Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Nej, nu förstår jag verkligen inte Caisas röst på Niyama?

Jag tycker inte Niyama har bettet sig skumt. Lite OT i början men vem har inte OTat i tråden? Inte många...

Tycker Niyama har kommit med vettiga teorier än så länge.

vad ni har spottat ur er inlägg idag!! Tog ju över en timme att gå igenom dem alla och tyvärr måste jag säga att jag inte riktigt hänger med i alla diskussionerna som uppstått.

Mina tankar om Jeffreys eventuella hjärnläpp - jag tror ju inte att någon oavsett sida så här tidigt i leken väljer att outa ett eventuellt dubbelnick. En ulv el ett får vill garanterat inte bli hittat av de goda, och på goda sidan om man har ett dubbelnick är det också dumt att outa sig själv - visst, ulvarna vet ju helt klart vilka som är goda, men de känner inte till fåret. Om man då som god outar sig själv väldigt mycket så kan ju ulvarna bli säkra på att man inte är får och därför käka en. Ytterligare en aspekt i det här är att om man som god har specialroll så är det ju dumt att visa för ulvarna att man har fått samma info med två nick - då blir det ju ännu enklare för ulvarna att käka en (och viktig specialinfo kan gå förlorad). Så oavsett sida så tror ju inte jag att man väljer att outa sig. Och vis av tidigare erfarenhet så tycker jag också att det visar sig att genom att hinta sin roll, så öppnar man oftast upp för fel personer att snappa upp det!

Då kommer man till nästa fråga är det en freudiansk felsägning eller inte? Jag har aldrig spelat m Jeffrey så jag vet inte hur denne brukar uttrycka sig, men jag tycker kommentaren oavsett vem som sa den är lite udda - hur/vad menar man med "Jag är orolig att Jeffery mest var stolt över att plötsligt ha en egen avatar" Varför skulle det oroa någon att han var stolt över avataren? Och om man pratar om sig själv i 3e person, borde man inte då ha sagt ngt liknande "Jeffrey var mest stolt över"? Så jag lutar nog åt det är en felsägning, men det säger ju iaf inget om vilken sida denne står på.

Ledsen att jag inte hunnit skriva så mycket idag! Lovar att bättra mig under morgondagen! :)

Jag har följt vad som hänt i leken och tycker att Drama sticker ut mest just nu pga hennes jagande om att CB nämnde att det finns en risk att det finns två får med i leken. Varför gå på så? det får mig att undra om det är något Drama inte vill ska komma ut eller vill rikta misstankar mot någon annan?
Nu har jag ingen aning om Dramas roll, men vad hon skrivit är det jag reagerat mest på och blir mest fundersam över.

Jag håller även med om att Cirkus röst på Sookie kändes lite... flummig. Hon skriver även att MM och CB ska ha sagt att LL kan ha skapat en lek där alla dubbelnick är onda, vilket jag inte har förstått det som att någon av dem har skrivit? Kanske är det dock som Cirkus säger, att hon har ont om tid och därför har det blivit stressat och inte så noggrant.

Jag tycker även att teorierna är intressanta om att en ond kan försöka hinta om att vara dubbelnick med en god. För likt Vira skrev tidigare tyckte jag inte att Jefferys inlägg kändes riktigt som en tabbe iaf.

Caisas misstankar mot Niyama tycker jag likt Cirkus röst på Sookie känns lite luddiga. Kändes som en enkel röst där hon bara går på en känsla av att Niyama kan vara ond? Själv har jag inte reagerat på vad hon skrivit, men visst är hon en duktig spelare också.

Hinner inte gå igenom allt och alla, men detta var de funderingar jag fått efter att ha tittat igenom det senaste.
Den som känns mest misstänkt för mig just nu är Drama.

Kinder röstar på Dramatik

Senast ändrad:
Puh, läser ifatt som en galning men det produceras ju nya inlägg i ungefär samma takt som jag läser :eek:

Nåja, jag ska försöka skriva lite om mina reflektioner så långt. CorpseBride är det ju några som fattat misstankar mot men jag tycker inte att hennes resonemang kring svarta får och dubbelnick känns sådär jätteudda egentligen. Speciellt eftersom hennes inlägg skrivs i ett skede där det inte finns så mycket annat att skriva om än rätt generella rollspekulationer. Att gå ut och hinta om sin roll däremot, det första man gör typ njaa. Jag tycker det känns lite tunt faktiskt.

Sen har vi Jefferys felsägning som dock inte känns som en felsägning, det hade varit alldeles för klantigt och jag tror inte att någon skulle börja blanda ihop sina dubbelnick så tidigt i leken ärligt talat.

Dramatik hugger lite på CorpseBride känns det som och är lite förvånad över att andra tycker hennes misstankar känns rimliga.

Sen tänkte jag lite på det faktum att Niyama valde att "hämndrösta" på Caisa. Lite halvtunna teorier är att förvänta i första omgången så Niyamas reaktion på Caisas röst på henne kändes väl kraftig. Dock behöver det ju egentligen inte tala för att Niyama skulle vara ond.

Det var lite spontana tankar från mig - ska försöka producera fler!

Hänt mycket här idag ser jag!

Det jag främst reagerat på är diskussionen om _corpsbride_ skulle kunna vara ond som Dramatik teoriar kring. Känns även som att Outofservice håller dramatik lite om ryggen och jag förstår varför Matmissbrukaren blir misstänksam mot Dramatik iom hennes uttalande om _corpsebride_ men jag köper även Dramatiks förklaring. Eftersom det är mycket möjligt att _corpsebride_ skulle kunna vara antingen fåret eller ulv och vill visa sig genom att prata får. Att man pratar får betyder inte att man är fåret, utan man kan ju vilja visa själva fåret att man själv är ulv.
Just det att Outofservice verkar hålla Dramatik lite om ryggen gör mig misstänksam, men hon kan också ha tyckt att Matmissbrukarens teorier är skumma.

Jeffery verkar försäga sig om sitt dubbelnick. Hurvida det tyder på att hen är ond eller inte kan jag inte säga. Det kan vara ett ärligt misstag från en god.

Lika svårt som alltid första dagen. Det jag sett som skumt idag är Dramatiks teorier kring _corpsebride_ men jag tycker ändå vi redde ut tankarna där.
Annars har jag inte sett något som kan vara mer misstänksamt än just Caisas röst på Niyama. Förstår den inte alls.
Den känns lite tagen ur det blå men Caisa skrev att hon skulle iväg. Men att rösta på någon för att hon normalt sett inte brukar tramsa lika mycket som hon gjort i denna leken. Det känns bara skumt. Därför kommer min röst hamna där idag.

Matmissbrukaren röstar på CaisaLundblad

För att hitta någon slags kommunikation. Börjar ulven prata får så kanske fåret på något vis kan visa sig för ulven. För ulvarna vill ju veta vem som är fåret.

verkar långsökt. fåret har väl samma möjligheter att "hinta" utan att en ulv "tar kontakt"?

Cirkus röstar på SookieS
_Corpsebride_ röstar på Dramatik
OutOfService röstar på _Corpsebride_
Dramatik röstar på _CorpseBride_
CaisaLundblad röstar på Niyama
Niyama röstar på CaisaLundblad

Röster:
2 _Corpsebride_
2 CaisaLundblad
2 Dramatik
1 SookieS
1 Niyama

Kvar att rösta:
Bumpo
Capricciosa
Con
Glömmerallt
Habina
Hedinn
Jeffery
Mumorsan
Paddington
Peppar
Puff
SookieS
SvartaAnkan
Vira

verkar långsökt. fåret har väl samma möjligheter att "hinta" utan att en ulv "tar kontakt"?

Självklart. Jag ser det nog mest som troligast att fåret försöker ta kontakt eftersom hon vet vem som är ulv. Men om en ulv misstänker någon för att vara fåret så kan dom också visa sig. Ett vanligt fenomen är väl att det sker via röstning och käk. Käka den man tror fåret röstade på osv. för at visa att man tror sig hittat fåret.

Cirkus röstar på SookieS
CaisaLundblad röstar på Niyama
Niyama röstar på CaisaLundblad

Röster:
2 _Corpsebride_
2 CaisaLundblad
2 Dramatik
1 SookieS
1 Niyama

Kvar att rösta:
Bumpo
Capricciosa
Con
Glömmerallt
Habina
Hedinn
Jeffery
Mumorsan
Paddington
Peppar
Puff
SookieS
SvartaAnkan
Vira

Oj, det var många röster som saknas. DL var väl vid 21.00?

Cirkus röstar på SookieS
Caisa röstar på Niyama
Niyama röstar på Caisa

Dvs DL är klockan 22 är lite trubbigt uttryckt.
Jag undrar vilken av följande skolor som gäller härinne:

Det är ok att lägga en röst med forumtidsstämpel 21:59, men inte 22:00.
eller
Det är ok att lägga en röst med forumtidsstämpel 22:00, men inte 22:01.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar