Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
I am a woman 53 years old with no children, works as a civil engineer since 1984 in Irak. I am a humble and would really like to meet a Swedish man of my age to have a lasting relationship.

Känns bekant på något vis..? Men var hon inte amerikansk officer sist jag hörde av henne?
Nåja. Hon är nog hursomhelst ett större kap är hon som har en rev bakom örat.

I am a woman 53 years old with no children, works as a civil engineer since 1984 in Irak. I am a humble and would really like to meet a Swedish man of my age to have a lasting relationship.

Känns bekant på något vis..? Men var hon inte amerikansk officer sist jag hörde av henne?
Nåja. Hon är nog hursomhelst ett större kap är hon som har en rev bakom örat.

Kan bli ett tuft pendlande till Irak.
Hoppas du har en bra bil.
Min lille focus pallar bara ett dejtande inom rikets gräns.

Oj...fem mil. Då skulle jag få dejta ett skogstroll. Lite lantligt här......

Vet ni, idag ska jag åka till femtitvåan för första gången. Kommer att träffa hela halva släkten också - det blir så då alla bor alldeles i närheten. Gulp :)

Jösses. Det hade jag gjort ungefär vad som helst för att undvika.

Inte att träffa femtitvåan, alltså, utan att konfronteras med släkten så där. I femtitvåans kläder, hade jag inte heller velat dejta rakt framför släkten, utan sköta sådant lite mer i enskildhet.

Inte att träffa femtitvåan, alltså, utan att konfronteras med släkten så där. I femtitvåans kläder, hade jag inte heller velat dejta rakt framför släkten, utan sköta sådant lite mer i enskildhet.

ATT du orkar vara kritisk och nitisk!

Utan att gå in på mera detaljer så är det såhär det måste gå till om jag ska besöka honom. ...och vi är redo för det! Amen!

Och jag fick exakt samma svar som du. Så jag svarade tillbaka:

Tack för standardsvaret som ni uppenbarligen skickar ut till alla angående klagomål på "gillafunktionen". Samma svar som jag vet fler kvinnor fått som tycker den är störande. För många kvinnor uppfattar den så. För män kanske den är mer kul.

Angående att den skulle göra det enklare för medlemmar "att interagera" så går det lika bra att interagera på det gamla vanliga sättet...med att maila varandra. Nu interageras det på fel sätt.

Shit så sur jag verkar vara då...inte konstigt jag är singel :o

Även jag fick samma svar från dom - med ett tillägg! ;)

"Hej,

Tack för ditt mail. Vi är för närvarande inne i en större förändringsprocess där vi ser över hela webbplatsen. ”Gilla” funktionen är en del i denna förändring som kommer att ske under kommande 6-8 månaderna. Vi ser funktionen som ett enkelt sätt att interagera med andra medlemmar och kommer antagligen att utveckla möjligheten att ”Gilla” på flera plan. I dagsläget är det inte möjligt att inaktivera funktionen.

Det förändringar vi gör diskuteras kontinuerligt i samband med att medlemmar hör av sig med synpunkter om förändringen. Sedan utvärderas detta."

Men de är väl ihop nu?
Brukar man inte träffa släkt och vänner förr eller senare?

Men de är väl ihop nu?
Brukar man inte träffa släkt och vänner förr eller senare?

@tott skrev väl att det var första gången hon ska åka till honom. Det är ju ändå väldigt mycket man inte vet om en person som man ännu inte har varit hemma hos, och förhållandet är väl mycket färskt.

Hur man brukar göra har jag ingen koll på, men själv skulle jag skjuta upp att träffa släkten så länge som möjligt, eftersom jag inte ser förhållandet som en släktangelägenhet, utan mer som en privatsak. I vuxen ålder behöver man ju inte blanda in föräldrar etc på samma vis som under tonårstiden. Och det är väl vanligtvis inte för att man så gärna vill ha fler släktingar som man bildar par?

Men som sagt, jag tycker att det är konstigt modigt snarare än konstigt konstigt, om du förstår hur jag menar.

Enda
@tott skrev väl att det var första gången hon ska åka till honom. Det är ju ändå väldigt mycket man inte vet om en person som man ännu inte har varit hemma hos, och förhållandet är väl mycket färskt.

Hur man brukar göra har jag ingen koll på, men själv skulle jag skjuta upp att träffa släkten så länge som möjligt, eftersom jag inte ser förhållandet som en släktangelägenhet, utan mer som en privatsak. I vuxen ålder behöver man ju inte blanda in föräldrar etc på samma vis som under tonårstiden. Och det är väl vanligtvis inte för att man så gärna vill ha fler släktingar som man bildar par?

Men som sagt, jag tycker att det är konstigt modigt snarare än konstigt konstigt, om du förstår hur jag menar.

Enda möjligheten, som sagt, om jag ska besöka honom. Ingår i paketet.
Är glad att jag inte är så rädd som du!

Njaa..jag tänkte eftersom Tott har nämnt honom som särbo så verkar det vara ett seriöst försök till förhållande. I ett distansförhållande blir det ju dessutom lätt så att man kan behöva komprimera ihop saker pga tidsbrist. Kan också bli tradigt att isolera sig en hel helg varje gång man träffas.
Antar att det bara är en liten del av Totts besök hos pojkvännen som kan gå åt till att träffa några anhöriga...de är nog inte med hela tiden ;)

När jag har blivit seriös med någon tycker jag det är jättekul att få ta del av den personens liv och folk och vill gärna dela med mig av min vardag tillbaka. En person som tex inte funkar med mina vänner eller familj är inget jag skulle slösa tid på så jag kan tycka det är viktigt att kolla av det innan man tar sista steget in i ett förhållande. Men självklart funkar vi olika :)

En person som tex inte funkar med mina vänner eller familj är inget jag skulle slösa tid på så jag kan tycka det är viktigt att kolla av det innan man tar sista steget in i ett förhållande.

Jag vet inte vad "ett sista steg in i ett förhållande" skulle vara för något. Jag förstår inte uttrycket alls, och ser inte förhållandet som en radda av "steg". Om något "beseglas" genom att man träffar släkt/familj, skulle jag hålla emot av det skälet, tills vi var överens om att det inte finns någon som helst symbolisk betydelse kopplad till det umgänget.

Jag har betydligt närmare till att träffa tänkbara partners tillsammans med vänner än tillsammans med släkt/familj. Jag har också oftast hittat mina partners genom livet bland vännerna och vännernas vänner, så där faller det sig ju naturligt. De där övertonerna av att "ta steg i förhållandet", verkar också i lägre grad vara kopplade till vänumgänget än till familjeumgänget.

Att isolera sig när man umgås, har väl ingen direkt rekommenderat?

En person som tex inte funkar med mina vänner eller familj är inget jag skulle slösa tid på så jag kan tycka det är viktigt att kolla av det innan man tar sista steget in i ett förhållande. Men självklart funkar vi olika :)
Så om du är jättekär i någon men den inte "funkar" med din familj, den dumpar du? :eek: Shit vad drastiskt.

Jag och min sambo hade distansförhållande i sex månader innan han träffade min familj (nåt sånt) och åtta innan jag träffade hans. Som väl var såg ingen av oss familjeträffarna som någon form av test eller audition, make or break, utan bara en trevlig grej. Hade jag inte "funkat" med hans familj hade vi väl helt enkelt inte umgåtts med dem särskilt mycket då, likaså om min sambo och min syster inte gillat varandra. No worries, då behöver de inte umgås.

Jag vet inte vad "ett sista steg in i ett förhållande" skulle vara för något. Jag förstår inte uttrycket alls, och ser inte förhållandet som en radda av "steg". Om något "beseglas" genom att man träffar släkt/familj, skulle jag hålla emot av det skälet, tills vi var överens om att det inte finns någon som helst symbolisk betydelse kopplad till det umgänget.

Jag har betydligt närmare till att träffa tänkbara partners tillsammans med vänner än tillsammans med släkt/familj. Jag har också oftast hittat mina partners genom livet bland vännerna och vännernas vänner, så där faller det sig ju naturligt. De där övertonerna av att "ta steg i förhållandet", verkar också i lägre grad vara kopplade till vänumgänget än till familjeumgänget.

Att isolera sig när man umgås, har väl ingen direkt rekommenderat?

Suck!
Femtitvåan bor på samma gård som mor och bror med familj. Det är ett pyttelitet samhälle där alla känner alla. Vi kommer inte att umgås med släkt och vänner hela tiden men jag kommer givetvis att träffa dem. Som tur vill och vågar femtitvåan visa mig i dagsljus för sina nära och kära.
...och jo, vi är officiellt ihop.

Äh, jag förstår inte varför det skulle vara en sån himla stor grej att träffa nytt folk, bara för att de råkar vara släkt med någon.

Känner massor av familjemedlemmar till vänner, bekanta etc, ser inte varför det skulle bli sådan skillnad bara för att det råkar gälla någon som jag dessutom gärna har i min säng liksom. Det känns som att göra en väldigt stor grej av relationen, eller "förhållandet" - att skruva upp familjen på det sättet.

Så om du är jättekär i någon men den inte "funkar" med din familj, den dumpar du? :eek: Shit vad drastiskt.

Jag och min sambo hade distansförhållande i sex månader innan han träffade min familj (nåt sånt) och åtta innan jag träffade hans. Som väl var såg ingen av oss familjeträffarna som någon form av test eller audition, make or break, utan bara en trevlig grej. Hade jag inte "funkat" med hans familj hade vi väl helt enkelt inte umgåtts med dem särskilt mycket då, likaså om min sambo och min syster inte gillat varandra. No worries, då behöver de inte umgås.

Jag har levt i ett sånt förhållande i 11 år och när det fanns barn och sånt med i bilden blev det fruktansvärt jobbigt. Ångest inför varje högtid och sammankomst. Börjar jag om idag väljer jag ett förhållande där även den biten funkar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 480
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 311
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka