Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjoho! Berätta allt! :)

Mannen jag träffade på krogen i slutet av juli. Vi har ju haft mycket kontakt sedan dess, träffats några gånger (vi bor ca 4 timmar ifrån varandra) och de senaste veckorna har vi pratat en hel del i telefon också - varje dag ;). Vi har haft många mycket bra diskussioner och automatiskt har vi börjat planera lite för framtiden. Vi har skämtat om att han måste fråga chans först innan vi är ihop på riktigt. Igår gjorde han det - öga mot öga :) ...och jag visste utan tvekan vad jag skulle svara :love:

Ok. Uppdatering.
Systeryster har varit på dejt idag (det var den dejten som egentligen skulle vara på lördag, men jag flyttade lite på den:p)
Först gick vi en lång promenad och diskuterade stort och smått. Sen satt vi på hans balkong och drack flädersaft :love:och bestämde att vi skulle gå ut och äta på lördag. Sen hörde han av sig igen och så bestämde vi att vi skulle ses tidigare på lördag och sen gå ut och äta.
Så nu är systeryster i 7:e himmeln. Att man kan bli så betuttad i någon man knappt känner. Detta är ju helt underbart. Praise the internet!!:bump: (Jag tror att jag har en massa såna hoppande gröna bollar i magen just nu).

Har det varit tyst i tråden så här länge nån gång förut?
Jag har redan tagit bort min MP-profil. Den kändes bara meningslös att ha kom jag fram till eftersom jag vill flytta så fort som möjligt och inte har några planer alls på att bli kär i nån som bor häromkring.

Jag är lite nyfiken på hur det går för @cambodia med flytt och allt? Längesen vi blev uppdaterade!

Här händer inget speciellt.
Chattar med någon på tinder som verkar trevlig. :)
Varken Nr 3 eller Nr 2 har skrivit tillbaka sedan jag svarade på deras mail.

Här harvar det på med Mr Ny. Som att dansa tango. Två steg fram och ett tillbaka. Tappar hoppet ibland. Är så jäkla trött på folk med ofärdigt bagage. Hur svårt kan det vara att avsluta något innan man går vidare???
Men han hör av sig, ringer osv. Vi träffas när det går. Men det kan ta upp till 2 veckor i mellanåt. Egentligen inget konstigt. Men vi är i helt fel fas.

Jag har varit singel i 3 år och är tokklar med singelliv, ex, har allt omkring mig i ordning och reda och när jag var redo att gå vidare DÅ började jag nätdejta.
Han är nyskild, även om han är klar mentalt med exet så är inte hans ex det alls!! Här pratar vi om total förnekelse, ovilja att gå vidare och en djup tro på att det ska bli de igen.
Jag förstår att man kan behöva gå varligt fram i början av en brytning med ett långt äktenskap. Men det finns gränser för hur mycket offer man får vara. Speciellt när man gör sig till offer inför sina barn.
Jag vill inte smyga som en älskarinna. Just nu mörkas det för barn när han träffar mig för att det sköra exet inte ska få veta något och bryta ihop och dra med sig ungarna ner i måendet. Ungarna i sig hade nog tålt att höra att pappsen hade gått vidare säger han. Men exet......här är offerkofta och krokodiltårar.

Inte ett så kul och bekymmersfritt dejtande som jag ville ha.
Ena stunden känner jag mig ego som inte har tålamod att vänta ut det här. Å andra sidan har jag rensat och väntat i 3 år av mitt liv för att bli redo för att träffa någon seriöst och nu sitter jag lika fast i samma sits som innan pga den jag träffat inte gjorde sig klar innan han började dejta.

Men vi har det helt otroligt bra på alla plan när vi ses. Känns kanon. Men vi tappar farten mellan vi ses. Jag har lovat mig själv att ge detta lite tid....några veckor till. Då ska barnen börja bo hos mamman mer ( bor i dagsläget hos Mr Ny) och vi kan ses mer. Får se då hur det känns och vad det kan locka fram i båda av oss.

@tjenixen Underliga typer... :)

Vilken jobbig situation @Voff! Jobbigt ex som ställer till det en hel del och det tar ju glädjen från tiden som ska vara bekymmerslöst dejtande för er! Hur lång tid har det gått nu sen deras skilsmässa? Förr eller senare måste hon ju inse att det är över, offerkofta eller inte.

Här harvar det på med Mr Ny. Som att dansa tango. Två steg fram och ett tillbaka. Tappar hoppet ibland. Är så jäkla trött på folk med ofärdigt bagage. Hur svårt kan det vara att avsluta något innan man går vidare???
Men han hör av sig, ringer osv. Vi träffas när det går. Men det kan ta upp till 2 veckor i mellanåt. Egentligen inget konstigt. Men vi är i helt fel fas.

Jag har varit singel i 3 år och är tokklar med singelliv, ex, har allt omkring mig i ordning och reda och när jag var redo att gå vidare DÅ började jag nätdejta.
Han är nyskild, även om han är klar mentalt med exet så är inte hans ex det alls!! Här pratar vi om total förnekelse, ovilja att gå vidare och en djup tro på att det ska bli de igen.
Jag förstår att man kan behöva gå varligt fram i början av en brytning med ett långt äktenskap. Men det finns gränser för hur mycket offer man får vara. Speciellt när man gör sig till offer inför sina barn.
Jag vill inte smyga som en älskarinna. Just nu mörkas det för barn när han träffar mig för att det sköra exet inte ska få veta något och bryta ihop och dra med sig ungarna ner i måendet. Ungarna i sig hade nog tålt att höra att pappsen hade gått vidare säger han. Men exet......här är offerkofta och krokodiltårar.

Inte ett så kul och bekymmersfritt dejtande som jag ville ha.
Ena stunden känner jag mig ego som inte har tålamod att vänta ut det här. Å andra sidan har jag rensat och väntat i 3 år av mitt liv för att bli redo för att träffa någon seriöst och nu sitter jag lika fast i samma sits som innan pga den jag träffat inte gjorde sig klar innan han började dejta.

Men vi har det helt otroligt bra på alla plan när vi ses. Känns kanon. Men vi tappar farten mellan vi ses. Jag har lovat mig själv att ge detta lite tid....några veckor till. Då ska barnen börja bo hos mamman mer ( bor i dagsläget hos Mr Ny) och vi kan ses mer. Får se då hur det känns och vad det kan locka fram i båda av oss.

Jag förstår din frustration. Man vill ju förstå honom och hans situation, men att hela tiden bara förstå och förstå tar på krafterna och tär på glädjen. Jobbigt då ni inte är i fas. Hoppas det ger sig snart. Torde väl bli lite lättare då barnen är mera hos mamman och då Mr Ny får lite mera tid för sig själv och förhoppningsvis dig. Hoppas han börjar köra lite sitt eget race då de fått rutiner på "barnhållningen".

Jag blev ju också tvungen att "förstå" hänsyn till min...hihi...numera pojkväns/särbos ex ett tag, men som tur berättade han ändå ganska fort om mig för henne. De har fortfarande kontakt och på en fest inom deras gemensamma stora fritidsintresse nyligen hade hon varit som ett plåster hela kvällen - trots att det fanns massor med andra människor hon kunde ha umgåtts med på festen. Han tyckte det var lite jobbigt. I helgen träffas de igen på hans ort. Hittills har hon inte frågat om logi hos honom iaf, och jag hoppas hon inte gör det heller...

Här går det bra, alltså :) Känns fortfarande lätt och harmoniskt. ...och om 1½ vecka åker jag till honom över helgen. Första gången :)

Skilsmässan påbörjades för ett år sen. Då såldes gemensamma fastigheter och de började förbereda allt praktiskt. Hon har förhalat mycket tydligen. Bla tog det 5 mån innan hon skrev på papprerna. En jurist fick se till att det gjordes.....
De har bott isär helt i ett halvår och delvis i ytterligare några månader. Barnen är stora. De fick sent veta om skilsmässan.
De tar det bra. Men har varit oroliga för sin mor. Förståligt.
Allt juridiskt är klart. Dock gifta på papperet pga det där krånglet med att skriva på.

Hittills har hon inte frågat om logi hos honom iaf, och jag hoppas hon inte gör det heller...

...och bara för att jag skrev det där så hörde hans ex av sig till honom och vill bo hos honom under helgen. Kan hon inte börja sköta sig själv snart... :( Hon känner ju dessutom många andra på hans ort.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 597
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 473
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 311
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka