Sv: När lämna sitt barn första gången?
Men det är dom säkert inte heller, dom är bara beroende av att NÅGON finns där under dom viktiga första timmarna ute i en ny värld.
Förmodligen så är dom lika nöjda hos en barnmorska som hos mamman, så länge bebisen får värme och mat typ.
Båda mina barn har struntat totalt i vem som hållit dom som nyfödda, så länge som dom har fått det dom vilat ha just då, dvs mat, värme, bli gungad eller vad det nu har varit för behov som uppstått.
Dottern såg jag en snabbis när dom bar förbi henne efter akutsnittet, och sen tog det runt 6h innan vi sågs igen, och jag höll henne inte på ytterligare ett tag heller. Hon var supernöjd hos pappa, och exakt lika nöjd hos mig senare.
Sonen höll jag korta stunder under dom första 4 timmarna, men eftersom jag fick skyhöga doser av morfin så tappade jag medvetandet och sånt, och ville av naturliga skäl inte ha honom hos mig då. Ingen skillnad alls där heller. Honom lämnade jag till och med bort till nattpersonalen för att få sova ett tag också.
Första gången Bella träffade sin mormor var hon 3 mån gammal, och var helt obrydd i att en främling höll henne - så länge tanten gav nappen om hon ville, eller ersättning om hon blev hungrig..
Först efter ca 6 mån har hon haft tydliga åsikter om vem hon vill vara hos och när, och har då haft olika perioder där det växlat mellan mig och pappan, men hon har aldrig haft problem att vara hos andra också. Annars har vem som helst kunnat trösta, mata, byta eller leka. Nu som 1 åring är hon öppen, framåt och extremt mammig - men älskar att gå hem till våra vänner och röja, bli ompysslad av dom och bryr sig inte alls i om vi går. Väldigt skönt!