Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan inte se rökning som en så stor grej i det sammanhanget. Sen är jag för all del lite undrande inför tanken på "krav" och på att göra avkall på "krav". Det stämmer inte riktigt med hur jag tänker på människor.
Inte du, nej.

Men för mig ÄR rökning en stor grej. Jag mår illa av rök. Fysiskt illa, och jag tycker att det luktar helt i klass med dålig hygien.

Och det du kallar krav? Du väljer att skilja på det och det du själv inte vill göra avkall på. Vad skiljer mina "krav" från dina premisser. Tex det om att känna sig bekväm med och trivas med?

Jag skulle aldrig kunna ha ett vettigt intellektuellt utbyte med en stinkande rökare. För att inte tala om kläder, hem, tänder och hud som alla påverkas extremt mycket av rökning.

Jag äcklas. Räcker inte äckel som "krav" i din värld?

Jag skulle aldrig kunna ha ett vettigt intellektuellt utbyte med en stinkande rökare.

Men det där låter ju jättekonstigt. Menar du att det inte i din omgivning finns en enda person som röker, som du därför inte kan ha ett intellektuellt utbyte med?

Om du och jag var vänner, skulle du då plötsligt inte längre kunna ha utbyte av våra samtal om jag började röka igen?

Men jag föredrar ändå att inte "ta" nån som äcklar mig bara för att jag inte kan få tag i nåt bättre....
Alltså jag tycker inte att tatueringar är särskilt snyggt på många men steget därifrån till att bli äcklad är ju otroligt långt. Är det inte jobbigt att gå runt och äcklas av något som så många har? Om du träffar nån som är helt fantastisk som du är supertänd på både intellektuellt och fysiskt och som sen naken visar sig ha nån liten tatuering nånstans, äcklar det dig så pass att du dumpar på en gång?

Just ordet äcklas är ju jättestarkt. Jag tycker inte om röklukt men jag blir inte äcklad av rökare. Jag tycker inte att piercingar är jättesnyggt men jag äcklas inte av piercade.

Sisådär- jetlagen börjar lägga sig...kom hem i fredags efter 24a dagar over there - Tom pratat dejting med tjejerna man umgås med på laststället ;) ...å se vad fel jag gör med amerikanska normer sett tydligen
Nya inputs kan ge bättre lycka nästa år när säsongen drar igång <3

Sisådär- jetlagen börjar lägga sig...kom hem i fredags efter 24a dagar over there - Tom pratat dejting med tjejerna man umgås med på laststället ;) ...å se vad fel jag gör med amerikanska normer sett tydligen

Om du träffar nån som är helt fantastisk som du är supertänd på både intellektuellt och fysiskt och som sen naken visar sig ha nån liten tatuering nånstans, äcklar det dig så pass att du dumpar på en gång?

Just ordet äcklas är ju jättestarkt. Jag tycker inte om röklukt men jag blir inte äcklad av rökare. Jag tycker inte att piercingar är jättesnyggt men jag äcklas inte av piercade.

Nja. Nu är risken att träffa en tatuerad man i min ålder (50-60) nästan obefintlig. De som är i min ålder och är tatuerade är antingen sjömän (och de är få) eller fängelsekunder (och de är noll intressanta)

Ja, ordet är starkt. Men min känsla är också stark. Inget jag kan göra något åt tyvärr.

Men det där låter ju jättekonstigt. Menar du att det inte i din omgivning finns en enda person som röker, som du därför inte kan ha ett intellektuellt utbyte med?

Om du och jag var vänner, skulle du då plötsligt inte längre kunna ha utbyte av våra samtal om jag började röka igen?
Faktum är att jag inte har några vänner som röker.

Däremot några bekanta och de äcklas jag rätt ordentligt av, fast de ju är alla kvinnor. En man på jobbet röker och hans rum är svårt att vistas i även de gånger han kommer till min ort och är där en dag.

Rökning finns helt enkelt inte i min vänkrets och har knappt gjort det under livet. Måhända har jag haft otur men jag har faktiskt inte träffat intellektuella personer som röker. De flesta smarta och intellektuella, bildade människor är kloka nog att inte röka. ;)

Du är smart. Du skulle inte börja röka igen :up:

@tanten Men om du träffar nån trevlig ung människa i jobbet som du sedan ser har en tatuering på armen, blir du äcklad av den personen då? För även om män i din ålder inte är tatuerade så träffar du väl på folk av alla åldrar? Eller menar du att du bara äcklas av tatuerade människor om du först sett dem som potentiella partners (av någon form)?

Faktum är att jag inte har några vänner som röker.

Däremot några bekanta och de äcklas jag rätt ordentligt av, fast de ju är alla kvinnor. En man på jobbet röker och hans rum är svårt att vistas i även de gånger han kommer till min ort och är där en dag.

Rökning finns helt enkelt inte i min vänkrets och har knappt gjort det under livet. Måhända har jag haft otur men jag har faktiskt inte träffat intellektuella personer som röker. De flesta smarta och intellektuella, bildade människor är kloka nog att inte röka. ;)

Du är smart. Du skulle inte börja röka igen :up:
Nej, jag kommer inte att börja igen, jag slutade för nio år sedan och har inte haft en tanke på att trilla dit igen.

Men menar du på allvar att du inte kan ha intellektuellt utbyte av någon bara för att den röker? (Och nu menar jag inte "det är dumt att röka, alltså är rökare dumma, haha"). Du träffar en person, ni har ett jättebra samtal igång, så bryter personen för att gå ut och röka och då var samtalet plötsligt inte bra längre? Låter helt galet i mina öron.

Nej, jag kommer inte att börja igen, jag slutade för nio år sedan och har inte haft en tanke på att trilla dit igen.

Men menar du på allvar att du inte kan ha intellektuellt utbyte av någon bara för att den röker? (Och nu menar jag inte "det är dumt att röka, alltså är rökare dumma, haha"). Du träffar en person, ni har ett jättebra samtal igång, så bryter personen för att gå ut och röka och då var samtalet plötsligt inte bra längre? Låter helt galet i mina öron.
Suck. det var ett försök att skämta.
Jag vill inte driva det här längre. Det förtjänar inte att synas så noga. Det är bara en känsla och en aversion.

Nej, jag skulle nog inte tycka samtalet blev sämre. Men min erfarenhet av inbitna rökare är att de
1) luktar illa
2) har dålig hälsa och dålig hygien.

Om jag en dag upplever något annat så vore det trevligt. Men ännu har det inte hänt i mitt liv.

Nja. Nu är risken att träffa en tatuerad man i min ålder (50-60) nästan obefintlig. De som är i min ålder och är tatuerade är antingen sjömän (och de är få) eller fängelsekunder (och de är noll intressanta)

Ja, ordet är starkt. Men min känsla är också stark. Inget jag kan göra något åt tyvärr.
Nu skulle jag inte beskriva mig som varken sjöman eller fängelsekund (möjligen då med nycklarna) men jag har en tatuering och jag är i din ålder. Så obefintlig lär den ju inte vara eftersom du hittade en här på buke med det begränsade utbudet av män som finns här.

(jag gjorde min i slutet av 70-talet och då var det verkligen inte vanligt)

@tanten Men om du träffar nån trevlig ung människa i jobbet som du sedan ser har en tatuering på armen, blir du äcklad av den personen då? För även om män i din ålder inte är tatuerade så träffar du väl på folk av alla åldrar? Eller menar du att du bara äcklas av tatuerade människor om du först sett dem som potentiella partners (av någon form)?
Är det så konstigt att ha olika nivåer på synen på människor omkring en?

Ja, jag tycker att det är äckligt med tatueringar. Men om jag har en tatuerad människa på jobbet, eller i min närhet på annat vis så är det bara en bekantskap.

Men ja, jag skulle ha svårt att vara fysiskt attraherad av någon som röker elelr är full av tatueringar. Dela bädd och attraktion... Jag skulle torka ihop fortare än kvickt....

@tanten Nej, det är inte märkligt alls, däremot tycker jag nog att det är märkligt att bli äcklad av trevliga, sympatiska människor bara pga en tatuering på en arm liksom. Det kanske är supervanligt att folk är vänner med människor som äcklar dem men för mig känns det väldigt främmande i alla fall. Har jag en piercad kollega sitter jag ju inte och blir äcklad, oavsett om jag hade velat ligga med personen eller inte.

Jag försöker bara förstå men du behöver inte förklara om du inte vill. Jag blev så fascinerad bara av ditt ordval.

Jag är gaddad. Men jag ser lite olika på tatueringar....de kan säga mycket om en människa. En del har hemska, hemmagjorda saker och symboler som kanske inte alltid är så trevliga, placerade lite random här och där på kroppen och för mig är det oattraktivt. Däremot proffsigt gjorda och väl placerade och igenomtänkta gaddningar med en personlig tanke el liknande bakom tycker jag är både fint och sexigt. Däremot dömer jag inte personens inre efter tatueringar. Antar att det för mig är som att vissa typer av kläder tycker jag är snyggt på vissa medans andra typer av klädstilar är för mig inte så attraktivt. Jag skulle dock inte sålla bort en person pga av det. :)

@tanten Nej, det är inte märkligt alls, däremot tycker jag nog att det är märkligt att bli äcklad av trevliga, sympatiska människor bara pga en tatuering på en arm liksom. Det kanske är supervanligt att folk är vänner med människor som äcklar dem men för mig känns det väldigt främmande i alla fall. Har jag en piercad kollega sitter jag ju inte och blir äcklad, oavsett om jag hade velat ligga med personen eller inte.

Jag försöker bara förstå men du behöver inte förklara om du inte vill. Jag blev så fascinerad bara av ditt ordval.
Jag tycker tatueringar är osmakligt och emellanåt rent äckligt. Men personen blir inte äcklig av det. Går det att förstå den skillnaden?
Piercingar i ansiktet är svåra att bortse från. Jag kommer på mig själv med att stirra på piercingen, inte se personen i ögonen.

Jag har bara så svårt att föreställa mig att jag skulle smeka en kropp och njuta av beröring av hud full av onaturligt pigment? Att jag skulle se armen, ryggen och känna huden och kunna bortse från de där svartblå fläckarna och suddiga strecken. För att inte tala om motiven. Jag har hittills inte sett ett enda motiv som jag gillat.

Gammal och full av unkna fördomar. Det är jag det ;)
tur att folk i min ålder är så opiercade och otatuerade. Om jag nu alls ska tro att jag kommer att ha något sexliv mer i livet.

tur att folk i min ålder är så opiercade och otatuerade. Om jag nu alls ska tro att jag kommer att ha något sexliv mer i livet.
Det är ju det dom inte är som du just fått bevis för.
Att du frågar om dom har en tatuering innan du blir kär i vederbörande är väl din grej. So be it.

@tanten

Jag kan absolut se skillnaden mellan att ogilla tatueringar och ogilla tatuerade.

Däremot tänker jag att man inte är tillräckligt tänd på någon om några svarta streck kan göra personen avtändande. På länge det inte är en svastika tatuerad eller nåt.

Jag tycker till exempel att rökning är rätt äckligt men bland det bästa sex jag någonsin haft var med en rökare. Herregud, är attraktionen stark nog kan den ju få en att överse det mesta.

Meeeeen, vi är ju alla olika såklart :).

Betänk den oerhörda kostnaden som uppstår för en rökallergisk kvinna som är i en tvåsamhet med en rökande man. Är en kostnad som någon kvinna egentligen har råd med?
Alltså jag har inte kommenterat rökning. Jag kommenterade kostnaden av att som kvinna leva/bilda par med en mansgris. Det är jävligt dyrt och det är alltid mer "ekonomiskt" att leva ensam i jämförelse.

Nu höftar jag bara men jag gissar att för en normalfrisk kvinna utgör tvåsamhet med en man en större dödlig risk än vad passiv rökning gör.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 709
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 306
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 523
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 338
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa hund
  • Valp 2025