Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag läst ikapp lite i tråden. Har varit lite frånvarande från Buke ett tag.
@Voff den där tredje personen verkar ju lite småintressant. Håller tummarna för det. :up:
Och såklart också att det går bra för @pontiacfarmer over there. :up:Kulturell blandning i förhållande är fina saker det, säger systeryster som hittat sig en Nordisk granne till... Ja till vad då? Jag vet inte om jag kan använda ordet pojkvän riktigt än. Dejt tycker jag att vi kommit förbi, men vad kallar vi stadiet mellan dejt och pojkvän (för mig finns det i alla fall ett stadie där emellan). Hur som helst så kommer han och hälsar på mig för första gången ikväll :love: och eftersom han är väldigt ordentlig och organiserad av sig, så kan ni ju gissa om systeryster städat järnet. Och så har jag köpt hans favoritfrukost till imorgon. Man fjäskar ju såklart lite såhär i början

Jag använder ju tinder som utgår från ens facebook (dvs jag har samma bilder). Idag hittade jag ett meddelande i other-mappen skickat för några veckor sedan. En för mig okänd man hade skrivit "hej! du finns på tinder! [en hel skolklass med smileys]".

1. Nähä?
2. Hade jag velat prata med dig så hade vi matchat på tinder.

:banghead:

Jag använder ju tinder som utgår från ens facebook (dvs jag har samma bilder). Idag hittade jag ett meddelande i other-mappen skickat för några veckor sedan. En för mig okänd man hade skrivit "hej! du finns på tinder! [en hel skolklass med smileys]".

1. Nähä?
2. Hade jag velat prata med dig så hade vi matchat på tinder.

:banghead:
Men det var väl bra att du fick veta att du fanns där? Du kanske inte visste ...:)

Skolklass :rofl::rofl::rofl:

Men det var väl bra att du fick veta att du fanns där? Du kanske inte visste ...:)

Skolklass :rofl::rofl::rofl:
Kunde ju vara någon som snott min identitet. Snällt av honom att varna!

Det konstiga var att jag kollade hans facebook och det fanns inte ens några tillgängliga foton på honom. Så han förväntade sig verkligen att enbart hans observationsförmåga skulle vara nog för att charma mig. O_o

Kunde ju vara någon som snott min identitet. Snällt av honom att varna!

Det konstiga var att jag kollade hans facebook och det fanns inte ens några tillgängliga foton på honom. Så han förväntade sig verkligen att enbart hans observationsförmåga skulle vara nog för att charma mig. O_o
Jamen man får väl ändå säga att han klarat första sållningen? De flesta hittar dig säkert inte ens på tinder :)

Jamen man får väl ändå säga att han klarat första sållningen? De flesta hittar dig säkert inte ens på tinder :)
Han har dessutom visat att han är en Man som Tar Initiativ. Och sådant vill ju vi kvinnor ha. Män som styr upp, inte backar undan och som kan söka upp en...

tumblr_mmyrux4OUn1sqx8w0o1_400.gif

Åkte till stan som planerat idag och medans jag var där hörde den där mannen jag skrivit med av sig. Eftersom vi bara var några gator ifrån varandra och jag inte druckit kaffe ännu så okejade jag en kopp och vi möttes på ett café.
Jättetrevlig, verkar vettig och såg bra ut i mina ögon. Vad han tyckte har jag inte en susning om.
Satt i alla fall i 3 timmar med samma kaffekopp och pratade.
Jag kan tänka mig att träffa honom igen vilket jag sa. Nu har jag fått ett första intryck och det kändes helt okej. Kan tänka mig att lära känna honom mer.
Känner dock fortfarande att vi nog lever i lite olika världar. Men de världarna kom lite närmare varandra efter att vi pratat om vissa saker.

Haha travkillen jag skrev om är visst en klasskompis från gymnasiet :D
Då vet jag alla fall att han är blond (han har ingen bild), då var han lång och väldigt smal, men det är ju några år sedan så undrar hur han ser ut idag :p

Haha travkillen jag skrev om är visst en klasskompis från gymnasiet :D
Då vet jag alla fall att han är blond (han har ingen bild), då var han lång och väldigt smal, men det är ju några år sedan så undrar hur han ser ut idag :p
Man kan i varje fall anta att han inte är kort och tjock idag.

Äsch! Den jag hade tänkt träffa från dejtingsidan bestämde sig för att sluta vara medlem och avsluta kontakten innan den ens börjat. Med motivationen att han just nu inte letar efter någon att vara tillsammans med. Nåja. Lika bra det eftersom han bor långt bort. Överväger att sluta vara medlem jag med. Jag känner mig inte särskilt bekväm med det här upplägget. Dessutom bor jag lite "dumt" till. Inom en radio på 10mil från mig finns det ca 15 reggade användare med någorlunda bra match enligt sökfunktionen. INGEN av dem ger mig något nyfiket pirr i magen som gör att jag vill träffa dem. Att resa flera timmar för att gå på dejt känns märkligt, jag vill helst inte ha distansförhållande över så stora avstånd. Har sett på nära håll vad det gör med folks psyke. ;) Och har även provat själv för många år sedan. För vissa går det säkert bra, men jag vill inte ha det så. Inte minst för att jag inte känner att jag har ekonomi nog för resandet det skulle innebära.

Äsch! Den jag hade tänkt träffa från dejtingsidan bestämde sig för att sluta vara medlem och avsluta kontakten innan den ens börjat. Med motivationen att han just nu inte letar efter någon att vara tillsammans med. Nåja. Lika bra det eftersom han bor långt bort. Överväger att sluta vara medlem jag med. Jag känner mig inte särskilt bekväm med det här upplägget. Dessutom bor jag lite "dumt" till. Inom en radio på 10mil från mig finns det ca 15 reggade användare med någorlunda bra match enligt sökfunktionen. INGEN av dem ger mig något nyfiket pirr i magen som gör att jag vill träffa dem. Att resa flera timmar för att gå på dejt känns märkligt, jag vill helst inte ha distansförhållande över så stora avstånd. Har sett på nära håll vad det gör med folks psyke. ;) Och har även provat själv för många år sedan. För vissa går det säkert bra, men jag vill inte ha det så. Inte minst för att jag inte känner att jag har ekonomi nog för resandet det skulle innebära.

Och jag som trodde JAG bodde dumt till!!!

Jag engagerar mig inte särskilt på HP. Har skickat ett meddelande till gårdagens dejt med ett tack osv. Nu på eftermiddagen hade han ännu inte läst det. Sen dess har jag inte varit inne och kollat. Men han skickade ett till mig av liknande typ i går.
Handen på hjärtat så har jag ingen jättelust för att öppna upp mig inför en främling och tindra med ögonen sas. Det där med Mr Nyskiten kändes.
Det tog mig 3½ år efter exets otrohet bortsett från ett kortade förhållande med en sjukligt svartsjuk person, att våga och vilja gå helhjärtat in för att börja dejta..tappade sugen lite igen. Den kommer tillbaka, behöver bara smälta det här lite.

Har de sista veckorna fått en mycket god vän att ventilera med. Kommer ni ihåg Mr Dejt? Vi har haft någon form av ytlig bekantskap i sommar. Har hörts av med korta "Allt väl-meddelanden" då och då. Han har också provat att dejta en i sommar.
Han har klivit av dejtingmarknaden helt och satsar helhjärtat på att stötta ett av sina barn som har det tufft. Det var där hans svajiga beteende började när vi sågs.... Vi pratar mycket och har fått en vänskap som känns bekväm. Men det är enbart vänskap i nuläget och vi har inte träffats eller så. Skulle vi göra det så skulle det inte alls kännas som en dejt.

En sak som jag upptäckt hos mig själv som jag ogillar och skulle vilja jobba bort är att jag upptäckt att jag har väldigt låga känslor om min egen dragningskraft gentemot de män som jag känner mig dragen till. Min inre röst (som förmodligen egentligen tillhör mobbare i skolåren) säger till mig att jag är ful, tråkig och lite jobbig och att jag inte är intressant nog för dem. Jag har arbetat stenhårt med min självkänsla det senaste året och massor har hänt. Och jag förstår att rösten i huvudet har fel, jag är söt, trevlig och kul att hänga med. Dessutom är jag ganska stark och smart. ;) Men ändå tvivlar jag ibland på att jag riktigt "duger", jag umgås mycket med män, för det har råkat falla sig så att jag skaffat mig många killkompisar genom åren. Men det blir liksom sällan mer än så. Jag blir vän med dem istället för uppraggad, eller raggar upp dem. Det är sällan det pirrar till och jag tänker att det kan bli något. Jo jag gjorde en rejäl insats på flörtfronten tyckte jag när jag kände mig starkt dragen till min numera bästa vän när vi lärde känna varandra förra året, och det kändes besvarat, pirrigt och bra. Men min låga självkänsla kombinerat med hans velighet och otydlighet gjorde att jag tappade självförtroendet igen efter en stund och det blev ingenting av det.

Det har sårat mig ganska rejält att sällan känna mig uppskattad som kvinna om ni förstår hur jag menar. Det låter lite töntigt i skrift, men generellt så har de senaste åren mestadelen av "uppskattningen" jag fått varit oönskad. Med få undantag. (Som min promenaddejt i våras, det var fint, och några trevliga fikor på semestern, men i vardagen står det still. Jag skulle må bra av att inte känna mig som en neutral varelse, utan... äh jag vet inte, men ni förstår kanske känslan.

Det blir liksom en ond cirkel där få män intresserar mig och få män verkar intressera sig för mig. Dessutom har jag upptäckt att jag blir väldigt osäker om mannen är uppenbart mycket mer erfaren än mig. (Som den sista förälskelsen som nyligen avslutat ett tio år långt samboförhållande med barn) Våra skillnader i erfarenhet kändes där som ett stort hinder för mig. Osäkerheten tog över. Många i min ålder har levt som sambos i flera år, kanske i olika konstellationer, medan jag inte ens kysst någon de senaste tio åren. Det skrämmer mig lite. Rösten i huvudet säger att det skall jag hålla inom mig för att inte verka konstig.

Jag vet att jag inte ÄR konstig, jag är inte socialt eller relationsmässigt inkompetent heller. Har bara råkat "bli över" på grund av val jag gjort i livet hitintills. Och nu när jag bor på liten ort så träffar jag inte så mycket nytt folk som ger nya möjligheter. Efter ett år har jag liksom träffat stor del av ungkarlskretsen och vi verkar inte ha mycket gemensamt dessvärre och då har jag ändå försökt vara open minded.

Jag försöker bara vara nöjd och avslappnad i ensamheten, men ibland kommer sorgen över att inte ha någon att dela vardagen med över mig och jag hör bara tystnaden i lägenheten och känner hur tomt det är när jag går och lägger mig ensam ännu en gång i en tom säng. :(

Visst, man hittar någon när man är nöjd med sig själv och slutar leta heter det. Jag är på det stora hela mycket nöjd med mig själv och mitt liv, och är avslappnad och trevlig när jag träffar andra människor. "Jagar" inte, men det är frustrerande att åren går och ensamheten består.

Runtomkring mig ser jag människor med betydligt lägre självkänsla än jag som faktiskt ändå träffat trevliga män och har det (till synes) bra, och människor med alla typer av utseenden som går hand i hand.

Ibland är ensamheten inget problem alls, men just ikväll är den en klump i halsen. Behövde få ur mig det här, och vet att det egentligen inte finns några svar eller lösningar på någonting.

Skulle vara fruktansvärt skönt med lite solskenshistorier i frågan, och inte "min moster är 45 och har heller aldrig varit sambo eller haft några långa relationer men har ett bra liv"...

En sak som jag upptäckt hos mig själv som jag ogillar och skulle vilja jobba bort är att jag upptäckt att jag har väldigt låga känslor om min egen dragningskraft gentemot de män som jag känner mig dragen till. Min inre röst (som förmodligen egentligen tillhör mobbare i skolåren) säger till mig att jag är ful, tråkig och lite jobbig och att jag inte är intressant nog för dem. Jag har arbetat stenhårt med min självkänsla det senaste året och massor har hänt. Och jag förstår att rösten i huvudet har fel, jag är söt, trevlig och kul att hänga med. Dessutom är jag ganska stark och smart. ;) Men ändå tvivlar jag ibland på att jag riktigt "duger", jag umgås mycket med män, för det har råkat falla sig så att jag skaffat mig många killkompisar genom åren. Men det blir liksom sällan mer än så. Jag blir vän med dem istället för uppraggad, eller raggar upp dem. Det är sällan det pirrar till och jag tänker att det kan bli något. Jo jag gjorde en rejäl insats på flörtfronten tyckte jag när jag kände mig starkt dragen till min numera bästa vän när vi lärde känna varandra förra året, och det kändes besvarat, pirrigt och bra. Men min låga självkänsla kombinerat med hans velighet och otydlighet gjorde att jag tappade självförtroendet igen efter en stund och det blev ingenting av det.

Det har sårat mig ganska rejält att sällan känna mig uppskattad som kvinna om ni förstår hur jag menar. Det låter lite töntigt i skrift, men generellt så har de senaste åren mestadelen av "uppskattningen" jag fått varit oönskad. Med få undantag. (Som min promenaddejt i våras, det var fint, och några trevliga fikor på semestern, men i vardagen står det still. Jag skulle må bra av att inte känna mig som en neutral varelse, utan... äh jag vet inte, men ni förstår kanske känslan.

Det blir liksom en ond cirkel där få män intresserar mig och få män verkar intressera sig för mig. Dessutom har jag upptäckt att jag blir väldigt osäker om mannen är uppenbart mycket mer erfaren än mig. (Som den sista förälskelsen som nyligen avslutat ett tio år långt samboförhållande med barn) Våra skillnader i erfarenhet kändes där som ett stort hinder för mig. Osäkerheten tog över. Många i min ålder har levt som sambos i flera år, kanske i olika konstellationer, medan jag inte ens kysst någon de senaste tio åren. Det skrämmer mig lite. Rösten i huvudet säger att det skall jag hålla inom mig för att inte verka konstig.

Jag vet att jag inte ÄR konstig, jag är inte socialt eller relationsmässigt inkompetent heller. Har bara råkat "bli över" på grund av val jag gjort i livet hitintills. Och nu när jag bor på liten ort så träffar jag inte så mycket nytt folk som ger nya möjligheter. Efter ett år har jag liksom träffat stor del av ungkarlskretsen och vi verkar inte ha mycket gemensamt dessvärre och då har jag ändå försökt vara open minded.

Jag försöker bara vara nöjd och avslappnad i ensamheten, men ibland kommer sorgen över att inte ha någon att dela vardagen med över mig och jag hör bara tystnaden i lägenheten och känner hur tomt det är när jag går och lägger mig ensam ännu en gång i en tom säng. :(

Visst, man hittar någon när man är nöjd med sig själv och slutar leta heter det. Jag är på det stora hela mycket nöjd med mig själv och mitt liv, och är avslappnad och trevlig när jag träffar andra människor. "Jagar" inte, men det är frustrerande att åren går och ensamheten består.

Runtomkring mig ser jag människor med betydligt lägre självkänsla än jag som faktiskt ändå träffat trevliga män och har det (till synes) bra, och människor med alla typer av utseenden som går hand i hand.

Ibland är ensamheten inget problem alls, men just ikväll är den en klump i halsen. Behövde få ur mig det här, och vet att det egentligen inte finns några svar eller lösningar på någonting.

Skulle vara fruktansvärt skönt med lite solskenshistorier i frågan, och inte "min moster är 45 och har heller aldrig varit sambo eller haft några långa relationer men har ett bra liv"...

Förstår vad du menar och känner igen mig själv i lite av det.
Skickar en kram för kvällen mot klumpen i magen.
Själv sover sonen i min säng så jag ska få lite mänsklig kontakt.

Tack. :) Människor behöver närhet för att riktigt må bra och ibland känner man sig lite trasig när man inte tankat upp på ett tag.

Jag har iallafall försonats någorlunda med tanken på att jag kanske inte kommer att få några barn, och att det kanske kan vara ok. Jag vet att det inte är försent, (jag är "bara 35") men jag vågar liksom inte bygga upp några förhoppningar kring det, så det är bättre att fokusera på fördelarna med att vara barnlös (och de är många :)). Försöker att inte tänka för mycket på det när folk med eftertryck säger att "Barn.. det är meningen med livet det!" Jag tror att meningen med livet snarare är att bli vän med sig själv och klara av att vara närvarande och lycklig i nuet.

Jag tror inte på att jag skulle vara "för kräsen", det är bara sällan som det dyker upp någon som jag känner att jag har kemi med, eller ens någon som visar intresse för mig. Eller så är jag inte mottaglig. :cautious: Jag vet att jag missat några tillfällen i yngre dagar för att jag inte fattade att personen i fråga faktiskt var intresserad, men det är historia.

Har de sista veckorna fått en mycket god vän att ventilera med. Kommer ni ihåg Mr Dejt? Vi har haft någon form av ytlig bekantskap i sommar. Har hörts av med korta "Allt väl-meddelanden" då och då. Han har också provat att dejta en i sommar.
Han har klivit av dejtingmarknaden helt och satsar helhjärtat på att stötta ett av sina barn som har det tufft. Det var där hans svajiga beteende började när vi sågs.... Vi pratar mycket och har fått en vänskap som känns bekväm. Men det är enbart vänskap i nuläget och vi har inte träffats eller så. Skulle vi göra det så skulle det inte alls kännas som en dejt.
Vänner kan man inte ha för många. :) Nu är det natt!

Ok, jag vill analysera och tolka lite eftersom jag inte har möjlighet att prata med personen i fråga just nu och jag har tråkigt.

Jag har ju en person jag bara inte lyckas skaka av mig och vars minne hänger som lukten av en soppåse glömd i ett dunkelt hörn någonstans. Båda har haft ett riktigt omtumlande år så som jag förstått det. Vi varken hörs eller umgås längre men springer på varandra då och då och det är alltid trevligt. Mer än trevligt.. även om jag upplever det rätt stressande pga att det har gnagt i mig ett tag att jag inte riktigt vetat var vi har varandra. Vårt tidigare umgänge - och speciellt avslutet för ca ett år sedan - saknade rätt mycket direkt/tydlig kommunikation. Så jag skrev ett kort, lättsamt och ärligt meddelande till personen häromdagen om ungefär just det (alltså "acknowledge" vad som hände då).

Fick ett jättefint svar som bl a innehöll:
"Jag längtar att få hänga med dig igen och tänker på det oftare än sällan".

Jag svarade med bl a "längtar minst lika mycket efter att hänga med dig med".

Det är lite mer än två veckor sedan och sedan dess har det varit tyst.

Jag -> :confused: :arghh:

kan ni göra mig klokare??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 480
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 311
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka