgen också!

@bumpo det tar nog tid innan man får det ;)

Jo, nångång i början när jag spelade var det ett par jättestora.

(varför sparas utkast från förra inlägget man skrev?! sjukt irriterande)

Är det SÅ roligt att vara LL? :p

Jag är jättepeppad på lek men det finns ju inte så mycket att teoretisera om än. Får väl läsa ÄNNU en gång :idea:

Jo, jag tycker också att det är ganska kul (fast roligare att vara med i leken så länge det inte är en helt snedfördelad lek med helknäppa regler). Men jag hoppas inte att vi börjar med nån kölista på LL:andet utan att det är som nu, lite variation. Ännu större variation vore kul tycker jag. Eftersom allas lekar är olika.

Du kan alltid rösta nu så får vi något att spekulera kring :idea:

Det var en stark teori för att vara så här tidigt i leken tycker jag!

Fast ibland har det ju varit väldigt mycket samma LL, det var det jag menade. Att folk skulle börja skriva upp sig på flera lekar.

@dramatik Oh ja! Jag var ju inte alls ironisk.

Jag borde skaffa en avatar. Men jag vet inte vad.

Jag tycker du kastar sten i glashus här drama ;)

Jag har ju ingen bild på dig @Hedinn :(

Men @glömmerallt man kan ju skaffa sig ett snyggare frågetecken :idea:

Nu har jag en avatar, tillsvidare, i brist på andra. Första gången jag red på min 2,5 åring (ja, jag brukade rida in mina hästar i grimma).

Det var väl dubbelnick som var tillåtna, inte trippelnick eller fler (vad det nu heter?).

Och hur kommer det sig att du nämner just Cirkus och GA? Finns ju fler som har samma avatar som tidigare. Misstänkt! :cautious:

Fast då brukar man kunna lista ut vem den hör ihop med, så det underlättar faktiskt med dubbelnick.

Fast i denna lek har ju inte ens alla dubbelnick. Nån kommer säkert råka svara med fel nick eller nåt :p

Haha kanske det jag nämnde igår :angel:

Vadå orolig? Fattar inte den meningen alls.

Tror det var förrförra dubbelnicksleken där det inte fanns något dubbelnick som skrev som Myrten (alla hade dubbelnick) men ett dubbelnick som skrev HELT skruvat. Då tänkte jag att då måste det vara Myrten. I en tidigare lek var det en som skrev på nåt konstigt sätt som heter nåt särskilt, var helt jävla hopplöst att tyda. Av dom som var med var det bara Sasse som skulle skriva så.

Så det brukar alltid finnas nåt att gå på.

Har jag haft någon teori? Tycker bara att jag har tramsat :D

Efter lite mer läsning tycker jag att Niyamas beteende känns allt märkligare. Visst att CaisaLundblads teori inte var sådär jättestark men det är det faktiskt sällan några teorier som är såhär i början. Av erfarenhet skulle jag vilja säga att magkänsla om en spelare faktiskt kan vara rätt smart att gå på ibland. Ofta kan en spelares avvikande beteende (från spelarens normala beteende dvs.) säga något om dennes roll.
Niyamas reaktion och snabba röst tillbaka på Caisa känns alltså rätt ogrundad.

Det där med att en spelares avvikande beteende kan säga något om rollen - i vanliga fall ja, men jag blir ytterst tveksam till det när vi pratar om en spelare som har varit med i hur många ulvlekar som helst, som har varit ulv ca en tredjedel av gångerna och som brukar skriva umgefär likadant oavsett roll. Jag har helt enkelt svårt att tro att Niyama skulle ändra spelstil för att hon var ulv, då känns förklaringen att hon hade lite mer tid med trams den här gången betydligt mer rimlig för mig. Därmed inte sagt att hon inte kan vara ulv förstås, men jag tror inte att just det speglar sig i spelstilen.

Däremot måste jag fundera ett varv till på vad det säger om Caisa + om Niyamas snabba reaktion och tillbakaröst betyder något.

Jag måste rösta nu... Har hamnat i stallet utan mobilladdare, så snart dör mobilen. Skriver mer sedan.

Habina röstar på Jeffery då jag tror det var en felsägning av en lite nonchalant ulv.

Alltså, jag måste rösta. Vi ska tydligen käka nu.

Eftersom jag tycker att att hennes argumentation haltar och inte verkar logisk.

bumpo röstar på corpse

Är det bara jag, men jag förstår inte vad som är misstänkt i CBs inlägg om dubbelnicken och att det ev finns två får. Att inte alla dubbelnick är onda är väl ganska så självklart men den meningen är precis ngt man kan tänka högt för sig själv som ett memo - så att misstänka CB bara utifrån det? Eller är det ngt jag missar? Så utifrån det så förstår jag inte varför Drama går på så hårt som hon gör. Kollar man Dramas inlägg lite snabbt så är det bara CB hon har på näthinnan, vilket gör att det känns väldigt snävt och jag vet inte om Drama är ute efter att leta onda eller om hon har hittat någon som är "enkel" att gå på?

Jag känner mig smått förvirrad över CB, drama och OOS. Hela diskussionen blev rörig och jag är tveksam till att den behöver säga något om någons roll.

Jag hajade till här lite. Följer leken men skriver inte så mycket? Då blir det svårt för oss andra att veta var vi har dig och det känns inte som du letar onda. Eller skall jag se mellan fingrarna för att ditt dubbelnick kanske skrivit mer?
Fast hen skrev ju att hen inte hade hunnit, och att hen skulle bättra sig imorgon? Det känns väl rätt acceptabelt så här första dagen och nog tycker jag att ett dubbelnick är lite av en "förmildrande omständighet" :).

Vissa spekulerar kring om Jeffery och SvartaAnkan hör ihop och huruvida Jeffery försade sig eller ej.

Själv noterar jag att Jeffery hoppar in lite här och var i tråden med konstiga kommentarer som inte riktigt tillför något i spelet. Ett sätt att försöka se aktiv ut och flyta med? Oavsett vilket så får det mig att spana lite misstänksamt på Jeffery eftersom det vore tämligen enkelt att bara flyta med lite i bakgrunden och hålla sig utanför diskussionerna om man är ulv.

Ja du.
Först av allt, detta är mitt första spel i denna miljö. Jag hoppas att det är ok att inte riktigt hänga med i svängarna när det produceras sidvis med inlägg på en handfull minutrar. Sedan har jag, sett från min horisont, 21 okända spelare med ny spelstil att hålla ordning på - medan den erfarne bukespelaren har en handfull dubbelnick, mig och möjligtvis någon annan att hålla ordning på.
Det gör att hittills genererade 267 inlägg gärna flyter ihop till en grå massa i mitt huvud.

Samtidigt har min mesta kraft gått ut på att försöka förstå vad denna blooper jag tycks ha producerat består i, och försvarat mig litegrann från det. Jag har dock förstått att det inte spelar någon roll hur jag förklarar, jag är i o m att jag skaffade mig en avatar evigt förknippad med SvartaAnkan.
Tack.

Röstlängd: (14)
Cirkus röstar på SookieS
Caisa röstar på Niyama
Niyama röstar på CaisaLundblad
Con röstar på Niyama
Peppar röstar på Jeffery
Habina röstar på Jeffery
bumpo röstar på _Corpsebride_
Paddington röstar på Dramatik

Röster: (14)
3 CaisaLundblad
3 _Corpsebride_
3 Dramatik
2 Niyama
2 Jeffery
1 SookieS

Kvar att rösta: (10)
Glömmerallt
Hedinn
Jeffery
Mumorsan
Puff
SookieS
SvartaAnkan
Vira

(Ändrar så bumpo och Paddingtons röster inkluderas.)

Senast ändrad:
Jag kan nog inte bli klokare idag å även om jag håller med Niyama om att diskussionen mellan CB och Drama (har inte hunnit lägga märke till OOS) fått väldigt stort utrymme och det är svårt att säga något om någons eventuella roller, men det är iaf det som står ut mest för mig idag. Jag tycker inte att CBs uttalande var särskilt iögonfallande, därför tycker jag att Drama gått på väldigt hårt på det.

Röstlängd: (13)
Cirkus röstar på SookieS
Caisa röstar på Niyama
Niyama röstar på CaisaLundblad
Con röstar på Niyama
Peppar röstar på Jeffery
Habina röstar på Jeffery

Röster: (13)
3 CaisaLundblad
2 _Corpsebride_
3 Dramatik
2 Niyama
2 Jeffery
1 SookieS

Kvar att rösta: (10)
Bumpo
Glömmerallt
Hedinn
Jeffery
Mumorsan
Puff
SookieS
SvartaAnkan
Vira

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar