Sv: Namn??

Timsetim skrev:
Jag skulle inte valt Tindra. Tindra är ett väldigt fint namn på en bebis eller liten flicka, men jag kan inte förlika mig med tanken på en 45-årig Tindra! :D

/Timsetim
Inte jag heller.. Tindra är för mej ett hästnamn. :D
 
Sv: Namn??

reykurboy skrev:
Om ni skulle få barn nu vad skulle ni döpa dom till och vad skulle nui absolut INTE döpa dem till??

Gustav, Olle, Maja, Lina, Rut

Mina döttrar heter: Hanna (tilltalsnamn, egenvalt) Ida (efter hästen) och Linnea (efter min mormor)
Mathilda (tilltalsnamn, egenvalt) och Evelina (efter min mormor).
När de döptes var de inte så vanliga... blev dock väldigt vanliga. Fast jag gillar namnen :angel:

Skulle aldrig döpa till:
Sebastian, Rasmus, Robin, Yngve, Ulf, Göran, Marie, Sonja, Susanne.
och dubbelnamn som Bo-Göran. De 3 förstnämnda dräller det av i skolan. De senare är bara såna som jag inte .. :eek:
 
Sv: Namn??

Tycker om
Alicia, Tyra, Sissel, Ebba, Smilla, Tekla, Thea, Viggo, Jon, Love, Zeb, Leon, Titus, Jonathan. Finns många fina. :)

Skulle inte ge mitt barn namn som Göran, Ulf, Berit, Kevin, nikita, Nicole, Frans, Frank, skulle heller inte ge mitt barn dubbelnamn med traditionella namn, typ Anna-Lena eller Tor-Björn. Moa-Matilda tycker jag däremot är fint!
 
Sv: Namn??

Jag gillar bla Ida, Mathias, Wilma, Axel hm... ja det är de just idag tror jag :smirk: .

Jag skulle aldrig döpa mitt barn till Anna, Markus, Henrik, Bertil, Sune osv osv... Gillar inte de där 70-80 tals namnen just som Anna och Markus tex eller de där 40-50 tals "gubbnamnen" just som Rune, Arne osv :smirk: .

Men det är ju så svårt.
Vissa namn dissar man helt, men så träffar man någon man tycker om med just det namnet och plötsligt är det ett vackert namn :D .
 
Sv: Namn??

Ehm.. Tycker absolut inte om barn. Så mina ungar skulle tvunget få heta Annaberta, Berntina eller liknande. :devil:
 
Sv: Namn??

Mina barn heter Carl Gustaf (Calle givetvis) och Clara Fredrika (Clara). Jag älskar dom namnen och är helnöjd med dom!!!
Skullejag mot all förmodan få en flicka till får det bli en Ulrika Eleonora. Pojke......har ingen aning, men Claes är fint tycker jag.
gulan fd.gulla
 
Sv: Namn??

Jag skulle inte vilja döpa mina barn till såna namn som ligger högt på SCB's statistik. Typ, Emma, Malin, Hanna, Wilma...sen skulle jag inte heller döpa till namn som är alldeles omöjligt utomlands - fast ett av barnen blev det lite galet med , för det bara VAR en My (- väldigt lätt i engelskspråkiga länder :p :angel: )

Några otänkbara pga människor jag träffat som jag inte gillat - Madeleine :eek: Helga :eek: Kornelia :eek:

Pojknamn som jag inte gärna skulle döpa en pojke till är, Alexander, Sebastian, Viktor, Markus,Hannes och Simon.

Hoppas ingen tar illa upp för att jag nämt deras barns namn, men smaken är ju som baken. Och jus´t dessa supervanliga namn har jag helt enkelt tröttnat på
 
Senast ändrad:
Sv: Namn??

*lånar knapp*

Min son heter David :love: Det tycker jag är ett fint namn. Skulle jag få en pojke till så kanske den skulle få heta Elias, Filip eller kanske Oscar eller dyl.
En flicka skulle kunna få heta Denise, Diana (för att fortsätta på D dårå :D ) , Rebecka, Saga eller Alexia.

Namn jag avskyr är Pontus, Hampus, Lukas, Linus, och dyl. som jag tycker låter som häst- eller hundnamn.
Gillar inte heller gamla fula namn som Yngve, Arvid, Birger, Rutger osv.
 
Sv: Namn??

Ingen aning faktiskt. Jag har ett väldigt vanligt namn själv och skulle gärna ge mitt barn ett ovanligare namn. Kanske ett helt påhittat av mig själv till och med. Eller något mer gammaldags namn - det är fint tycker jag.
 
Sv: Namn??

Om det blev en tjej så skulle hon heta Frida Greta Fredrika.

OM det blev en grabb så skulle det bli svårare eftersom de 3 finaste tilltalsnamnen redan är upptagna. :)

Jag skulle åtminstone aldrig döpa en kille till: Ragnar, Adam eller Martin. :) INte för att namnen är så hemska men barnen har kusiner som heter så.

Blev det en tjej skulle hon absolut inte få heta Tindra eller Embla. Även detta är barnens kusiner och dessutom gillar jag inte namnen.
 
Sv: Namn??

Rotterö skrev:
:) :) :)
Jag gillar Lite olica slags namn
Nelli är fint Angelic Denise Alva

Kim Tommy Daniel Kristian Mattias Markus

Två av pojknamnen har mina grabbar som tilltalsnamn. :) Min äldsta hete Daniel och mellangrabben heter Tommie
 
Sv: Namn??

Om jag fick en son(vilket är lite kört nu pga åldern... :) ) så skulle jag döpa honom till William, en flicka skulle nog fått heta Signe...

Namna jag INTE skulle välja är helt klart Anki!!! :devil: :devil:
 
Sv: Namn??

Jag gillar Gustav eller Jacob. Fina namn tycker jag.

På en flicka vet jag inte riktigt. Rebecca kanske...
 
Sv: Namn??

Samma son nu, Leo. Men om jag fick fler skulle det bli Elias eller Svea.
Definitivt inte något som egentligen inte ens är ett namn utan en egenskap ex Vilda, Tindra eller likn.
 
Sv: Namn??

kanske...hm tjej: tova/tove sofie....hm lite olika dårå
kille: hm nä kommer inte på just nu

inga vanliga tråkiga namn iaf o inte för krongliga lr för gammla som typ sven o ingalill lr nåt haha.
 
Sv: Namn??

Johan,Johanna,Jessica och Lars.Och får ´jag en son finns risken att han kan få heta Bruce i andranamn :o .Därför lär jag nog förbli singel och barnlös ;) .
Namn ´jag inte skulle ta är såna på K.Kent,Kenneth,Conny,usch.
 
Sv: Namn??

Min dotter heter Tilde (tilltalsnamn)Nova(andranamn) och väntar nu på andra barnet som vi inte alls vet vad det är... men jag har tänkt om det blir en kille Melvin, Mio eller något liknande
Men en flicka är mycket svårare.... Kanske Maja... men det heter en kompis dotter... flicknamn är verkligen svårt....
 
Sv: Namn??

*lånar knapp*

Jag gillar Nova, Stina, Lotten, Awa. Pojknamn är svårast, Emil är jättefint, mend et heter pojkvännen :)

Jag gillar inte Tilda, Jessica, Linnéa, Linus (låter som en bög, inget emot bögar nu alltså, Hampus Pontus, mm)
 
Sv: Namn??

Har nyligen blivit förälskad i namnet Andrus! Vet inte riktigt varför, men jag fastnade bara för det när jag hörde det! Tror det var någon på friidrotts-vm som hette så..

Så får jag någon gång en son... :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 117
Senast: Bexzor
·
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 027
Senast: cherie
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
257
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 927
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Hiss och diss del 5
  • Jämställt förhållande

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp