Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte vad han betalade, men han säger att det var den bästa investeringen han någonsin gjort, det där medlemsskapet ;)
Jag är tacksam att han gjorde det :love:
Så är det ju. I varje lotteri finns det någon vinnare. Och för att vinna måste man först betala för sin lott. Det är ju den ljusa sidan av myntet.

Mellan mig och den jag hittade på HP var det likadant, så jag håller helt med. Trodde innan att det "borde" i alla fall halvklicka vid första mötet och hade inte tänkt orka testa igen, men vilken tur att jag gjorde det! :)

Samtidigt undrar jag var man egentligen ska dra gränsen. Efter två dåliga dejter? Fem? Hur tänker du på den punkten?
Så länge man tycker det är kul, intressant eller givande?

Tycker HP är mycket bättre än Zoosk, skulle addat mig där direkt istället :p
Framförallt hittade jag mer folk som bor här i länet på HP. Den där skåningen jag skrev om har helt plötsligt slutat höra av sig. Och det underlättar ju om man hittar någon som bor här också sas.

Helvete.
Blev lite morsk bakom dataskärmen och har nu tackat ja till en dejt på fredag kväll med en person och en på lördag vid lunch med en annan.
Och bara en bokstav skiljer deras namn åt.
Det här är som bäddat för bloopers.

Är inte lika kaxig längre:crazy::nailbiting:
Ja, jag vet vad du menar, jag dejtade en "Pelle" Persson och "Pelle" Pettersson tätt inpå varandra i somras. Det var lite körigt och jag reagerar ff när jag får sms av den ena som jag ff har lite kontakt med :D

Jag kom att tänka på en sak. Jag träffar ju en tjej nu och faktum är att vår första dejt faktiskt var riktigt dålig men ändå på något sätt kom vi över det och dejt nr två var riktigt bra.

Så att dissa för snabbt är dumt.
Modigt :) jag har tackat nej till flera efter första. Jag har instinktivt bara tänkt att här finns det ingen potential. Några har varit intressanta eller iaf som jag varit nyfiken på och vill träffa igen.

Men det har blivit ganska många dejt #2 och sen runnit ut i sanden. Vad är det som (inte) händer?

Efter två dåliga dejter skulle jag nog ge upp. Sen kan man känna att där finns något trots att själva dejten inte var så bra.

Att där finns något, menar du då något på personkemiplanet som är rätt trots att övriga egenskaper inte matchar vad man tänkt sig? Eller är det t ex att intressen, värderingar, utseendemässig "typ" eller liknande är i enlighet någon mer eller mindre medveten önskelista men det ändå inte omedelbart känns intressant?

Så länge man tycker det är kul, intressant eller givande?

Okej, men enligt den principen borde jag ha lagt ned efter första dejten för den var egentligen inte varken kul, intressant eller givande i sig. (Givetvis beroende på vad man jämför med, men jag brukar ha en ganska bra fritid i allmänhet så det var inte "det här eller slött tv-tittande".) Det var just förhoppningen om att det skulle bli bättre som gjorde att jag testade igen, och nu blev det ju precis så men jag vet egentligen inte om det i allmänhet är en bra taktik. :cautious:

Att där finns något, menar du då något på personkemiplanet som är rätt trots att övriga egenskaper inte matchar vad man tänkt sig? Eller är det t ex att intressen, värderingar, utseendemässig "typ" eller liknande är i enlighet någon mer eller mindre medveten önskelista men det ändå inte omedelbart känns intressant?

Okej, men enligt den principen borde jag ha lagt ned efter första dejten för den var egentligen inte varken kul, intressant eller givande i sig. (Givetvis beroende på vad man jämför med, men jag brukar ha en ganska bra fritid i allmänhet så det var inte "det här eller slött tv-tittande".) Det var just förhoppningen om att det skulle bli bättre som gjorde att jag testade igen, och nu blev det ju precis så men jag vet egentligen inte om det i allmänhet är en bra taktik. :cautious:
Men något måste ju ha gjort att du gick på dejt nr 2?

Lite uppdatering då: jag och min "semesterflört" fortsätter med daglig kontakt, gärna flera gånger per dag. Och det känns fortsatt bra. Jag har bokat en resa nu och även om det är en månad kvar känns det bra att veta att man kommer iväg och får ses igen! Och förhoppningsvis kan vi ses oftare efter det då han inte jobbar i närheten så mycket som han gör nu.

Om man håller sig till aktiva så har man kvar den underhållande bajsanspelningen :D

Jag tror nog att en kille hellre skulle kallas tvåan än t ex trettifyran ;)

Min kille/man/särbo (vad heter det i den här åldern??) kallas femtitvåan av en kompis. Kommer från att jag skrev henne ett sms att jag träffat XXX, 52

Jag ruttnar ur på "alla" som befinner sig på dejtingsajter och liksom låtsas att det är seriösa förhållanden dom vill ha när dom i själva verket inte alls är ute efter att avsluta sina singelliv! :mad:

Det blir tydligast med dom som är varannanveckasföräldrar. Varannan vecka är man pappa (eftersom jag bara dejtar män) och varannan vecka ska det klämmas in någon dejt i ett redan befintligt singelliv som man egentligen inte vill ändra på. Hur i hela jävla friden ska man kunna lära känna någon på dom villkoren och tro att en eventuell kärlek ska kunna växa fram?!?!

Ja, jag är bitter. :banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 642
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 268
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 480
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 311
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka