Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Skumt- allt verkar hänga på utseende på dom sidorna- å kvinnor har inga bekymmer med att få svar å besök nä:d
men en helt vanlig standard man... han går fetbort haha:D:D:D

/s

Det är klart utseendet har betydelse. Något som stör mig dock är att så många kvinnor ljuger. Vanligt är att man fyller i att man har slank/smal kropp fast dom inte är det. De är ju lätt att komma undan med när man bara har ett foto på ansiktet.

Något som stör mig dock är att så många kvinnor ljuger. Vanligt är att man fyller i att man har slank/smal kropp fast dom inte är det.

Så bra! Med tanke på hur många synnerligen normalbyggda kvinnor det finns som anser sig vara för feta.

Kan bara hålla med....

Ytterst sällan det dimper ner mail, nåja intressanta mail.... Att få en komplimang från en 22-åring känns inte intressant, barn har jag redan:D

Håller fortfarande kontakt med en man, men det går inte framåt, vilket inte stör mig i nuläget. Vi mailar lite dagligen, han mest korta kommentarer vilket inte gör mig något (som skriver långa inlägg!), verkar vara en rätt just kille, kommer vi framåt, kul, annars får det bli som det är just nu.

han mest korta kommentarer vilket inte gör mig något (som skriver långa inlägg!),

Det här har jag också reagerat på - ofta då det gäller killar. Jag skriver ofta relativt långa meddelanden, men jag upplever att män överlag skriver kortare.

Det är nog individuellt, när jag nätdejtade upplevde jag att det var tvärtom, jag gillade att skriva långa meddelanden till de få som jag hade en konversation med, men de svarade oftast med kortare meddelanden. Det kan ju också ha varit ett tecken på ointresse från deras sida, men jag upplevde det inte så.

Det är nog individuellt, när jag nätdejtade upplevde jag att det var tvärtom, jag gillade att skriva långa meddelanden till de få som jag hade en konversation med, men de svarade oftast med kortare meddelanden. Det kan ju också ha varit ett tecken på ointresse från deras sida, men jag upplevde det inte så.

Flera av mina kompisar blir galna på mig , för dom skriver yberlånga medd och jag kan svara med bara ja, nej eller ok ... :D
men det är inte för att jag är ointresserad utan för jag kanske har mycket att göra just d eller nåt annat ..och svarar jag inte direkt så glömmer jag och det är ju ännu otrevligare

Så bara för man svarar kort betyder det inte att man är ointresserad ( fast det kan ju göra det ändå ;) )

Fast på en dajtingsida kan man nog vilja ha en lite längre konversation än ett OK....

För egen del svarar jag inte alls om jag inte har tid, dock vet jag att alla inte skriver lika långa historier som jag gör:p

Intresset pejlar jag av via frågor, och får jag frågor från en kontakt så uppfattar jag det som ett intresse. :)

Skumt- allt verkar hänga på utseende på dom sidorna- å kvinnor har inga bekymmer med att få svar å besök nä:d
men en helt vanlig standard man... han går fetbort haha:D:D:D

/s

Lite välbekant tema, tror jag? Det är trots allt kvinnors kriterier som det är något fel på. Det verkar vara det du skriver.

Jaja Petruska- men mitt inlägg var skrivet med lite humor å en nypa ironi ju
Går du ut på tex MP å dess megafon.... så skriver var å varannan kvinna
"suck- finns ju inga karlar här å dejta"
"nu går jag ur- detta ger ju inget"
"finns det inga karlar här??"
"finns det ingen till mig? "
men om då man skulle skriva till nån av dom som är inom avstånd- så svarar dom ändå inte??
Så- har jag rätt eller fel?
Your call :D

/s

Så bra! Med tanke på hur många synnerligen normalbyggda kvinnor det finns som anser sig vara för feta.

Eller hur! :) På ett personligt plan är det förstås alltid tråkigt om personen man träffar inte motsvarar de förväntningar man har (byggt upp), men på ett samhälleligt plan är det verkligen positivt om det där stämmer. All forskning jag sett på området så tenderar kvinnor att skatta/uppfatta sin kropp som större och mer otränad än den egentligen är medan män tvärtom skattar/uppfattar sin kropp som smalare och mer muskulös än den egentligen är (generellt alltså, studierna har inget med nätdejting att göra).

Så- har jag rätt eller fel?

Det är naturligtvis fullt möjligt att du inte lever upp till de krav på en partner som många/alla kvinnor ställer. Så på den punkten har du kanske rätt, vad vet jag.

Men frågan är ju vem det är en brist hos?

Problemet är väl att du verkar mena att du är singel därför att kvinnor ställer felaktiga eller för höga krav på sina partners. Dvs det är fel på de kvinnor som inte vill ha dig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 569
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 745
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 210
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 256
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025