Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir lite nervös att det skrivs så lite i leken. Är det bara jag som fortfarande letar ulvar? Smartass är ursäktad för hon har röstat, men alla andra? Är det ingen som har några teorier eller funderingar? :nailbiting:

Jag blir lite nervös att det skrivs så lite i leken. Är det bara jag som fortfarande letar ulvar? Smartass är ursäktad för hon har röstat, men alla andra? Är det ingen som har några teorier eller funderingar? :nailbiting:
Jag kom precis hem. :) Klurar lite och jag tycker det är så lite att rent konkret ta på. Att Smartass är god är vi väl tämligen överens om men sen kommer vi väl till resten.
Cora har jag just nu som eh... Neutral? Jag tycker ju att hon var tidigt på Mrs_BC vilket gör att det inte känns som om de skulle sitta i lyan ihop.

Rumpleteazer är också svår för det borde ju inte stått mellan två goda igår? Eller är vi så kassa? Min instinktiva tanke efter lynchen (dvs i förmiddags för mig) var ju att hon måste vara ond men tänker jag ett varv till så behöver det verkligen inte vara så heller. :crazy:

Dig vet jag inte riktigt heller var jag har men om jag bortser från dendärteorinduhadeigårsomjagtillslutblevgalenpåförattdenintestämmer så har du varit mer på hugget idag och jag kan se vart du vill komma med Kraxel. JAg måste nagelfara Kraxel igen.

Jag kom precis hem. :) Klurar lite och jag tycker det är så lite att rent konkret ta på. Att Smartass är god är vi väl tämligen överens om men sen kommer vi väl till resten.
Cora har jag just nu som eh... Neutral? Jag tycker ju att hon var tidigt på Mrs_BC vilket gör att det inte känns som om de skulle sitta i lyan ihop.

Rumpleteazer är också svår för det borde ju inte stått mellan två goda igår? Eller är vi så kassa? Min instinktiva tanke efter lynchen (dvs i förmiddags för mig) var ju att hon måste vara ond men tänker jag ett varv till så behöver det verkligen inte vara så heller. :crazy:

Dig vet jag inte riktigt heller var jag har men om jag bortser från dendärteorinduhadeigårsomjagtillslutblevgalenpåförattdenintestämmer så har du varit mer på hugget idag och jag kan se vart du vill komma med Kraxel. JAg måste nagelfara Kraxel igen.

Jag lutar åt att rösta på rumpleteazer ändå, bara för att hon verkligen verkligen borde vara ulv. Men du har rätt, visst skulle det kunna vara så att det stod mellan två goda igår... :(

Efter gårdagen så blir bilden något klarare, tror mig veta några jag kan lita på.

Kvar i leken
Cora
rumpleteazer
Kraxel
begransad_utgava
Nutne
Smartass

Med tanke på att vi nu är 7 kvar så bör det vara max 3 ulvar annars hade ulvarna vunnit. Ingen av rollerna kvar har extra information förutom möjligen ängeln som lyckades skydda någon, var det inte henne själv så lär det ha varit en god.

Cora följde mig i förra omröstningen även om hon startade att rösta på front, det och det faktum att Kakan röstade på henne DL 3 får mig att tro att hon är god.

Begränsad_utgåva bliv sur på Nutne och röstade på henne, det får mig att tro att hon inte är ulv. Kollektivet och laget blir mer uppenbart när man har någon att prata med, och här ventilera frustrationen.

Smartass - Litar jag fullt på förutom att hon var korkadd att bli osäker och ändra i sista sekund (f-n ta dig front, varför nekade du till godförklaringen?)

Nutne ville först inte rösta på varken rumple eller front utan valde Begränsad_utgåva och ändrade sig i sista stund. Jag gissar att hon inte ville rösta på en lyakompis men ändå inte vara med att rösta ut. Jag kan ha fel här, tiden får utvisa

Kraxel har varit skum men röstade på Rumple så jag hoppas på god där. Ska kolla upp Nutne och Kraxel extra noga så fort jag får tid.

Angående antalet onda så startade vi med 13 deltagare. Det bör ha varit 4 eller 5 onda, två är borta och övriga finns i lyan. Det kan vara 2 eller 3 kvar. Något säger mig att det är 2 med tanke på den inte alltför starka laguppställningen på goda sidan men med lite reservation för spöket. Stämmer det så tror jag att Nutne endast kommer att besöka Cirkus toa om hon skrattar på sig tillsammans med Rumpleteaser. Jag är dock långt ifrån säker men tänker om tid finns kolla upp dem närmre eller kolla upp alla....

Efter gårdagen så blir bilden något klarare, tror mig veta några jag kan lita på.

Kvar i leken
Cora
rumpleteazer
Kraxel
begransad_utgava
Nutne
Smartass

Med tanke på att vi nu är 7 kvar så bör det vara max 3 ulvar annars hade ulvarna vunnit. Ingen av rollerna kvar har extra information förutom möjligen ängeln som lyckades skydda någon, var det inte henne själv så lär det ha varit en god.

Cora följde mig i förra omröstningen även om hon startade att rösta på front, det och det faktum att Kakan röstade på henne DL 3 får mig att tro att hon är god.

Begränsad_utgåva bliv sur på Nutne och röstade på henne, det får mig att tro att hon inte är ulv. Kollektivet och laget blir mer uppenbart när man har någon att prata med, och här ventilera frustrationen.

Smartass - Litar jag fullt på förutom att hon var korkadd att bli osäker och ändra i sista sekund (f-n ta dig front, varför nekade du till godförklaringen?)

Nutne ville först inte rösta på varken rumple eller front utan valde Begränsad_utgåva och ändrade sig i sista stund. Jag gissar att hon inte ville rösta på en lyakompis men ändå inte vara med att rösta ut. Jag kan ha fel här, tiden får utvisa

Kraxel har varit skum men röstade på Rumple så jag hoppas på god där. Ska kolla upp Nutne och Kraxel extra noga så fort jag får tid.

Angående antalet onda så startade vi med 13 deltagare. Det bör ha varit 4 eller 5 onda, två är borta och övriga finns i lyan. Det kan vara 2 eller 3 kvar. Något säger mig att det är 2 med tanke på den inte alltför starka laguppställningen på goda sidan men med lite reservation för spöket. Stämmer det så tror jag att Nutne endast kommer att besöka Cirkus toa om hon skrattar på sig tillsammans med Rumpleteaser. Jag är dock långt ifrån säker men tänker om tid finns kolla upp dem närmre eller kolla upp alla....

Ledsen smartass, du är helt fel ute med mig. Jag tänker kika närmare på Kraxel en gång till, det är någonting som gnager där...

DL 1
21:18 EttNyttNick röstar på Groznyj
21:39 Antilopen röstar på Groznyj
21:42 MrsBadcrumble ändrar röst till Groznyj
21:45 Frontline röstar på Groznyj
21:51 Nutne röstar på Groznyj
21:53 Kraxel röstar på Groznyj

Plockar upp den här igen, har tagit bort alla som röstade på annan än groznyj. Kan det ha varit två ulvar som röstade på Groznyj? Vi vet nu rollerna på alla utom mig och Kraxel. Det är det här som gnager hos mig. Är kraxel ulv? Eller var det bara en ulv och en ond fe som röstade på Groznyj?

Tänker ett varv till...

13:05 Mrs_Badcrumble röstar på rumpleteazer
15:09 rumpleteazer röstar på trolldryck
17:32 Smartass röstar på MrsBadcrumble
19:32 korvbritt röstar på MrsBadcrumble
21:04 Groznyj röstar på Nutne
21:46 begransad_utgava röstar på korvbritt
21:55 Cora röstar på MrsBadcrumble
21:57 korvbritt röstar på trolldryck

Mrs_Badcrumble var ulv, om det gick skulle förstås ulvarna försöka hindra att hon åkte redan i dl1.

Kraxel har redan nämnt att hon inte såg vad jag skrev till henne, vilket får mig att fundera på om hon kanske inte ens hann se min röst? I det läget står det 4 (egentligen 5) till groznyj och 2 på Mrs_Badcrumble. Kraxel, som jag vill tro är ulv, behöver rösta på någon så Mrs_Badcrumble inte åker. groznyj har gjort det lätt för kraxel genom att vara rätt så skum, så hon kan lugnt lägga rösten där. Hon garderar sig dock genom att kommentera att det känns fel i och med alla röster på groznyj, på klassisk ulvmanér.

nutne röstar på kraxel

Sorry min frånvaro. Har varit väldigt mycket fullt upp idag. Och @Nutne du har till viss del rätt, pga saker utanför leken har mitt fokus legat där och inte på att hitta ulvar. Men ja, jag har ändå mina funderingar. Och som jag skrev om förut, jag vet att det stod mellan två goda igår, och det gör det lättare för mig. Rent spontant, vad skulle en ond smartass eller en ond nutne ha att vinna på att ändra från en god till en annan? Röra till det, men på bekostnad av att dra sådan uppmärksamhet till sig? För att inte tala om hur det sett ut om jag åkt, då hade det sett ut som ett misslyckat räddningsförsök av frontline, från nutne och smartass. Så det gör att jag känner mig tveksam till att någon av de två är onda just nu. Så, då har vi kraxel, begränsad och cora kvar. Här är min koll sådär, har väldigt lite koll på alla de tre. Hinner förhoppningsvis under kvällen, men har fortfarande lite att stå i tyvärr.

Sorry min frånvaro. Har varit väldigt mycket fullt upp idag. Och @Nutne du har till viss del rätt, pga saker utanför leken har mitt fokus legat där och inte på att hitta ulvar. Men ja, jag har ändå mina funderingar. Och som jag skrev om förut, jag vet att det stod mellan två goda igår, och det gör det lättare för mig. Rent spontant, vad skulle en ond smartass eller en ond nutne ha att vinna på att ändra från en god till en annan? Röra till det, men på bekostnad av att dra sådan uppmärksamhet till sig? För att inte tala om hur det sett ut om jag åkt, då hade det sett ut som ett misslyckat räddningsförsök av frontline, från nutne och smartass. Så det gör att jag känner mig tveksam till att någon av de två är onda just nu. Så, då har vi kraxel, begränsad och cora kvar. Här är min koll sådär, har väldigt lite koll på alla de tre. Hinner förhoppningsvis under kvällen, men har fortfarande lite att stå i tyvärr.

Intressanta tankar! Om jag skulle försöka ta av mig skygglapparna :angel: en stund så skulle ulvarna kunna vara kraxel och begransad_utgava. Men då vill jag minsann ha cred för min teori som ingen trodde på om det är så. :rofl:

Tänker ett varv till...

13:05 Mrs_Badcrumble röstar på rumpleteazer
15:09 rumpleteazer röstar på trolldryck
17:32 Smartass röstar på MrsBadcrumble
19:32 korvbritt röstar på MrsBadcrumble
21:04 Groznyj röstar på Nutne
21:46 begransad_utgava röstar på korvbritt
21:55 Cora röstar på MrsBadcrumble
21:57 korvbritt röstar på trolldryck

Mrs_Badcrumble var ulv, om det gick skulle förstås ulvarna försöka hindra att hon åkte redan i dl1.

Kraxel har redan nämnt att hon inte såg vad jag skrev till henne, vilket får mig att fundera på om hon kanske inte ens hann se min röst? I det läget står det 4 (egentligen 5) till groznyj och 2 på Mrs_Badcrumble. Kraxel, som jag vill tro är ulv, behöver rösta på någon så Mrs_Badcrumble inte åker. groznyj har gjort det lätt för kraxel genom att vara rätt så skum, så hon kan lugnt lägga rösten där. Hon garderar sig dock genom att kommentera att det känns fel i och med alla röster på groznyj, på klassisk ulvmanér.

nutne röstar på kraxel
Eftersom vi goda skulle behöva samla rösterna. Och smartass resan röstat på rumple. Innebär det att du tror mer på Kraxel som ond än rumple?

Känns som jag har lite att fundera på. Skulle behöva mer tid innan DL

:rofl: Jag bara älskar hur de som INTE är med i leken tar över... Men enormt skönt att ängeln skyddade rätt person. Nu vet i alla fall ängeln om en annan god, hoppas det hjälper oss mer idag. :)

Jag utgick inte ifrån det, jag hoppades. Stor skillnad. Det är ju enda typen av "sia" vi kan få i den här leken, efter att byfånen lynchades.

Jag är ledsen Nutne men du försöker skriva om verkligheten en del. Du hoppades inte, du konstaterade. Visst kan du i efterhand ha insett att det fanns andra möjligheter men låtsas inte som att du hoppades i ditt första inlägg

Sedan angående din röst på mig så har jag faktiskt inte så mycket mer att säga än att du har fel och att den får dig att bli ännu mer troligt ond i min bok.

Säkerhetsröstar: på grund av att en person jag håller åt det goda hållet redan röstat där och jag tror det är viktigt att goda håller ihop rösterna, parat med att rösten ligger på en av mina tre huvudmisstänkta väljer jag att rösta på kraxel: rumpleteazer röstar på kraxel

Jag är ledsen Nutne men du försöker skriva om verkligheten en del. Du hoppades inte, du konstaterade. Visst kan du i efterhand ha insett att det fanns andra möjligheter men låtsas inte som att du hoppades i ditt första inlägg

Jag har inte tagit upp det eftersom jag hoppades att ulvarna skulle missa det om det inte uppmärksammades, men nu är det lite sent för det: nutne försäger sig om att hon är ängel, och du callar henne på det? Vad har du att vinna på detta som god?

Tar med listan jag skrev igår.

rumpleteazer- gör mig väldigt fundersam med sitt sätt att inte vilja hålla smartass god. Kommer fram till att försiktigt god är möjligt men det känns ändå ifrågasättande på ett konstigt sätt.

Följer nutnes röst på mig.

Nutne - jag röstade på hen utifrån hens sätt att välja ut mig som skum bland alla som ifrågasatte Cora.

Mrs_B menade att antingen jag eller Nutne kunde vara onda. Jag vet att jag inte är det. Var lämnar det Nutne? Ett sätt att skapa misstankar mot två goda eller är Nutne faktiskt ond?

Hennes röst på mig idag gör att jag håller henne som mer troligt ond. Det är sättet hon väljer att bita sig fast och i det läge i leken som rösten kommer som får mig att tro att Nutne är en ond som försöker få med ett drev mot en god.

Kraxel - jag och jag är ju superdupergod för att citera vår kära @quarter4ever

Smartass - den enda som jag vågar sätta som försiktigt god eftersom hon drev på så hårt mot en ond. Gårdagens röständring är till hennes nackdel men hoppas, hoppas, hoppas att det var en tankevurpa.

Cora - har kvar misstankarna från tidigare. Kändes som ett konstigt godförklarande och det tycker jag fortfarande. Menar att det baserat på röstningen igår borde finnas en ulv (minst) bland mig, Frontline och Nutne.

Mrs_ B röstade på Cora igår. Smartass menar att det gör Cora mindre misstänkt men jag vet inte om jag är beredd att hålla med. Dock kan man fundera över om det vore rimligt att ulven Mrs_B lägger upp ulven Cora till ett likaläge så det talar till Coras fördel.

begransad_utgava - den eventuella felsägningen talar onekligen till hens nackdel. Menar själv att det bara är så hen uttrycker sig.

Frontline - röstade inte på den onda igår. Första som la en avvikande röst. Rumpleteazer misstänker Frontline baserat på hennes godförklarande av Smartass.

Jag har inte tagit upp det eftersom jag hoppades att ulvarna skulle missa det om det inte uppmärksammades, men nu är det lite sent för det: nutne försäger sig om att hon är ängel, och du callar henne på det? Vad har du att vinna på detta som god?

För att jag inte tror hon är ängel kanske?

Hur tänker du nu?

Om du hade rykt och det visat sig att du var god. Så hade det sett ut som smartass och nutne räddar en god. Mycket möjligt så kan det vara så att om du är ulv så är inte någon av dem i lyan?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar