Sv: Namn??

Sa till brorsan att om jag nån gång får barn och det blir en kille så ska han heta Liam. Gissa vad mitt brorsbarn heter nu...? Faster har "döpt" honom! :)

Skulle aldrig döpa ev. barn till vanliga, uttjatade namn. Inte gamla namn heller som Bertil, Gunborg mm.
 
Sv: Namn??

Min syrra som ska ha barn inom några veckor, ska heta:
Pojke = Jack
Flicka = Nova

Fast hon hoppas ju på en till pojke. Hennes första son heter Billy, så hon tycker det matchar varandra namnmässigt...
 
Sv: Namn??

Min pojk heter Elias :love: Får jag en pojk till blir det en Tristan. Får jag en tjej blir det nog Freja (rederiet går ju inte längre..) eller Tyra. tycker om nordiska namn.

Skulle aldrig välja något typiskt "föddpå80-taletnamn" Typ Anna eller Patrik (ryys)
Fast som sagt smaken är som baken och tur är väl det :smirk:
 
Sv: Namn??

Om jag fick en son så skulle jag vilja döpa honom till Seamus, Angus eller Timothy. Just nu lutar det dock mest åt Angus eftersom de andra namnen skulle uttalas så konstigt här... Jag är även väldigt svag för namnet Mika..Om jag skulle ha ett mer svenskt namn så skulle det bli Ulf (varghane) och om jag fick en dotter skulle det således bli Ylva (varghona).. Men egentligen så skulle jag vilja att min dotter hette Cheyenne alt. Isabelle.. Andra fina namn är Leo (men det är så vanligt nu..) och Alva...

Jag skulle _inte_ vilja döpa mina barn till:
Amalia
August

mvh Anna
 
Sv: Namn??

ville tidigare att min tjej skulle heta tindra, men när jag fick veta att det är ett riktit modenamn där i Sverige, ändrade jag mig.

Nu skulle jag istället vilja att hon ska heta Fanni, Nelli eller Nadia/Nadja
Om jag fick en kille skulle det bli en Aaron, Otto eller Oliver
 
Sv: Namn??

ancan skrev:
Om jag fick en son(vilket är lite kört nu pga åldern... :) ) så skulle jag döpa honom till William, en flicka skulle nog fått heta Signe...

Namna jag INTE skulle välja är helt klart Anki!!! :devil: :devil:

Sambons barndomskompis son (pust..jobbigt att skriva ut) heter William och det tycker jag är ett fint namn. (Min sambo kallar honom för William H. Boney ( alias Billy the Kid...)) Nu tänker jag bara på Billy the Kid när jag hör namnet William..

mvh Anna
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Namn??

Seg dator...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Namn??

Ett underbart tjej namn är ju Angelina och Zoie! :)
inga pojknamn på G..

Har inga hemsk-namn på G heller :p
 
Sv: Namn??

ja Johanna eller Hanna, Caroline, Therese är åxå fint.

kill namn Joacim, Andreas, Tobias.

namn ja aldrig skulle döpa mina barn till är typ Gert, Lars o såna konstiga namn.
 
Sv: Namn??

Sunna om det skulle bli en flicka.
Johannes eller Aaron om det skulle bli en pojke.

Skulle inte döpa en flicka till:
Tindra, Saga, Elsa, Elwira, Ursula, Carina eller Karin

Skulle inte döpa en pojke till:
Eskil, Örjan, Matteus, Leopold, Jesus, Bror, Martin eller Rex.
 
Sv: Namn??

Visst är det så att man förknippar namn med olika saker. Lukas vet jag några små pojkar som heter och det är och kommer alltid vara ett hästnamn för mig.
Elsa är ett fint namn men det valde jag till min katt så det kommer jag ju inte kunna använda till någon eventuell dotter...

Namnet Patrik bara avskyr jag och det enbart för att jag vet ett par styckna Patrikar som jag inte tycker om alls...
 
Sv: Namn??

vendelay skrev:
Om det var en pojke - Nikola
nu är det ju inte det så vi tittar på flicknamn;
Olivia, Penelope, Alexia, Eo och ditåt..

Skulle aldrig döpa mitt barn till;
Thindra, Engla, Michelle, Kevin och såna namn :p *ryser*

THINDRA gud jag skrattar så jag vrider mig, hjälp så SHLM;igt!!!

Snart ligger THINDRA o TINDRA ENGLA GLIMMA mm på topp ett på namnlistan... o alla mammor som hävdar att dom va först o att minsann deras mormors mors barns kusins fågel hette så o att man redan då bler SÅÅÅ förtjust i det namnet! :banana:
 
Sv: Namn??

Men visst är Thindra och Engla sött på en liten flicka, hur låter det däremot när de är gamla och kanske behöver hjälp med att byta inkontinensbinda på ålderdomshemmet?;) Då har det thindrat färdigt :angel:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Namn??

vendelay skrev:
Men visst är Thindra och Engla sött på en liten flicka, hur låter det däremot när de är gamla och kanske behöver hjälp med att byta inkontinensbinda på ålderdomshemmet?;) Då har det thindrat färdigt :angel:

:rofl: :rofl:
 
Sv: Namn??

Min lilla dotter :love: heter Hanna Ejda Mari, Hanna tyckte vi båda om, Ejda efter min mormor och Mari som jag. Om hon skulle få ett syskon någon gång (pliiiiiis?) så skulle det nog bli en Clara, Nike (probably not, men jag älskar det namnet) eller Linn(ea?). Kravet är att det går bra att säga EFTER Hanna eftersom hon är äldst. Hennes mellannamn skulle bli Aina efter min farmor. Mitt absoluta favoritnamn genom tiderna är Anna, men det heter min lillasyster. Fia är också sött. Fina pojknamn är Johan, Nils (om det inte blir Nisse *ryys*), Petter, David, ev Hannes.

Jag tycker det börjar bli tröttsamt (förlåt) med alla pontusar, hampusar o rasmusar o andra käcka namn. Inte heller så förtjust i Ludvig o Hedvig...

Hörde om ett syskonpar som heter Vilda & Humla häromdagen, sött!
 
Sv: Namn??

har funderat lite på Evelina och Elias. Skulle aldrig döpa mina barn till ex. Alvar, Birger, Birgitta, Maria o.s.v.
 
Sv: Namn??

*lånar*

Gustav & Ludvig är redan bestämt...

Man skall passa sig för märkliga stavningar. Hur lätt är det för de små stackarna när de ska lära sig stava sina namn om de heter tex Jaqueline (eller hur det nu ska stavas...)? Bara en blivande lärares fundering...
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 117
Senast: Bexzor
·
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 027
Senast: cherie
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
257
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 926
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Jämställt förhållande
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp