Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
STCC har ju allt. Både män och snabba bilar :love:
Går det bra med dejten då?

Ja det var skit det här med Mr Ny.
Det mal som f*n. Jag är ändå över 40 och har dejtat förr...de här dejterna och kemin och humorn var något över det vanliga.
Skriver med 3 st killar som verkar helt okej och ser rätt bra ut men det känns bara.....sorgligt. Men det är bara att gå vidare.

Förutom de här tre männen har jag hittat ytterligare tre mycket trevliga män på HP. Min lillebror och två av mina killkompisar..... :meh:
Hmm... Jag dejtar ju inte alls för tillfället. Jag och A är bara vänner fast inte bara men ändå bara vänner. Typ. Och så har jag M som jag ville bli upphånglad av men inte mer än så.
Jag ska börja dejta när jag flyttar. :) Det är ju helt hopplöst det där med att hitta jobb i annan stad. Hade varit sjukt mycket enklare tror jag om jag hade kunnat säga att jag flyttar p.g.a. kärleken/familj eller liknande. Känns som rekryterarna tycker det låter för vagt när inte den anledningen finns. Så hittar jag inget jobb är planen att börja plugga i Linköping till våren. Tror det blir lättare sen att söka jobb när jag väl är på plats i stan.

@tigerflicka
Faaast... Jag tror inte att det behöver vara till någon last, att du flyttar för att DU vill flytta.
De flesta har blivit imponerade av mitt "mod" när jag flyttat till ny stad för att det var vad jag ville göra. Många ser det som rätt driftigt, att flytta till en stad där man inte redan har pojkvän eller familj. Det visar ju att man tror på sig själv, klarar sig själv och är rätt målmedveten. :)

@Azalea Nej, någon till last tycker jag inte att jag är.
Varenda telefonintervju/intervju har jag fått frågan om varför jag vill flytta, och jag försöker svara så sanningsenligt jag kan varje gång.
Jag hade tänkt innan att det skulle ses som driftigt att byta stad och visa att jag inte är rädd för utmaningar. Men det känns istället som en nackdel för mig om de väljer mellan mig och nån annan att jag inte bor där. Att de kanske inbillar sig att jag inte kommer bli långvarig, eller nåt.

Hmm... Jag dejtar ju inte alls för tillfället. Jag och A är bara vänner fast inte bara men ändå bara vänner. Typ. Och så har jag M som jag ville bli upphånglad av men inte mer än så.
Jag ska börja dejta när jag flyttar. :) Det är ju helt hopplöst det där med att hitta jobb i annan stad. Hade varit sjukt mycket enklare tror jag om jag hade kunnat säga att jag flyttar p.g.a. kärleken/familj eller liknande. Känns som rekryterarna tycker det låter för vagt när inte den anledningen finns. Så hittar jag inget jobb är planen att börja plugga i Linköping till våren. Tror det blir lättare sen att söka jobb när jag väl är på plats i stan.

Aha....fattade det som att det var nått litet på gång där. Trist :(

Är det pga jobbrist där du bor som du vill flytta? Tycker det borde vara så mycket lättare att dejta när man inte är bunden till en viss plats.
Sett flera som verkade "lovande" ikväll och så kollar man var de bor...Stockholm, Norrland, Malmö.
Väldigt ont om vettiga singlar i Västra Götaland...utom brorsan och kompisarna då.....

Jag menade såklart inte att du skulle vara till någon last, utan situationen. ;)

Nej det är ju svårt att avgöra hur de resonerar, det enda man kan göra är ju att sälja in sig bra man bara kan, och försäkra dem om att man flyttar dit för att stanna läänge. (Vilket man kanske inte gör, men sånt vet man ju aldrig på förhand ändå). Kanske påtala hur mycket man ser framemot den här nystarten som flytten innebär osv. Men det gör du säkert redan :)
Det låter ju som en bra backup-plan att plugga ett tag annars, alltid skönt att ha lite alternativ. Håller tummarna för dig i alla fall!

@Azalea Nej, någon till last tycker jag inte att jag är.
Varenda telefonintervju/intervju har jag fått frågan om varför jag vill flytta, och jag försöker svara så sanningsenligt jag kan varje gång.
Jag hade tänkt innan att det skulle ses som driftigt att byta stad och visa att jag inte är rädd för utmaningar. Men det känns istället som en nackdel för mig om de väljer mellan mig och nån annan att jag inte bor där. Att de kanske inbillar sig att jag inte kommer bli långvarig, eller nåt.

@Voff att det skulle va nåt på gång med A? Det där är ju så komplicerat när man börjar tänka på det så man hade kunnat skriva en hel bok. Men som kort sammanfattning så är vi vänner när vi inte ses, men med en flirtig ton. Och när vi ses så är vi som ett par. Just nu passar det mig att inte ha mer commitments än så.
Jobb finns nog här, men jag vill inte vara kvar. Jobbar i familjeföretag idag och tror det är omöjligt att skaffa nytt jobb här utan att vara fortsatt involverad i jobbet jag har nu, vilket jag vill komma ifrån.

@Azalea tack! Det känns som jag behöver alla tummar jag kan hitta!

Ok?
Nej jag läste inte mer än den här sidan.
Sorry :confused:
Har inte hängt med i de andra trådarna heller, så att de hetat något annat var lite svårt och veta.

Men reggade mig på en datingsajt och har kontakt med en trevlig skåning nu :) Lastbilschaffis med hund :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 476
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 311
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka