Nu har jag tittat igenom Puff och MM, och jag tycker att det känns som att de hör ihop både med tanke på vad de skriver och hur de skriver det. Dagens käk känns väl än mer som ett tecken på att det är så. Alltså:
Vira röstar på Puff
Vidare har jag kikat lite på både röstningar och spelare. Jag tycker inte riktigt om rösterna på Caisa i den senaste lynchen - åtminstone de som handlar om att första lynchen skulle vara en räddning av henne. Det blir bara så långsökt, i och med att det lika gärna hade kunnat vara tre goda i lynch eller att drama skulle kunna vara ulv. Jag börjar undra om det är så att en eller flera ulvar tänkte att Caisa minsann fått flera röster i tidigare lyncher och hänger lite löst, alltså kan vi satsa på att få ut henne. Om det inte är så att röstarna har extrainfo förstås, vilket också skulle kunna förklara de svaga teorierna. Peppar blir jag lite olustig av eftersom denna först röstar på Jeffery i två lyncher, men i tredje svänger rätt rejält om Jeffery med till stor del argumentet att andra spelare tror att Habina kan ha siat Jeffery. Tittade inte Peppar efter själv, utan litade på vad andra spelare skrev? Tittar man så blir det åtminstone för mig rätt uppenbart att Habina inte verkar ha siat Jeffery, vilket också var ett argument som framfördes av andra spelare. Såvida inte Peppar menar att dennes dubbelnick har framfört det argumentet förstås, och visst, det var ju en eller ett par som hade den teorin även om jag inte förstår varför om de läst igenom vad Habina skrivit.
Vidare röstar Peppar på Caisa och tar då till stor del Jefferys konstiga motivering om en räddning i DL1. Såvida det inte ligger någon extrainfo där bakom känns det kort sagt aningen skumt. Jag tycker inte att det känns helt vettigt att rösten på Caisa verkar bygga på enbart en potentiell räddning i första lynchen tillsammans med en magkänsla. Det blir inte heller bättre av att Peppar nämnde MM som misstänkt men ändå ville se mer av henne - det kan självklart ha varit helt ärligt skrivet av en god, men det känns också som en typisk kommentar man kan lägga om en ulvkollega för att sedan rösta på någon annan.
Jeffery var ju den som lade första rösten på Caisa med enbart ovanstående motivering, men även om jag tycker att motiveringen är konstig så ligger den i linje med Jefferys övriga spelsätt vilket gör att jag inte blir lika misstänksam där. Jeffery har jag helt enkelt ingen aning om var jag har eftersom jag inte kan tolka spelsättet.
Obs med det här att jag inte vet var jag har Caisa, jag har varierat från att tänka att hon är skum till att hon är mindre skum under lekens gång. Dock tycker jag inte att rösterna på henne känns riktigt bra oavsett.
Jag är inte heller jätteförtjust i vissa av rösterna på cirkus, men dem får jag gå igenom senare.