Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Jeffery röstar Habina av precis samma anledning som Motala häromdan.
Tack Autocorrect.
Som Niyama härovan.

Sorry för min korthuggenhet, men är för gammal för smartphone.

Är fortfarande misstänksam mot Mat, som jag skriver ovan (och som andra också säger) det är jättebra att hon försöker ändra sig, men det står ut. Sedan att det finns ett dubbelnick som uttrycker sig på ungefär samma sätt som hon brukar gör att mina varningsklockor går igång.

Vill se mer av Mat innan jag gör något, så:

Capricciosa röstar på CajsaLundblad

Min fetning. Vad menar du med det? "Vill se mer av Mat innan jag gör något", vad betyder det?

Men.. okej.. Nu kom Jefferey in och lade ännu en röst på Habina. Vad tusan är det som gör henne ulvig? Alla röstar på att de inte förstår varför hon röstade på Vira, hur kan det vara så skumt?

Hmm.. nu har jag läst och/eller skummat igenom leken. En del av den flera gånger och där finns lite disskussioner om röstningen och då bland annat som t.ex kinder skrev i inlägget jag citera förut att någon kan ha velat "rädda" Cl eller Drama.

Men ingen verkar ha tagit upp att dubbelnick och tvillingar också kan ha anledningar att vilja rädda någon. Det finner jag väldigt märkligt. För mig är det en viktig sak att ha med i beräkningarna.

Glömde skriva att om någon har blivit "räddad" så kan man nämna jeffery och niyama också de hade två röster innan CB fick sin tredje.

Men.. okej.. Nu kom Jefferey in och lade ännu en röst på Habina. Vad tusan är det som gör henne ulvig? Alla röstar på att de inte förstår varför hon röstade på Vira, hur kan det vara så skumt?
Jag tycker att Habina har varit skum leken igenom (se mina tidigare inlägg om henne, hon hugger på märkliga saker), och den här rösten tyckte jag inte gjorde saken bättre, till stor del eftersom jag verkligen inte ser något uppseendeväckande i mitt så kallade försvar av drama. Därför kommer min röst också att hamna där.

Vira röstar på Habina

Det närmar sig! Hästarna är på banan, cantrar förbi publiken på sin väg mot startboxarna. Än finns det tid. Vilka ser bra ut? Vilka rör sig avspänt, nyttjar kraften väl? Vilka tycks trivas på underlaget? Och vilka gör det inte? Alla är uppmärksamma på detaljerna, de är viktiga.

Oddstavlan:

Kinder röstar på Dramatik
Habina röstar på Vira
Peppar röstar på Jeffery
Dramatik röstar på Habina
Caisa röstar på Habina
Capricciosa röstar på Caisa
Jeffery röstar på Habina
Vira röstar på Habina

Men än är det långt kvar - ca 25 minuter.

Något jag noterar i denna lek är att Cirkus inte alls skriver lika mycket tankar som vanligt. Kanske har hon förvarnat om dålig aktivitet, det har jag i så fall missat, men annars känns det inte särskilt likt Cirkus tycker jag.

Det har jag också tänkt på. Hon brukar vara mer aktiv. Om det inte var idag studentmottagningen skulle vara som hon skulle på?

Nej, jag förstår faktiskt inte Habinas röst alls idag. Den ser väldigt konstig ut och att hon först skriver att Vira skriver vettigt, men sedan ändå röstar på henne för att hon tycker att hon försvarar mig känns verkligen underligt.

Idag känner jag att det är svårt att rösta, för ingen känns så jätteond tycker jag. Men ovanstående sticker ändå ut så pass mycket att min röst kommer hamna där ikväll.

Röstning dag 2:
Habina röstar på Vira
Peppar röstar på Jeffery

Jag tycker nog att Dramas röstmotivering och hennes osäkerhets(?)utfall tidigare idag gör henne till den mest misstänkta. Jag tror, som jag skrev innan, att anledningen till varför drama reagerar så hårt på när någon ifrågasätter henne är att hon blir osäker/rädd för att hon har något att dölja.

Hon skriver även i sitt röstinlägg att ingen känns jätteond men att Habinas röst stack ut mest. Vad säger att hon är ulv i det resonemanget?

Mumorsan röstar på dramatik

Jag blev bortbjuden hastigt och lustigt och måste rösta nu. Tyvärr har jag inte hunnit läsa längre än sidan 20. Och med det jag läst hittills så tycker jag att Vira och Kinder känns väldigt nära varann. Kinder var tvungen att pysa och Bira tar upp stafettpinnen och försvarar mildrat som Kinder gjort. Dessutom så får SookieS hänga med på god-tåget. Känns skumt

Cirkus röstar på Vira pga hennes ihärdiga försvar och godförklarinfar av de som röstat på drama

Med detta säger jag inte att drama är ngt annat än neutral

Jag ber EXTREMT mycket om ursäkt för mitt dåliga deltagande idag, har inte hunnit läsa ordentligt och nu ska jag rida en häst till så måste rösta. Drama är den jag reagerat på mest efter att ha skummat igenom, det känns på nåt vis som snabba och hoppande teorier och jag hänger inte riktigt med. Jag vet att det är svagt, men jag har verkligen inte tid just nu. Ska göra mitt bästa för att läsa och teoria mer från tävlingsplatsen imorgon.

Hedinn röstar på Dramatik

Hm... Skumläser och ser att jag fått många röster. Att jag valde vira var att jag reagerade mest på henne då, var osäker om jag skulle hinna in.

Men nu ökar misstankarna på Caisa, som så tacksamt hoppade på och röstade på mig. Caisa känns mer och mer ulvig, så jag måste ändra min röst efter att ha skummat klart.

Konstig röst igår och ännu konstigaste idag. Därför

Habina ändrar sin röst till caisalundblad

Jag tycker att Habina har varit skum leken igenom (se mina tidigare inlägg om henne, hon hugger på märkliga saker), och den här rösten tyckte jag inte gjorde saken bättre, till stor del eftersom jag verkligen inte ser något uppseendeväckande i mitt så kallade försvar av drama. Därför kommer min röst också att hamna där.

Vira röstar på Habina

Jamen jag kan förstå att du röstar på henne då du har ett annat perspektiv (=du visste hur du tänkte när du resonerade om vissa saker). Dock att rösta på henne för att de inte förstår sig på hennes röst, det känns konstigt och inte som att man letar onda utan tar första bästa.

Jaha, Caisa och Habina är de jag reagerat mest på och så röstar Caisa på Habina :cautious:

Varför är det :cautious:, tycker du?

Jag tänker att om de är ulvar tillsammans så kan det vara ett försök att skapa alibi?

Fast jag vet inte om jag tror de är det jag får erkänna att jag inte riktigt förstår rösterna mot habina, det har teoriata massor men inte mot habina och sedan så trillar det in flera på habina känns lite konstigt. Bör noteras även om det inte behöver betyda något.

Något jag noterar i denna lek är att Cirkus inte alls skriver lika mycket tankar som vanligt. Kanske har hon förvarnat om dålig aktivitet, det har jag i så fall missat, men annars känns det inte särskilt likt Cirkus tycker jag.
Jag håller också med dig här, jag känner heller inte riktigt igen cirkus. Mest av allt tycker jag att hon inte känns lika skarp som vanligt, utan att hon reagerar på lite konstiga saker. Men visst, det kan vara tidsbrist.

Fasen, har inte tid att skriva något längre eller mel välformulerat.

En av de spelare som känns misstänkta i nuläget är Dramatik. Redan igår tyckte jag att sättet hon skrev om CorpseBride på kändes lite märkligt och nu när vi vet att CorpseBride var god känns det än skummare. Tycker helt enkelt hon gick på väl hårt för att vara första dagen, trots att det är svårt att vara speciellt säker på någonting i det läget.

Sedan håller jag med om att det som Habina skriver om att Vira försvarade Dramatik känns märkligt. För det första så säger min erfarenhet att ulvkollegor i princip aldrig försvarar varandra, av den enkla anledningen att det är rätt dumt :p Det är klart det kan hända men det är verkligen i undantagsfall. För det andra så håller jag med om det Niyama skriver i inlägg 428, att "försvara" eller snarare resonera kring vad som talar för en annan spelares godhet är en grej man ägnar sig åt oavsett roll, och antagligen till och med i lite högre grad som god. Att Habina hugger på en sån grej får mig alltså att undra om det är en "teori" tagen ur luften.
Det känns skummast just nu och därför hamnar min röst där.

Con röstar på Habina

Habina röstar på Vira
Peppar röstar på Jeffery
Caisa röstar på Habina
Capricciosa röstar på Caisa
Jeffery röstar på Habina
Vira röstar på Habina
Mumorsan röstar på dramatik
Cirkus röstar på Vira
Hedinn röstar på Dramatik
Habina ändrar sin röst till caisalundblad
Con röstar på Habina

Av det lilla jag hunnit gå igenom så utmärker sig diskussionen mellan Kinder och Dramatik, där Kinder går på väldigt hårt mot Dramatik. Hon tycker dramatik gick hårt mot CB igår och idag trycker hon själv hårt mot Dramatik.

Sen kommer Jeffery med inlägg lite här och där som jag faktiskt inte får ut något vettigt ur. Substanslösa. Det gör mig misstänksam och det känns mest som att hen går under radarn för tillfället, därav kommer min röst hamna där ikväll.

Puff röstar på Jeffrey

Oj klockan var mer än jag trodde och jag insåg att jag inte röstat

glömmerallt röstar på kinder

Som jag skrivit tidigare tycker jag hon är väldigt motsägelseful i sina teorier och säger emot sig själv. Att i ena stunden argumentera för att drama nog inte är ulv och nästa rösta på henne blir dessutom väldigt konstigt.

Har hänt en hel del idag men det jag reagerat mest på var halmstrået, som jag kallar det, från Capricciosa angående min spelstil. Det hela kändes bara så långsökt och jag känner att jag vet inte var jag har henne. Hon är skum

Matmissbrukaren röstar på Capricciosa

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar