Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
I nästa press ska jag skriva "jag söker någon som liksom jag är klar med ex och bagage och redo för en skön och kul tvåsamhet och har välsignelse från sitt ex till att få gå vidare här i livet"

Tyvärr verkar det ju finnas någon trigger-effekt i alla sådana uttalanden som gör att precis motsatt målgrupp känner sig träffad. Precis som att de (som väl varit uppe i den här tråden tidigare) som klart och tydligt skriver ut att de INTE är intresserade av sexinviter, kk osv, är de just som får den typen av meddelanden. Hjärnan är ju inte så bra på att hantera "inte" så förmodligen triggar det en igenkänning: "baggage? det har ju jag! :up: maila!", "sex? jag vill ha sex! :up: maila!" osv... :cautious:

Håller med här.
Sa faktiskt till honom att vill man något så gör man det.
Så vill han skiljas så gör det fullt ut.
Vill du dejta så gör det fullt ut.
Medberoende finns det något som heter, för det mesta använder man ju uttrycket i samband med missbruk i familjer, där alla runt om kring "hjälper till" att täcka upp för den missbrukande parten. Sedan fortsätter man ofta med dem även när missbruket försvunnit, då har de liksom blivit ett beteende hos en själv. Men det finns ju även kring skadliga beteenden, att man skapar egna beteenden kring personer som har någon typ av problem.

Trist att det blev som det blev, det verkade ju så lovande och ni verkade ha trevlig ihop.

Ha, ha, mannen jag umgås med har inte heller berättat för mamman till hans barn att vi ses. Men vi tar väll ingen särskild hänsyn direkt, utan det där får han sköta själv (jag vill inte bli indragen, jag avskyr drama :wtf:). Vi får väll se hur det hele utspelar sig ;)...

Senast ändrad:
Har det varit tyst i tråden så här länge nån gång förut?
Jag har redan tagit bort min MP-profil. Den kändes bara meningslös att ha kom jag fram till eftersom jag vill flytta så fort som möjligt och inte har några planer alls på att bli kär i nån som bor häromkring.

Jag är lite nyfiken på hur det går för @cambodia med flytt och allt? Längesen vi blev uppdaterade!

Åh, tänkte på er här om dagen faktiskt!
Nu är jag flyttad och klar, allt är på plats och jag har bott här på heltid i 2 veckor. Allt är inte en dans på rosor men det känns bra, och det är huvudsaken! Jag ångrar mig inte :love:
Och på lördag ska jag träffa en ny ev sköthäst här i stan!

Då var det nog över med Mr Ny :cry:

Han ringde förut. Sa att han "ville bromsa lite." Han mådde dåligt för han var rädd att såra ex och barn med att han träffat mig. Och han hade dåligt samvete mot mig för att vi inte kunde träffas på det sättet som vi borde. Verkade så oklart när han tänkt göra något åt detta så jag sa att jag inte klarar av att träffa någon som får mig att känna mig som jag är med i nån otrohetssoppa. Och jag förklarade följande för honom: Jag vill inte smyga i ett dejtande. Jag tycker faktiskt att jag förtjänar att träffa någon som inte känner att han ska behöva smussla med mig, nån som vill stå vid min sida offentligt och som inte känner att han plågas av ett dåligt samvete mot ex och barn. Jag vill ju att karln ska må bra av att träffa mig. Hur kul är det annars? Han protesterade då och sa att han mådde som bäst när vi var tillsammans och att han då äntligen kopplade av och hade roligt.
Här fattar jag verkligen inte problemet isf:confused:

Jag sa också till honom att det kändes som jag lånade någon annans man och att jag vill ha en egen gubbe som helhjärtat kunde och ville vara med mig.

Jag ifrågasatte sen va i hela friden han gjorde på MP egentligen?
Han : "Jag ville möta kärleken igen"
Jag: "Hur skulle du kunna göra det om du inte är klar med ditt ex?"
Han :"Men jag är klar känslomässigt"
Jag: "Känslomässigt och praktiskt på papperet kanske, men i samvetet beter du dig som gift. Om du nu vill träffa kärleken varför är du då inte öppen mot ditt ex att du vill just detta?"
Han: "Jag vet inte om hon skulle klara det"
Jag:" Hur hade du tänkt då att lösa ett dejtande med nya kärleken om ditt ex inget skulle få veta?"
Han: "jag vet inte, jag kände bara att jag ville vara ärlig mot dig med detta "
Jag: "Bra att du är ärlig mot mig även om det sårar. Jag uppskattar att få alla korten på bordet så man vet vad man har att utgå ifrån och det tycker jag ditt ex också borde få för hon sitter ju helt fast"
Han. "Jag har aldrig tänkt på hennes situation på det sättet"

Så avslutade jag med att jag tyckte iaf väldigt mycket om honom, att jag var redo att falla i morgon men inte i någon som inte var redo att göra det samma. Sen önskade jag honom lycka till och menade det verkligen.
Nu ville nog han bara bromsa, inte klippa mellan oss helt. Men min respons tror jag han tolkade som att vi klippte helt.
Jag kommer inte höra av mig mer till honom. Vill han ha kontakt och en dialog så får han stå för det initiativet.

Inledningen i min press:
Efter tre år som singel känner jag att jag nu är färdig med singelbiten. Den jag söker ska som jag vara klar med ex, bagage och redo för en skön och kul tvåsamhet igen"

Ja det gick ju bra..............

Usch vad tråkigt! Beklagar verkligen. Det verkade ju så bra.
Hoppas han kommer på bättre tankar!

Tyvärr verkar det ju finnas någon trigger-effekt i alla sådana uttalanden som gör att precis motsatt målgrupp känner sig träffad. Precis som att de (som väl varit uppe i den här tråden tidigare) som klart och tydligt skriver ut att de INTE är intresserade av sexinviter, kk osv, är de just som får den typen av meddelanden. Hjärnan är ju inte så bra på att hantera "inte" så förmodligen triggar det en igenkänning: "baggage? det har ju jag! :up: maila!", "sex? jag vill ha sex! :up: maila!" osv... :cautious:

Tror att det är rent önsketänkande från många att de är klara. Och så tror de nog att om de träffar någon som är klar så ska de hjälpa dom att gå vidare på nått sätt.
Jag såg ju inte till att bli klar med min skit för att orka bära någon annans :mad:

@Voff skit också! Det som verkade så bra annars!

Själv har jag efter en hel sommars passivitet på nätdejtarsidan lagt upp nya foton och bytt profilbild+ fräschat upp texten. Och kontaktat en fräsching som verkar vara ganska lik mig vad gäller livsstil. Han bor en bit bort men vafasen. Det kan i allafall kanske leda till en gemensam fjälltur och en ny bekantskap om inte annat. Det är faktiskt den förste jag hittat på sidan som jag känt att jag blivit tillräckligt nyfiken på för att anstränga mig lite för att träffa. ;) Får väl se om han ens svarar.

Har kanske skrivit det förut, men "kompisen" har blivit "neutral zon" på allvar nu och det är skönt. Jag är på riktigt glad över hans relation. Men det tog tid!

@Voff Hemskt tråkigt att han är så seg och låter sig styras på det sättet. Bra gjort av dig att inte nöja dig med något utdraget väntande. Hoppas att han tar sitt förnuft till fånga! Gör han inte det så är det väl bra att du inte lägger mer tid på honom i alla fall. :(

Jag känner för övrigt också igen det du nämner om att förlora på att vara "den starka". Fy fan vad orättvist det är att bli bortsorterad till förmån för någon som bryter ihop på beställning.

@Tomas Vad kul att höra! Grattis! :)

@tott Skönt att övernattningsgrejen löste sig. Jag är också inne på spåret att man bör undvika att försöka bestämma vem som "får" sova hos ens partner, men givet vibbarna hon skickar om fortsatt intresse för honom så tycker jag det hade varit lite märkligt av honom att vilja ha henne i sin bostad på natten. Är någon intresserad så tycker jag i allmänhet att det är bättre att vara tydlig med att man själv inte är det och sedan undvika dem tills det går över, för bådas skull.

@hindalhunned Synd, vad är det som har hänt?

@cambodia och @ekra Låter bra! :D Håller tummarna för fortsatt framgång.

Egen uppdatering då: Nu har det gått åtta veckor sedan min första dejt med "snygga, tråkiga killen" som blev otråkig vid andra försöket. Återigen: Tack för peppen till det! :bow: Hade det inte blivit någon andra chans så hade ju eeeh... exakt ingenting av resten hänt, så klart.

Jag hade ett par dejter till med andra men allt kändes ganska avslaget och ointressant i jämförelse så ganska kort därefter slutade jag logga in på HP och vi har setts 2-4 gånger i veckan sedan dess. Han är dödssöt och jag är mycket nöjd. :love:

(Jag tror att vi kanske är tillsammans men vågar inte fråga. Allt blev mycket läskigare när jag började bry mig. :o)

Kul att läsa att det går så bra för så många av er!! Mina egna senaste dejter har inte varit lyckade alls... Suck. Men imorgon blir det efter-jobbet-dejt, för ovanlighetens skull blir det till och med mat-dejt som första-dejt (mycket dejt här nu). Såatteh... tja, vi får väl se!

Kul att läsa att det går så bra för så många av er!! Mina egna senaste dejter har inte varit lyckade alls... Suck. Men imorgon blir det efter-jobbet-dejt, för ovanlighetens skull blir det till och med mat-dejt som första-dejt (mycket dejt här nu). Såatteh... tja, vi får väl se!
Då håller vi tummarna!

Här går det undan i svängarna må jag säga. I vanliga fall är jag ganska långsam när det gäller känslor, men inte den här gången. Det kanske är såhär när det blir rätt (hoppas bara att lågan inte falnar lika snabbt som den flammade upp).
Idag är det exakt 1 vecka sen vi träffades och tandborsten och schampot är redan installerat hos honom. Såhär har systeryster aldrig betett sig tidigare. Men jag dör lite varje gång jag behöver åka ifrån honom, och längtar ihjäl mig när vi inte ses. Så härligt det är att vara nykär!!

De ändrar om på HP idag märker jag.

Numera kan man trycka på *like* på bilder och så har funktionen att man ser hur många gånger någon varit inne på ens sida försvunnit.

Date på torsdag här verkar det som :o

Skitknepigt! Jag fattar inte varför de tog bort antalet någon varit inne på en. Jag tyckte det v ar användbart. Like-funktionen förstår jag inte alls varför den ska vara med.

Var på dejt i fredags, den var trevlig och flöt på enkelt! Han hade dock lite mycket salivproduktion när han pratade och var lite väl avbrytande emellanåt, men inte så jag fick loskor i ansiktet och avbröt inte heeeela tiden så helt bortsållad blev han inte ;)
Var på en dejt även idag, men han kände jag inte för att ta en repris i dejtingsammanhang i alla fall, men kanske ses på dansbanan i alla fall.

Eftersom jag och Mr Ny inte haft någon kontakt alls sen i onsdags då han ville "bromsa" så tog jag kontakt med honom idag på fb för att få lite klara besked om vad som menas med "bromsa".
Fick nått svar om att han funderade mycket fram och tillbaka bla, bla,bla men just nu mådde han bättre såhär för innan hade han känt skuld undermedvetet.

Så nu är han nerlagd helt! Var väl det jag redan ställt in mig på men nu får det vara så.

Så, efter en hel del funderande så reggade jag mig på HP.
MP var ju mindre liv på än på månen det sista och den sidan var jag ju på tills för några månader sen. Vill heller inte betala för att skriva.
Tycker dock att HP är väldigt rörig och dryg mot MP. Man vänjer sig väl. Mest irriterande är att man inte bara kan klicka tillbaka till menyn över singlar om man klickar på någon utan får börja om från början. Vilket muppigt system!!

Har redan fått de klassiska mailen i stil med:
"Hej! Vad snygg du är"
"Hej vad gör du?"
"Hej söt har du appen kik?".....innan jag hade bild, men visst..jag är söt ;)
"Fan du ser inte ut att vara 40!!!!"....från en 23-åring
"dejt?".....från personer utan bild och press.

Osv, osv.

Voff kavlar upp ärmarna och ger sig ut i dejtingträsket igen. Suck :(

Jusst ja. En fotfetisch har frågat ut mig om mina fötter :yuck:

Numera kan man trycka på *like* på bilder och så har funktionen att man ser hur många gånger någon varit inne på ens sida försvunnit.

Skitknepigt! Jag fattar inte varför de tog bort antalet någon varit inne på en. Jag tyckte det v ar användbart. Like-funktionen förstår jag inte alls varför den ska vara med.

Man kan dock fortfarande se hur många gånger/när någon varit inne genom deras profil ("kontakter"). Jag kräks på like-funktionen och facebookifieringen av hela internet! :yuck: (utom på buke, där älskar jag like-funktionen :love:)

Ja den där "like"-grejen på HP på ens bilder känns lite.....närgånget :crazy:

Men man vänjer sig väl....

@Voff Trist att det blev så med Mr Ny!

Jag lyckades med bedriften igår att vara på STCC och på nåt sätt missa att spana på utbudet av killar i publiken! :eek: Alltså det är ju nästan bara pojkar, killar och män i publiken! Jag är nog för racingintresserad... :)

@Voff Trist att det blev så med Mr Ny!

Jag lyckades med bedriften igår att vara på STCC och på nåt sätt missa att spana på utbudet av killar i publiken! :eek: Alltså det är ju nästan bara pojkar, killar och män i publiken! Jag är nog för racingintresserad... :)

STCC har ju allt. Både män och snabba bilar :love:
Går det bra med dejten då?

Ja det var skit det här med Mr Ny.
Det mal som f*n. Jag är ändå över 40 och har dejtat förr...de här dejterna och kemin och humorn var något över det vanliga.
Skriver med 3 st killar som verkar helt okej och ser rätt bra ut men det känns bara.....sorgligt. Men det är bara att gå vidare.

Förutom de här tre männen har jag hittat ytterligare tre mycket trevliga män på HP. Min lillebror och två av mina killkompisar..... :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 599
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 474
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 311
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka