Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
För att jag är svartsjuk helt enkelt :)
Och inte ser några problem med att låta den känslan ta utrymme och agera på den?

Jag menar, du tycker inte att det ger lite obehagliga vibbar av överdriven kontroll att vilja bestämma över vilka ens partner bjuder hem och låter övernatta hemma hos sig?

Och inte ser några problem med att låta den känslan ta utrymme och agera på den?

Jag menar, du tycker inte att det ger lite obehagliga vibbar av överdriven kontroll att vilja bestämma över vilka ens partner bjuder hem och låter övernatta hemma hos sig?

Nej det tycker jag väl inte. Jag tror inte många skulle känna sig jättebekväma med att ens partner hade ett övernattande ex hos sig. Tror inte min pojkvän skulle uppskatta att mitt ex sov hos mig heller.

Skriva att jag inte accepterar det kanske var lite hårt, men jag skulle verkligen inte uppskatta det!

Apropå svartsjukans vara eller ickevara i sådana situationer som tas upp nu, att ett nyligen ex sover över, som man vet inte har gett upp.
Jag tycker det inte finns rätt eller fel, vi är alla olika och det är väl fördelaktigt om man i en ev relation har en partner med liknande tänk. En del är känslosamma och får många känslor ofta. Andra är mer laid back och tar det mer med ro. Jag vill lägga till detta för jag tycker att det ofta blir ett rätt/feltänk i sådana diskussioner på Buke. Blir lixom klankande på varandra, det är inget kul att läsa :(

Nej det tycker jag väl inte. Jag tror inte många skulle känna sig jättebekväma med att ens partner hade ett övernattande ex hos sig. Tror inte min pojkvän skulle uppskatta att mitt ex sov hos mig heller.

Skriva att jag inte accepterar det kanske var lite hårt, men jag skulle verkligen inte uppskatta det!
Tycker bara det är underligt att hänvisa till svartsjuka, som om den känslan i sig legitimerar kontroll.

Då var det nog över med Mr Ny :cry:

Han ringde förut. Sa att han "ville bromsa lite." Han mådde dåligt för han var rädd att såra ex och barn med att han träffat mig. Och han hade dåligt samvete mot mig för att vi inte kunde träffas på det sättet som vi borde. Verkade så oklart när han tänkt göra något åt detta så jag sa att jag inte klarar av att träffa någon som får mig att känna mig som jag är med i nån otrohetssoppa. Och jag förklarade följande för honom: Jag vill inte smyga i ett dejtande. Jag tycker faktiskt att jag förtjänar att träffa någon som inte känner att han ska behöva smussla med mig, nån som vill stå vid min sida offentligt och som inte känner att han plågas av ett dåligt samvete mot ex och barn. Jag vill ju att karln ska må bra av att träffa mig. Hur kul är det annars? Han protesterade då och sa att han mådde som bäst när vi var tillsammans och att han då äntligen kopplade av och hade roligt.
Här fattar jag verkligen inte problemet isf:confused:

Jag sa också till honom att det kändes som jag lånade någon annans man och att jag vill ha en egen gubbe som helhjärtat kunde och ville vara med mig.

Jag ifrågasatte sen va i hela friden han gjorde på MP egentligen?
Han : "Jag ville möta kärleken igen"
Jag: "Hur skulle du kunna göra det om du inte är klar med ditt ex?"
Han :"Men jag är klar känslomässigt"
Jag: "Känslomässigt och praktiskt på papperet kanske, men i samvetet beter du dig som gift. Om du nu vill träffa kärleken varför är du då inte öppen mot ditt ex att du vill just detta?"
Han: "Jag vet inte om hon skulle klara det"
Jag:" Hur hade du tänkt då att lösa ett dejtande med nya kärleken om ditt ex inget skulle få veta?"
Han: "jag vet inte, jag kände bara att jag ville vara ärlig mot dig med detta "
Jag: "Bra att du är ärlig mot mig även om det sårar. Jag uppskattar att få alla korten på bordet så man vet vad man har att utgå ifrån och det tycker jag ditt ex också borde få för hon sitter ju helt fast"
Han. "Jag har aldrig tänkt på hennes situation på det sättet"

Så avslutade jag med att jag tyckte iaf väldigt mycket om honom, att jag var redo att falla i morgon men inte i någon som inte var redo att göra det samma. Sen önskade jag honom lycka till och menade det verkligen.
Nu ville nog han bara bromsa, inte klippa mellan oss helt. Men min respons tror jag han tolkade som att vi klippte helt.
Jag kommer inte höra av mig mer till honom. Vill han ha kontakt och en dialog så får han stå för det initiativet.

Inledningen i min press:
Efter tre år som singel känner jag att jag nu är färdig med singelbiten. Den jag söker ska som jag vara klar med ex, bagage och redo för en skön och kul tvåsamhet igen"

Ja det gick ju bra..............

Han ringde förut. Sa att han "ville bromsa lite." Han mådde dåligt för han var rädd att såra ex och barn med att han träffat mig. Och han hade dåligt samvete mot mig för att vi inte kunde träffas på det sättet som vi borde. Verkade så oklart när han tänkt göra något åt detta så jag sa att jag inte klarar av att träffa någon som får mig att känna mig som jag är med i nån otrohetssoppa. Och jag förklarade följande för honom: Jag vill inte smyga i ett dejtande. Jag tycker faktiskt att jag förtjänar att träffa någon som inte känner att han ska behöva smussla med mig, nån som vill stå vid min sida offentligt och som inte känner att han plågas av ett dåligt samvete mot ex och barn. Jag vill ju att karln ska må bra av att träffa mig. Hur kul är det annars? Han protesterade då och sa att han mådde som bäst när vi var tillsammans och att han då äntligen kopplade av och hade roligt.

Jag sa också till honom att det kändes som jag lånade någon annans man och att jag vill ha en egen gubbe som helhjärtat kunde och ville vara med mig.

Jag: "Känslomässigt och praktiskt på papperet kanske, men i samvetet beter du dig som gift. Om du nu vill träffa kärleken varför är du då inte öppen mot ditt ex att du vill just detta?"
Jag:" Hur hade du tänkt då att lösa ett dejtande med nya kärleken om ditt ex inget skulle få veta?"
Jag: "Bra att du är ärlig mot mig även om det sårar. Jag uppskattar att få alla korten på bordet så man vet vad man har att utgå ifrån och det tycker jag ditt ex också borde få för hon sitter ju helt fast"

Så avslutade jag med att jag tyckte iaf väldigt mycket om honom, att jag var redo att falla i morgon men inte i någon som inte var redo att göra det samma. Sen önskade jag honom lycka till och menade det verkligen.
Nu ville nog han bara bromsa, inte klippa mellan oss helt. Men min respons tror jag han tolkade som att vi klippte helt.
Jag kommer inte höra av mig mer till honom. Vill han ha kontakt och en dialog så får han stå för det initiativet.

Inledningen i min press:
Efter tre år som singel känner jag att jag nu är färdig med singelbiten. Den jag söker ska som jag vara klar med ex, bagage och redo för en skön och kul tvåsamhet igen"

Va tråkigt! :(
Men skönt att ni ändå tagit upp det eftersom det verkar vara något du funderat lite på innan. Med lite tur så vaknar han av detta ;).

Va tråkigt! :(
Men skönt att ni ändå tagit upp det eftersom det verkar vara något du funderat lite på innan. Med lite tur så vaknar han av detta ;).

Vi har varit öppna om ämnet länge. Svårt att undvika det när det dyker upp situationer hela tiden.

Som när han fick vända i dörren här för hon var akut jättesjuk. Måste nog till sjukhus och hon var ju såååå ensam...
Men det var bara BS och nästa dag var exet på jobbet. Fullt frisk. Då frågade jag om hon inte hade några andra livlinor att ringa? Hon kan ju inte ringa han hela livet.
Näää...det hade hon inte för hon har isolerat sig.

Sammanbrott för att hon inte blev bjuden på fika när han fyllde. Sammanbrott för att han tackar nej till tillställningar så de inte kan gå som par och det var ju hemskt att han inte uppvaktade henne på hennes födelsedag. Tårar, tårar, tårar.......

Fan...jag visste väl att han var bra för att vara sann. :(

Bekräftar det jag sagt i många år. Jag är helt enkelt inget flickvänsmattrial!!

Han: "Du är stark. Det är lättare att säga det här till dig än henne. Du kan ta det bättre"
Han har fått för sig att bara för att jag är rak, tydlig och ärlig så är jag stark. Har fått höra detta från män förr. Tydligen ska man prata fikonspråk och nyttja krokodiltårar i förhandlingarna och förlorar man så tar man på sig offerkoftan. Då får man karl att stanna pga dåligt samvete iaf :)

Inledningen i min press:

Neej vad trist! Särskilt som det beror på nån utomstående och inte att nån av er tvekar på era känslor.

Fast nej, det beror ju på honom. Han väljer ju att hantera sitt ex som ett barn som behövs daltas med istället för som en vuxen människa.
Ja, förvisso. Menade mest att en person utanför Voffs och Mr Nys tvåsamhet ska vara den som förstör. Fast självklart hade man kunnat tycka och önska att han hade bemött exet annorlunda.

I nästa press ska jag skriva "jag söker någon som liksom jag är klar med ex och bagage och redo för en skön och kul tvåsamhet och har välsignelse från sitt ex till att få gå vidare här i livet"

Ja, förvisso. Menade mest att en person utanför Voffs och Mr Nys tvåsamhet ska vara den som förstör. Fast självklart hade man kunnat tycka och önska att han hade bemött exet annorlunda.
Fast problemet ligger ju egentligen inte alls i vad hans ex gör utan faktiskt direkt i hur han väljer att hantera det?

Jag har varit i en liknande sits och ville också skylla på tjejen ett tag. Sen tröttnade jag totalt på hans jävla daltande och blev arg på honom istället - dels för att han behandlade mig som skräp men även för att han uppenbart behandlade sitt ex som om hon var lite jävla efter, så svag och omtålig att han inte ens kunde prata med henne som en vuxen normal människa. I dag är jag helt hundra på att det låg hos honom egentligen, hade han varit mer 1000% säker på oss hade han inte tramsat runt med exet som han gjorde.

Fast problemet ligger ju egentligen inte alls i vad hans ex gör utan faktiskt direkt i hur han väljer att hantera det?

Jag har varit i en liknande sits och ville också skylla på tjejen ett tag. Sen tröttnade jag totalt på hans jävla daltande och blev arg på honom istället - dels för att han behandlade mig som skräp men även för att han uppenbart behandlade sitt ex som om hon var lite jävla efter, så svag och omtålig att han inte ens kunde prata med henne som en vuxen normal människa. I dag är jag helt hundra på att det låg hos honom egentligen, hade han varit mer 1000% säker på oss hade han inte tramsat runt med exet som han gjorde.

Håller med här.
Sa faktiskt till honom att vill man något så gör man det.
Så vill han skiljas så gör det fullt ut.
Vill du dejta så gör det fullt ut.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 474
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 311
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka