Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att jag inte tror hon är ängel kanske?

Ah, du tror hon fejkar att vara ängel... skulle kunna vara så, men isf kör hon ett vågat spel som både fejkar att hon är ängel och röständrar i sista sekund för att rädda en god. Och varför skulle hon göra det som ond tänker jag? Nej rent spontant känns det mer troligt att hon är god och att det är du som inte är god faktiskt.

Cora - har kvar misstankarna från tidigare. Kändes som ett konstigt godförklarande och det tycker jag fortfarande. Menar att det baserat på röstningen igår borde finnas en ulv (minst) bland mig, Frontline och Nutne.

Mrs_ B röstade på Cora igår. Smartass menar att det gör Cora mindre misstänkt men jag vet inte om jag är beredd att hålla med. Dock kan man fundera över om det vore rimligt att ulven Mrs_B lägger upp ulven Cora till ett likaläge så det talar till Coras fördel.

Nu tycker jag du förvränger mina ord. Jag har aldrig sagt att det ska finnas minst en ulv bland er. Jag lyfte frågan om det var möjligt att en till ulv röstade på G för att rädda mrs_bc.

Men du och Nutne röstade såpass sent och då hade G tillräckligt många röster för att rädda Mrs_Bc

Nu tycker jag du förvränger mina ord. Jag har aldrig sagt att det ska finnas minst en ulv bland er. Jag lyfte frågan om det var möjligt att en till ulv röstade på G för att rädda mrs_bc.

Men du och Nutne röstade såpass sent och då hade G tillräckligt många röster för att rädda Mrs_Bc

Jag frågade dig om du menade att det fanns minst en ulv bland oss och jag tolkade svaret som att det var så du menade. Ska leta upp det!

Hur tänker du nu?

Om du hade rykt och det visat sig att du var god. Så hade det sett ut som smartass och nutne räddar en god. Mycket möjligt så kan det vara så att om du är ulv så är inte någon av dem i lyan?

Jag påbörjade ett svar som gick ut på att om jag åkt och så hade ni sett att jag var god och då hade det sett ut som ett räddningsförsök av frontline.... men jag kom på att det inte blir så. :p jag vet inte hur jag tänkte ärligt talat. Är trött.

Inte minst. Den kan gömma sig en ulv. Det är något att fundera på iallafall :)

Här är det. Visst, du skriver att det kan gömma sig en ulv, inte att det faktiskt gör det. Och jag skrev att du menar att det borde göra det. Antar att jag tolkade dig på ett annat sätt än du menade

baserat på vad som händer nu kommer jag rösta på rumpleteazer.

Dels eftersom Smartass (som är den enda jag iaf litar litelitelite på) röstar där. Men också eftersom jag tycker rumpleteazer har ett märkligt resonemang runt att Nutne skulle vara ängel som jag inte alls köper.

Kraxel röstar på rumpleteazer

baserat på vad som händer nu kommer jag rösta på rumpleteazer.

Dels eftersom Smartass (som är den enda jag iaf litar litelitelite på) röstar där. Men också eftersom jag tycker rumpleteazer har ett märkligt resonemang runt att Nutne skulle vara ängel som jag inte alls köper.

Kraxel röstar på rumpleteazer

Hur menar du märkligt?

Hur menar du märkligt?

Du försöker få det till att Nutne skulle vara ängel som försagt sig vilket jag inte alls köper. Tvärtom känns det som Nutne yttrade sig för säkert och lyan nu försöker få det till att hon är ängel för att få henne godförklarad. Jag är ledsen, men jag köper det inte. Vem har i det här läget att vinna på att låtsas vara ängel? Jo, lyan.

Angående antalet onda så startade vi med 13 deltagare. Det bör ha varit 4 eller 5 onda, två är borta och övriga finns i lyan. Det kan vara 2 eller 3 kvar. Något säger mig att det är 2 med tanke på den inte alltför starka laguppställningen på goda sidan men med lite reservation för spöket. Stämmer det så tror jag att Nutne endast kommer att besöka Cirkus toa om hon skrattar på sig tillsammans med Rumpleteaser. Jag är dock långt ifrån säker men tänker om tid finns kolla upp dem närmre eller kolla upp alla....
Jag tror som du att det bara bör vara 2 ulvar kvar men risken är att det är tre.
Det är mest det att jag inte riktigt får ihop ekvationen om det är fler än två för jag tror mig nu ev ha passat in nutne i pusslet. Jag tror hon har en poäng med Kraxel för det stämmer inte riktigt där. Jag har läst igenom hennes inlägg igen och som det ser ut så kommer min röst antagligen hamna där ikväll.

Jag tror som du att det bara bör vara 2 ulvar kvar men risken är att det är tre.
Det är mest det att jag inte riktigt får ihop ekvationen om det är fler än två för jag tror mig nu ev ha passat in nutne i pusslet. Jag tror hon har en poäng med Kraxel för det stämmer inte riktigt där. Jag har läst igenom hennes inlägg igen och som det ser ut så kommer min röst antagligen hamna där ikväll.

Läs det jag skriver igen.

Rumpleteazer försöker få Nutne till ängel, och nu hänger begransad_utgava på. Jag vet inte vilka av de tre som sitter i lyan men det är iaf några av dem, det känner jag mig ganska säker på

Sedan om Nutne medvetet försöker spela ängel och hejas på av kollega/kollegor och en av rumpleteazer och en av b_g är lurad god vet jag inte.

Eller om Nutne är god och utnyttjas av onda rumpleteazer och b_g

Rumpleteazer försöker få Nutne till ängel, och nu hänger begransad_utgava på. Jag vet inte vilka av de tre som sitter i lyan men det är iaf några av dem, det känner jag mig ganska säker på
Nej, jag har inte pusslat in nutne som ängel. Du läser slarvigt vilket inte minskar mina misstankar mot dig.

Efter att ha tittat igenom inlägg och listor igen så:

begransad_utgava röstar på Kraxel

pga vad jag tror var en räddningsröst för Mrs_BC i DL1, för att jag tycker hon resonerar märkligt kring ängelrollsinnehavaren och för att hon nu kommer med rätt märkliga räddningsteorier som verkar lite svagt underbyggda.

edit: och eftersom jag börjat fatta vilken roll nutne har så väljer jag att följa henne idag även om jag även håller Smartass som god så är jag inte lika säker på rumpleteazer som ond.

Efter att ha tittat igenom inlägg och listor igen så:

begransad_utgava röstar på Kraxel

pga vad jag tror var en räddningsröst för Mrs_BC i DL1, för att jag tycker hon resonerar märkligt kring ängelrollsinnehavaren och för att hon nu kommer med rätt märkliga räddningsteorier som verkar lite svagt underbyggda.

edit: och eftersom jag börjat fatta vilken roll nutne har så väljer jag att följa henne idag även om jag även håller Smartass som god så är jag inte lika säker på Rrumpleteazer som ond.
Du kan räkna med att ulvarna lanserar en kandidat, är det rumple eller Kraxel? Eller är det 2 goda.

Cora röstar på Kraxel

Jag tror att Nutne kan ha en poäng. Sedan tycker jag att kraxel vrider på mina ord. Sedan kanske det var så att hon i första lynchen röstade å G för att rädda Mrs_BC.

Nutne skrev att hon trodde Kraxel är ond och så väljer hon att splittra röster. Konstigt i min värld, för en god.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar