Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan bara tala för mig själv och jag har haft två längre förhållanden , ett på 6 år o ett på 20 år och har varit singel i 9 år ( mer eller mindre) och det är väldigt sällan jag saknar en man o leva med ..denna symboliserar nog mig ganska mycket

10632745_10204716719907659_6726804574799507553_n.jpg

Kan ju vara så. Men när man läser männens profiler så söker de ofta någon som är minst 10 år yngre än dem själva. Och ska ha en perfekt figur. Barnlös förstås och så vidare.

Och det är 500-600 hundra besök på männens profiler direkt så vi är många kvinnor som söker efter någon. Männen kan vara kräsna.

För min del faller typ hälften av alla män bort pga av att de röker.

Då får jag tipsa dig om svenska sajter. Där är absolut killarna i underläge gällande antal mot tjejerna. Du kanske tom hittar en som är villig att flytta utomlands. Dessutom finns det iaf ett gratisalternativ.
Sällan jag sett extrema krav på utseende eller att tjejen ska vara mycket yngre. Det finns...men är inte vanligt.
Men sen är det ju enormt mycket annat som ska matcha......

Visst kan man fortsätta söka livet ut, men sanningen är att det, åtminstone för mig, blivit minst smärtsamt att "gilla läget" eftersom det är ett permanent tillstånd. Jag är dock helt på det klara med att det för den absoluta majoriteten går att påverka, så därför backar jag tillbaka och låter er med hoppet kvar fortsätta debatten.

I perioder har jag valt att ignorera ensamheten och det har gått bra ett tag. Men ju äldre jag blir desto mer skulle jag vilja ha någon att dela vardagen med.

Och den skall ju åtminstone vara lika amazing som jag. ;) Annars kommer vi ju inte att ha det så trevligt ihop.

Jag tänker inte acceptera att det skulle vara "min lott" att leva ensam resten av mitt förhoppningsvis långa liv. För så tror jag inte livet fungerar. Jag vill inte hamna i uppgivenheten som jag ibland gjort kring singelskapet. När jag är där är jag definitivt inte mottaglig för möjligheter ens om de dyker upp mitt framför mig.

Jag tror på att hellre leva med föreställningen att jag faktiskt är ett kap och skulle kunna hitta någon som vill ha mig. Bara att vi inte träffats ännu. Det håller mig borta från avgrunden.

Voff beskrev känslan väldigt bra. Det vore otroligt skönt bara att slippa mötas av en tom lägenhet, höra att tv:n står på, eller få ett sms om att jag inte behöver åka och handla för det är redan fixat. Även om det är skönt att bara ha sig själv att rå om, så skulle det vara en lättnad att inte vara ensam med alla beslut och all vardagslogistik. Det tär! Och så behöver jag närhet sist men inte minst.

Idag vikarierade jag i köket på sonens skola. Fram kommer sen liten knatte och tittar på mig en säger han:
"Hej mattanten. vad heter du?"
"Jag heter Voff"
"Hur gammal är du?"
"Jag är 41 år"
"Har du barn?" (Ja det var en frågvis liten kille)
"Ja det har jag"
"Vad heter din man?"
"Öh...jag har ingen man"
"Va? Har du ingen man? Men du har ju barn!! Det går ju inte!!"

Man kanske skulle byta dejtingspår och skippa nätet?
Bonde söker fru?
Ensam mamma söker?
En pinsam medelålders kärring i Paradise Hotell?

Visst kan man fortsätta söka livet ut, men sanningen är att det, åtminstone för mig, blivit minst smärtsamt att "gilla läget" eftersom det är ett permanent tillstånd. Jag är dock helt på det klara med att det för den absoluta majoriteten går att påverka, så därför backar jag tillbaka och låter er med hoppet kvar fortsätta debatten.

Vill man ha förändring måste man se till att påbörja den förändringen själv. Jag gick till en livscoach och mycket med och i mig har blivit bättre under året pga det.

Och jag har ett renodlat vänskapsförhållande med Mr Dejt. Det känns rätt just nu.
Han är faktiskt en bra vän. Tacksam för att jag fick något för det 600:- MP kostade mig.
Ja, jag har också fått ett gäng nya kompisar. Trevliga män men ingen av dem som jag vill vakna bredvid!

Absolut, man får inga nya resultat av att fortsätta på samma vis.

Själv har jag jobbat mycket med mig själv och min inställning på egen hand senaste året och lyckats hitta tillbaka till mig själv och börjat tro på att jag är både fin och trevlig. Och duger som jag är.

Fram tills för kanske två veckor sedan mådde jag fantastiskt bra och var full av energi. Tror att nuvarande deppsvacka har en del att göra med stress på jobbet och i vardagen som kommit nu. Plus det sakta annalkande mööööörkret som ersatt det fantastiska höstvädret.

Jag har det bra på det stora hela, men det är när det är motiga dagar som jag mest saknar sällskap.

Mitt mål är inte att bo i Tyskland för evigt. Jag vill tillbaka till Sverige men i dagsläget måste jag stanna här.
Kan inte någon svensk man kidnappa mig och få hem mig till Sverige:d Nej, jag får försöka hitta någon här på plats de närmaste åren. Sen när dottern är 18 år kanske jag kan flytta tillbaka...om 6 år :arghh:

Mitt mål är inte att bo i Tyskland för evigt. Jag vill tillbaka till Sverige men i dagsläget måste jag stanna här.
Kan inte någon svensk man kidnappa mig och få hem mig till Sverige:d Nej, jag får försöka hitta någon här på plats de närmaste åren. Sen när dottern är 18 år kanske jag kan flytta tillbaka...om 6 år :arghh:

Håll dig borta från tyska män så du inte blir kvar ännu längre ;)

Jag vill inte bo en dag längre än nödvändigt här så skulle jag få ihop det med en lokal man så får han vara flyttbar. För jag har hittills laggt 9 år här och jag TRIVS inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 480
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 311
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Akvarietråden V