Morden i Midsomer (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
:rofl: Jag bara älskar hur de som INTE är med i leken tar över... Men enormt skönt att ängeln skyddade rätt person. Nu vet i alla fall ängeln om en annan god, hoppas det hjälper oss mer idag. :)
Hur vet du att ängeln känner till någon annan person och inte skyddade sig själv?

Efter att ha slutat sura (sorry nutne men jag tröttnade verkligen) så är min slutsats att Rumpleteazer bör vara ond och fick hjälp att vända lynchen. Frågan är vilka av de som hjälpte henne som sitter i lyan? Det hade ju varit enkelt att peka på alla som röstade på Frontline igår men eftersom jag håller Smartass åt det goda hållet så faller det lite.
Nästa fråga jag då måste ställa mig är vilken väg som ska tas - ska jag försöka lägga krut på att lista ut vilka som är ludna utifrån gårdagens roster eller ska jag köra "en ulv i taget-principen"? För isf faller min röst på Rumpleteazer ikväll.
Goda MÅSTE dock samla sina roster ikväll för annars är det över.

Jag tycker fortfarande att kraxel är skum... Inga nya teorier dock, utan bara samma tugg som jag muttrat om tidigare.

Efter att ha slutat sura (sorry nutne men jag tröttnade verkligen) så är min slutsats att Rumpleteazer bör vara ond och fick hjälp att vända lynchen. Frågan är vilka av de som hjälpte henne som sitter i lyan? Det hade ju varit enkelt att peka på alla som röstade på Frontline igår men eftersom jag håller Smartass åt det goda hållet så faller det lite.
Nästa fråga jag då måste ställa mig är vilken väg som ska tas - ska jag försöka lägga krut på att lista ut vilka som är ludna utifrån gårdagens roster eller ska jag köra "en ulv i taget-principen"? För isf faller min röst på Rumpleteazer ikväll.
Goda MÅSTE dock samla sina roster ikväll för annars är det över.

Jag är helt med dig, och noterar att nutne vill vända ögonen mot Kraxel som röstade på Rumple sist.

Vad tycker du om Nutne?

Jag är helt med dig, och noterar att nutne vill vända ögonen mot Kraxel som röstade på Rumple sist.

Vad tycker du om Nutne?

Fast jag vänder ögonen mot Kraxel pga detta:

Kraxel tyckte jag betedde sig suspekt igår, hon ville inte rösta på den som hade flest röster, för att när jag ifrågasatte det, ändå lägga sin röst där. Nu förklarade hon sig med IRL, vilket kan stämma, men det känns ändå knepigt.

Därefter har hon drivit på resonemanget kring coras eventuella "godförklarande" av sig själv, vilket gör att jag reagerar ännu mer på henne.

Jag behöver lägga en tidig säkerhetsröst, kommer troligen i god tid före DL (om den är 22 som vanligt).

Smartass röstar på rumpleteazer

Rumpleteaser utmärker sig genom att driva hårt mot frontline som visade sig vara god igår. Hon var den som var upp mot goda front och jag har svårt att tänka mig att det var 2 goda omröstningen stod mellan. Hon har dessutom usel röststatisik och verkar i hård konkurrens med Nutne inte vara så värst intresserade av att få ut ulvar.

Fast jag vänder ögonen mot Kraxel pga detta:

Kraxel tyckte jag betedde sig suspekt igår, hon ville inte rösta på den som hade flest röster, för att när jag ifrågasatte det, ändå lägga sin röst där. Nu förklarade hon sig med IRL, vilket kan stämma, men det känns ändå knepigt.

Därefter har hon drivit på resonemanget kring coras eventuella "godförklarande" av sig själv, vilket gör att jag reagerar ännu mer på henne.

Alltså, det är 2 minuter mellan mitt första och andra inlägg den dl du pratar om. Jag hade i te sett ditt inlägg så du behöver inte tro att det var pga dig jag röstade som jag gjorde.

Det gjorde jag eftersom jag hade ont om tid och inte hittade någon mer skum att rösta på. Det var antingen Groznyj eller inte rösta alls i det läget.

Och det visade sig ju vara klokt att reagera lite på alla röster på Groznyj... Då är det lite mer skumt att inte reagera

Jag behöver lägga en tidig säkerhetsröst, kommer troligen i god tid före DL (om den är 22 som vanligt).

Smartass röstar på rumpleteazer

Rumpleteaser utmärker sig genom att driva hårt mot frontline som visade sig vara god igår. Hon var den som var upp mot goda front och jag har svårt att tänka mig att det var 2 goda omröstningen stod mellan. Hon har dessutom usel röststatisik och verkar i hård konkurrens med Nutne inte vara så värst intresserade av att få ut ulvar.

På vilket vis är jag inte intresserad av att få ut ulvar? Jag försöker komma med teorier, men ingen annan ville följa min teori på begransad_utgava igår, så då fick det bli en röst som gjorde skillnad istället. Tyvärr åt fel håll, men det visste jag inte då.

Alltså, det är 2 minuter mellan mitt första och andra inlägg den dl du pratar om. Jag hade i te sett ditt inlägg så du behöver inte tro att det var pga dig jag röstade som jag gjorde.

Det gjorde jag eftersom jag hade ont om tid och inte hittade någon mer skum att rösta på. Det var antingen Groznyj eller inte rösta alls i det läget.

Och det visade sig ju vara klokt att reagera lite på alla röster på Groznyj... Då är det lite mer skumt att inte reagera

Fast du måste väl hålla med om att det blir suspekt när du inte vill rösta på den som har flest röster på sig och sedan ändå gör det? Jag tycker det är ett typiskt ulvigt beteende där ulven "låtsas" vara bekymrad över att en god fått många röster på sig, men ändå lägger rösten där, för att sedan kunna gå tillbaka och säga "titta på mig, jag tvekade och ville inte rösta på den goda".

Fast du måste väl hålla med om att det blir suspekt när du inte vill rösta på den som har flest röster på sig och sedan ändå gör det? Jag tycker det är ett typiskt ulvigt beteende där ulven "låtsas" vara bekymrad över att en god fått många röster på sig, men ändå lägger rösten där, för att sedan kunna gå tillbaka och säga "titta på mig, jag tvekade och ville inte rösta på den goda".

Det får du såklart tycka men det vore intressant att se vad du tycker om de andra också istället för att bara bita dig fast vid mig. Man skulle kunna tro att du är @cirkus :p

Det får du såklart tycka men det vore intressant att se vad du tycker om de andra också istället för att bara bita dig fast vid mig. Man skulle kunna tro att du är @cirkus :p

Fast jag har skrivit om andra också... Vill du kan jag upprepa mig. Tex tror jag smartass är god, baserat på hur drivande hon varit mot Kakan. Har förvisso reserverat mig för att hon i teorin skulle kunna vara ulv, men det känns extremt långsökt. Sedan är jag väldigt osäker på cora och med tanke på rumpleteazers beteende igår skulle hon kunna vara ulv. Jag har även en teori om begransad_utgava, ifall du missat den?

Vad har du för teorier om de olika spelarna?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 539
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 522
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar