Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Kommer naturligt?

Jag har inga problem med att grannen håller upp porten för mig om vi är på väg ut samtidigt, eller vice versa. Men det är väl inte det vi diskuterar. Vi pratar ju om tramsig könsetikett som att mannen håller upp dörren för kvinnan, drar ut hennes stol, betalar notan etc bara för att han är mannen (i ett särkönat par).

Jag blir totalt avtänd av minsta antydan till sådant beteende.

Dra ut stolen, hålla upp dörren, hjälpa till att klä på jackan samt betala notan - jag kan nog acceptera det MEN då ska det beteendet kvarstå i relationen.
Är det något jag är allergisk mot så är det när uppvaktningsbeteendet inte är förankrat i det vardagliga livet a la what you see is what you get.

Genom att du säger att du uppmuntrar det önskade beteendet och dessutom (troligtvis explicit) säger vad det är du uppskattar i beteendet. Om din dejt då vill göra "ett gott intryck", är det stor chans/ risk att beteendet fortsätter, dvs du har styrt din dejt till ett särskilt beteende.

Det tycker jag är att uppfostra och styra människor i sin omgivning. Att försöka uppfostra en dejt, första gången man ses, är ingenting jag ens skulle försöka.

om jag hamnar i en situation att jag behöver säga något sådant till en person, så hoppas jag ju verkligen att det är en person som
1. har egen vilja
2. är kapabel till att lyssna på vad någon annan säger
3. har egna önskemål om vad den vill ha i en relation och
4. således agerar utefter ovanstående 3 punkter.

om dejten anser att den inte vill vara med någon som inte känner sig bekväm, eller inte själv vill kompromissa sitt beteende, så är det väl utmärkt att man luftat det och kan gå åt olika håll.

Nej men nu förstår jag inte. Jag syftade på morgaine.

Tja- inte har jag blivit ett uns klokare efter att ha läst vad ni dryftat idag inte :)
men det e la inte meningen att jag ska bli heller??
/s

Tja- inte har jag blivit ett uns klokare efter att ha läst vad ni dryftat idag inte :)
/s

Nej det är inte meningen. Jag är förvirrad på en högre nivå och det känns bra :)

Jag skall försöka strunta i det här och inte tänka så mycket när jag går på dejt.

Jag har bara skummat igenom de senaste dagarnas inlägg, men jag har inte heller blivit klokare. De dejter jag har varit på så har var och en betalat för sig.

/s

Nope, jag är heller inge klokare ...eller ..jag skulle då aldrig ändra mig för några jäkla koders skull eller om nån man var manlig o bjöd på fikat ...eller inte

Men jag vet vad jag går för själv och blir inte knäckt av att nån skulle öppna nån dörr, byta nåt däck eller whatever

Jag bryr mig inte heller om vad folk tycker i den här tråden. Om jag går på dejt kan jag gärna betala själv men om han gärna vill kan han få göra det. Jag bryr mig inte om vilket. Det är lättast att fortsätta göra det man själv är bekväm med. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 572
Senast: Palermo
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
16 751
Senast: Mineur
·
Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 215
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka