Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Din profil försvinner helt. Du finns såklart kvar i t.ex. inkorgen om ni mailat men om personen försöker gå in på din profil kommer den bara till en sida där det står typ "den här personen finns inte, det kan bero på att personen avslutat sitt medlemskap, att du skrivit fel namn, att personen blockerat dig eller att du blockerat henom".

Bra...fick ett rätt skumt besök som jag blockade. En kvinna...med mitt riktiga namn som nick.
Ingen bild, ingen press och helt noll info.
Nu heter jag inte Camilla Andersson precis så det hela kändes rätt mysko.

Ett enda kvinnligt besök och då har hon mitt namn???

Blev stalkad av ett psyko för några år sen så jag är rätt nojig för märkliga slumpar.

Nej...psykot hittade jag inte på nätet. Det var en gammal barndomskompis som blivit helt knäpp.

@Voff Men gud, det låter verkligen märkligt och obehagligt! Visst, det kan vara en slump, men jag skulle också bli "paranoid". Jag fick en gång upprepade besök (på en mindre rumsren sida dock :angel:) av en kvinnlig medlem med namnet "Pelle'sGirl" fast det var inte Pelle utan min brors förnamn. Också en tom profil utan info eller bilder - jag freakade och blockade så snabbt jag kunde! Överkänsligt kanske men jag tyckte det var obehagligt.

Bra...fick ett rätt skumt besök som jag blockade. En kvinna...med mitt riktiga namn som nick.

Blev stalkad av ett psyko för några år sen så jag är rätt nojig för märkliga slumpar.

Nej...psykot hittade jag inte på nätet. Det var en gammal barndomskompis som blivit helt knäpp.

Jamen fy! Det där låter inte riktigt normalt. Obehagligt! Kan man anmäla mysko typer/profiler?

Ja det kan man men tänk OM det bara råkade vara en av de 28 i sverige som har samma namn som mig som råkade klicka fel?
Förskte googla men hittade ingen i Stockholm på 36 år med detta namn. Det var enda infon personen uppgett.

Men vem tusan andvänder sitt fullständiga namn som nick?

Näää, låter konstigt. Såvida du inte också har ditt namn som nick, då kan det förklara varför personen kollade din sida. :p Möjligen skulle det väl kunna vara en av de där 28 personerna som någon gång googlat sitt/ert namn och därför kände igen din bild och blev nyfiken... Eller en kompis som försökte skämta eller reggat sig bara för att få se din profil (en kompis till mig "hotade" med att göra det när jag vägrade visa vilka bilder jag hade på en dejtingsida).

Ja det kan man men tänk OM det bara råkade vara en av de 28 i sverige som har samma namn som mig som råkade klicka fel?
Förskte googla men hittade ingen i Stockholm på 36 år med detta namn. Det var enda infon personen uppgett.

Men vem tusan andvänder sitt fullständiga namn som nick?
Jag tycker det låter suspekt

Ja, det var en lite för märklig slump för att den ska vara riktigt frisk.

Näää, låter konstigt. Såvida du inte också har ditt namn som nick, då kan det förklara varför personen kollade din sida. :p Möjligen skulle det väl kunna vara en av de där 28 personerna som någon gång googlat sitt/ert namn och därför kände igen din bild och blev nyfiken... Eller en kompis som försökte skämta eller reggat sig bara för att få se din profil (en kompis till mig "hotade" med att göra det när jag vägrade visa vilka bilder jag hade på en dejtingsida).

Mitt nick har absolut inget med mitt namn att göra.
Har bara varit på HP i 2 dagar och bara min bror vet att jag är där. Han ska nu hålla koll på den här "kvinnan".
Är hon seriös fyller hon väl i en press eller kanske tom svara på hans meddelande. Han skulle provflirta lite och se om det kom nått svar som avslöjande något. Han har inget med vårat namn med i sitt nick heller och jag tror inte man gör kopplingen direkt att det är min brorsa.

Utöver det så har jag mailat HP om den där vidriga gillafunktionen på fotona. Urk så många slemmisar...gubbar som snorvalpar som sitter och gillar. Och merparten av meddelandena jag får handlar om bilderna och det är från män helt utanför mina sökkriterier.

Hmm... känns ännu märkligare om du bara varit där så kort tid. Men det finns ju folk till allt, kanske något weirdo som verkligen gillade din profil/inte fick svar på sitt mail och därför googlade dina bilder och hittade din fb eller liknande, om du har samma bilder där? Och sen tyckte att det var "kul" att regga det namnet och gå in på din sida för att du ska se det. Men det känns också långsökt, förhoppningsvis är det bara en oskyldig kvinna med samma namn som slumpvis råkat klicka sig in hos dig!

Utöver det så har jag mailat HP om den där vidriga gillafunktionen på fotona.

Jag fick svaret:

"Hej,

Tack för ditt mail. Vi är för närvarande inne i en större förändringsprocess där vi ser över hela webbplatsen. ”Gilla” funktionen är en del i denna förändring som kommer att ske under kommande 6-8 månaderna. Vi ser funktionen som ett enkelt sätt att interagera med andra medlemmar och kommer antagligen att utveckla möjligheten att ”Gilla” på flera plan.

Det förändringar vi gör diskuteras kontinuerligt i samband med att medlemmar hör av sig med synpunkter om förändringen. Sedan utvärderas detta.

Med Vänlig hälsning
HappyPancake"

Hmm... känns ännu märkligare om du bara varit där så kort tid. Men det finns ju folk till allt, kanske något weirdo som verkligen gillade din profil/inte fick svar på sitt mail och därför googlade dina bilder och hittade din fb eller liknande, om du har samma bilder där? Och sen tyckte att det var "kul" att regga det namnet och gå in på din sida för att du ska se det. Men det känns också långsökt, förhoppningsvis är det bara en oskyldig kvinna med samma namn som slumpvis råkat klicka sig in hos dig!

Jag fick svaret:

"Hej,

Tack för ditt mail. Vi är för närvarande inne i en större förändringsprocess där vi ser över hela webbplatsen. ”Gilla” funktionen är en del i denna förändring som kommer att ske under kommande 6-8 månaderna. Vi ser funktionen som ett enkelt sätt att interagera med andra medlemmar och kommer antagligen att utveckla möjligheten att ”Gilla” på flera plan.

Det förändringar vi gör diskuteras kontinuerligt i samband med att medlemmar hör av sig med synpunkter om förändringen. Sedan utvärderas detta.

Med Vänlig hälsning
HappyPancake"

Äsch..vilket värdelöst svar från HP! :mad:

Vad är det för svårt med att "interagera sig" med andra medlemmar på det klassiska sättet...maila?
Den där skitfunktionen ökar ju bara skräpmailen. Vilket jag skrev. Och att man känner sig uttittad av massa gubbar och snorvalpar. Inte så behagligt. Skrev också att jag övervägde att göra samtliga foton privata för att slippa det här.

Japp. Är en surkärring idag :meh:

Så obehagligt! Förstår att du blockade. :/

Det är då mer drag på HP än vad det var på MP sist. Där var ju mindre liv än på månen!
Många skriver men få är intressanta. En har dock överlevt mina sållningar. Än så länge. Men nu frågade han om en promenad någon dag. Känner lite hjälp inför det.
Skriva är en sak. Men Mr Ny kanske ligger lite för nyss.....

Han svarade faktiskt, han fräschingen jag kontaktade häromveckan, bara lite sent. Och lämnade öppet för svar i sitt svar. Så jag föreslog en träff framöver. Men som sagt vi bor långt ifrån varandra så det är väl inte så jäkla välplanerat, men han är som sagt den enda på länge som känts som så intressant att jag vill träffa honom. Så man kan ju testa.

Han nappade på förslaget, som var att ta en skid-eller vandringsdag ihop framöver, alternativt bo på en turisthytta någonstans mellan där vi bor och gå på tur därifrån. Han ser inte ut som en galen yxmördare direkt, så det skall nog överlevas. Tror det är ett avslappnat sätt att lära känna någon annan friluftsnisse och det tyckte även han. Det blir inte så dejtigt som "nu ses vi klockan x och analyserar varandra över en fika" och om det inte klickar så har man iallafall haft förhoppningsvis trevligt sällskap på en fjälltur.

Lite risky kanske att ge sig ut i naturen med en främling, men hans profil verkar jordnära och genuin. Det är 98% friluftsbilder där han ser avslappnad och vänlig ut, (och i mina ögon attraktiv!) och text om att vara ute och röra på sig. Jag tänker att de verkliga psykopaterna marknadsför sig på andra vis. Och det är inte tälta i en enslig dal som står på agendan.

Hoppas att det blir av, ibland är det ju mycket snack och liten verkstad, eller åtminstone svårt att sy ihop lämpligt datum.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 638
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 479
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 311
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka