Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är alldeles för lätt att på nätet plocka fram info om folk. Det går lika bra i större städer som på rena landsbygden. Det är väl egentligen de som skriver sig i Stockholm (och möjligtvis Göteborg) som kan känna sig rätt säkra, så länge de inte specar var nånstans de bor i den kommunen.
Eller, kanske inte då - se följande exempel:

Om du bara vet kön (och att människan bor i Sverige) på den du vill kolla, så har du 5.000.000 att söka bland.
Vet du dessutom vilken ålder människan har reduceras antalet att söka bland till endast 70.000 (kvinna, t.ex 46 år)
Har denna kvinna dessutom angivit stjärntecken (rätt harmlöst, väl?) delar vi den siffran med 12: 5833 (kvinna, 46 år, vädur)

Märk nu att vi inte vet vad denna kvinna heter, eller ens i vilken landsända hon bor i.
Men är man bara tillräckligt energisk går det att vaska fram denna kvinna redan nu.

Det vanligaste flicknamnet i Sverige är Anna. Mer än 300.000 heter så. Samtidigt är Stockholm den största kommunen, med mer än 900.000 innevånare.
Men om vi tittar på en kvinna, 46 år gammal, vädur - som heter Anna i tilltalsnamn, och är skriven i Stockholm - då hittar vi bara 29 stycken.

Heter du något annat och/eller bor i någon annan kommun - då blir det färre att söka av för den som vill stalka.
Gör ett litet inhop. Provade att söka på mig själv, med förnamn, födelseår och kommun. Fick fyra i hela kommunen och då har jag ett vanligt Svenson namn. Men då bor jag i en av Sveriges minsta kommuner...

Det är alldeles för lätt att på nätet plocka fram info om folk. Det går lika bra i större städer som på rena landsbygden. Det är väl egentligen de som skriver sig i Stockholm (och möjligtvis Göteborg) som kan känna sig rätt säkra, så länge de inte specar var nånstans de bor i den kommunen.
Eller, kanske inte då - se följande exempel:

Om du bara vet kön (och att människan bor i Sverige) på den du vill kolla, så har du 5.000.000 att söka bland.
Vet du dessutom vilken ålder människan har reduceras antalet att söka bland till endast 70.000 (kvinna, t.ex 46 år)
Har denna kvinna dessutom angivit stjärntecken (rätt harmlöst, väl?) delar vi den siffran med 12: 5833 (kvinna, 46 år, vädur)

Märk nu att vi inte vet vad denna kvinna heter, eller ens i vilken landsända hon bor i.
Men är man bara tillräckligt energisk går det att vaska fram denna kvinna redan nu.

Det vanligaste flicknamnet i Sverige är Anna. Mer än 300.000 heter så. Samtidigt är Stockholm den största kommunen, med mer än 900.000 innevånare.
Men om vi tittar på en kvinna, 46 år gammal, vädur - som heter Anna i tilltalsnamn, och är skriven i Stockholm - då hittar vi bara 29 stycken.

Heter du något annat och/eller bor i någon annan kommun - då blir det färre att söka av för den som vill stalka.
Gör ett litet inhop. Provade att söka på mig själv, med förnamn, födelseår och kommun. Fick tre i hela kommunen och då har jag ett vanligt Svenson namn. Men då bor jag i en av Sveriges minsta kommuner...

För övrigt håller jag för närvarande att få delirium över allt tjatande om KIK! Ändå har jag med i min text att jag har inte kik och kommer heller inte att skaffa. Men allt för ofta så kommer likt förbaskat frågan inom 5 meddelanden. Och ju mer vrång mot kik blir jag då.
Och ja..jag har haft kik och tyckte det var helt blä för sen försökte flera pusha på nästa gräns...bildskickande. För mig känns det bäst att ta reda på det första i skrift och resten över telefon och träffar. Jag känner mig tyvärr inte bekväm med att adda en massa kontakter i fler forumsformer.

Känner mig urmossig och vrång :meh:

Jag vägrar oxå kik! Min korta tid på tinder hittade jag en kille som såg bra ut, vi messade lite och vi hade en del gemensamma intressen och verkade överlag ha trevligt, "pratade" om att träffas och sen ville han se fler bilder och jag har inga fler på fb som jag hade lust att lägga till i min profil (som alla kan se då) och när jag inte hade kik - nä då var det inte intressant med någon dejt längre :/

Jag vägrar oxå kik! Min korta tid på tinder hittade jag en kille som såg bra ut, vi messade lite och vi hade en del gemensamma intressen och verkade överlag ha trevligt, "pratade" om att träffas och sen ville han se fler bilder och jag har inga fler på fb som jag hade lust att lägga till i min profil (som alla kan se då) och när jag inte hade kik - nä då var det inte intressant med någon dejt längre :/

Klassiskt.
Har även fått på HP flera som i sitt första meddelande frågar om jag kan öppna mina privata bilder. Vad är det för vits med att ha dom privata om man låser upp dom direkt för alla som frågar? När jag har sagt nej och hänvisat till det som står i profilen...att jag låser upp dom när vi har nått en givande dialog....ja då har de försvunnit. Antar att de inte är ute efter en givande dialog då utan vill mest se bilder......
Då har jag ändå tre bilder som visar rätt tydligt hur jag ser ut offentligt. Två tydliga ansiktsbilder samt en helkroppsbild där man ser vilken koppstyp jag har. Enligt mig behöver man inte veta mer än så rent utseendemässigt. Då är man isf fokuserad på fel saker.

Påminner mig om en persons profil jag besökte. Han hade skrivit i presentationen att han visade sina bilder för "rätt person". Kort efter att jag lämnat profilen (utan att ha tagit kontakt) får jag ett mail där han skrivit att han öppnat sina bilder för mig. Jag kan inte låta bli att undra varför man har privata bilder om man ändå öppnar upp dom så fort någon besökt ens profil? Då är det ju ingen vits med att de är privata.

Klassiskt.
Har även fått på HP flera som i sitt första meddelande frågar om jag kan öppna mina privata bilder. Vad är det för vits med att ha dom privata om man låser upp dom direkt för alla som frågar? När jag har sagt nej och hänvisat till det som står i profilen...att jag låser upp dom när vi har nått en givande dialog....ja då har de försvunnit. Antar att de inte är ute efter en givande dialog då utan vill mest se bilder......
Då har jag ändå tre bilder som visar rätt tydligt hur jag ser ut offentligt. Två tydliga ansiktsbilder samt en helkroppsbild där man ser vilken koppstyp jag har. Enligt mig behöver man inte veta mer än så rent utseendemässigt. Då är man isf fokuserad på fel saker.
Fördelen är ju att folk inte kan skanna av en utan att ta kontakt och att man inte dyker upp med bild i högermarginalen när folk söker på ens profil. Jag har dock valt att inte visa min bild förrän jag mailat lite med personen ifråga :).

Hmm. Trodde nätdejting som fenomen var en form av strävan att gå från singel till parförhållande, dvs för majoriteten av kvinnorna från ingen man i hemmet till en man i hemmet.
Vad är det jag missar, menar du?
Parförhållande, Ja!
Man i hemmet? Det ska vara en exceptionellt bra en för att få flytta in hos mig ;)

Kan ju vara så. Men när man läser männens profiler så söker de ofta någon som är minst 10 år yngre än dem själva. Och ska ha en perfekt figur. Barnlös förstås och så vidare.

Och det är 500-600 hundra besök på männens profiler direkt så vi är många kvinnor som söker efter någon. Männen kan vara kräsna.

För min del faller typ hälften av alla män bort pga av att de röker.
HÄPP....... 500-600 besök???? stämmer inte haha..å kräsna??? stämmer inte heller du
Å rökning går fetbort för min del åxå som aldrig haft en giftpinne i käften ;)
MEN MEN
nu till dagen..klockan är 21,45 å jag e tebaks på hotellet efter en DEJT i usa <3
gick rätt bra..lite uppstyltat kanske..å så en av hennes vänner som fanns med på restaurangen för säkerhets skull <3
99 % av allt hon sa gällde frågor om hur det var i sverige nu
men men... det var ju trevligare än att sitta själv på hotellet en lördagskväll
ha det så trevligt från de gröna traktorernas land

Jag var date igår med en väldigt mycket yngre man. Han var trevlig. men man känner av åldersskillnaden trots allt. Han vill träffas igen, men jag tvekar. och han rökte trots att han skrivt att han inte rökte.

Varje gång efter jag träffat A är jag alldeles pirr i magen-fjortiskär! :love: Sen lägger det sig efter nån dag när jag kommer in i rutinerna här hemma igen, lite trist men praktiskt. Undra hur det kommer bli när jag har honom i samma stad sen! :)

Jag var date igår med en väldigt mycket yngre man. Han var trevlig. men man känner av åldersskillnaden trots allt. Han vill träffas igen, men jag tvekar. och han rökte trots att han skrivt att han inte rökte.

Min fredagsdejt rökte också, trots att han angett att han inte gjorde det. "Men bara två cigg om dan"....

Jag skulle ha blivit väääldigt irriterad då jag tycker att cigarettrök är bland det värsta som finns :yuck:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 480
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 311
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka