Att hantera andras barn (utbruten från Skaffa barn eller inte)

Jag hade nog inga barnkalas innan jag fyllde 7 i alla fall, det var nog mellan 7-12. Nu var det 5-10 typ.
Jag gick på kalas hos mina förskolekompisar när jag var barn (är 40 nu..). Som jag mina det helt utan medföljande föräldrar. Mina barn har i samma ålder haft kalas också. En fråga, skrev du i inbjudan att föräldrar som vill stanna bjuds på kaffe (eller något liknande..)? Har jag alltid gjort och hos oss stannar de flesta föräldrar (även hos äldsta barnet när han fyllde 8). Är ju inte jättelätt att förstå hur man förväntas göra annars tänker jag om inbjudan bara går till barnen :)
 
Jag gick på kalas hos mina förskolekompisar när jag var barn (är 40 nu..). Som jag mina det helt utan medföljande föräldrar. Mina barn har i samma ålder haft kalas också. En fråga, skrev du i inbjudan att föräldrar som vill stanna bjuds på kaffe (eller något liknande..)? Har jag alltid gjort och hos oss stannar de flesta föräldrar (även hos äldsta barnet när han fyllde 8). Är ju inte jättelätt att förstå hur man förväntas göra annars tänker jag om inbjudan bara går till barnen :)
Minns inte om jag skrev det, jag gjorde kaffe. Men nu är det förbi i alla fall och vi hade trevliga kalas ändå :) och ingen behövde konversera föräldrarna. Hade bara varit mysigt tänker jag.
 
Minns inte om jag skrev det, jag gjorde kaffe. Men nu är det förbi i alla fall och vi hade trevliga kalas ändå :) och ingen behövde konversera föräldrarna. Hade bara varit mysigt tänker jag.
Utan kommunikation tänker jag att det är svårt att gissa sig till att du satt på kaffe ☕️ Skillnaden mellan din och min upplevelse kan kanske delvis vara att jag redan i inbjudan även bjöd in föräldrar (även om barnen så klart prio…). Härligt att ni ändå hade mysiga kalas 🥳
 
Minns inte om jag skrev det, jag gjorde kaffe. Men nu är det förbi i alla fall och vi hade trevliga kalas ändå :) och ingen behövde konversera föräldrarna. Hade bara varit mysigt tänker jag.

Fast det är ju inte lätt för föräldrarna att veta att du gjort om du inte sa det.
 
Fast det är ju inte lätt för föräldrarna att veta att du gjort om du inte sa det.
Men jag vet ju inte om jag skrev det eller inte för det för det första, för det andra är det typ tio år sedan. För det tredje trodde jag kanske att det var det normala att göra, hur skulle jag veta att det inte var normalt att stanna och fika på kalas med femåringar? Speciellt om det är första kalaset, enda ungen, en ny förskola och man inte blivit bjuden på några kalas eftersom de har en in-group, och man har ett bara för att få komma med på framtida kalas. För det fjärde, inte hänger i mammagrupper och cotterier av föräldrar och har en massa vänner som har miljoner barn. Men absolut, vi kan diskutera en tio år gammal kalasinbjudan och dess eventuella (eftersom jag inte vet om jag skrev kaffe eller ej) fel :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 217
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 595
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 447
Senast: WildWilma
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 895
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp