Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Jag skulle behöva tänka en sväng till på Caisa och Niyama, så dem vågar jag inte säga något om än, utom som sagt att Niyamas spelstil inte får mig att höja på ögonbrynen.

Jag håller inte med Puff om att ulvarna behöver kommunicera till lyan, dock så tycker jag egentligen inte att det behöver göra Puff misstänkt, vi har bara olika åsikter där.

Hela grejen med Jeffery vet jag inte vad jag ska säga om, utom att jag inte har tolkat hans inlägg som uppmuntrande mot mig och inte heller tolkar hans kommentar om sig själv i tredje person som att han försäger sig/hintar, utan bara som att det råkade vara hans sätt att uttrycka sig.

Och så till sist, diskussionen Dramatik/CorpseBride. Jag tyckte som flera andra att CorpseBrides inlägg var lite märkligt, och jag går på linjen att det skulle kunna vara en fårhint. Det är i alla fall det jag har reagerat mest på idag, alltså:

SvartaAnkan röstar på CorpseBride

Det närmar sig! Hästarna i första loppet är i ledvolten. Snart dags att göra era insatser om ni inte redan gjort det! (Vilket betyder - rösta!)

Hänt mycket här idag ser jag!

Det jag främst reagerat på är diskussionen om _corpsbride_ skulle kunna vara ond som Dramatik teoriar kring. Känns även som att Outofservice håller dramatik lite om ryggen och jag förstår varför Matmissbrukaren blir misstänksam mot Dramatik iom hennes uttalande om _corpsebride_ men jag köper även Dramatiks förklaring. Eftersom det är mycket möjligt att _corpsebride_ skulle kunna vara antingen fåret eller ulv och vill visa sig genom att prata får. Att man pratar får betyder inte att man är fåret, utan man kan ju vilja visa själva fåret att man själv är ulv.
Just det att Outofservice verkar hålla Dramatik lite om ryggen gör mig misstänksam, men hon kan också ha tyckt att Matmissbrukarens teorier är skumma.

Jeffery verkar försäga sig om sitt dubbelnick. Hurvida det tyder på att hen är ond eller inte kan jag inte säga. Det kan vara ett ärligt misstag från en god.

Enligt ovan teori lutar det åt att jag tror att _corpsebride_ mycket möjligt kan ha velat visa sig för ulvarna genom att prata får.

Puff röstar på _Corpsebride_

Oj, det var mycket att läsa. kommer absolut att behöva det läsa det igen men jag måste ju rösta också. Dramatik, Corpsebride och MM har stått väldigt mycket i rampljuset hittills med deras diskussion om dubbelnick och eventuell koppling till svarta fåret. Jag förstår inte riktigt syftet med det? Om vi hittar svarta fåret och lyckas lyncha denne så får man väl läsa igenom dennes inlägg för att se en eventuell koppling med något annat nick då? Man kan ju ändå bara lyncha en i taget. Jag tycker att leken fick väldigt fel fokus, väldigt länge, med andra ord.

Sen kom Puff in och lade en rätt märklig kommentar om kommunikationen mellan svarta fåret och ulvarna. fåret vet ju redan vilka ulvarna är och behöver därmed bara visa sig på ett smidigt sätt, sen är det väl bara för fåret att hoppas att hinten gick fram och hoppas att inte ulvarna äter denne, vilket annars är en risk.

Jag tycker alltså att de ovan nämnda har fokuserat på lite fel saker hittills och det känns alltså som att de inte riktigt letar onda då.

Jag tror faktiskt att Puff kan ha hintat att denne är svarta fåret, med sitt inlägg, och vill se lite mer kommunikation och aktivitet från ulvarnas håll.

Mumorsan röstar på Puff

Här skenar inläggen in i en rasande fart, och jag känner att det är svårt att sålla bland alla inlägg och inte minst bland alla nick. Fortfarande känns dock CB:s inlägg som det som har stuckit ut allra mest, så min röst kommer alltså att hamna där enligt motivering i mitt tidigare inlägg

Vira röstar på _CorpseBride_

Nu har jag citerat alla inlägg (tror jag, hade dessutom tidigare tryckt på citera så fick rensa bort andras inlägg) jag skrev fram till att jag skrev att jag hade tramsat. Det handlar lite om andra lekar, dubbelnick osv. och lite "skojmisstankar" (vilket även andra sysslade med då). Ingen teori. Jag tycker det är uppenbart att det som handlar om den här leken är trams. Och ja, jag reagerar kanske kraftigt för jag tycker det är trist att få misstankar mot mig för att jag för en gång skull tramsat lite.

Kan hålla med om att det inte är några teorier eller något specifikt men även generella saker man skriver kan ju komma att analyseras i olika skeden. Jag uppfattade det inte som att du fick misstankar för att du tramsade egentligen, utan snarare för att Caisa upplevde ett förändrat spelbeteende från dig.

Jag har bara hunnit skumma igenom leken nu, men även jag reagerar på Caisas motivering mot Niyama. Personligen vill inte jag bli av med en såpass rutinerad spelare om hon är god såhär tidigt i alla fall.

Hedinn röstar på CaisaLundblad

Jeffery röstar Puff
eftersom jag tycker att det var ett magert försvar varför fåret skulle vilja visa sig för ulvarna.
Jag tror ingen Ond vill visa sig alls, för gör de det, så riskerar de få en God mobb efter sig, och jagas ut ur kommunen.
Thus Puff from the Jeffery Jury.

Och _CorpseBride_ springer ifrån just nu, det brukar betyda att de Onda sitter och ler i mjugg, man har fått en random God att lynchas av sina egna. Får se om det blir så här och nu.

Kan hålla med om att det inte är några teorier eller något specifikt men även generella saker man skriver kan ju komma att analyseras i olika skeden. Jag uppfattade det inte som att du fick misstankar för att du tramsade egentligen, utan snarare för att Caisa upplevde ett förändrat spelbeteende från dig.
Fast då tycker jag att Svartaankan hade en bra poäng, kan ett ändrat spelbeteende från en så rutinerad spelare som Niyama verkligen tyda på att hon är ulv? Särskilt när beteendet inte handlar om att rösta eller motivera konstigt, utan bara helt enkelt om mängd av OT? Känns ju som en sak om Niyama spelade som hon brukade göra när hon är ulv, men nu spelade hon ju bara annorlunda än vad hon brukar göra när hon är god och ond, dvs borde inte gå att utläsa så mycket om hennes roll ur det.

Röstlängd: (21)
Cirkus röstar på SookieS
_Corpsebride_ röstar på Dramatik
OutOfService röstar på _Corpsebride_
Dramatik röstar på _CorpseBride_
Caisa röstar på Niyama
Niyama röstar på CaisaLundblad
Kinder röstar på Dramatik
Matmissbrukaren röstar på CaisaLundblad
Con röstar på Niyama
Capricciosa röstar på CaisaLundblad
Peppar röstar på Jeffery
Habina röstar på Jeffery
bumpo röstar på _Corpsebride_
Paddington röstar på Dramatik
SvartaAnkan röstar på CorpseBride
Puff röstar på _Corpsebride_
Mumorsan röstar på Puff
Vira röstar på _CorpseBride_
Hedinn röstar på CaisaLundblad
SookieS röstar på Dramatik
Jeffery röstar Puff

Röster: (21)
6 _Corpsebride_
4 CaisaLundblad
4 Dramatik
2 Niyama
2 Jeffery
2 Puff
1 SookieS

Kvar att rösta: (1)
Glömmerallt

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar