Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja.
Händer mycket och ofta på arbetsplatser t ex. Dörrar hålls ofta upp för kunder, besök, chefer mm.
Eller i social grupp.
vad tycker du?
Kommer naturligt?
Jag har inga problem med att grannen håller upp porten för mig om vi är på väg ut samtidigt, eller vice versa. Men det är väl inte det vi diskuterar. Vi pratar ju om tramsig könsetikett som att mannen håller upp dörren för kvinnan, drar ut hennes stol, betalar notan etc bara för att han är mannen (i ett särkönat par).
Jag blir totalt avtänd av minsta antydan till sådant beteende.
Genom att du säger att du uppmuntrar det önskade beteendet och dessutom (troligtvis explicit) säger vad det är du uppskattar i beteendet. Om din dejt då vill göra "ett gott intryck", är det stor chans/ risk att beteendet fortsätter, dvs du har styrt din dejt till ett särskilt beteende.
Det tycker jag är att uppfostra och styra människor i sin omgivning. Att försöka uppfostra en dejt, första gången man ses, är ingenting jag ens skulle försöka.
Är det något jag är allergisk mot så är det när uppvaktningsbeteendet inte är förankrat i det vardagliga livet a la what you see is what you get.
Varför?
tiotiotio
Tja- inte har jag blivit ett uns klokare efter att ha läst vad ni dryftat idag inte
men det e la inte meningen att jag ska bli heller??
/s
Tja- inte har jag blivit ett uns klokare efter att ha läst vad ni dryftat idag inte
men det e la inte meningen att jag ska bli heller??
/s
inga trådar ska få bli längre än 2000 inlägg
Ja, när det görs för "kunder, besök och chefer" och inte kollegor emellan...
På min arbetsplats gör vi det för vem som helst - för att vi respekterar andra människor.