Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är väl tiden snarare än avståndet som man får titta på. 10 mil genom Stockholm är ju inte samma sak som 10 mil landsväg som tar ca timmen. En timme till kärleken är inget konstigt. Sen åker jag ju alla gånger egen bil, vilket jag tycker är avkopplande och smidigt än T-banor och bussar.

Det är väl tiden snarare än avståndet som man får titta på. 10 mil genom Stockholm är ju inte samma sak som 10 mil landsväg som tar ca timmen. En timme till kärleken är inget konstigt. Sen åker jag ju alla gånger egen bil, vilket jag tycker är avkopplande och smidigt än T-banor och bussar.

Meh, när man slipper köra så kan man ju göra annat istället! :D T ex läsa eller jobba lite. :) Och så hade jag nog inte haft miljösamvete att slänga in timslång bilpendling flera gånger i veckan "bara" för att jag ville dejta.

Jag tycker också att det känns lite långt att åka 10-15 mil hemifrån för att dejta, men alternativet är ju att inte dejta alls. Och då går det sakta att få till en förändring.

Jag är lite avis på er som tycker att det inte är något problem att åka 10-15 mil för att träffas. Själv har kategoriskt dissat alla som bor på andra sidan stan.
Men om man ska ta sig 10 mil igenom Stockholm så kan det i värsta fall vara flera timmars göra... Det blir för besvärligt, helt enkelt.
Men det är ju många som pendlar längre även i sthlm. Min svåger jobbade tex i Västerås ett tag pendlade då Södermalm-Västerås dagligen. Sthlm-Uppsala är ju också tokvanligt pendlingsavstånd. Är bara förbindelsen bra så är det ju inga problem.

Här där jag bor nu finns ju i princip ingen kollektivtrafik att tala om men i vissa riktningar så går det på en timme att köra 12 mil (motorväg) och i andra tar 6 mil en timme (slingrig landsväg som passerar genom många olika samhällen). Så det beror helt på hur kommunikationerna ser ut.

Meh, när man slipper köra så kan man ju göra annat istället! :D T ex läsa eller jobba lite. :) Och så hade jag nog inte haft miljösamvete att slänga in timslång bilpendling flera gånger i veckan "bara" för att jag ville dejta.
Alltså om det funnits kollektivtrafik här så hade jag lätt använt den, men det gör det ju inte. Så bor man i en småstad eller medelstor stad och vill ha ett liv där man inte bara rör sig mellan bostaden och arbetet så får man acceptera att man måste köra bil tyvärr.

Men det är ju många som pendlar längre även i sthlm. Min svåger jobbade tex i Västerås ett tag pendlade då Södermalm-Västerås dagligen. Sthlm-Uppsala är ju också tokvanligt pendlingsavstånd. Är bara förbindelsen bra så är det ju inga problem.

Här där jag bor nu finns ju i princip ingen kollektivtrafik att tala om men i vissa riktningar så går det på en timme att köra 12 mil (motorväg) och i andra tar 6 mil en timme (slingrig landsväg som passerar genom många olika samhällen). Så det beror helt på hur kommunikationerna ser ut.

Ja, det är helt sant.

Jag tycker framförallt att det är tidsåtgången som är besvärande. Om det tar för lång tid för att kunna träffas blir det per automatik färre tillfällen att ses och därmed även svårare att lära känna varandra.

DET tycker jag är den största stötestenen liksom.

Ja, det är helt sant.

Jag tycker framförallt att det är tidsåtgången som är besvärande. Om det tar för lång tid för att kunna träffas blir det per automatik färre tillfällen att ses och därmed även svårare att lära känna varandra.

DET tycker jag är den största stötestenen liksom.

Vi flyttade ihop lite kvickt istället :p

Det är mer än två år sedan, så det gick ju bra ;)

Det är knepigt att få ihop tiden om båda jobbar osv. Jag hade semester när vi träffades, mkt praktiskt. Och han passerade min bostad på väg till och från jobbet (som just då var nära min bostad). Ödet? :rofl:
Jag vet inte om jag har några intentioner att flytta ihop med någon alls. Jag behöver mitt eget utrymme. Möjligen om man bodde i något som liknade ett kollektiv där jag ändå hade något som var mitt eget där jag kan få vara för mig själv. Men jag skulle kunna tänka mig att flytta och bo närmare tom granne med den jag är tillsammans med, men jag behöver mitt eget.

Det tycker jag är väldigt begripligt. Jag tänker att om du råkade träffa någon och ni ömsesidigt föll som furor för varandra, DÅ skulle det inte vara så jobbigt med någon timmes restid. Men att resa en timme eller mer för att träffa någon som man kanske, möjligen förhoppningsvis kan vilja bli ihop med - det är inte riktigt samma sak.

För mig handlar alla mina förflyttningar mer om tidsåtgången än om avståndet. Inom staden tar ju ganska korta sträckor rätt lång tid, på motorvägen omvänt.

Det tycker jag är väldigt begripligt. Jag tänker att om du råkade träffa någon och ni ömsesidigt föll som furor för varandra, DÅ skulle det inte vara så jobbigt med någon timmes restid. Men att resa en timme eller mer för att träffa någon som man kanske, möjligen förhoppningsvis kan vilja bli ihop med - det är inte riktigt samma sak.

För mig handlar alla mina förflyttningar mer om tidsåtgången än om avståndet. Inom staden tar ju ganska korta sträckor rätt lång tid, på motorvägen omvänt.
Jag har någonstans mellan 40 minuter och 1 h till mannens bostad. I början så åkte vi halva vägen var och träffades någonstans i mitten, sen alternerade vi lite ett tag. Nu när det är övernattningar så är vi mest hos honom då han är allergisk mot katt (och jag har katt).

Sen tror jag det handlar om vana, bor man i en liten stad får man ju nästan alltid åka en stund för att det ska "hända något kul". (Tillägg) Sen är det nästan en bonus för mig att få lämna den här stan ett tag :sneaky:.

Åh andra sidan är en storstad betydligt befolkningstätare och singeltätare så man borde ju inte behöva åka så långt.

Alltså om det funnits kollektivtrafik här så hade jag lätt använt den, men det gör det ju inte. Så bor man i en småstad eller medelstor stad och vill ha ett liv där man inte bara rör sig mellan bostaden och arbetet så får man acceptera att man måste köra bil tyvärr.

Det var inte arbetspendling jag pratade om. (Även om det också är ett intressant ämne så känns det onödigt att börja tycka till om just i dejtingtråden.)

Edit: Sorry, läser dåligt på mobilen.

Jag har blivit bekväm men här bor ju mycket människor inom rimligt avstånd. Jag dejtar en tjej från Malmö och det är ett lagom avstånd.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 693
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 293
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 507
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 332
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka