Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tillbringat helgen hos en god vän som pluggar till KBT-terapeut och som med stort tålamod fick mig att inse att Mr Right inte kommer ringa på dörren. Jag måste aktivt söka upp och engagera mig lite mer.

Sagt och gjort. Väl hemkommen plockade jag ut 8 personer som jag tyckte intressanta baserat på bilder och profiltext, inom lämpligt avstånd och så mailade jag dom.

Alla läste mailen. Två svarade. Den ena svarade att han gärna ville se färska bilder (den senaste är tagen för två veckor sedan, profilbilden är tagen i april och de övriga bilderna är tagna förra året), och den andra undrade varför just JAG mailade till HONOM...?!

Där fick jag för att "kliva utanför boxen" så att säga....

Men jag har i alla fall fortfarande en dejt ikväll! :)

Ok, jag vill analysera och tolka lite eftersom jag inte har möjlighet att prata med personen i fråga just nu och jag har tråkigt.
.......
Fick ett jättefint svar som bl a innehöll:
"Jag längtar att få hänga med dig igen och tänker på det oftare än sällan".

Jag svarade med bl a "längtar minst lika mycket efter att hänga med dig med".

Det är lite mer än två veckor sedan och sedan dess har det varit tyst.

Jag -> :confused: :arghh:

kan ni göra mig klokare??

Åh, vad jag känner igen det där. Jag kan inte hjälpa dig att analysera, men jag tycker att du helt enkelt ska föreslå en fika någondag och se vad du får för respons.

@Mona Det var liksom outtalat jättekomplicerat när vi sågs förut (mycket också pga dålig kommunikation), och jag upplevde det som att han inte ville dra in mig i det / dela det med mig - vilket är helt ok! Men, det gör också att jag verkligen drar mig för att vara på honom. Lite som att: är han fortfarande intresserad när han känner sig "klar" så säger han till. Förhoppningsvis är jag fortfarande intresserad då.

Eller nåt.

Jag har aldrig varit med om ett liknande headf*ck och det stör mig å det grövsta :rage:

Senast ändrad:
Ok, jag vill analysera och tolka lite eftersom jag inte har möjlighet att prata med personen i fråga just nu och jag har tråkigt.

Jag har ju en person jag bara inte lyckas skaka av mig och vars minne hänger som lukten av en soppåse glömd i ett dunkelt hörn någonstans. Båda har haft ett riktigt omtumlande år så som jag förstått det. Vi varken hörs eller umgås längre men springer på varandra då och då och det är alltid trevligt. Mer än trevligt.. även om jag upplever det rätt stressande pga att det har gnagt i mig ett tag att jag inte riktigt vetat var vi har varandra. Vårt tidigare umgänge - och speciellt avslutet för ca ett år sedan - saknade rätt mycket direkt/tydlig kommunikation. Så jag skrev ett kort, lättsamt och ärligt meddelande till personen häromdagen om ungefär just det (alltså "acknowledge" vad som hände då).

Känner igen beteendet och har inte lyckats förstå det.
Måste bero på att vi kvinnor säger en sak och menar en annan och är så svåra att förstå oss på:angel:

Ja, jag har analysen klar. :) :p
Så här tror jag: ni tänker likadant och lika förvirrat båda två. Han vågar/vill/kan/valfritt ta kontakt med ett mer konkret förslag lika lite som du.

Om du faktiskt vill hänga med honom, föreslår jag att du föreslår något konkret och ser vad som händer.

Man behöver inte analysera och förstå allting, särskilt inte genast. Saker kan vara mysiga och trevliga samtidigt som de är lite lagom obegripliga, det är helt ok det med.

Kort sagt, skit i vad han menar med x, y och z och föreslå något som du vill istället. Då ser du vad han vill.

Men om problemet har varit kommunikationens tydlighet, och du ändå vill vara med honom, så tror jag på att just kommunicera tydligt. Däremot tror jag kanske inte på att kommunicera tydligt om att kommunicera tydligt.

@Mona Det var liksom outtalat jättekomplicerat när vi sågs förut (mycket också pga dålig kommunikation), och jag upplevde det som att han inte ville dra in mig i det / dela det med mig - vilket är helt ok! Men, det gör också att jag verkligen drar mig för att vara på honom. Lite som att: är han fortfarande intresserad när han känner sig "klar" så säger han till. Förhoppningsvis är jag fortfarande intresserad då.

Eller nåt.

Jag har aldrig varit med om ett liknande headf*ck och det stör mig å det grövsta :rage:

Alltså, "assumption is the mother of all fuckups".

Vad du tycker och tänker behöver ju inte alls betyda att han tycker och tänker samma sak. Men om du är orolig över att du stör honom, skriv det.
Ex: Hej, jag vill väldigt gärna föreslå en fika men har en känsla av att du hör av dig när du är redo istället. Jag finns här.

Eller nåt i den stilen. Kan inte det vara en idé?

Ja, jag har analysen klar. :) :p
Så här tror jag: ni tänker likadant och lika förvirrat båda två. Han vågar/vill/kan/valfritt ta kontakt med ett mer konkret förslag lika lite som du.

Om du faktiskt vill hänga med honom, föreslår jag att du föreslår något konkret och ser vad som händer.

Man behöver inte analysera och förstå allting, särskilt inte genast. Saker kan vara mysiga och trevliga samtidigt som de är lite lagom obegripliga, det är helt ok det med.

Kort sagt, skit i vad han menar med x, y och z och föreslå något som du vill istället. Då ser du vad han vill.

Mm... ja, jag har börjat undra om det är så att vi sitter och är avvaktande var och en på sitt hörn. Eller om det helt enkelt inte finns tillräckligt intresse. Något av de två.
Varje gång vi sprungit på varandra under sommaren har han föreslagit att vi ska umgås. Men sen... ingenting. Jag känner honom som en person som är mycket tydlig med att säga det han vill, inte slentrianartigheter bara för att.

Men om problemet har varit kommunikationens tydlighet, och du ändå vill vara med honom, så tror jag på att just kommunicera tydligt. Däremot tror jag kanske inte på att kommunicera tydligt om att kommunicera tydligt.

Hehe :D
Nej, sådana metadiskussioner har jag insett är helt meningslösa. Nu har jag mer på benen är jag gjorde för ett år sedan.

Fast alltså @tjenixen , om du vill träffa honom tycker jag att du konkret ska föreslå något, precis som Petruska säger. Att skicka ett meddelande om att du finns där och han får höra av sig riskerar ju bara att skapa ännu mer "eh jaha, vad gör jag nu då?"-känsla eftersom det är så pass öppet och han kan svara på en miljon olika sätt. Alltså: istället för att förstärka den här 'öh vad sysslar vi med'-känslan skulle jag försöka bryta det genom att föreslår något konkret, se vad han säger och ta det därifrån. För att komma ifrån mailande om att man vill ses (båda två) till att man faktiskt ses och ser hur det känns.

Så tänker jag.

@niphredil
Du tänker bra.
Jag vet inte vad jag vill.
Jo, jag vill - önskar - att han skulle visa vägen. Så är det ju nu inte. Jag vet inte om jag är redo att föreslå något konkret och veva igång hela grejen. Eller smälla ett lock på för den delen. Jag vet att jag är väldigt mycket mer redo för om han skulle ta tag i det.

Men gör det bara @tjenixen! Det kommer kännas bättre sen, jag lovar. Att veta är bättre än att undra.

Och så kan du känna dig stolt över ett moget och tydligt beteende även om han fortsätter att vela på och vara otydlig.

(Själv tänker jag lite att om jag ruttnar på kommunikationen i ett stadie där vi båda borde vara glada, lite spända och pirriga, hur mycket ska jag inte störa mig på den om tiderna blir lite tuffare? Fast det är ju bara jag.)

Men tänk om han känner likadant?
Det jag menar med att jag är mer redo för att han skulle ta tag i det är att jag bl a under våren och sommaren jobbat (genom kbt) med vissa dåliga mönster jag har i emotionellt intima relationer. Jag är i dagsläget bättre utrustad för en situation där - i specifikt detta fall - han skulle ta tag i det.
Jag vet inte om jag är redo att göra det själv för att risken att jag skulle köra högväxel in i mina gamla, invanda beteenden är för hög. Det är inga direkt konstiga beteenden på så vis, men de har aldrig legat till god grund för hälsosamma, jämbördiga förhållanden.

Sedan är det ju faktiskt mycket möjligt att han sitter i en liknande situation.

(Själv tänker jag lite att om jag ruttnar på kommunikationen i ett stadie där vi båda borde vara glada, lite spända och pirriga, hur mycket ska jag inte störa mig på den om tiderna blir lite tuffare? Fast det är ju bara jag.)

Det var ungefär det som hände ;)

Samtidigt som jag iaf precis kommit in i en period när många saker hos mig börjat ryckas upp med rötterna, ifrågasättas och vara allmänt förvirrande. Och ungefär samma - som jag förstått det - hände samtidigt hos honom. så vi fortsatte våra år i separata identitetskriser ;)

Senast ändrad:
@tjenixen Då hade jag nog hoppat över honom faktiskt och betraktat det som ett avslutat kapitel. För mig hade det känts för besvärligt och osäkert. Eftersom han också jobbar med sig själv känns det osannolikt att han ska "styra" helt så du bara kan följa med.

Speciellt med tanke på vad du skrev ovan om KBTn. Kanske är det så att det inte bara är beteendena och mönstren i sig du ska undvika utan även karlar som triggar det hos dig?

@tjenixen Då hade jag nog hoppat över honom faktiskt och betraktat det som ett avslutat kapitel. För mig hade det känts för besvärligt och osäkert. Eftersom han också jobbar med sig själv känns det osannolikt att han ska "styra" helt så du bara kan följa med.

Speciellt med tanke på vad du skrev ovan om KBTn. Kanske är det så att det inte bara är beteendena och mönstren i sig du ska undvika utan även karlar som triggar det hos dig?

Precis så - därav frustrationen i mina första inlägg idag. Just idag tillåter jag mig själv att analysera och tolka. Annars har jag levt med detta i tanken som avslutat kapitel. men så är det ju den där soppåsen som står och luktar i hörnet... :cautious: Jag ber inte av någon att de skulle styra helt, men just om detta skulle dras igång igen så har jag bättre förutsättningar att sunt hantera situationen om han skulle ta första steget.

Ang kbt:n: Den här situationen var första gången i mitt liv jag behandlat mig själv väl och (efter dåvarande bästa förmåga) tydligt kommunicerat mina behov. Som respons fick jag de finaste ord sagda till mig jag någonsin fått. Men... osv.

Ex: Hej, jag vill väldigt gärna föreslå en fika men har en känsla av att du hör av dig när du är redo istället. Jag finns här.

Men det är ju bara att fortsätta med att skapa utrymme för otydlighet och undrande. Att säga så kan ju betyda vad som helst och ingenting, så då kan han fundera på vad det betyder sedan och @tjenixen kan fundera på vad han funderar på.

Som jag ser det verkar tydlighet behövas här. Antingen tydligt föreslå något, eller helt enkelt släppa alltsammans. Det senare kräver ingen vidare kommunikation.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 480
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 311
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka