Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bor också för "off" känner jag. Jag tycker att de känns om en stor grej att köra många mil och lära känna folk som man på sikt hoppas skall vilja flytta hit där jag bor. Jag är väldigt lite intresserad av att ha distansförhållanden som sagt. Jag kanske skjuter mig själv i foten genom att tänka så, men det händer ju faktiskt att folk hittar varandra på denna ort också, och det dyker då och då upp folk som jag inte träffat förut. Man umgås ju i olika kretsar. Och jag behöver ju bara en brukar jag resonera med mig själv.

Han som verkar vara min typ men som inte alls känns attraktiv för mig.....vi har skrivit mycket. Mest han...så nu har jag tagit upp att träffas. Men han kändes ljummen. Fick till svar "Vore kul. Får se om vi får till det någon gång". Jag tyckte det var ett tamt svar så jag sa att jag gärna vill träffas innan det går för lång tid (vi har skrivit i någon vecka nu) Vi är barnfria båda två nästa vecka....men han tar inga initiativ till att föra en diskussion om att ses så jag tappade intresset. Han är väl en av dom som bara vill skriva och skriva men aldrig ses....
Lägger han på is lite så får väl han visa lite framfötter. Finns fler att skriva med som kanske kan tänka sig att träffas över en kaffe.

Gör du det inte väldigt svårt nu? Det är väl bara att svara nåt normaltrevligt på temat Jotack, allt är okej.

Haha, jo! Det är det som är kruxet och anledningen till att jag inte har svarat ;)
Det där med att kommunicera enkelt har liksom inte ett automatiskt flyt... än.

Men tack för ypperligt tips på svar :up:

Bra tryck på HP i kväll. Många som känner sig ensamma fredagsmyssverige.
Har fått många meddelanden. Men merparten är:
"Hej. Vem är du?"
"Vad gör du?"
"Hej. Mår du bra?" ...och här har jag lust att skriva ett långt meddelande om hur skit jag mår ;)
"Har du haft en bra dag"
"Tjohoo i lingonskogen...." :confused:

Eftersom det saknas presentationer helt eller de är max två rader inklusive "Vill du veta något så fråga" och inte alltid ens en bild så blir jag inte jättesugen på att dra igång något skrivande på så futtig bas.

Är jag för vrång?
Svarade en trots allt. Han skriver iaf vetta svar tillbaka.

Bra tryck på HP i kväll. Många som känner sig ensamma fredagsmyssverige.
Har fått många meddelanden. Men merparten är:
"Hej. Vem är du?"
"Vad gör du?"
"Hej. Mår du bra?" ...och här har jag lust att skriva ett långt meddelande om hur skit jag mår ;)
"Har du haft en bra dag"
"Tjohoo i lingonskogen...." :confused:

Eftersom det saknas presentationer helt eller de är max två rader inklusive "Vill du veta något så fråga" och inte alltid ens en bild så blir jag inte jättesugen på att dra igång något skrivande på så futtig bas.

Är jag för vrång?
Svarade en trots allt. Han skriver iaf vetta svar tillbaka.
Jag tänker att folk som är nyreggade och inte så internetvana kanske inte har några slipade profiler utan bara "kör lite". Så de kanske inte är oseriösa, bara färska?

Visst....så är det säkert i många fall. Men vissa känner jag igen sen mp-tiden.

Jag tror också att en hel det tröttnar på att ens försöka skriva mer än ett hej efter en längre tid av inga svar alls. Och hoppas att hejet skall leda till att chatta en stund och kanske kunna få till en dejt. Pratade med två manliga kompisar som nätdejtar och de sa att de oftast skriver väldigt kort och föreslår att träffas så fort som möjligt för att det ändå är i verkligheten man känner hur personen är.

Jag tror jag har någonsorts (förmodligen) obefogad stalkerfobi. Känns lite obehagligt att bo på en liten ort (5-6000 invånare i "staden" med omkringliggande bostadsområden inräknat) och på dejtingsidan visa exakt där jag bor. Hur gör ni andra som bor på små platser?

Jag tror också att en hel det tröttnar på att ens försöka skriva mer än ett hej efter en längre tid av inga svar alls. Och hoppas att hejet skall leda till att chatta en stund och kanske kunna få till en dejt. Pratade med två manliga kompisar som nätdejtar och de sa att de oftast skriver väldigt kort och föreslår att träffas så fort som möjligt för att det ändå är i verkligheten man känner hur personen är.

Jag tror jag har någonsorts (förmodligen) obefogad stalkerfobi. Känns lite obehagligt att bo på en liten ort (5-6000 invånare i "staden" med omkringliggande bostadsområden inräknat) och på dejtingsidan visa exakt där jag bor. Hur gör ni andra som bor på små platser?

Jag har skrivit den närmaste staden ( 3 mil dit..tar 15-20 min) som boendeort. När jag sen börjar skriva med någon så talar om som det är. Det ger även mig ett bättre sökområde och fler hittar mig. Tror inte många skulle bry sig att klicka in på den här lilla hålan för å se om det fanns någon singel ;)
Egentligen så är det ju inte mer avstånd mellan min uppgivna ort och min riktiga än för de som bor i "Göteborg"....som är rätt stort att ta sig igenom.

Det är alldeles för lätt att på nätet plocka fram info om folk. Det går lika bra i större städer som på rena landsbygden. Det är väl egentligen de som skriver sig i Stockholm (och möjligtvis Göteborg) som kan känna sig rätt säkra, så länge de inte specar var nånstans de bor i den kommunen.
Eller, kanske inte då - se följande exempel:

Om du bara vet kön (och att människan bor i Sverige) på den du vill kolla, så har du 5.000.000 att söka bland.
Vet du dessutom vilken ålder människan har reduceras antalet att söka bland till endast 70.000 (kvinna, t.ex 46 år)
Har denna kvinna dessutom angivit stjärntecken (rätt harmlöst, väl?) delar vi den siffran med 12: 5833 (kvinna, 46 år, vädur)

Märk nu att vi inte vet vad denna kvinna heter, eller ens i vilken landsända hon bor i.
Men är man bara tillräckligt energisk går det att vaska fram denna kvinna redan nu.

Det vanligaste flicknamnet i Sverige är Anna. Mer än 300.000 heter så. Samtidigt är Stockholm den största kommunen, med mer än 900.000 innevånare.
Men om vi tittar på en kvinna, 46 år gammal, vädur - som heter Anna i tilltalsnamn, och är skriven i Stockholm - då hittar vi bara 29 stycken.

Heter du något annat och/eller bor i någon annan kommun - då blir det färre att söka av för den som vill stalka.

Det är alldeles för lätt att på nätet plocka fram info om folk. Det går lika bra i större städer som på rena landsbygden. Det är väl egentligen de som skriver sig i Stockholm (och möjligtvis Göteborg) som kan känna sig rätt säkra, så länge de inte specar var nånstans de bor i den kommunen.
Eller, kanske inte då - se följande exempel:

Om du bara vet kön (och att människan bor i Sverige) på den du vill kolla, så har du 5.000.000 att söka bland.
Vet du dessutom vilken ålder människan har reduceras antalet att söka bland till endast 70.000 (kvinna, t.ex 46 år)
Har denna kvinna dessutom angivit stjärntecken (rätt harmlöst, väl?) delar vi den siffran med 12: 5833 (kvinna, 46 år, vädur)

Märk nu att vi inte vet vad denna kvinna heter, eller ens i vilken landsända hon bor i.
Men är man bara tillräckligt energisk går det att vaska fram denna kvinna redan nu.

Det vanligaste flicknamnet i Sverige är Anna. Mer än 300.000 heter så. Samtidigt är Stockholm den största kommunen, med mer än 900.000 innevånare.
Men om vi tittar på en kvinna, 46 år gammal, vädur - som heter Anna i tilltalsnamn, och är skriven i Stockholm - då hittar vi bara 29 stycken.

Heter du något annat och/eller bor i någon annan kommun - då blir det färre att söka av för den som vill stalka.
Så då kallar man sig för något annat, uppger visserligen rätt ålder men inte stjärntecken, födelsedatum eller exakt bostadsort så finns det fler att leta efter. ;)

Så här skrev jag i somras, i en tråd som numera är låst och citeringsomöjlig:

Den Paranoide Nätdejtarens Self Test:

Gå till denna sida. Skriv ditt förnamn och hemkommun i avsedd ruta. Skriv ditt födelesår i rutan för "Födelsedatum". Tryck [Sök]
http://www.ratsit.se/BC/SearchPerson.aspx

Se hur många som heter samma sak som du i din kommun, och är födda under samma år.
Ett korrekt angivet stjärntecken sållar bort (statistiskt sett 11/12) ytterligare 92%.

Slutsats, om man vill vara svårfunnen för stalkare:
1. Ha ALDRIG korrekt stjärntecken i din profil. Det låter ju väldigt oskyldigt, och ofarligt, men sållar direkt bort 11/12 av samtliga att söka på. Låt denna information vara tom.

2. Ange aldrig korrekt ålder för siten. Ta en ålder ett år yngre eller äldre än din verkliga, förslagsvis äldre om du är född på första halvåret. Nej, det gör ingenting om man skriver ett år äldre.

3. Kalla dig inte för "Bettan73" om du är född 1973. Det kan genomskådas även av människor som inte är raketforskare.

4. Ange en kommun vid sidan av den du bor i, förslagsvis den du bor närmast, för att luras så lite som möjligt.

5. Vid inital kontakt med folk, skriv under med ditt nickname och inte ditt förnamn. Inte ens första bokstaven i ditt förnamn. Skriver en kvinna i min ålder under med "P" så heter hon Pia.

6. Tala aldrig om initialt vilken del av kommunen du bor i. Postort är ett mycket bättre sökbegrepp än kommun, och spikar dessutom att du bor i just utsatt kommun.

7. Samt använd ALDRIG bilder i din profil som är offentliga på Internet, och kan knytas till ditt namn. Offentliga, men privata Facebookbilder är big no-no.

Google bildsök. Dra din bild du vill kolla till sökrutan på denna sida:
https://www.google.se/imghp?hl=sv

Hehe, jag bor i storstad och en av mina kollegor, som nätdejtade energiskt i några år, hade oturen att en av dejterna visade sig vara en annan kollegas exman. :D (Det var i och för sig inte det värsta med honom, det var värre att han vid dejten utgöt sig om att hon verkligen borde gå ner i vikt).

(Hon är för övrigt numera synnerligen lyckligt gift med en av sina nätdejter, han bodde två kommuner bort, de är ett fantastiskt fint par som bara lyser av trivsel med varann. Och han klagar inte på hennes vikt).

Någonstans tror jag man måste börja chansa.
Jag har blivit stalkad. Och det var hemskt. Men det var av en av mina bästa barndomsvänner.
Idioterna finns överallt.

Den här tanken att just nätet är en särskilt stor risk för att träffa på farliga människor - jag undrar hur välgrundad den tanken är egentligen. Hemmet - om där finns en man boende - är väl alltjämt den farligaste platsen för både kvinnor och barn.

Den här tanken att just nätet är en särskilt stor risk för att träffa på farliga människor - jag undrar hur välgrundad den tanken är egentligen. Hemmet - om där finns en man boende - är väl alltjämt den farligaste platsen för både kvinnor och barn.
Så nätdejting är alltså statistiskt sett en dålig idé för en kvinna, enligt ditt sätt att se det?

Precis Jeffrey. Jag känner mig "förlorad" redan på förhand som nätdejtare he he. Jag är dessutom svensk i norge så det är förmodligen särskilt enkelt att leta reda på mig. Men man kan ju inte vara domedagsprofet och räkna med att allt skall gå åt helvete hela tiden.

Ska man dra någon som helst slutsats av Petruskas post så bör den väl snarare vara den motsatta?
Hmm. Trodde nätdejting som fenomen var en form av strävan att gå från singel till parförhållande, dvs för majoriteten av kvinnorna från ingen man i hemmet till en man i hemmet.
Vad är det jag missar, menar du?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 480
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 311
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka