Nationaldagsgaloppen (ulvspel)

Detta inlägg ser jag gärna en fortsättning på också. För just sådana här inlägg tycker jag känns ulviga, speciellt när de kommer när man är nära att ryka. Det känns som om du vill ge sken av att ha en viktig roll, och då undrar jag varför man inte ser till att skriva ett testamente redan tidigare när man tror att man kan ryka. Det behöver man ju dessutom inte ens göra så särskilt tydligt då det istället blir tydligt OM man åker.

Där håller jag inte riktigt med dig Dramatik. Jag brukar vara allergisk mot indirekta godförklaringar, men oftast då när de sker inför en nattDL "om jag överlever natten etc, då minsann osv...".

Att Cirkus skriver som hon gör när det är uppe för lottning tycker inte säger så mycket. Om man är god och inte är hundra på något så vill man inte leda iväg övrigas tankar åt fel håll och då vill man inte lämna ett felaktigt testamente och är man ond, well då får alla reda på att man är ond och det är ingen idé att man lämnar något efter sig eftersom alla kommer att ifrågasätta det. i detta läge har Cirkus inget att vinna på att säga så här eftersom lottningen sker utanför allas kontroll i leken och det är LL som styr.

En tanke till: om nu cirkus skulle vara ulv så att röstningen stod mellan onda (eller Caisa för den delen, har det inte framför mig men det var kanske hon som hade flera röster på sig då?) blir det ju inte heller särskilt konstigt att Puff eventuellt röstade på sitt dubbelnick.

Ja det var ju precis det jag skrev till dig?

Jag tror cirkus hade 4, caisa 3 och MM 3 innan puffs röst så det kan definitivt varit ett försök att rädda någon av dem eller båda( det kan ju faktiskt vara så att puff hör ihop med någon av de två också, lite svårt att veta)
Det är möjligt, men det verkar ju rätt dumt när det var så pass jämnt? Det vart ju lottning och caisa hade ju också flera röster så om puff är MM hade hen lätt kunnat rädda sig själv? Fast de andra som fick mycket röster kan ju också vara ulvar förståss och då tycker jag ditt resonemang är ganska troligt.

Dessutom känns puff allmänt skum tycker jag oavsett om puff ärmm eller inte så är hen bland mina mest misstänkta.

Jag kan för övrigt inte para ihop folk på hur de skriver för det tänkar jag inte så mycket på utan mer vad de skriver
En tanke till: om nu cirkus skulle vara ulv så att röstningen stod mellan onda (eller Caisa för den delen, har det inte framför mig men det var kanske hon som hade flera röster på sig då?) blir det ju inte heller särskilt konstigt att Puff eventuellt röstade på sitt dubbelnick.

Det är möjligt, men det verkar ju rätt dumt när det var så pass jämnt? Det vart ju lottning och caisa hade ju också flera röster så om puff är MM hade hen lätt kunnat rädda sig själv? Fast de andra som fick mycket röster kan ju också vara ulvar förståss och då tycker jag ditt resonemang är ganska troligt.

Dessutom känns puff allmänt skum tycker jag oavsett om puff ärmm eller inte så är hen bland mina mest misstänkta.

Jag kan för övrigt inte para ihop folk på hur de skriver för det tänkar jag inte så mycket på utan mer vad de skriver

Ja det var ju precis det jag skrev till dig?

Jag tror cirkus hade 4, caisa 3 och MM 3 innan puffs röst så det kan definitivt varit ett försök att rädda någon av dem eller båda( det kan ju faktiskt vara så att puff hör ihop med någon av de två också, lite svårt att veta)
Ja det var det kanske, jag är så trött nu att jag inte riktigt håller reda på vilka tankar som kommer varifrån. Antingen så missade min hjärna ditt inlägg, eller så tog jag in det men trodde att det var min egen idé :p.

*halvt kl*

Det första som fick mig att para ihop Puff och MM, och som fick mig att se att de även skrev lika i övrigt, var att de skrev _corpsebride_ likadant. Om det nu kan vara en hjälp för någon som inte tittar på hur folk skriver så är det bland annat sådana saker jag tittar på. Felstavningar är också bra, meningsbyggnad, användande av skiljetecken, användande av de/dem/dom osv. Sedan kan man förstås ändra en hel del på sådant med flit, men i det här fallet tycker jag att det var rätt lika. Om någon ändrar på sitt språk är det ju också lättare att ändra det till ett enklare språk än till ett mer avancerat (skriver man dom i vanliga fall börjar man kanske inte använda de/dem på ett korrekt sätt tex), vilket också kan vara bra att ha med i beräkningen.

Oh well, som sagt så är jag trött, så jag vet inte om det ovan var sammanhängande eller till nytta för någon, men sådana saker kan vara tecken på att två nick hör ihop. Generellt skulle jag inte utesluta att två nick hör ihop för att de skriver olika, men om det finns påtagliga likheter i skrivandet så tror jag att det ska mycket till för att det är en annan spelare som "spelar teater" och härmar någon annan eftersom det är skitsvårt att försöka skriva som någon annan. I MM/Puffs fall finns det ju också likheter i vad de skriver eller i alla fall på hur de ser på saker.

Det första som fick mig att para ihop Puff och MM, och som fick mig att se att de även skrev lika i övrigt, var att de skrev _corpsebride_ likadant. Om det nu kan vara en hjälp för någon som inte tittar på hur folk skriver så är det bland annat sådana saker jag tittar på. Felstavningar är också bra, meningsbyggnad, användande av skiljetecken, användande av de/dem/dom osv.
Annorstädes har jag (och andra) kallat detta fenomen för nickens fingeravtryck.

Jag antar att alla, förutom jag, skriver inlägg som inte kan misstolkas åt något håll, när det som nu kommer ett inlägg var 20:e sekund.

Det jag kanske skulle gjort, var att inte lyckats skriva "Om" utan "Och" som jag faktiskt menade.
"Yes. Om mitt däri kommer "Mumorsan röstar på Matmissbrukaren", som bytte sida lite snyggt, som om det skrivets i Stealth Mode, och rör till det."
Det har jag väl ändå inte skrivit. Jag tycker dock att om man tänker på att formulera något tydligt i skrift så kan det faktiskt hända att det blir tydligt för de som ska läsa det!

Nej, det där har du inte skrivit. Det var jag som skrev det.
Dramatik och Cirkus förstod direkt var jag menade. Tanken var tydligen att just de båda skulle läsa mitt inlägg, eftersom det var de båda som förstod det.

Jag ber om ursäkt igen, tror det är första gången jag missat att rösta i en ulvlek... Med facit i hand borde jag inte vara med, jag har helt enkelt inte tid. Men jag ska göra mitt bästa, hoppas bara att ni har överseende med att jag inte hinner lusläsa tråden. Ska rida kurs idag så har begränsat med tid idag också, tyvärr.

(Men jag vann tävlingen igår i alla fall :up:)

Lite spontana tankar så här på morgonen. Utifrån vad som hänt i leken så tror jag inte att SvartaAnkan (fast visst ska det väl egentligen vara SvartaÄnkan ;) ) är ond, jag tror inte att man som ond dragit upp teorin om Matmissbrukarn och dennes eventuella dubbelnick och visat på sambandet. Om inte Änkan gjort det så hade det nog tagit längre tid för mig att hitta sambandet.

Jag tror fortfarande att Puff och Matmissbrukarn hör ihop, det har inte ändrat sig under natten eller morgonens genomläsning. Puff måste göra något radikalt för att visa att så inte är fallet för att jag ska ändra inställning. Till största del beror det på de konversationer jag hade med Puff igår och där hon var mer intresserad av att veta hur jag ändrat inställning till Matmissbrukarn än att själv komma upp med teorier om denne. Att Puff även glömmer bort Mat i uppräkningen där hon tar med alla andra kvarvarande spelare är också en faktor. Puff skriver i ett svar till mig:

Men jag skrev ju ett långt teoriinlägg bara innan våran diskussion? Jag ville höra dina tankar om Caisa, efter att jag läst ditt långa teoriinlägg som du skrev tidigare på dagen som MM inte besvarade. Men jag fann ju henne misstänkt ( jag skrev i ett svar till dig att jag är inne på dina och Viras tankar angående MM) men ville veta varför Caisa helt plötsligt inte var misstänkt längre.
Detta får mig att tro att du redan från start satt med någon slags info vi övriga inte visste, och eftersom MM varken kommenterat ditt långa inlägg eller knappt visat sig i tråden så föll min röst på henne.

Men när jag läser igenom hennes ursprungsinlägg och sedan svar till mig så skriver hon visserligen att hennes tankar surrar på samma sätt som mina och Viras, men det är inte alls samma sak som att hon är inne på våra tankar och att hon delger sina tankar i tråden. Sedan utan att ens ha teoriat om Matmissbrukarn så röstar hon på henne. Det känns som ett försök till alibiröst för mig och ett sätt att ta avstånd från sitt ordinarie nick.

Några som går ihop och tycker Cirkus inte spelar som vanligt, bla Vira och Dramatik. Hurvida det betyder något vet jag ännu inte.
Svartaankan tycker MM är mest misstänkt som fåret men lägger hellre sin röst på någon hon tror är ulv och lägger därför sin röst på Habina. Vira tycker teorin verkar intressant angående MM.
Cirkus blir väldigt på mot Vira efter gårdagen DL, och tror att Habina kan ha siat henne som ond. Con tycker jag går lite i försvar för Viras räkning, även Dramatik. Vilket också är dom som tycker att Cirkus inte spelar som vanligt. Dramatik lägger sedan sin röst på Cirkus pga hennes påstådda ändrade spelstil.
Dramatik verkar trött på att försvara sig, från ett dubbelnick hon tror hon har listat ut vem det är.
Bumpo hänger inte med i Jefferys spelstil och de gjorde inte jag heller från start men har ändrat uppfattning. Forts. nedan.
Bumpo lägger sin röst på Cirkus då hon inte kan se vad det är som gör Vira så ulvig, som hon tycker Cirkus vill få Vira att framstå som.

Med tanke på att Habina var storbonde och lade sin röst på Vira så kan man undra om hon siat henne som ond, men då är frågan varför hon ändrade sin röst till Caisa. Kan därmed inte sätta Vira åt den onda hållet pga det.

Capricciosa tycker MM är misstänkt men väljer ändå att lägga sin röst på Caisa, för att idag ha MM högt upp på misstankelistan igen. Varför då lägga rösten på Caisa igår? Utan vidare funderingar på Caisa idag. Även hon blir lite fundersam över Cirkus och hennes teorier om Vira.

Jeffery har jag tyckt från början spelar skumt. Men nu börjar jag tvivla på att hen är ond. Det verkar på riktigt som att hen letar efter onda och jag har ändrat uppfattning om hen och sätter hen mer mot neutral mot goda sidan just nu.

Glömmerallt kommer in med en teori om Cirkus och hennes teorier kring Vira som jag finner intressant hurvida hon är god eller ond. Reagerar på MMs röst på Capricciosa som båda misstänker är en hämndröst.

Även SookieS tycker Cirkus teorier verkar skumma om Vira. Tycker att dramatik inte verkar leta onda. Håller med Glömmerallt i hennes teorier angående Cirkus och Vira.

Hedinn, Con, Niyama, Caisa och Peppar vill jag se mer ifrån.
Kinder och Mumorsan vet jag ännu inte var jag har.

Jag har inte kommit så långt än. Går igenom Kinder, Mumorsan och MMs inlägg just nu. Men tankarna surrar ungefär som dina och Viras just nu. behöver dock se mer därifrån och hoppas på mer aktivitet innan DL. Och även från Hedinn då det inte finns något alls från henne mer än hennes röstteorier.
Peppar är även en jag gärna skulle vilja se mer av. Det finns inte så mycket att gå på i inläggen från någon av dessa jag nu nämnt. Kinder har skrivit få inlägg men med mycket teorier i men har ännu ingen känsla av var jag har henne.
SookieS kom in nu på kvällen med mer teorier :)
Glömmerallt är även det jag behöver se mer ifrån.

Just nu känns det som att det bara går att bilda sig en uppfattning angående Cirkus och alla dessa som finner henne skum. Det är detta som det surrats mest om idag.

Tänkte jag skulle gå igenom alla dubbelnick. Hur kommer det sig förresten att ulvarna bara käkat orginalnick? En tanke är att de vet att vi förutsätter att minst 2 el kanske 3 dubbelnick är onda och då vill de inte begränsa urvalet för övriga deltagare. Ju fler dubbelnick kvar, desto svårare att hitta var deras orginalnick står.

Jag hoppar naturligtvis mig själv, jag vet var jag står ;)

Kinder, något får mig att sätta Kinder åt det lite godare hållet. Även om denne skrivit väldigt få inlägg, så tycker jag det har kommit bra teorier och inlägg med substans från det hållet och det känns uppriktigt som att hon letar onda.

Peppar känns väldigt neutral, hittar inget som får det att väga över åt något håll. Röstade på Jeffrey i två första DL men röstade på Caisa i sista och verkar ha släppt på sina misstankar mot Jeffrey.

Puff tror jag är Matmissbrukarns dubbelnick vilket sätter Puff åt det onda hållet. Skulle bli förvånad om det inte är så. Jag kan inte se att någon annan spelare vid sina sinnens fulla bruk skulle vilja bli ihopkopplad med Matmissbrukarn så ”enkelt” utan att veta vilken roll den innehar.

Sookie, känns precis som Peppar väldigt neutral i sina inlägg, men samtidigt lite hårdare i tonen. Känns väldigt korthugget i sina inlägg. Vet inte var jag har Sookie, men indirekt godförklaring som denna:
Lovar bättre aktivitet och mer teorier om jag lever imorgon!
gör iaf att jag noterar och höjer alerten.

SvartaÄnkan, som jag skrev tidigare idag så tror jag att SvartaÄnkan är åt det goda hållet, kan inte se att ulvarna skulle vinna något på att få Matmissbrukarns nick ihopkopplat med dubbelnick och då bör inte den tanke ha kommit från lyan (eller fåret)

Kilar in en sväng och firar lite hastigt att MM visade sig vara ulv, även om jag ju hade fel om hennes fårroll :p. Det innebär lite nya utmaningar, eftersom jag inte har tittat så mycket på andra som fåret. Lyckligtvis får vi väl en liten "respit" idag med tid att gå igenom och tänka över eftersom jag och de flesta andra verkar tro på Puff som MM:s dubbelnick.

En tanke som gnager i mig är att vi måste ha missat vad vittnet har sagt. Denne borde ju rimligtvis ha använt sin förmåga, och förhoppningsvis även skrivit sitt testamente i tråden. Så det ska jag leta efter idag. Jag bör även gå igenom dubbelnicken, för jag får erkänna att förutom mitt eget och Puffs så har jag pinsamt dålig koll på dem.

(Och Capricciosa, angående Ankan eller Änkan tänkte jag att det skulle vara en del av min mystik som dubbelnick att det inte går att säga säkert vilket det är ;). Änkan låter dock bra mycket coolare än Ankan!)

Jag tror, efter snabb genomläsning, precis som flera andra att Puff med stor sannolikhet är MMs dubbelnick. Och av den anledningen, tänker jag lägga en "säkerhetsröst" nu, för jag vägrar missa två. Inget skrivet i sten dock, om jag hittar annat när jag läser mer ordentligt, men för säkerhets skull. :)

Hedinn röstar på Puff

Är det förresten någon som har en sammanställning på alla dagars röster, samt vilka som åkt ut och deras roller? Jag har pinsamt dålig koll, känner jag, och det skulle underlätta för mig att få allt samlat. :o

En tanke som gnager i mig är att vi måste ha missat vad vittnet har sagt. Denne borde ju rimligtvis ha använt sin förmåga, och förhoppningsvis även skrivit sitt testamente i tråden. Så det ska jag leta efter idag. Jag bör även gå igenom dubbelnicken, för jag får erkänna att förutom mitt eget och Puffs så har jag pinsamt dålig koll på dem.

(Och Capricciosa, angående Ankan eller Änkan tänkte jag att det skulle vara en del av min mystik som dubbelnick att det inte går att säga säkert vilket det är ;). Änkan låter dock bra mycket coolare än Ankan!)

Angående vittnet så kan det ju vara så att vittnet förtfarande är levande och inget är väl skrivet i sten att den blir äten nu på Natt-DL,? Jag var vittne i en lek och då lyckades jag överleva och få ulven lynchad om jag inte missminner mig- men du har alldeles rätt - det är nog klokt att försöka leta efter den typen av info.

SvartaAnkan - jag tänkte inte ens på att det kunde vara SvartaÄnkan ;)

Är det förresten någon som har en sammanställning på alla dagars röster, samt vilka som åkt ut och deras roller? Jag har pinsamt dålig koll, känner jag, och det skulle underlätta för mig att få allt samlat. :o

=== LYNCH #1 ==================================
2014.06.05 22:01

Röstlängd: (21)
18:08 Cirkus röstar SookieS
18:32 _Corpsebride_ röstar Dramatik
18:34 OutOfService röstar _Corpsebride_
18:54 Dramatik röstar _CorpseBride_
19:08 CaisaLundblad röstar Niyama
19:20 Niyama röstar CaisaLundblad
20:14 Kinder röstar Dramatik
20:26 Matmissbrukaren röstar CaisaLundblad
21:12 Con röstar Niyama
21:18 Capricciosa röstar CaisaLundblad
21:19 Peppar röstar Jeffery
21:30 Habina röstar Jeffery
21:32 bumpo röstar _Corpsebride_
21:41 Paddington röstar Dramatik
21:47 SvartaAnkan röstar _Corpsebride_
21:48 Puff röstar _Corpsebride_
21:49 Mumorsan röstar Puff
21:53 Vira röstar _CorpseBride_
21:58 Hedinn röstar CaisaLundblad
21:59 SookieS röstar Dramatik
21:59 Jeffery röstar Puff

Röster: (21)
6 _Corpsebride_
4 CaisaLundblad
4 Dramatik
2 Niyama
2 Jeffery
2 Puff
1 SookieS

Kvar att rösta: (1)
Glömmerallt

Utfall:
_Corpsebride_ lynchas, och visar sig vara vanlig God Bybo.

===============================================

=== ULVAGLUFS #1 ==============================
2014.06.06 10:00

Utfall:
Paddington, visar sig vara vanlig God Bybo.

=== LYNCH #2 ==================================
2014.06.06 22:01

Röstlängd: (20)
17:34 Kinder röstar Dramatik
20:04 (Habina röstar Vira)
20:23 Peppar röstar Jeffery
20:58 Dramatik röstar Habina
21:06 CaisaLundblad röstar Habina
21:17 Niyama röstar Habina
21:25 Capricciosa röstar CaisaLundblad
21:27 Jeffery röstar Habina
21:35 Vira röstar Habina
21:37 Mumorsan röstar dramatik
21:37 Cirkus röstar Vira
21:39 Hedinn röstar Dramatik
21:39 Habina ändrar till CaisaLundblad
21:44 Con röstar Habina
21:47 Puff röstar Jeffrey
21:48 glömmerallt röstar Kinder
21:49 Matmissbrukaren röstar Capricciosa
21:52 SvartaAnkan röstar Habina
21:59 SookieS röstar Jeffrey

Röster: (18)
7 Habina
3 Dramatik
3 Jeffery
2 CaisaLundblad
1 Vira
1 Capricciosa
1 Kinder

Kvar att rösta: (2)
bumpo
Outofservice

Utfall:
Habina, visar sig vara Storbonde

=== ULVAGLUFS #2 ==============================
2014.06.07 10:00

Utfall:
OutOfService, visar sig vara vanlig God Bybo.

=== LYNCH #3 ==================================
2014.06.07 22:01

Röstlängd: (16)
14:33 Dramatik röstar på Cirkus
15:40 bumpo röstar på Cirkus
20:03 Capricciosa röstar på Matmissbrukaren
20:37 Jeffery röstar på CaisaLundblad
20:54 Peppar röstar på CaisaLundblad
21:00 cirkus röstar på CaisaLundblad
21:26 Vira röstar på Matmissbrukaren
21:38 SookieS röstar på Dramatik
21:45 SvartaAnkan röstar på Matmissbrukaren
21:47 CaisaLundblad röstar på Cirkus
21:51 Con röstar på Cirkus
21:52 Puff röstar på Matmissbrukaren
21:52 Mumorsan röstar på Matmissbrukaren
21:55 glömmerallt röstar på dramatik
21:57 Matmissbrukaren röstar på Cirkus
21:59 Niyama röstar på dramatik
Samt en för sen röständring (22:01) för cirkus till Matmissbrukaren

Röster: (16)
5 Matmissbrukaren
5 Cirkus
3 CaisaLundblad
3 Dramatik

Kvar att rösta: (2)
Hedinn
Kinder

Utfall:
Matmissbrukaren lottas, och visar sig vara Ulv.

Jag tror, efter snabb genomläsning, precis som flera andra att Puff med stor sannolikhet är MMs dubbelnick. Och av den anledningen, tänker jag lägga en "säkerhetsröst" nu, för jag vägrar missa två. Inget skrivet i sten dock, om jag hittar annat när jag läser mer ordentligt, men för säkerhets skull. :)

Hedinn röstar på Puff

Räknas en röst som kommer in innan natt-dl?

Väldigt få udda-röster i gårdagens lynch - inga alls.
Vissa har dragit mycket misstankar på sig och vissa inga alls.
Konstaterar att jag, dramatik och Caisa verkar ligga högt på listorna hittills.

Idag tror jag att det kommer att eventuellt se annorlunda ut - jag tror som flera andra att Puff med stor sannolikhet är MM's dubbelnick. När jag läste igenon så tänkte särskilt på det språkliga på fingeravtrycket som Jeffery beskriveroch även så har jag läst igenom diskussionen med Capricciosa (fan kan man få skriva Pizzan istället - det är ju så svårstavat) och även Puffs miss att inte ta med Matmissbrukaren alls.

@Capricciosa - det tror jag inte att den gör ifall att Hedinn blir käkad annars så borde den väl räknas.

Räknas en röst som kommer in innan natt-dl?

Det är önskvärt att rösterna kommer efter natt-DL (tillägg: men det står faktiskt inte i reglerna) men jag gissar att Hedinn röstar nu för att vara säker på att hinna eftersom hon väl skrivit att hon ska vara borta. Jag godkänner rösten, men om den som lagt rösten käkas räknas den naturligtvis inte.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 762
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 661
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 525
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar