Sv: Namn??

vad min dotter ska heta om jag får en håller jag väääldigt hemligt då det inte finns någon som heter det i sverige^^
vad hon absolut inte skulle döpas till är ; Angelika, Alexandra, Linda, Lina, Rebecka, eller gamla namn som Berit,Barbro..

namn på killar är svårare..
gillar Elias, Andreas,Damien, Jason och jag skulle aldrig döpa en son till Lukas, Rasmus, eller namn som Jonny, Ronny, Conny..
 
Sv: Namn??

Om ni skulle få barn nu vad skulle ni döpa dom till och vad skulle nui absolut INTE döpa dem till??

Om jag fick en pojke skulle det bli Adam, en flicka fick det bli Ayna.
(Finns redan 5 barn i familjen som börjar på A, så den traditionen måste bara fortgå!! :devil: )

Pojken skulle inte få heta: Björn och flickan inte Sigrid.
 
Sv: Namn??

Det värsta man kan döpa en stackars unge till är väl Ottlia, Leo, Jarmo eller Tytti. Olivia är inte heller fint..

Samtliga är ju finska namn! Är de värst för att de låter fult eller för att det associerar till en icke önskvärd identitet?

Inte ett påhopp utan en fundering.

Om vi nu någonsin får ett barn är sambon och jag rörande överens om Cecilia, om det blir något till det har jag alltid gillat Ebba efter min farmor, men nu är de ju så poppis namn att man vill tänka om. :crazy:
Pojknamn är svårare, gillar namn som Elias och Axel.

Absolut inga Kevin, Liam eller Conny! Inte heller Jessica eller Novah...
 
Sv: Namn??

våran dotter är beräknad till 28/5. hon ska heta Nova.

Vad hon absolut inte skulle få heta är typ gunnel, eva, barbro osv. inga gamla fula namn.

Sånna namn som alla i min ålder har som Malin, Maria, Nathalie, Linda, Madelene osv är inte heller nån höjdare

Skulle det varit en pojke hade det blivit nått i stil med Timmy, Leon, Neo, Benjamin osv

Å absolut inte Sten, Sven, Bo, Erik osv. inte heller som alla killar i min ålder heter.

Daniel, Christian, Andreas, Tomas, osv.

Doch finns det två namn som jag tycker om i den kategorin. Andreas, men jag känner för många andreas så de blir bara fel. och alexander, sambon heter det. så det hade sonen fått heta i mellannamn.
 
Sv: Namn??

Nour eller Toni (efter Toni Holgersson) och kanske Alexis i andranamn, beroende på vem som var pappa.

Jag skulle inte ge dem namn som signalerar vad de råkar ha mellan benen för mycket.
 
Sv: Namn??

Min flicka ska heta Saga, och min pojke ska heta Ludvig!
 
Sv: Namn??

Men det är ju mina favoritnamn!! Har gillat namnet Estelle sedan Estelle Millbourn satt i Knesset på ztv. ( Ja, jag är lite förtjust i franska namn, porrnamn eller ej..)Gillar även namnet Stella, men det är ju lite för poppis nu för min smak.

Alexander blev tyvärr alldeles för vanligt när det blev dags för dop så min pojke heter Sander, som jag tycker är finare.

Vad jag inte skulle döpa till? __y-namn, 50-talistnamnen Lennart, Bengt, Rolf. Och absolut inte countrynamn som CherryLee etc.
Och så har jag väldigt svårt svårt för de som vurmar för franska namn men sätter accenterna fel..

Vad Häsftigt ! Sander var ju hur gulligt som helst ;D
 
Sv: Namn??

En bekant till mig har döpt sin dotter till Tora. Först gillade jag det inte alls med tanke på vad det rimmade på, och att det lät så grovt och vasst. Men nu tycker jag det är sött :D

Och så kanske jag själv ska svara på huvudinlägget (trodde att jag hade gjort det): Jag gillar inte amerikanska namn, inte y-namn och inte alla dessa namn som är popps nu, Thindra, Engla, Perla och allt vad det är. Det passar hundar, katter och hästar, men inte människor.

Avskyr när man ska konstra till namn med olika stavningar som bara försvårar, lättstavat och lättuttalat ska det vara.

Jag gillar svenska namn, gamla och ovanliga. Helst tvåstaviga och lite kortare namn.

Vår son heter Elis Karl Erik.

Namn som vi funderat på till nästa barn är: Evelin, Elina, Moa, Ture och Emil.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 117
Senast: Bexzor
·
Småbarn Jepp, som rubriken säger. Vad lagas för vegetariskt till barnen (som dessutom går hem i stugorna)? Har lite idétorka när det gäller att...
2
Svar
23
· Visningar
1 027
Senast: cherie
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
257
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 926
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp