Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wow.....you go girl!
Har du sett han irl ännu eller är det en "nätis"?

Har inte loggat in på några dagar. Men har så mycket dötid på jobbet och blev lite inspirerad av @Mona dejt, så jag kollade av min inkorg. Den ena som jag skrivit endel med (som verkar vara min typ till sättet) hade undrat var jag tagit vägen och saknade våra meddelanden.

Tyvärr finner jag honom inte attraktiv på någon av de ca 10 bilder han har. Men man ska kanske avgöra det i verkligheten...

Sen har en annan svarat på ett meddelande som jag skickat för typ 4 dagar sen. Ett helt okej meddelande. Får svara honom ikväll när jag kommit hem och landat. Tyvärr bor han 23 mil bort.

Jag tillbringade helgen hos min bästis. Hon och hennes man träffades via nätdejting och hon sållade bort honom först, både utseendemässigt och även pga att han inte kunde skriva.
Men han tjatade till sig en dejt och idag är dom alltså gifta!

@Voff , det kanske kan vara värt att träffas en gång, i alla fall?

Jag tillbringade helgen hos min bästis. Hon och hennes man träffades via nätdejting och hon sållade bort honom först, både utseendemässigt och även pga att han inte kunde skriva.
Men han tjatade till sig en dejt och idag är dom alltså gifta!

@Voff , det kanske kan vara värt att träffas en gång, i alla fall?

Jag har alltid haft svårt att falla direkt för någon pga utseende. Mr Ny kände jag ju noll dragning till på de två första dejterna men eftersom vi hade så jäkla kul och trevligt blev det fler dejer. Och sen sa det Pang!
Absolut att man ska ge det en chans i verkligheten där mimik, utryck osv kommer fram.
Jag behöver nog bara hitta tillbaka till dejting-orken igen :)

Jamendåså! Jag är betydligt mer ytlig sådär i början. Vilken min bästis läxade upp mig för! :D

Jag ska försöka bättra mig.

Problemet är ju att INGEN är attraktiv för mig i början innan jag lärt känna personen och då är det svårt att ta till sig personen.

Problemet är ju att INGEN är attraktiv för mig i början innan jag lärt känna personen och då är det svårt att ta till sig personen.

Ja, då är det ju verkligen knepigt. Eller kanske lättare, beroende på hur man ser det.

Jag måste gilla det jag ser, och nu pratar vi enbart nätdejting, för att vilja träffas. Och sen får man bara hoppas att det håller i sig när man väl ses. Vilket verkligen inte är självklart.

Tyvärr finner jag honom inte attraktiv på någon av de ca 10 bilder han har. Men man ska kanske avgöra det i verkligheten...

Jag har många gånger tänkt att vilken tur att jag träffade min "man" irl. Vi hade aldrig träffats på nätet (där han också fanns, men på en annan sida än jag). Han är ju för gammal, fel stjärntecken och dessutom har han inte sånt utseende som jag hade fallit för på bild. ...men ack vad jag är kär :love:

Jag har många gånger tänkt att vilken tur att jag träffade min "man" irl. Vi hade aldrig träffats på nätet (där han också fanns, men på en annan sida än jag). Han är ju för gammal, fel stjärntecken och dessutom har han inte sånt utseende som jag hade fallit för på bild. ...men ack vad jag är kär :love:

Vad glad jag blir över att läsa ditt inlägg. Ler med hela hjärtat!
:D

Kul! Grattis!

Jag tror att så här kan det egentligen vara för de flesta av oss. Vi sorterar bort/filtrerar fram potentiella partnerkandidater på nätdejtingsidor enligt vad vår hjärna tycker skulle passa bäst, men sedan när man träffas första gången är det hjärtat som har vetorätt på om man vill ha en fortsättning eller inte.
Och i bortsorterings/framfiltreringsprocessen var inte hjärtat inblandat alls.

Jag har hävdat flera gånger att den frustration som vi nätdejtare vädrar härinne i grund och botten beror på att vi inte förstår denna skillnad - att vi istället för att utnyttja den, låter den sabba för oss.

Jag fick ett sms av tinderdejten i förrgår... Han var mycket trevlig men jag hade helt skrivit av det som en engångsgrej, spec efter att han inte fortsatte konversationen efter våra två artighetssms dagen efter.

Men nu fick jag alltså ett sms om att han bytt nummer och "hoppas allt är bra!". Hittills har jag inte lyckats formulera ett svar... Finns inget direkt att svara på? Och sedan är jag inte speciellt intresserad av att bibehålla någon kontakt eller ses igen. Känns tråkigt att vara - om det kan uppfattas så - otrevlig / oartig mot någon som ändå var riktigt sjysst och trevlig. Sprang jag på honom på gatan skulle jag tycka det var roligt och gärna prata ett tag.

Dilemma..

Det där har jag också tänkt på, man går ju egentligen enbart efter utseendet på dejtingsidorna. Är det inte en tilltalande bild så blir alla fall inte jag intresserad av att prata vidare. Dejten i morgon hade dock ingen bild alls, han började skriva till mig och sedan blev det en dejt av det :p

Tror du har rätt i mycket @jeffrey men att frustrationen kanske också beror på insikten om just det :)
Jag känner ju inte heller att det pirrar till i magen när jag ser på presentationerna eller fotografierna, men vet att jag i verkligheten får pirr av människor med väldigt olika utseenden och egenskaper. Så det bästa vore förmodligen att tok-dejta horder av "nätisar" som någon så fint skrev. (Nästan) oavsett hur de ser ut, eller vad de skrivit.

Jag fick ett sms av tinderdejten i förrgår... Han var mycket trevlig men jag hade helt skrivit av det som en engångsgrej, spec efter att han inte fortsatte konversationen efter våra två artighetssms dagen efter.

Men nu fick jag alltså ett sms om att han bytt nummer och "hoppas allt är bra!". Hittills har jag inte lyckats formulera ett svar... Finns inget direkt att svara på? Och sedan är jag inte speciellt intresserad av att bibehålla någon kontakt eller ses igen. Känns tråkigt att vara - om det kan uppfattas så - otrevlig / oartig mot någon som ändå var riktigt sjysst och trevlig. Sprang jag på honom på gatan skulle jag tycka det var roligt och gärna prata ett tag.

Dilemma..
Gör du det inte väldigt svårt nu? Det är väl bara att svara nåt normaltrevligt på temat Jotack, allt är okej.

Jag skulle nog kunna tänka mig att dejta horder av nätisar...om jag inte bodde så off!!!

Det är ju liksom 4-10 mil enkel väg varje gång man ska träffa någon. Får väl börja sälja reklamplatser på Lilla blå och tigga bensinsponsorer.....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 269
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 480
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 311
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka