Jag behöver tips på inkallningen, jag förstår att han är en valp och att jag inte kan ställa krav på honom att det ska funka alltid, men som det är nu så kommer han 8/10 gånger jättefint, dom andra två gångerna springer han åt andra hållet (i trädgården, det är inget farligt) han förstår absolut vad jag vill, men han vill inte. Jag har provat med godare godis men det skiter han i. Provat att sätta mig på huk och locka, skiter han i, såhär tränar vi nu
Han får godis varje gång han kommer (han gillar absolut godis)
massa beröm såklart, jag belönar även när han kommer självmant utan att jag kallar på honom, jag kallar ofta på honom utan att vi ska göra något, alltså att han kommer, får godis och sen får han fortsätta med vad han vill. Det känns inte som att leksak skulle trumfa godis i detta läget. Jag undviker i längst möjliga mån att följa efter honom när han gör så, många gånger är det lek. Jag har tränat inkallning med alla hundar såklart men inget har gjort såhär och dom har varit vuxna. Han struntar i om jag går åt andra hållet, han är självständig och inte klängig alls
Han får godis varje gång han kommer (han gillar absolut godis)
massa beröm såklart, jag belönar även när han kommer självmant utan att jag kallar på honom, jag kallar ofta på honom utan att vi ska göra något, alltså att han kommer, får godis och sen får han fortsätta med vad han vill. Det känns inte som att leksak skulle trumfa godis i detta läget. Jag undviker i längst möjliga mån att följa efter honom när han gör så, många gånger är det lek. Jag har tränat inkallning med alla hundar såklart men inget har gjort såhär och dom har varit vuxna. Han struntar i om jag går åt andra hållet, han är självständig och inte klängig alls