Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Ledsen att jag inte varit så aktiv. Lyckades glömma bort att äta idag så min hjärna har varit lite mos. Nu har jag fått i mig någon macka och ska försöka tänka igen.

Så du menar att jag ska gå igenom mina egna inlägg för att tala om för dig vad jag misstänkte och när det vände? :p
Och jag velar inte mellan dem idag, det var vad jag gjorde igår

Du borde väl inte behöva gå igenom dom? Borde du inte veta varför du misstänkte Caisa? :confused:

Jag vet inte om jag vill berätta eftersom jag inte vill delge ulvarna den informationen. Det enda jag vill säga är att ni får gå igenom hennes inlägg igen och bilda er en egen uppfattning. Jag tycker jag får en hint om vad hon försöker säga när jag läser igenom. Men om hon skriver att hon fortfarande är osäker på en person (Jeffrey) så tycker jag inte att det visar att hon siat denne.

Har gått igenom men tycker det finns flera möjliga.

SookieS röstar på dramatik
tycker inte att det känns som att hon letar onda. Som att hon inte vill se alternativ till att en spelare gör som en gör utan direkt kör på "ulvspåret". Har dessutom haft en dålig känsla när det gäller henne sen dag ett.

Du borde väl inte behöva gå igenom dom? Borde du inte veta varför du misstänkte Caisa? :confused:

Jag behöver inte gå igenom mina inlägg, men jag förstår inte varför det är så viktigt för dig att veta när det vände för mig när det gäller Caisa och Matmissbrukarn. Är det inte viktigare för dig att kolla igenom leken och rösta (leta onda?). Du har fortfarande inte heller kommit tillbaka med dina funderingar om Matmissbrukarn...

Men om du läser #438, så tror jag mer på en fårroll för Caisa om hon är ond och just nu anser jag det viktigare att få ut en ulv vilket jag misstänker Matmissbrukarn för att vara.

Jag vet inte om jag vill berätta eftersom jag inte vill delge ulvarna den informationen. Det enda jag vill säga är att ni får gå igenom hennes inlägg igen och bilda er en egen uppfattning. Jag tycker jag får en hint om vad hon försöker säga när jag läser igenom. Men om hon skriver att hon fortfarande är osäker på en person (Jeffrey) så tycker jag inte att det visar att hon siat denne.

Fast där tycker jag att du är ute och cyklar. Vi har ju trots allt en ängel som är till för att skydda extra utsatta spelare så det är en fet risk för ulvar att käka "godförklarade" spelare. Är det inte bättre att alla (speciellt ängeln) får reda på ev. hintar från spelare med siarförmågor än att ulvarna listar ut det och helt ostört drar nytta av det?

Nu kan jag hålla med om vissa teorier mot Caisa. När saker var påväg söderut för Caisas del i första lynch så dök det upp en massa röster på CB istället, som ju visade sig vara god. Jag vet dock inte om det känns som lite väl mycket räddningsröstande för att det ska vara nyttigt för lyan?

Matmissbrukaren reagerar jag också på idag. Hon är undflyende för misstankar och vill inte besvara dessa, vilket är ganska konstigt om man är god. Då vill man väl ändå dementera anklagelserna för att andra goda spelare ska få fokusera på att hitta onda istället för att driva mot en god (i denna hypotes) MM?

Någon som verkligen fallit mellan mina stolar är Niyama. Jag brukar alltid kunna beskåda bra och genomtänkta inlägg från hennes sida men i den här leken har jag mest sett OT i början av leken, sen inte så mycket mer. Kan vara så att hon syns precis nog mycket för att inte verka misstänkt men har egentligen svårt att teoria eftersom att hon är ond?

Glömmerallt har haft en spännande teori om cirkus och vira som eventuella vittne och ulv. Jag ska kika mer på detta då jag inte riktigt satt mig in i vad som är sagt mellan Cirkus och Vira.

Jag kommer att rösta på Matmissbrukaren idag. Igår misstänkte jag henne mest men röstade på Habina eftersom jag trodde att hon kunde vara ulv och att MM kan vara fåret, och jag ville hellre ha ut en ulv än ett får. Idag har jag dock ingen annan det känns bra att rösta på och jag ser även flera fördelar med att få ut MM om hon nu skulle vara fåret (outning av dubbelnicket som jag blir mer säker på efter MM och Puffs bemötande av mina misstankar + att det skulle göra det lättare att spekulera i de andra rollerna om det nu är så att MM visar sig vara fåret). Alltså:

SvartaAnkan röstar på Matmissbrukaren

Mitt internet är inte med mig ikväll :(
Går segt att bläddra bland sidorna

Men jag ser att många har lagt sin röst på Cirkus pga hennes teorier om Vira. Det får mig att hajja till en hel del. Kan det vara att Cirkus vet något om Vira ändå?
Jag tycker det är väldigt enkelt att falla för ett drev så här och det gör mig alltid misstänksam när flera röstar på samma på det här viset.

Fast där tycker jag att du är ute och cyklar. Vi har ju trots allt en ängel som är till för att skydda extra utsatta spelare så det är en fet risk för ulvar att käka "godförklarade" spelare. Är det inte bättre att alla (speciellt ängeln) får reda på ev. hintar från spelare med siarförmågor än att ulvarna listar ut det och helt ostört drar nytta av det?

fast om jag missuppfattat henne så vill jag inte att ängeln skyddar fel person (den person jag pekar ut). Jag tycker bästa hinten är att läsa igenom Habinas inlägg och sortera bort de som hon anser fortfarande är mot onda/de hon är osäkra på och sedan bilda er en egen uppfattning.

Jag måste också rösta, jag kommer ha mer tid för leken från och med i morgon eftermiddag om jag är kvar då.

pga Cirkus märkliga teori och röst kring mig, se #575 (observera att jag tycker övrigas teorier kring mig är märkliga också, men just Cirkus stack ut mest för mig. Jeffery känns sjukt random och svag, men ny spelare så... Peppar har jag redan bemött och tycker även den rösten känns sjukt märklig.) så känns det mer och mer som att hon skulle kunna sitta i lyan/vara fåret. Tillsammans med övriga tankegångar kring diskussionen om Habina siat Vira som ond eller ej, även om jag noterat att hon backat från det kändes det mystiskt... Min första tanke var i alla fall att Habina ändrade röst till mig antingen/både för att försöka rädda sig själv eller för att visa på att hon INTE siat Vira som ond. Kan ha fel såklart, men det var min första tanke när jag fick veta hennes roll. Insåg också att jag ALLTID har fel om Cirkus, och att hon inte alls känts speciellt skum innan. Det stärker min tro att hon kan vara ond... Samtidigt är jag lite osäker på Drama, mest för att jag inte reagerat på henne heller... Och det gör mig nojjig att det är NU jag har fel om Cirkus... :arghh:

Hur som, jag hade behövt gå igenom leken noggrannare samt tittat över alla röstlistor mer men jag hinner verkligen inte. Därför hamnar min röst idag på Cirkus.

Caisa röstar på Cirkus

Jag är väldigt osäker på hur jag ska rösta, det är jätte svårt att hålla ordning på alla när det är så många och jag har ingen jättemisstänkt.

Kinder misstänker jag fortfarande men hon känns vettigare idag än igår och jag förstår mer hur hon tänker.

Vira och cirkus vill jag inte rösta på för jag tror att någon av dem kan ev vara vittne.(se tidigare teori)

MM röst i förra lynchen är som sagt skum men i övrigt har jag mest att få grepp om henne så det känns som lite lite att gå på.

Puff och sookie och hedinn har skrivit så lite att det är svårt att säga något om dem.

övriga har saker som talar både för och emot dem precis som cirkus och vira....

Alltså, att cirkus eller Vira skulle vara vittne och bevittnat den andra känns helt ologiskt för mig eftersom ingen av dem verkar vara 100 säkra på den andra eller rösta på varandra idag. Om man har bevittnat en attack finns det ju absolut ingen poäng med att dölja det, till skillnad från om man har siat någon. Ulvarna vet ju ändå om att man finns liksom.

Men den här teorin om att caisa blev räddad i första lynch gäller ju även för dramatik. Jag tycker inte att det känns tillräckligt vattentätt plus att det känns som att fokus rätt snabbt vänt från cirkus mot caisa. Måste jag välja mellan dessa två spelare tycker jag faktiskt att cirkus känns skummare.
Den grejen hon skrev om att Vira nog blivit siad som ond trots att nästan allt talade emot det och sedan backade och blev väldigt försvarsinställd när hon fick mothugg tycker jag känns misstänkt. Därför hamnar min röst här. Dessutom är caisa en av de få spelare som ev. skulle kunna ha siats som god om man läser Habinas teoriinlägg vilket får mig att inte våga rösta på henne i nuläget.

Con röstar på cirkus

Jag behöver inte gå igenom mina inlägg, men jag förstår inte varför det är så viktigt för dig att veta när det vände för mig när det gäller Caisa och Matmissbrukarn. Är det inte viktigare för dig att kolla igenom leken och rösta (leta onda?). Du har fortfarande inte heller kommit tillbaka med dina funderingar om Matmissbrukarn...

Men om du läser #438, så tror jag mer på en fårroll för Caisa om hon är ond och just nu anser jag det viktigare att få ut en ulv vilket jag misstänker Matmissbrukarn för att vara.

Jag tänkte att eftersom du hade misstankar mot Caisa så borde du väl enkelt kunna framföra dessa till mig. Men hur som så behöver du inte det eftersom jag liksom dig mfl tror att MM kan vara antingen ulv eller får. Då eftersom hon varit frånvarande i sitt spelande och nu ikväll bara har skrivit något enstaka inlägg vilket inte ger någon som helst substans. Dessutom har hon undvikit att svara på ditt långa inlägg om henne tidigare vilket får mig att tro att hon vill smita undan på radarn så därför hamnar min röst på henne ikväll.

Puff röstar på Matmissbukaren

Innan min hjärna går tillbaka till att bli mos så röstar jag nu. Om inget särskilt händer innan DL så får den stanna där också.

Eftersom att MM har varit rätt så underlig idag (se tidigare inlägg) och mest försvarar sig utan att svara på egentliga frågor direkt ställda till henne så tycker inte jag att hon varken uppmuntrar till eller själv letar onda.

Enligt tidigare inlägg +ovanstående text:

Mumorsan röstar på Matmissbrukaren

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar