Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Det är intressant att Con är en sådan tillskyndare till Vira.

jag blir alltid fundersam när jag ser en spelare komma till en annan spelares försvar. Är det ulvar? Är det tvillingar? eller är det bara att vi ser alldeles olika saker?

idag så känner jag att mina reflektioner blivit fullt av denna vara och då gäller det inte bara Con och Vira utan även tidigare idag...

Jag tycker du resonerar jättekonstigt vilket även Con verkar tycka. då är det inte så konstigt att påpeka det?

Även jag funderar på varför du verkar så inne på att Vira skulle siats som ond. Möjligt att hon är ond (neutral för mig) men hon lär inte ha siats av Habina. Jag funderar på om Du kan veta något om Vira och därför drar upp detta, eller om du bara är förvirrad eller om du är ond.

Jag läser igenom och svarar vartefter.

Jag tänker rösta nu, för jag ska iväg sedan och är inte säker på om jag kommer hinna rösta sen. Bättre att vara på säkra sidan.

Dramatik röstar på Cirkus

Eftersom jag inte alls känner igen Cirkus i denna spelomgång. Hon ger mig ulvvibbar, och det brukar hon verkligen inte göra annars. Hela diskussionen om vem Habina tros ha siat kändes märklig då jag upplevde det som att Cirkus tryckte på väldigt om att Habina skulle siat Vira som ond. Det resonemanget tyckte inte jag höll utan jag håller det som mer troligt att Habina isf siat Jeffery. Nu har visserligen Cirkus sagt att hon insåg det felaktiga, men jag tycker ändå att sättet hon diskuterade på och tryckte på om Vira kändes mycket märkligt för att vara Cirkus.

Jag tycker också CIrkus är underlig, men varför gå på så pass hårt mot Vira om hon är ond? Förstår inte syftet.

Det är lika bra att rösta, det har inte hänt något mer under dagen som får mig att ändra mina tankar.
Jag har börjat släppa Caisa även om hon inte är avskriven ännu och som jag skrev i mitt tidigare inlägg så är jag fundersam över Cirkus, men jag misstänker Matmissbrukarn mest, så utifrån mina teorier i inlägg #529

Capricciosa röstar på Matmissbrukaren

Jag röstade på dramatik dag ett, sen la jag en stressad ogenomtänkt röst på Jeffrey dag två. Nu tittar jag på dramatik igen och det är något som inte känns helt bra där. Det känns som att hon inte riktigt letar onda utan hittar nåt enkelt och kör på stenhårt. Först Corpsebride, sen Habina och nu Cirkus. Visst har Cirkus betett sig underligt, men nja? Känns inte bra.

Jag tycker du resonerar jättekonstigt vilket även Con verkar tycka. då är det inte så konstigt att påpeka det?

Även jag funderar på varför du verkar så inne på att Vira skulle siats som ond. Möjligt att hon är ond (neutral för mig) men hon lär inte ha siats av Habina. Jag funderar på om Du kan veta något om Vira och därför drar upp detta, eller om du bara är förvirrad eller om du är ond.
Men herregud!
Läs vidare jag har nu skrivit typ tre gånger att jag inser att det var en förhastad tanke.

Det här håller jag med om.

Jag har funderat en del på cirkus och Vira.
Precis som du är inne på får jag känslan att cirkus verkar leta anldeningar till att misstänka Vira. Det ger mig två huvudteorier(om cirkus och vira):

Alternativ 1
cirkus är god, vira ond och att cirkus har en specialroll (vittne kanske?) som gör att hon vet att vira är ond.

Alternativ 2:
Cirkus är ond, vira är god och att cirkus avnågon anledning vill få misstankarna riktade mot vira. Skulle kunna vara tvärtom mot teorin ovan alltså med vira som vittne.
Men kan ju gällamisstanke om annan god speciallroll.

Sedan finns ju möjligheten att båda är goda eller båda onda men för tillfället tror jag att de är på olika sidor.

(eftersom det varit två nätter i leken utgår jag från att vittnet har använt sin förmåga för precis som i disskusionen kring habinas sior så är det ju väldigt riskabelt att vänta. Så jag utgår från att ulvarna känner till vittnet och vittnet ulvarna)

Man ska inte skriva innan man läst tråden :cool: det är såhär jag också tänker om Cirkus/Vira.

För övrigt,
om nu Det Svarta Fåret skulle vara dubbelnick, samt uppskattningen på sju Ulvar skulle vara rätt, då är det Game Over efter kvällens omgång - utifall det skulle röstas bort ännu en God.
Vi är 18 kvarvarande - och i så fall 9 Goda/9 Onda.

Eller är det sju Onda vi tror att vi är, dvs fem eller sex Ulvar - beroende på om det är en eller två Får?

Fåret/Fåren räknas nog in i onda. Tror inte vi har nio ondingar.

Man ska inte skriva innan man läst tråden :cool: det är såhär jag också tänker om Cirkus/Vira.

Jag VET! Och det var ju därför min tanke igår föll ut till min nackdel idag.

jag vet verkligen inte i vilken ände jag ska börja idag.
just nu känns det som om jag måste försvara mig fast jag inte riktigt tycker det borde behövas.

Om vi börjar i detta med missförstånd. Att utreda missförstånd tycker jag ligger på den som missförstått och den som är missförstådd. När andra börjar blanda sig i och säga att den menade si och så BLIR jag misstänksam. Hur kan någon annan säga att det är ju uppenbart att den menade ...blablabla. Om den som skrev fel säger Oj, jag skrev fel så är det helt okej för mig. Så uppfattade jag inte situationen igår runt vad Kinder skrev när hen sa att den visste att de som röstat på CB var goda och istället menade de som röstat på drama, genast så kom ett par stycken och hävdade att det var uppenbart vad Kinder menade..men fortfarande Kinder sa ingenting. DET gjorde mig misstänksam. Är man tvilling eller ulv så fattar jag att man kan göra detta för att rädda en tvilling/kollega. Så för mig blir det ulvigt eller tvillingigt. I övrigt så vill i allafall jag hålla mig neutral i ett sådant läge om jag inte VET personens roll genom ngn annan form av extra info. Jag VET alltså inte om Vira, Con eller Kinder på något vis hänger ihop. De kan mycket väl vara tvillingar, ulvar eller ha extra info - eller så spelar de bara på ett sätt som jag inte gör som vanlig god. Så alla tre hamnar i neutralt fack idag.

Jeffery röstar på CaisaLundblad
eftersom jag tror att det var Caisas prekära situation genom nästan hela Lynch#1, som gjorde att röstningen blev som den blev.

Röstlängd: (4)
14:33 Dramatik röstar på Cirkus
15:40 bumpo röstar på Cirkus
20:03 Capricciosa röstar på Matmissbrukaren
20:37 Jeffery röstar på CaisaLundblad

Röster: (4)
2 Cirkus
1 Matmissbrukaren
1 CaisaLundblad

Kvar att rösta: (14)
CaisaLundblad
Cirkus
Con
glömmerallt
Hedinn
Kinder
Matmissbrukaren
Mumorsan
Niyama
Peppar
Puff
SookieS
SvartaAnkan
Vira

Några som går ihop och tycker Cirkus inte spelar som vanligt, bla Vira och Dramatik. Hurvida det betyder något vet jag ännu inte.
Svartaankan tycker MM är mest misstänkt som fåret men lägger hellre sin röst på någon hon tror är ulv och lägger därför sin röst på Habina. Vira tycker teorin verkar intressant angående MM.
Cirkus blir väldigt på mot Vira efter gårdagen DL, och tror att Habina kan ha siat henne som ond. Con tycker jag går lite i försvar för Viras räkning, även Dramatik. Vilket också är dom som tycker att Cirkus inte spelar som vanligt. Dramatik lägger sedan sin röst på Cirkus pga hennes påstådda ändrade spelstil.
Dramatik verkar trött på att försvara sig, från ett dubbelnick hon tror hon har listat ut vem det är.
Bumpo hänger inte med i Jefferys spelstil och de gjorde inte jag heller från start men har ändrat uppfattning. Forts. nedan.
Bumpo lägger sin röst på Cirkus då hon inte kan se vad det är som gör Vira så ulvig, som hon tycker Cirkus vill få Vira att framstå som.

Med tanke på att Habina var storbonde och lade sin röst på Vira så kan man undra om hon siat henne som ond, men då är frågan varför hon ändrade sin röst till Caisa. Kan därmed inte sätta Vira åt den onda hållet pga det.

Capricciosa tycker MM är misstänkt men väljer ändå att lägga sin röst på Caisa, för att idag ha MM högt upp på misstankelistan igen. Varför då lägga rösten på Caisa igår? Utan vidare funderingar på Caisa idag. Även hon blir lite fundersam över Cirkus och hennes teorier om Vira.

Jeffery har jag tyckt från början spelar skumt. Men nu börjar jag tvivla på att hen är ond. Det verkar på riktigt som att hen letar efter onda och jag har ändrat uppfattning om hen och sätter hen mer mot neutral mot goda sidan just nu.

Glömmerallt kommer in med en teori om Cirkus och hennes teorier kring Vira som jag finner intressant hurvida hon är god eller ond. Reagerar på MMs röst på Capricciosa som båda misstänker är en hämndröst.

Även SookieS tycker Cirkus teorier verkar skumma om Vira. Tycker att dramatik inte verkar leta onda. Håller med Glömmerallt i hennes teorier angående Cirkus och Vira.

Hedinn, Con, Niyama, Caisa och Peppar vill jag se mer ifrån.
Kinder och Mumorsan vet jag ännu inte var jag har.

Sen är det ju bara resten kvar ..typ.

Jag har ingen jäkla aning. jag vet inte hur jag ska dra slutsater ur röstningarna mer än att både i drevet mot Habina och mot CB så måste det funnits ulvar som var med och röstade.

Dramatik, Vira och Svarta Ankan är de tre som röstat på både Habina och CB. Det kan betyda ungefär vad som helst. Vira håller jag som någotsånär neutral idag. Drama har haft flera röster på sig också och nu har hon röstat för dagen och lär inte återkomma jag får lite känslan av att hon vill kliva ur fokus så att inte hon ryker i kvällens lynch och det tycks ju ha funkat för än så länge är det ingen som har henne som huvudmisstänkt. Viras röst kom nånstan i mitten. Svarta Ankans röst när det redan var kört för Habina, lite medglidande sådär.

Så hittills känns Vira som hyffsat neutral trots min röst igår och det har jag nog förklarat klart s det räcker.
Dramatik och Svarta Ankan däremot känns lite mer åt det ondare håller. Drama för att hon glider iväg under radarn med en tidig röst så hon slipper fokus och den andra för den icke-påverkande rösten på Habina som lätt kan försvinna i mängden.

Sen så tänker jag lite på hur Caisa och Niyamas röster har hamnat. Först DL så röstar de på varann. I gårdagens DL så röstar bägge på goda Habina. I den här ordningen:
DL1:
Caisa röstar på Niyama
Niyama röstar på CaisaLundblad
DL2:
Caisa röstar på Habina
Niyama röstar på Habina

Kan det vara så att Niyama försöker att "ta kontakt" med Caisa genom att först rösta på henne och sen rösta på samma som henne? dvs att Niyama är fåret och Caisa är ulv?

Jeffery har jag tyckt från början spelar skumt. Men nu börjar jag tvivla på att hen är ond. Det verkar på riktigt som att hen letar efter onda och jag har ändrat uppfattning om hen och sätter hen mer mot neutral mot goda sidan just nu.
Den här leken har gjort att jag känt mig så osäker på mitt genus att jag blev tvungen att kontrollera i duschen imorse.
Detta är ett bra tillfälle att komma ut ur garderoben. Ja, jag fann tecken på att jag är man.

Senast ändrad:
Några som går ihop och tycker Cirkus inte spelar som vanligt, bla Vira och Dramatik. Hurvida det betyder något vet jag ännu inte.
Svartaankan tycker MM är mest misstänkt som fåret men lägger hellre sin röst på någon hon tror är ulv och lägger därför sin röst på Habina. Vira tycker teorin verkar intressant angående MM.
Cirkus blir väldigt på mot Vira efter gårdagen DL, och tror att Habina kan ha siat henne som ond. Con tycker jag går lite i försvar för Viras räkning, även Dramatik. Vilket också är dom som tycker att Cirkus inte spelar som vanligt. Dramatik lägger sedan sin röst på Cirkus pga hennes påstådda ändrade spelstil.
Dramatik verkar trött på att försvara sig, från ett dubbelnick hon tror hon har listat ut vem det är.
Bumpo hänger inte med i Jefferys spelstil och de gjorde inte jag heller från start men har ändrat uppfattning. Forts. nedan.
Bumpo lägger sin röst på Cirkus då hon inte kan se vad det är som gör Vira så ulvig, som hon tycker Cirkus vill få Vira att framstå som.

Med tanke på att Habina var storbonde och lade sin röst på Vira så kan man undra om hon siat henne som ond, men då är frågan varför hon ändrade sin röst till Caisa. Kan därmed inte sätta Vira åt den onda hållet pga det.

Capricciosa tycker MM är misstänkt men väljer ändå att lägga sin röst på Caisa, för att idag ha MM högt upp på misstankelistan igen. Varför då lägga rösten på Caisa igår? Utan vidare funderingar på Caisa idag. Även hon blir lite fundersam över Cirkus och hennes teorier om Vira.

Glömmerallt kommer in med en teori om Cirkus och hennes teorier kring Vira som jag finner intressant hurvida hon är god eller ond. Reagerar på MMs röst på Capricciosa som båda misstänker är en hämndröst.

Även SookieS tycker Cirkus teorier verkar skumma om Vira. Tycker att dramatik inte verkar leta onda. Håller med Glömmerallt i hennes teorier angående Cirkus och Vira.

Hedinn, Con, Niyama, Caisa och Peppar vill jag se mer ifrån.
Kinder och Mumorsan vet jag ännu inte var jag har.

Finns det någon anledning till att du inte räknar upp Matmissbrukarn i sammanställningen? Vad är dina tankar om denne?

Finns det någon anledning till att du inte räknar upp Matmissbrukarn i sammanställningen? Vad är dina tankar om denne?

Jag har inte kommit så långt än. Går igenom Kinder, Mumorsan och MMs inlägg just nu. Men tankarna surrar ungefär som dina och Viras just nu. behöver dock se mer därifrån och hoppas på mer aktivitet innan DL. Och även från Hedinn då det inte finns något alls från henne mer än hennes röstteorier.
Peppar är även en jag gärna skulle vilja se mer av. Det finns inte så mycket att gå på i inläggen från någon av dessa jag nu nämnt. Kinder har skrivit få inlägg men med mycket teorier i men har ännu ingen känsla av var jag har henne.
SookieS kom in nu på kvällen med mer teorier :)
Glömmerallt är även det jag behöver se mer ifrån.

Just nu känns det som att det bara går att bilda sig en uppfattning angående Cirkus och alla dessa som finner henne skum. Det är detta som det surrats mest om idag.

tänk att jag inte är ett dugg förvånad...

Som jag skrev tidigare, så nej det är inget halmstrå som jag famlar efter. Du säger själv tidigare i tråden att du inte är rädd för att sticka ut och inte håller låg profil, men i den här leken är det precis det du gör. Du sticker inte ut särskilt mycket, du håller låg profil, du släppte diskussionen med Dramatik väldigt enkelt för att vara dig, det är inte att du hade en snäll ton i diskussionen utan att du släppte den väldigt enkelt utan att ligga i som en spårhund som du brukar. Och det är inte särskilt mycket teoriandet i dina inlägg heller, vilket jag har för mig att det brukar vara.

SvartaAnkan tog upp att det finns ett dubbelnick som uttrycker sig väldigt likt hur du brukar spela och du har inte ens bemött det? Det är inte likt dig att undvika att ge dig in i diskussioner, är du rädd för att bli sammankopplad med det nicket? Försöker du att få oss att släppa det sambandet genom att inte kommentera?

Du säger att det hänt massor igår, men det enda du finner värt att kommentera är mitt "halmstrå"? Vore det inte bättre att försöka leta ulvar än att lägga hämdröst?

Så det är inte bara att du försöker uttrycka dig snällare som jag reagerar på, det är precis allt runt omkring.

Summa summarum, du står just nu högst upp på min misstankelista.

Jag tycker detta är intressant. Jag vill bara vara tydlig med att jag tror att Matmissbrukaren faktiskt försökt tänka på hur hon framstår, precis som hon skrev. Och det tycker jag är jättebra! Men precis som Capricciosa skriver här ovan så är det just att Matmissbrukaren släpper saker så enkelt och väljer att inte kommentera dem som gör att något känns lurt här. Men jag vill nog se lite mer från Matmissbrukaren då jag i nuläget känner mig väldigt osäker på henne.

I övrigt så är jag inne på Jefferys linje om att det kan ha varit så att Caisa blev räddad i lynch 1. Även Caisa känns skum i övrigt och verkar flyta med betydligt mer än vanligt. Det är helt enkelt så att Caisa känns skum denna omgången, men jag kan inte riktigt sätta fingret på varför. Men som sagt, jag tror att det kan ligga något i att det hände något i första lynch som var till fördel för Caisa.

Sedan ang. Jeffery så ser jag att flera tror att han kan ha blivit siad av Habina. Och då som god eftersom Habina inte la sin röst på Jeffery i lynch 2. Därför släpper jag mina misstankar om honom så länge och ser vad mer han skriver. Inläggen från Jeffery idag tycker jag varit vettiga.

Peppar röstar på CaisaLundblad

Intressant, undrade faktiskt vem jag skulle få höra detta från (jag väntade alltså på denna fråga)

Som jag skrev till Mumorsan så började jag misstänka Matmissbrukarn igår, men mina misstankar mot Caisa var större. Men efter dennes röst på mig och en god natt sömn så började jag omvärdera lite saker. Sedan har det hänt lite saker i leken också och vissa saker börjar utkristallisera sig, vilket summa summarum Caisa åkte ner på min misstankelista och Matmissbrukarn åkte upp.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Klara sig utan bil
  • Nyårstråden
  • Vad gör vi? Del CCVII