Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som bara läsare i tråden så tänkte jag nu göra ett litet inhopp ;)

Är också lite av en mästare på halsfluss :p Och instämmer med att helgen borde absolut vara utom fara om penicillinet gör vad det ska, man ska vara "frisk" efter 2-3 dagar med penicillin. :)

Vi kanske skulle representera Sveriges OS-trupp inför Sjuk-OS 2018?
Tyvärr är jag sällan i halsflussform längre sen de tog mina älskade halsmandlar ifrån mig :mad:

Själv mailar jag med en bunt helt olika män. Några yngre, några äldre, några med vuxna barn, några utan, några varannan-veckas och en ensamstående med barnen på heltid.
En bor också på andra sidan stan och honom ska jag fika med efter jobbet imorgon.

Ingen av dom känns mer intressant än den andra. Och jag känner mig något avslagen....

Uppdatering från mig då:
HP pausat som sagt.
Tjötröven smsar ibland. Ger som förut inte mycket gensvar. Ett par korta, ytliga rader. Skulle han ta ny fart säger jag ifrån men i nuläget stör han inte så.....
Dejten som blev inställd i helgen är bortrest men ringer varje kväll och skickar nått sms på dagen. Svårt att veta någonting i nuläget. Men vi pratar om att ses i helgen. Han verkar vettig och realistisk runt dejtande. Återstår att se det där med kemi och sånt.
Förlåt, nu hoppar jag in från ingenstans, men kan erkänna att jag följt tråden "på avstånd" ett tag ;)

@Voff Måste fråga hur du resonerar här? Du kallar honom "tjötröven", det för mig är ett tecken på att du definitivt inte är intresserad av något mer med honom över huvud taget. Varför låter du honom hållas? Visst att du skriver i nuläget stör han inte så... men varför skulle du då kalla honom tjötröven? Och varför hålla honom på halster?
Förstår att det inte är trevligt att avsluta något med någon som uppenbarligen är intresserad (har varit i situationen någon gång jag med), men som det är nu kommer det ju inget gott av att låta det fortsätta för någon av er?

Menar inte att hoppa in här och vara otrevlig, är bara uppriktigt nyfiken på hur du resonerar!

Det är nog lätt att man blir "beroende" av nätdejtsajterna. Precis som andra sajter. Utan att egentligen ha motivationen :)

Mm, fast för min del är det nog enda chansen att faktiskt försöka hitta någon om jag inte vill åldras ensam.
På jobbet känns inte aktuellt och min umgängeskrets är minst sagt minimal.
Och så är jag lat/bekväm och introvert. :grin:

Förlåt, nu hoppar jag in från ingenstans, men kan erkänna att jag följt tråden "på avstånd" ett tag ;)

@Voff Måste fråga hur du resonerar här? Du kallar honom "tjötröven", det för mig är ett tecken på att du definitivt inte är intresserad av något mer med honom över huvud taget. Varför låter du honom hållas? Visst att du skriver i nuläget stör han inte så... men varför skulle du då kalla honom tjötröven? Och varför hålla honom på halster?
Förstår att det inte är trevligt att avsluta något med någon som uppenbarligen är intresserad (har varit i situationen någon gång jag med), men som det är nu kommer det ju inget gott av att låta det fortsätta för någon av er?

Menar inte att hoppa in här och vara otrevlig, är bara uppriktigt nyfiken på hur du resonerar!

För att han var fruktansvärt tjötig och "på" i början....så namnet har liksom hängt kvar. Ni vet vem jag pratar om...
Nu hör han ju bara av sig med nått sms då och då. Vanliga "Hej,Hur mår du-sms"
Jag håller ingen på halster :( Har inte lovat honom någonting. Jag har meddelat honom att jag tagit bort mig från HP pga att jag är mätt på nätdejtande och att jag inte har någon energi att lägga på dejtande i nuläget. Och jag har tidigare skrivit här att jag inte bjuder in till fortsatt kontakt med att frågor, förslag eller liknande.
Ser väl ingen anledning att säga till han att sluta höra av sig när han inte är otrevlig eller jobbig. Skulle han däremot bli som förut igen har jag ju skrivit tidigare att då får jag säga ifrån. Men i nuläget ser jag ingen anledning i att slänga nått sånt i ansiktet på honom när han inte är "på" längre.

Jag har ju fortfarande kontakt med Mr Dejt även om vi inte dejtar och han är en supertrevig vän även om det aldrig blev något mellan oss. Den här killen kanske också är skittrevlig som vän? Nu vet han ju att jag inte vill dejta.

@Voff Ok, då kanske jag har läst för hastigt, eller blandat ihop det. Trodde det var du som "lovat" honom att ses igen redan på första dejten. Hade missat att du sagt till honom att du inte ville dejta. Har du gjort det så håller jag med om att du inte håller på halster!
Hade även missat att du såg förhoppning om en vänskap i denna bekantskapen. Att du har fortsatt kontakt med mr Dejt tycker jag i detta sammanhanget inte alls är konstigt.

Var inte meningen att göra dig ledsen, utan jag var nyfiken på hur du resonerade...

@Voff Ok, då kanske jag har läst för hastigt, eller blandat ihop det. Trodde det var du som "lovat" honom att ses igen redan på första dejten. Hade missat att du sagt till honom att du inte ville dejta. Har du gjort det så håller jag med om att du inte håller på halster!
Hade även missat att du såg förhoppning om en vänskap i denna bekantskapen. Att du har fortsatt kontakt med mr Dejt tycker jag i detta sammanhanget inte alls är konstigt.

Var inte meningen att göra dig ledsen, utan jag var nyfiken på hur du resonerade...

Du har helt rätt i att vi sa på dejten att ses igen. Men sedan dess har jag som sagt ångrat mig.
Jag har inte skrivit här att jag sa till honom i söndags att jag var mätt på dejtandet, så vad jag har sagt till honom vet ingen :) Skrev nog bara här att jag stängt ner HP. Man skriver ju liksom inte allt här........
Att jag har någon förhoppning om vänskap med även denna bekantskap vet jag inte....jag går liksom aldrig in med den förhoppningen. Men jag är heller inte den som utesluter. Det får bli som det blir. Det beror ju på hur saker och ting utvecklas.

Jag måste bara flika lite, visst kanske man kan finna goda vänner via nätdejting, men mitt huvudsyfte är definitivt inte att skaffa fler kompisar. Jag hinner knappt med dom jag redan har.

Men skulle det vara så att någon dröjer sig kvar och blir en jättebra kompis så kan det vara en bonus förstås. Jag själv ser dock ingen mening med att hålla kontakt bara för att "kompisgrejen" skulle kunna vara en möjlighet.

Mm, fast för min del är det nog enda chansen att faktiskt försöka hitta någon om jag inte vill åldras ensam.
På jobbet känns inte aktuellt och min umgängeskrets är minst sagt minimal.
Och så är jag lat/bekväm och introvert. :grin:
Jo, men om du inte är inne på det mentalt så kan det faktiskt löna sig att ta ett avbrott. Att ta upp det igen när du är motiverad. Jag tror iaf att det kan missgynna dig att hänga där när du inte är motiverad, för då kan ju guldkornen te sig trista. Om du ta ett avbrott och hoppar på igen när du kkänner dig taggad kanske du lättare kan hitta de som du kan fatta tycke för. Men som sagt, min teori :)

Jo, men om du inte är inne på det mentalt så kan det faktiskt löna sig att ta ett avbrott. Att ta upp det igen när du är motiverad. Jag tror iaf att det kan missgynna dig att hänga där när du inte är motiverad, för då kan ju guldkornen te sig trista. Om du ta ett avbrott och hoppar på igen när du kkänner dig taggad kanske du lättare kan hitta de som du kan fatta tycke för. Men som sagt, min teori :)

Mjo, du har förmodligen rätt.
Jag lever väl på hoppet att få bli swept away liksom. :)

Även jag har pausat mitt HP-konto för tillfället. Min te-dejt var väldigt trevligt och för en gångs så var det ju positiva känslor från båda om att ses igen! Men, flera misslyckanden på den fronten, att få ihop något.

Och jag är lite otålig av mig och känner väl lite "mäh, skit samma då". Samtidigt som jag inte helt tycker det är okej att släppa det heller eftersom jag sällan hittar folk jag finner tillräckligt intressanta på rätt sätt, som känner det samma. Visst, upprätthåller en form av kontakt, stundtals långa sms (dock inte som @Voff s tjötröv, utan mer lagom långt långa ;)) och det ställs frågor och motfrågor etc. Men jag vill ju ses, inte ha brevvänner :(

Även jag ligger lite lågt med dejtandet nu. Har dock kontakt med en kille som verkar trevlig, han heter samma som mitt ex dock :p

Hästkillen har det varit knäpptyst ifrån och ärligt talat är jag inte så intresserad av att gå vidare där heller.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 704
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 306
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 518
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 337
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka