Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Jag måste rösta redan nu för nu är det studentmottagning som stundar. (inte min unges, den var igår utan en av hanses barndomskompisars).

Idag så har jag mest reagerat på vad SookieS skriver, framför allt tankarna runt vad ulvarna inte vill ha kvar. Jag håller ju inte med i resonemanget och jag tycker att logiken haltar.

Sen så diskuteras det runt fåret (eller fåren) och nog tror jag också att fåret(n) vill visa sig för ulvarna på något vis.
Allra senast så är det lite diskussioner runt antalet onda och det är lite märkligt att _corpsebride_ och även MM tänker att det ens är möjligt...eller rättare sagt de tror inte att LL lagt upp leken så att alla onda har dubbelnick, och flera reagerar direkt på att det är orimligt. Inget jätteskumt, men jag noterar det.

Inte den starkaste teorin i historien:
cirkus röstar på SookieS för att jag tycker att hennes resonemang i inlägg #150 och #159 haltar rätt mycket. Det är lite underligt att prata så tydligt om vad man vill som ulv.

Oj vad det går undan nu! Lite tankar från mig:

Angående Jeffery och SvartaAnkan: Som jag ser det så behöver definitivt inte Jefferys omnämnande om sig själv i tredje person vara en tabbe - om man tittar på hur Jeffery skriver så skriver han (eh, visst är det han? Jag hade för mig det, men nu har jag läst hon på ganska många ställen?) med en lite speciell och högtravande stil hela tiden, och det känns som att det går i linje med att tala om sig själv i tredje person. Det var inget som jag tyckte var konstigt förrän andra började reagera. Att det skulle vara en tabbe känns lite långsökt tycker jag, lite väl klantigt.

Däremot, om det nu var avsiktligt så borde det betyda att Jeffery och SA inte hör ihop, för annars skulle det väl räknas som hint? Och angående att vilja kopplas ihop med ett nick: Som god utan viktig specialroll skulle jag nog kunna vilja koppla ihop mina nick, för att göra det enklare för goda sidan. Ibland även om jag hade en specialroll, lite beroende på. I den enda andra dubbelnicksleken jag var med i blev det uppenbart vilka dubbelnick som var onda eftersom det var de som INTE liknade något existerande nick alls utan överdrev spelandet. Som ulv vill man obviously inte höra ihop med sitt dubbelnick, och knappast som får heller. Däremot tycker jag att den som kom med teorin (hinner inte leta reda på vem det var just nu, har lite för lite tid och lite för många sidor i leken) om att en ond kan tjäna på att koppla ihop sig med ett gott dubbelnick hade en intressant tanke. Det får mig att hålla ögonen på Jeffery lite extra.

Sedan hade Dramatik en teori om CorpseBride som pratade om fåret. Jag förstår att Drama reagerade på det, för jag hajade också till när CB skrev om fåret - jag tyckte själv att det kändes uppenbart att fåret skulle KUNNA ha ett dubbelnick men att det absolut inte är säkert utan bara helt slumpmässigt. LL:s kommentar om det i rollbeskrivningen är ju inte så konstig att lägga dit oavsett om det finns ett får med dubbel- eller enkelnick. Så där hamnar ett litet obs på CB. Sedan har det lyfts teorier om att Drama är fåret eftersom hon lyfte upp teorin med CB, men eftersom jag som sagt också hajade till lite på det CB skrev så tycker jag inte att det får Drama att bli varken mer eller mindre ulvig/fårig. Det känns som ett fullt rimligt resonemang oavsett Dramas roll, även om det naturligtvis inte behöver vara så att hon har rätt.

Du skrev ju "Men jag tror som sagt inte att alla dubbenick är onda för det." Nej, naturligtvis är dom inte det :confused:

Detta har jag besvarat i inlägg #207. Känns mest märkligt att det ens är något som tas upp. :p Jag har aldrig skrivit att alla med dubbelnick skulle vara onda, vilket jag märkt att vissa fått det till? Läs om, läs rätt.

Nu har jag inte tid att sitta här mer på ett tag så jag måste lägga min röst om jag inte hinner dyka upp igen senare.

Jag är fortfarande lite misstänksam mot OutOfService. Drama har även klart blivit misstänkt i mina ögon efter sina utspel där hon dragit ihop teorier om att jag varit säker på att det finns två svarta får när det var en reflektion som jag tror kan vara möjlig efter LL:s instruktioner. Det känns även märkligt att verka försöka dölja att den risken finns som hon gör exempelvis i inlägg #157.

Jag noterade OutOfService redan i mitt första teori-inlägg pga att hon kändes lite medglidande, jag såg en möjlighet att hon hakat på någon annans teorier och på så vis ville sprida lite misstankar utan att själv uppmärksammas. Jag hade dock inga direkta misstankar mot henne då, utan påpekade att jag kunde ha fel och att det bara kunde vara en tillfällighet.
Men jag har fortsatt tyckt att OutOfService har ett medglidande sätt efter detta. Hon håller med i Sookies och Cirkus teorier om att det är bra att som god outa sig?

Hon försvarar sedan Drama då Niyama påminner om att Drama gjort något liknande mot Sasse som hon gör mot mig nu, i en tidigare lek. OutOfService menar att Drama då inte skulle vara så uppenbar och att hon skulle vara listigare än så. Men för mig blir det just en anledning att jag bara blir mer misstänksam mot Drama. Jag var inte med i den ovannämnda leken, men i min senaste vann de onda just på att göra allt som "ulvar inte gör".

Att Drama går på så pga att jag nämnde att det kan finnas två får gör mig som sagt misstänksam. Visst kan det vara en god som hamnat på fel spår, men jag tvekar om den hade gått på så hårt då och försökt att göra en höna av en fjäder?
Läs tidigare reaktioner på hennes inlägg.

_CorpseBride_ röstar på Dramatik

Kommer antagligen behöva rösta tidigt, då det är kommunfest idag och solen faktiskt bestämt sig för att titta fram och jag har knäppt en cider för typ första gången på över 1 år :nailbiting:

jaja back to the game!

Habina har gjort ett tappert försök till lite tankar, hon tycker att jag smörar för LL för att jag gillar temat. LL skrev dock i anmälningstråden att hon trodde att temat skulle tilltala mig, därav min kommentar om temat. Så att det skulle vara misstänksamt...? Hon funderar också över om Jeffery och Svartaankan hör ihop för att Jeffery var uppmuntrande mot Svartaankan. Jag ser inte det uppmuntrande hon pratar om, däremot så reagerade jag på att Jeffery pratade om sig själv i tredje person, det behöver inte betyda att Jeffery är ond, men lär nog hålla koll där lite vad som händer.

Corpse kommer in och skriver sina funderingar under tiden jag sitter här med mina. Jag förstår inte riktigt varför det skulle vara så orimligt att någon gör ett misstag såhär tidigt i leken. Jag tycker inte alls det känns orimligt att det kan vara ett misstag. Men det kan lika gärna vara ett sätt att förvirra resterande spelare och få det att se ut som att man hör ihop med ett dubbelnick, vilket jag iofs har svårt att se hur det skulle kunna vara en fördel.
Och vadå att jag följer Niyamas teori? Följer jag Niyamas teori för att jag reagerade på att Jeffery skrev om sig själv i tredje person?

Niyama diskuterar mest hurvida man kan koppla ihop dubbelnicken med ordinarie nick och inte, första magkänslan om henne känns på något vis god. Precis som i förra leken där jag fick onda magkänslor av Drama direkt från start, och dom visade sig ju stämma till slut :banghead::meh:

Måste rösta nu innan jag drar iväg. Med stöd från det jag skrivit här ovanför så är det Corpse som ger mest onda vibbar. Tyckte redan när hon skrev sin teori emot mig att jag följde Niyamas teori, bara för att Niyama hade en tanke om dubbelnicken innan och att hon sa att någon kanske försäger sig.
Jeffery reagerade jag ju också på att hen skrev om sig själv i tredje person och funderar på om det var en medveten eller omedveten tabbe, men det gör inte Jeffery per automatik ond, så jag avvaktar där lite.

Outofservice röstar på _corpsebride_

Men vad har antalet spelare med saken att göra? Jag skrev att det finns en möjlighet att det finns två svarta får och att jag inte tror att alla dubbelnick är onda. Anledningen till att jag nämnde att jag inte tror att alla är det var för att jag inte ville att man ska börja en hysterisk jakt och skapa misstankar hej vilt bland dubbelnicken eftersom jag är väldigt säker på att alla inte är ond där utan endast någon/några...

Så att jag diskuterade om det fanns någon möjlig anledning för Jeffery att kopplas ihop med SvartaAnkan och kom att tänka på att det kan finnas två svarta får gjorde att jag måste vara säker på min sak? Trots att jag noggrant sagt att jag inte tror det men ändå vill notera att det kan finnas två svarta får? Om du läser så har jag aldrig skrivit att det är något jag är hundra på, men att jag tror att det kan finnas en stor risk pga vad LL skrev.

Fast varför skulle det finnas en stor risk att det finns två svarta får bara för att det står i rollbeskrivningen att det är det som händer om en spelare med dubbelnick innehar rollen? Det var det jag menade när jag började räkna på antalet spelare och dubbelnick, att jag inte tycker att risken är så himla stor som du verkar tycka.

Såg nu att det var SookieS:s namn jag hade glömt i inlägget ovan, det var hen som kom med tanken om att en god skulle kunna dra nytta av att knyta ett gott dubbelnick till sig. Cirkus väljer att rösta på SookieS pga i synnerhet ett par av henoms andra inlägg. Jag tycker att den teorin var rätt så svag, för jag såg inget uppseendeväckande i SookieS:s andra inlägg även om jag kanske inte riktigt håller med om resonemanget i dem. Därför tycker jag att cirkus röst var lite skum - visserligen bättre än många förstadagsröster jag har sett, men å andra sidan tycker jag att det har hänt en del i tråden och borde vara lite att välja på. Fast å tredje sidan så förstår jag om cirkus har bråttom, det är förtvivlat mycket text i leken och så, så jag vet just inte om det gör cirkus till misstänkt även om jag inte håller med om rösten.

Det vore super när man röstat att man skriver upp sig på en Röstlista :)
Så många att hålla reda på.

Är detta alla röster än så länge?

Cirkus röstar på SookieS
_Corpsebride_ röstar på Dramatik
OutOfService röstar på _Corpsebride_

Inte den starkaste teorin i historien:
cirkus röstar på SookieS för att jag tycker att hennes resonemang i inlägg #150 och #159 haltar rätt mycket. Det är lite underligt att prata så tydligt om vad man vill som ulv.

Varför är det underligt när det är det som diskuterades?

Jag noterade OutOfService redan i mitt första teori-inlägg pga att hon kändes lite medglidande, jag såg en möjlighet att hon hakat på någon annans teorier och på så vis ville sprida lite misstankar utan att själv uppmärksammas. Jag hade dock inga direkta misstankar mot henne då, utan påpekade att jag kunde ha fel och att det bara kunde vara en tillfällighet.
Men jag har fortsatt tyckt att OutOfService har ett medglidande sätt efter detta. Hon håller med i Sookies och Cirkus teorier om att det är bra att som god outa sig?

Nu förstår jag inte. vi hade ju inte samma teorier? cirkus och jag alltså.

Jag tänker följa min första tanke om Corpse idag då jag faktiskt ser det som rimligt att Corpse antingen försökt hinta om sin fårroll till ulvarna. Eller att Corpse är en ulv som försökt fiska lite efter fåret och försöka bena ut om det finns ett eller två får, så:

Dramatik röstar på _CorpseBride_

Cirkus röstar på SookieS

Jag måste också rösta nu, vet att jag inte kommer ha tid att sätta mig ner med leken mer innan DL (innan imorgon om man ska vara mer exakt. :p ) men kommer eventuellt kunna slänga ett öga på den via mobilen ibland! :D

Jag känner mig för osäker gällande Corpse för att min röst ska hamna där, även om jag också reagerade på fåranämnandet så kan det bara vara en tanke hon valde att lufta också...
Hänvisar även till #202

Caisa röstar på Niyama

För att det känns udda med allt "tramsande" från hennes sida idag. Känns inte som hon, även hennes kommentar till Drama #210 om att Drama "tjatar om fåret" tyckte jag kändes udda, då jag själv inte alls uppfattat det på samma sätt eftersom det ju har varit en diskussion om det, hade varit mer uppseendeväckande om någon av dem bara slutat svara på den andres frågor/inlägg. Drama kan givetvis vara ond, och Niyama god, men just nu tycker jag Niyama är mest misstänkt. Lite försöker flyga under radarn men ändå vara aktiv.

Cirkus röstar på SookieS
Caisa röstar på Niyama

(...)
Caisa röstar på Niyama

För att det känns udda med allt "tramsande" från hennes sida idag. Känns inte som hon, även hennes kommentar till Drama #210 om att Drama "tjatar om fåret" tyckte jag kändes udda, då jag själv inte alls uppfattat det på samma sätt eftersom det ju har varit en diskussion om det, hade varit mer uppseendeväckande om någon av dem bara slutat svara på den andres frågor/inlägg. Drama kan givetvis vara ond, och Niyama god, men just nu tycker jag Niyama är mest misstänkt. Lite försöker flyga under radarn men ändå vara aktiv.

Det här känns ju väldigt märkligt när du tidigare skrev:
Nej precis... Det kändes så udda att DU tramsade, det var så ovanligt på något sätt, och när jag tittade närmare fann jag lite faktiska tankar i allt trams, vilket gjorde mig lite misstänksam. Nu på slutet verkar du ju kommit igång, och du har ju helt rätt i att det varit mest trams i leken tidigare också... Men ja. Jag noterar det i alla fall! ;)

Då känns det som att du insåg att mitt tramsande inte har att göra med roll. Och vad var det misstänkta, att jag tramsade eller att det fanns faktiska tankar?

Okej, jag skulle ju rösta tidigt och nu känns Caisa skummast. Hennes röst på mig nu känns ungefär lika underlig som den sista rösten hon la (som ond) innan jag tog över hennes roll i förra leken. Det känns väl enkelt att hugga på att jag "tramsar" när det finns andra som gör det minst lika mycket. Hon reagerar också på att jag skrivit att drama tjatar om fåret, ja det var en notering.
Niyama röstar på Caisa

Dag 1
Cirkus röstar på SookieS
Caisa röstar på Niyama
Niyama röstar på Caisa

Det här känns ju väldigt märkligt när du tidigare skrev:

Då känns det som att du insåg att mitt tramsande inte har att göra med roll. Och vad var det misstänkta, att jag tramsade eller att det fanns faktiska tankar?

Huh? Det fanns LITE faktiska tankar, som i FÅ. Fel ordval känner jag. :cautious: meningen "och när jag tittade närmare fann jag lite faktiska tankar i allt trams" menade jag alltså att jag tyckte det var väldigt lite faktiska tankar i dina ändå ganska många inlägg. Men jag ser hur det kan misstolkas. :banghead:

Summa summarum tycker jag du känns skum, om det betyder att du är ond eller inte är jag inte säker på, men rösten hamnar på dig idag då jag tycker det stuckit ut mest! :p

Huh? Det fanns LITE faktiska tankar, som i FÅ. Fel ordval känner jag. :cautious: meningen "och när jag tittade närmare fann jag lite faktiska tankar i allt trams" menade jag alltså att jag tyckte det var väldigt lite faktiska tankar i dina ändå ganska många inlägg. Men jag ser hur det kan misstolkas. :banghead:

Summa summarum tycker jag du känns skum, om det betyder att du är ond eller inte är jag inte säker på, men rösten hamnar på dig idag då jag tycker det stuckit ut mest! :p

Jag tycker ju att jag kommit med tankar idag, och det är många fler som inte kommit med några tankar alls.

Jag tycker ju att jag kommit med tankar idag, och det är många fler som inte kommit med några tankar alls.

Javisst, men väldigt korta, och oftast har det känts som en kort (väldigt kort) kommentar på någon annans tankar. Vilket iofs inte är så lätt i början heller när det inte finns så mycket att gå på... But still. Och jag kan ju inte bedöma de som inte kommit med något alls heller.
Jag är medveten om att motiveringen är svag, men jag röstar på det jag tycker är mest misstänkt för tillfället och det är en första DL så sådär jättemycket har jag inte att gå på.

Din röst på mig gjorde dig ännu mera skum, tycker inte du brukar reagera så på en röst på dig i en första DL. O_o
Jag kan ha fel om det dock, hur som måste jag verkligen springa nu!

Din röst på mig gjorde dig ännu mera skum, tycker inte du brukar reagera så på en röst på dig i en första DL. O_o
Jag kan ha fel om det dock, hur som måste jag verkligen springa nu!

Kan inte minnas att jag fått en så märkligt motiverad röst på mig dag ett någongång. Minns att jag fick en BOP på mig en gång och den reagerade jag givetvis inte på eftersom det var en BOP.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar