Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hmm... känns ännu märkligare om du bara varit där så kort tid. Men det finns ju folk till allt, kanske något weirdo som verkligen gillade din profil/inte fick svar på sitt mail och därför googlade dina bilder och hittade din fb eller liknande, om du har samma bilder där? Och sen tyckte att det var "kul" att regga det namnet och gå in på din sida för att du ska se det. Men det känns också långsökt, förhoppningsvis är det bara en oskyldig kvinna med samma namn som slumpvis råkat klicka sig in hos dig!

Jag fick svaret:

"Hej,

Tack för ditt mail. Vi är för närvarande inne i en större förändringsprocess där vi ser över hela webbplatsen. ”Gilla” funktionen är en del i denna förändring som kommer att ske under kommande 6-8 månaderna. Vi ser funktionen som ett enkelt sätt att interagera med andra medlemmar och kommer antagligen att utveckla möjligheten att ”Gilla” på flera plan.

Det förändringar vi gör diskuteras kontinuerligt i samband med att medlemmar hör av sig med synpunkter om förändringen. Sedan utvärderas detta.

Med Vänlig hälsning
HappyPancake"

Och jag fick exakt samma svar som du. Så jag svarade tillbaka:

Tack för standardsvaret som ni uppenbarligen skickar ut till alla angående klagomål på "gillafunktionen". Samma svar som jag vet fler kvinnor fått som tycker den är störande. För många kvinnor uppfattar den så. För män kanske den är mer kul.

Angående att den skulle göra det enklare för medlemmar "att interagera" så går det lika bra att interagera på det gamla vanliga sättet...med att maila varandra. Nu interageras det på fel sätt.

Shit så sur jag verkar vara då...inte konstigt jag är singel :o

Haha @Voff , jag tycker det var ett bra svar!!

Men det finns ju en klar motsättning där mellan dejtingsidorna och deras medlemmar. Som på MP där det finns quiz och forum och dagböcker och allt möjligt, de vill ju att det ska vara som en typ av facebook, att medlemmarna hänger där så mycket som möjligt och så länge som möjligt. Medan medlemmarna vill hitta en person så snabbt som möjligt och sedan kunna stänga ner sitt medlemsskap!

Jag tycker förresten att de gott kan ha kvar sin gilla-funktion, om man kan stänga av den! Så är det ju med flirtar eftersom många enbart tycker att det är störande, gillanden blir ju samma sak, förutom att de är mycket mer personligt påträngande då det kretsar kring specifika bilder, oftast på en själv. Vaddå utseendefokus, varför kan man inte gilla enstaka meningar i pressen för? :cool:

Jag kom att tänka på en sak. Jag träffar ju en tjej nu och faktum är att vår första dejt faktiskt var riktigt dålig men ändå på något sätt kom vi över det och dejt nr två var riktigt bra.

Så att dissa för snabbt är dumt.

Jag tycker förresten att de gott kan ha kvar sin gilla-funktion, om man kan stänga av den! Så är det ju med flirtar eftersom många enbart tycker att det är störande, gillanden blir ju samma sak, förutom att de är mycket mer personligt påträngande då det kretsar kring specifika bilder, oftast på en själv. Vaddå utseendefokus, varför kan man inte gilla enstaka meningar i pressen för? :cool:

VA?! Kan man stänga av den där flirtskiten?? HUR? :banana:

Jag kom att tänka på en sak. Jag träffar ju en tjej nu och faktum är att vår första dejt faktiskt var riktigt dålig men ändå på något sätt kom vi över det och dejt nr två var riktigt bra.

Så att dissa för snabbt är dumt.

Jag försöker också ge personen en chans till...så var det ju med Mr Ny. Jag var ju tom tveksam till att skriva med honom i hela 6 v. Efter två dejter tyckte jag han var supertrevlig och rolig men inte wow....jag hade flera hang ups.
Men det vände ju.

Mötesplatsen har ju en annan approach till samma problem, och för all del även lösning...
Istället för att själv komponera ihop ett meddelande, kan man istället välja komplimang - alltså skicka iväg en färdigskriven halv oneliner till den man nu vill skapa kontakt med. Det finns runt dussinet, typ

"Nyfiken på dig!"
"Tusen rosor till dig!"
"Tänkte bara säga Hej!"
"Jag gillar vad jag ser!"
"Finaste här inne!"
"Vinkar"

samt den märkligaste av dem alla: "Vad är dina två andra..."
O_o

Mötesplatsen har ju en annan approach till samma problem, och för all del även lösning...
Istället för att själv komponera ihop ett meddelande, kan man istället välja komplimang - alltså skicka iväg en färdigskriven halv oneliner till den man nu vill skapa kontakt med. Det finns runt dussinet, typ

"Nyfiken på dig!"
"Tusen rosor till dig!"
"Tänkte bara säga Hej!"
"Finaste här inne!"
"Vinkar"

O_o

Ja den där sista har jag också funderat på vad tusen den menas med :confused:

"Nyfiken på dig!"
"Tusen rosor till dig!"
"Tänkte bara säga Hej!"
"Finaste här inne!"
"Vinkar"

O_o
Men varför? Och vad ska man svara på det? Ska man fortsätta med en egen oneliner?
Orkar man dejta en person som inte ens klarar av att starta en konversation på egen hand..?

Jag förstår verkligen inte alls...
(jag stängde av flirtfunktionen väldigt snabbt på HP och då gillade jag ändå kasta får funktionen på facebook i tidernas begynnelse).

Jaha :D, det är verkligen hopplöst att flirta med mig. För jag fattar ingenting, jag är nog alldeles för "realistisk" ;).

Hahahaha
Jag är precis lika trög.
Jösses...känner att allt flirt och dejtinghopp är ute för mig! Hur ska jag förstååååå :arghh:

Det är ju tre önskningar! Man själv är (tydligen) första önskningen och så undrar man vad personen har för ytterligare två önskningar!

Varför inte skriva "Vilka är dina andra två önskningar?"

Som bäddat för missförstånd jue :mad:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 479
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 311
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Orolig katt i bil
  • Uppdateringstråd 31