Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns jobbigt :crazy: Kunde inte lämna en bra motivering till rumple. Hon kändes ondare igår. Idag vet jag inte.

Ulvarna har troligen lanserat den enda goda som de tror sig få med folk att rösta på.

Nej jag är inte säker på rumple, men jag är säker på att ulvarna inte snällt röstar på en ulv idag.

Eftersom vi goda skulle behöva samla rösterna. Och smartass resan röstat på rumple. Innebär det att du tror mer på Kraxel som ond än rumple?

Känns som jag har lite att fundera på. Skulle behöva mer tid innan DL

Ja, jag tror mer på kraxel... Inser att jag efter tjafs med IRL missat DL-tiden, tur att jag röstade!

Jag är ledsen Nutne men du försöker skriva om verkligheten en del. Du hoppades inte, du konstaterade. Visst kan du i efterhand ha insett att det fanns andra möjligheter men låtsas inte som att du hoppades i ditt första inlägg

Sedan angående din röst på mig så har jag faktiskt inte så mycket mer att säga än att du har fel och att den får dig att bli ännu mer troligt ond i min bok.

Men det har jag ju redan förklarat. Jag tänkte inte på möjligheten att ängeln skyddade sig själv först, men sedan hoppades jag att det var så. Läs allt jag skrivit istället för bara det som passar dig.

Sedan om Nutne medvetet försöker spela ängel och hejas på av kollega/kollegor och en av rumpleteazer och en av b_g är lurad god vet jag inte.

Eller om Nutne är god och utnyttjas av onda rumpleteazer och b_g

Nä, jag försökte inte låtsas vara ängel. Jag tänkte inte att ängeln kunde skydda någon annan. Glöm inte att jag är ny på ulvspel, så jag har bara spelat ängel någon gång. Tror i alla fall jag varit ängel någon gång.

Nutne skrev att hon trodde Kraxel är ond och så väljer hon att splittra röster. Konstigt i min värld, för en god.

Men jag kan väl inte rösta på någon jag inte tror är ond? Jag är mer tveksam till rumpleteazer som ond efter kvällens diskussioner. Tycker att hon betett sig mer åt goda hållet nu, bland annat genom att hon (dock felaktigt) tolkat mig som ängel och försökt dölja det för ulvarna.

Uppdatering!

Utan Barnaby vid sin sida kände sig Troy ganska så ensam och utsatt, han hade behövt den äldre gentlemannens stöd vid sin sida för att driva utredningen framåt. Även om han kände att pusselbitarna sakta men säkert hamnade på plats så tog det ju såååå lång tid!

Han hade nog aldrig förstått hur mycket fotarbete riktigt polisarbete krävde och varje dag värkte fötterna av långa promenader, för trånga skor och av de blåsor han fått. Därför blev han otroligt glad när han fick ett genombrott som tog honom till Midsomer Marlows apotekare - NU skulle han avsluta detta en gång för alla..

Hos apotekaren blev han dock osäker om detta var rätt person, apotekaren var visst mer hemma på droger och örter än på mer handgripliga affärer och han gick modstulen därifrån...

Han korsade gatan för att gå till sin bil men var så försjunken i tankar att han inte upptäckte den accelererande bilen...

Kraxel var Gavin Troy (Ängel)

Grattis onda!!!!!!!

Åh vad dåligt jag och min spökväckare tänkt!
Jag var SÅ säker på att nån mer än Mrs:BC borde varit ond som röstade på mig.

Min spökis var ju GOD och då var det bara en kvar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar