Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Voff Jag förstår dig, du har ju verkligen legat i på sistone med dejtandet. Man kan nog behöva en paus och ladda om. Och kanske blir det något mer med telefonkontakten.

@hindalhunned Jag har också skrivit om min presentation flera gånger, och bytt ut bilder. Har visat presentationen för min syster, och fått input från henne, men vill inte dela den med någon annan, det känns väldigt privat. Märkligt nog, den är ju redan exponerad för x-antal vilt främmande människor på nätet. :)

Första tiden var jag väldigt passiv i sökandet, blev ganska överrumplad över mängden folk som kontaktade mig. Och knäppgökarna! Men det lugnade ned sig när jag inte längre var "ny". Nu är det ett lite lagom antal personer som hör av sig, men framförallt så har jag bestämt mig för att ta kontroll över situationen. Klart bättre att själv välja ut de man vill kontakta, än att vänta på att någon intressant hör av sig.

Det där med Mr Nyskiten sved ordentligt. Det är först nu de sista två veckorna som jag kommit på att jag inte gått och tänkt på honom och funderat så mycket. Se den där tjötröven direkt på det. Visst...en å annan säkert vettig karl har ju skrivit men jag har haft svårt att ta till mig något efter de händelserna och de vanliga stollemedelanderna.
Och det kanske är just det som är nyckeln till bristen på framgång...att man är för mätt på intryck?

Det där med Mr Nyskiten sved ordentligt. Det är först nu de sista två veckorna som jag kommit på att jag inte gått och tänkt på honom och funderat så mycket. Se den där tjötröven direkt på det. Visst...en å annan säkert vettig karl har ju skrivit men jag har haft svårt att ta till mig något efter de händelserna och de vanliga stollemedelanderna.
Och det kanske är just det som är nyckeln till bristen på framgång...att man är för mätt på intryck?

För min egna del känner jag mest att dom flesta som skriver inte alls är seriösa, alltså dom är inte ute efter några fasta förhållanden och då blir dom per automatik slöseri med tid för mig. Och jag känner mig bränd på tvåmånadersdejten...

Jag vill inte hoppa på det tåget igen, med någon som känns 100% rätt men som sen visar sig faktiskt inte vilja ha något "ordentligt" förhållande.

För min egna del känner jag mest att dom flesta som skriver inte alls är seriösa, alltså dom är inte ute efter några fasta förhållanden och då blir dom per automatik slöseri med tid för mig. Och jag känner mig bränd på tvåmånadersdejten...

Jag vill inte hoppa på det tåget igen, med någon som känns 100% rätt men som sen visar sig faktiskt inte vilja ha något "ordentligt" förhållande.

Precis så är det ju även för mig. Och de som är seriösa blandas liksom ut i gröten av allt och försvinner i nuläget.

OM jag åker iväg på stadsweekend och vågar mig på att gå på dejt i helgen. Hur fasen skall jag lägga upp det? Vill inte att det skall kännas som en så stor grej! Skönt med tips från mer vana nätdejtare. EGENTLIGEN är det inte en stor grej, men det är ju en tröskel att komma ut på första dejterna.

Fasen alltså, å ena sidan "borde" jag kanske passa på att träffa ett par stycken. Å andra sidan blir jag nervös bara av att tanken på en dejt överhuvudtaget. :p Hur beter man sig? Är det ok att ha flera dejter bokade med olika personer samma helg? Samma dag? Är man öppen med att man skall träffa flera? Känns ju lite märkligt, som att hålla audition. Ger man verkligen person 1 en rimlig chans om man vet att person 2 och 3 står i kön och väntar på sin dejt?

Hursomhelst så är det standup på lördag kväll, det är jag intresserad av att gå på och har inga problem med att göra det själv och sedan kanske gå ut en sväng. Funderar dock på att fråga den jag är mest sugen på att träffa om han vill göra mig sällskap. Men tänk om han är skitjobbig (eller tycker att jag är det :)). Då har jag "bokat in mig" på att hänga med honom i väldigt många timmar tänker jag.

Kanske bättre att boka in en mer tidsbegränsad dagtidsträff på lördagen, jag har tänkt gå och klippa mig, och kan ju ha klipptiden som "deadline" för att kunna säga tack och hej efter en fika. Men om det känns bra på fikan kan jag ju fråga om han vill med på standup senare och hoppas att det finns platser kvar tills dess.

OM jag åker iväg på stadsweekend och vågar mig på att gå på dejt i helgen. Hur fasen skall jag lägga upp det? Vill inte att det skall kännas som en så stor grej! Skönt med tips från mer vana nätdejtare. EGENTLIGEN är det inte en stor grej, men det är ju en tröskel att komma ut på första dejterna.

Fasen alltså, å ena sidan "borde" jag kanske passa på att träffa ett par stycken. Å andra sidan blir jag nervös bara av att tanken på en dejt överhuvudtaget. :p Hur beter man sig? Är det ok att ha flera dejter bokade med olika personer samma helg? Samma dag? Är man öppen med att man skall träffa flera? Känns ju lite märkligt, som att hålla audition. Ger man verkligen person 1 en rimlig chans om man vet att person 2 och 3 står i kön och väntar på sin dejt?

Hursomhelst så är det standup på lördag kväll, det är jag intresserad av att gå på och har inga problem med att göra det själv och sedan kanske gå ut en sväng. Funderar dock på att fråga den jag är mest sugen på att träffa om han vill göra mig sällskap. Men tänk om han är skitjobbig (eller tycker att jag är det :)). Då har jag "bokat in mig" på att hänga med honom i väldigt många timmar tänker jag.

Kanske bättre att boka in en mer tidsbegränsad dagtidsträff på lördagen, jag har tänkt gå och klippa mig, och kan ju ha klipptiden som "deadline" för att kunna säga tack och hej efter en fika. Men om det känns bra på fikan kan jag ju fråga om han vill med på standup senare och hoppas att det finns platser kvar tills dess.

Jag hade nog kört med en deadline och var dejten trevlig hade jag föreslagit en förlängning eller en dejt till, kanske redan samma kväll el nästa dag.

Jag skulle kunna tänka mig att träffa två personer samma helg men inte mer för det hade inte jag kunnat tagit in. Men då hade jag nog pratat lite med dem i telefon innan för att få en bättre känsla och hum om personen.

Ja deadline på första dejten är nog bra. Även om stand-updejt låter som en bra plan på pappret så ser jag framför mig hur det kan bli lite plågsamt att bara sitta bredvid en främling som man är nyfiken på i flera timmar innan man kan börja prata ordentligt. Skall ses innan och prata så är det ju upplagt för jobbigt läge om man inte visar sig trivas ihop och veta att det är sådär fyra timmars tvångshäng kvar.

Baksidan med möjligheten att träffa många olika kanske. Jag har en manlig vän som använt sig av Tinder en hel del, och av flera dejtingsidor och gått på jag vet inte hur många dejter det här året. Imponerad av hans ihärdighet. Men tycker mig också se ett mönster hos honom om att alltid leta efter något annat, någon annan kanske är "bättre." Men minst två gånger har det lett till någon sorts förhållanden iallafall varav den första visade sig ha väldigt andra värderingar än min kompis. Det senaste är nytt men pågår.

Det kan kanske bli en sorts rotlöshet och rastlöshet i sökandet om man dejtar för intensivt. Men det beror säkert också på hur man är som person.

Jag hade nog lagt dejten tidigt på dagen. Frukostdejt? El Lunchdejt? Och var det trevligt och lättsamt hade jag i slutet av dejten bjudit in till att följa med på stand up på kvällen. Annars hade jag gått på den själv :)

Då hinner du även klämma in en fika senare på dagen med en snubbe till om du vill ;)

Två personer på en och samma dag är för mycket för mig. Jag har helt enkelt inte färdigbehandlat Date#1 på Date#2, vilket är obra - och lite respektlöst mot Date#2.
Men en om da'n, flera dagar i sträck funkar för min del.

Bra att ha en första träff som är naturligt avgränsad i tid, en fika, en definierad promenad eller whatever - så att man har en icke oartig reträttväg om det visar sig att partnerämnet klickar tokfel.
Om det lirar kan man ju föreslå efter fikan att "vi kan väl ta en promenad medan vi ändå är igång?" eller nåt sånt.

Önskar dig lycka till! :)

Jag tror inte jag fixar att ha två dejter samma dag. Om dejt ett går kanonbra så skulle jag inte vara så mottaglig för dejt två hur trevlig han än vore misstänker jag och det känns inte juste. Och så kommer jag att ägna en liten del av hjärnan till att tänka å dejt två på dejt ett.

Därmed känns det som om det kan vara en fin plan att ta en förmiddagsfika med killen som jag skrivit mest med. (Jag borde ge honom ett arbetsnamn känner jag ;) ) Om det inte känns så intressant och det blir tack och hej så kan jag (hypotetiskt) med gott samvete ta kontakt med någon annan och träffa. Men känner jag mig själv rätt kommer jag att känna mig så nöjd med att ha vågat mig ut på dejt ett att jag nöjer mig med det på första trippen.

Om det känns väldigt bra finns det ju en stor del av helgen kvar till att hitta på något mer om man ses tidigt på lördagen.

Jag vill helst skriva lite med den jag träffar så att det blir ytterligare avdramatiserat att ses. Det blir inte en total främling man träffar.

Senast ändrad:
Jag hade inte heller fixat två dejter på samma dag!!!
Men kanske två samma helg om jag trodde killarna verkligen hade potential.

Ja...ge han ett "namn" så vi kan hålla isär lite va ;)

Blir lite roligare och personligare också :p

Jag hade inte heller fixat två dejter på samma dag!!!
Men kanske två samma helg om jag trodde killarna verkligen hade potential.
Ja...ge han ett "namn" så vi kan hålla isär lite va ;)
Blir lite roligare och personligare också :p
Låt oss kalla honom Todd Terje, det heter han definitivt inte och det kommer jag inte att råka kalla honom heller tror jag. :) Todd Terje är en DJ som är väldigt inne just nu i Norge och norska dubbelnamn är ju underhållande...

Tyvärr är det senaste på Todd Terjefronten att han har halsfluss. Men äter penicillin sedan ett par dagar tillbaka. Så han hinner nog repa sig såpass till helgen att han kan ta en fika.

Uppdatering från mig då:
HP pausat som sagt.
Tjötröven smsar ibland. Ger som förut inte mycket gensvar. Ett par korta, ytliga rader. Skulle han ta ny fart säger jag ifrån men i nuläget stör han inte så.....
Dejten som blev inställd i helgen är bortrest men ringer varje kväll och skickar nått sms på dagen. Svårt att veta någonting i nuläget. Men vi pratar om att ses i helgen. Han verkar vettig och realistisk runt dejtande. Återstår att se det där med kemi och sånt.

Låt oss kalla honom Todd Terje, det heter han definitivt inte och det kommer jag inte att råka kalla honom heller tror jag. :) Todd Terje är en DJ som är väldigt inne just nu i Norge och norska dubbelnamn är ju underhållande...

Tyvärr är det senaste på Todd Terjefronten att han har halsfluss. Men äter penicillin sedan ett par dagar tillbaka. Så han hinner nog repa sig såpass till helgen att han kan ta en fika.

Halsfluss.......hångelsjukan :love:

Stressa inte ut någon som inte är helt frisk på date - det är inte fair. Mot nån av er.

Lite modigt att lämna ut sitt telefonnummer, själv är jag lite paranoid över att prata om vad jag jobbar med med någon som vet vart jag bor. Det går nämligen lätt att lägga ihop ett och ett och snoka upp mig om jag delar med mig av mitt inte helt vanliga yrke.

@Jeffery nej du har helt rätt i det. Och jag hoppas att han kryar på sig så att det inte blir oaktuellt pg av sjuka. Har inte nämnt för honom att jag funderar på att åka in till stan i helgen heller ännu. Det trista är att om vi inte ses nu så går det förmodligen ganska många veckor innan jag har en hel ledig helg igen där inget annat är inbokat. Skulle kanske kunna åka in nästa helg på söndan, men då är det färre butiker öppna= färre andra ärenden i stan.

Hade lämnat ut nr precis innan dejten. Tur det eftersom han blev sjuk. Han ringde ett par timmar innan och hade fått feber som hann gå upp till 39 under kvällen så det var väl tur han aldrig åkte iväg.

Med Penicillin redan nu så borde din dejt va ok till helgen.

Voff// SM-mästare i halsfluss 2011

Som bara läsare i tråden så tänkte jag nu göra ett litet inhopp ;)

Är också lite av en mästare på halsfluss :p Och instämmer med att helgen borde absolut vara utom fara om penicillinet gör vad det ska, man ska vara "frisk" efter 2-3 dagar med penicillin. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 701
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 302
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 514
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 336
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V