Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag haft min första Tinderdejt. Det var ....Tinderartat? ;) Han var supertrevlig på många olika sätt men vi kommer nog inte ses igen -> jag är inte så intresserad av att fördjupa bekantskapen.

Men ... ni pratar väl inte när ni träffas i alla fall? Messenger och fb-chatten är ju så bra.

Sedan har man ju hört om det där cybersex också men så personliga kanske vi inte ska bli här :o

Vet du, vi är så stenålders att vi pratar då vi ses och vi pratar i telefon (...och per Skype och skickar meddelanden via Skype och sms, men det är väl lite onödigt modernt ;))

Det där sista du skrev kunde jag inte läsa :o:p

Förresten......är det någon som dejtar på nått annat sätt??????? :confused:

Jag! :idea:

Jag har helt gett upp på nätdejtingen, loggade in ngn gång juni senast (och det var bara sporadiskt innan dess) tror jag och känner mig inte det minsta dragen till att försöka igen.
Har förvånande nog över lag blivit mer social den här sommaren och träffar massa trevliga människor i verkliga livet (krogen;)) och lär känna nytt folk med. Och bland dessa är ju en del män. :angel:

Dock verkar det ju som om just det exemplar jag snöat in på är aningens problematiskt. Om han bara är jobbstressad och trött, eller fick kalla fötter som går att värma upp eller om vi är helt och totalt inkompatibla har vi inte rett ut ännu. Det känns verkligen tråkigt för jag har för första gången på väldigt länge snubblat över någon som är helt jäkla fantastiskt underbar på just de där punkterna som verkar vara viktiga för mig. Ännu har liksom ingen avskräckande groda hoppat ur hans mun. (Eller så är jag bara bedårad och intalar mig detta;) )

Annars var jag ute i fredags och tja - det finns ju intresse från andra, senaste som är riktigt trevlig led dock av både hoppande grodor, en aningens för bristande respekt och total oförmåga att framkalla minsta lilla magpirr hos mig... Nej jag är ju inte det minsta praktisk...

Hur länge har ni väntat innan ni träffar er nätdejt i verkligheten?

Ja...jag drar gärna på det lite. Vill få ett hum om personen först. Först i skrift och sen i telefon. Jag känner att jag varken har ork el tid att lägga på random dejtande. Men alla är olika.

Skulle gärna ha en dejtingmarknad till förutom nätet men det är lite svårt i min position. Del så bor jag 3 mil enkel väg ifrån närmaste krog. Typ noll kommunala förbindelser.
Sen har samtliga i min bekantskapskrets lagt korgen bakom sig och lever familjeliv, ingen är intresserad av att "gå ut" och det kräver som sagt en del planering när man bor såhär på "landet".
Sen har jag ju barn var annan vecka att ta hänsyn till. Och jag prioriterar alla gånger tiden med min son före krogen.
Sen ekonomin..det går ändå några hundralappar i inträde, bensin/buss och något att dricka även om det är alkoholfritt pga att man kör.

På jobbet jobbar jag helt ensam i en brukares hem...så där kommer jag inte att möta någon. Finns inga singlar i bekantskapskretsen och den enda som vännerna kom på fikade jag med ett par gånger och avskrev sedan. Har en singelgranne som hade kunnat funka om det inte vore så att jag vet att han har problem med svartsjuka.

Jag får fortsätta ragga hemma i soffan på nätet ett tag till. Var iaf kul att byta nätsida. Lite nytt folk och lite mera action. :)

Ny HP-fråga!

Det här med blocka....hur osynlig blir man?
Som på facebook där personen upphör existera helt? Eller kan man synas på andra sätt bara att det inte går att skicka meddelanden eller gå in på profilen?

Vad står HP för?

Jag kör på zoosk, är väl helt ok sida.
Dock måste man ju vara premium om man ska kunna göra något

Vad står HP för?

Jag kör på zoosk, är väl helt ok sida.
Dock måste man ju vara premium om man ska kunna göra något

HP är gratis och där kan man skriva osv helt gratis. Tror det är enda sidan som är helt gratis.

Ny HP-fråga!

Det här med blocka....hur osynlig blir man?
Som på facebook där personen upphör existera helt? Eller kan man synas på andra sätt bara att det inte går att skicka meddelanden eller gå in på profilen?

Din profil försvinner helt. Du finns såklart kvar i t.ex. inkorgen om ni mailat men om personen försöker gå in på din profil kommer den bara till en sida där det står typ "den här personen finns inte, det kan bero på att personen avslutat sitt medlemskap, att du skrivit fel namn, att personen blockerat dig eller att du blockerat henom".

Inget verkar ha förändrats utom att det finns fler sätt att vara slemmig på...
Nix, dejtar inte, letar inte, inte intresserad, har inte tid. Men jag läser tråden och lämnar i bland små berättelser om helgalna dejtar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 619
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 476
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 311
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka